Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Hallo allemaal!

Kwam dit forum vorige week ineens tegen, even paar topics gelezen en toch maar besloten een account en topic aan te maken om toch eens even door de experts hier de reis die ik in elkaar heb gezet te laten beoordelen. We reizen met een RoadBear C26-28 met onze twee tieners (M).

De overnachtingsplekken:
16-7 - Aankomst Las Vegas vanuit Schiphol
17-7 - Las Vegas
18-7 - Lake Mead + Hooverdam/ Private campground in Lake Mead
19-7 - Zion / Watchman campground
20-7 - Zion / Watchman campground
21-7 - Bryce / Private campground in Bryce Canyon City (Via Mount Carmel Tunnel/Highway)
22-7 - Bryce / Private campground in Bryce Canyon City
23-7 - Capitol Reef / Fruita campground
24-7 - Arches + Canyonlands + Dead Horse Point / Private campground in Moab
25-7 - Arches + Canyonlands + Dead Horse Point / Private campground in Moab
26-7 - Monument Valley / Private campground in Oljato
27-7 - o.a. Antelope Canyon + Horseshoe Bend / Private campground in Page
28-7 - o.a. Antelope Canyon + Horseshoe Bend / Private campground in Page
29-7 - Grand Canyon / Private campground in Grand Canyon Village
30-7 - Grand Canyon / Private campground in Grand Canyon Village
31-7 - Lake Havasu / Private campground in Lake Havasu City (Via Peach Springs/Kingman/Oatmen)
01-8 - Joshua Tree + Palm Springs / Black Rock campground + Private campground in Palm Springs (nieuwe maan dus ideaal voor stargazing)
02-8 - Los Angeles / Private campground in Hollywood district
03-8 - Los Angeles / Private campground in Hollywood district
04-8 - Santa Barbara / Private campground in Santa Barbara
05-8 - Morro Dunes / Private campground in Morro Bay
06-8 - Monterey / Private campground in Monterey
07-8 - San Francisco / Private campground aan de kust
08-8 - San Francisco / Private campground aan de kust
09-8 - Sequioa + Kings Canyon / Private campground in Three Rivers
10-8 - Sequioa + Kings Canyon / Private campground in Three Rivers
11-8 - Yosemite / North Pines campground
12-8 - Yosemite / North Pines campground
13-8 - Yosemite / Upper Pines campground
14-8 - Retourrreis naar Las Vegas via Tioga Road (overnachten Beatty???)
15-8 - inleveren camper in de ochtend, vliegen einde middag.

Ik zit nog met de overnachting van 14-8 maar misschien eerst even toelichten waarom de route vanuit SF zo onlogisch verloopt: Ik had bij de North Pines lottery een timed entry, echter zat ik bij de laatste 20% en was er op het laatste moment geen plaats beschikbaar die precies aansloot bij het reisschema, twee dagen later was er echter wel een mooie plek beschikbaar aan de rivier. Omdat de Half Dome hike hoog op onze wishlist staat en het dan wel handig is als je in de valley slaapt dus direct deze plek geboekt in de hoop dat we de 3e dag op 15 maart ook nog konden boeken: Dat is gelukt.

De normale en logische route is SF - Yosemite - Sequioa - en dan onderlangs Death Valley terug naar Vegas dat snap ik. Maar door deze vreemde route biedt dat ook de mogelijkheid om via Tioga pass naar Las Vegas te rijden! De vraag is echter, waar gaan we overnachten? De camper moeten we uiterlijk 10.30 inleveren en de enige plek die me, (zonder al teveel onderzoek te doen) interessant leek, is Beatty. Vanuit daar kunnen we toch
nog even naar een Death Valley bord met de RV voor een foto en hoeven we in de ochtend nog maar een uurtje of twee te rijden naar het inleverpunt in Las Vegas.

Maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening, niet alleen voor deze overnachting maar ook de hele route uiteraard! Enkele excursies zijn al geboekt of ingeschreven (Angels Landing Zion / Timed entry Arches / Monument Valley sunrise tour along 17-mile road / Antilope / Helicopter GC / GoCity LA+SF / Alcatraz from Pier 33 / Half Dome Yosemite) dus veel schuiven kan nier meer, maar ik ben zeker op zoek naar nuttige tips om de reis nog mooier te maken qua routes, stops of wat dan ook!

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door HillBillies op 04 apr 2024, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door BonnyR »

Vraagje; zijn alle campings verder ook al geboekt? Gok dat je met private campground commerciële campings bedoeld?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Van Yosemite Village naar Beatty lijkt mij veel te ver. Het zou mooier zijn als je de laatste nacht aan de oostkant van Yosemite zou overnachten. Je hebt anders geen tijd voor de Tioga Road.
En de route Sequoia- Yosemite- Tioga Pass is logischer en zeker mooier dan de route onderlangs.
Ik zou wel voor Sequoia een andere camping zoeken. Je mag met een grotere camper niet de CA 198 rijden. Waarom heb je niet een camping in het park genomen? Kijk eens of dat nog lukt. Grant Village in Kings Canyon is ook prima.

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

BonnyR schreef:
03 apr 2024, 19:20
Vraagje; zijn alle campings verder ook al geboekt? Gok dat je met private campground commerciële campings bedoeld?
Ik bedoel inderdaad de commerciële campings en ja, deze zijn allemaal al geboekt en betaald (of voor de helft in het geval van twee overnachtingen).
Voor 14-8 heb ik nog een overnachting geboekt staan in Barstow maar die ga ik dus annuleren vanwege de gewijzigde route.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Martin & Marianne schreef:
03 apr 2024, 20:19
Van Yosemite Village naar Beatty lijkt mij veel te ver. Het zou mooier zijn als je de laatste nacht aan de oostkant van Yosemite zou overnachten. Je hebt anders geen tijd voor de Tioga Road.
En de route Sequoia- Yosemite- Tioga Pass is logischer en zeker mooier dan de route onderlangs.
Ik zou wel voor Sequoia een andere camping zoeken. Je mag met een grotere camper niet de CA 198 rijden. Waarom heb je niet een camping in het park genomen? Kijk eens of dat nog lukt. Grant Village in Kings Canyon is ook prima.

Marianne
Ja van Yosemite naar Beatty is zeker een hele afstand maar ik wil voorkomen dat op de laatste dag nog 300 mijl moet rijden in de ochtend (het liefst ergens rond de 2 uurtjes rijden). Toen ik begon met plannen en boeken in November vorig jaar heb ik nooit gekeken naar deze route, toen we ingeloot werden voor North Pines heb ik deze optie pas bekeken. De camping in Barstow is nog geboekt voor de 14e zoals je hierboven kunt lezen.

De reden dat ik (nog) geen camping heb genomen in het park bij Sequoia is eigenlijk heel simpel: Wij zijn helemaal nieuw als het gaat om kamperen. Nog nooit gedaan, laat staan met een RV. Ik heb de kinderen beloofd dat ik zoveel mogelijk afwissel tussen het kamperen met en zonder luxe en aangezien we na Sequoia 3 dagen op Yosemite staan zonder stroom heb ik hier voor de luxe variant gekozen en met een kwartiertje lopen sta ik bij de route van een shuttlebus die je via de 198 naar het Giant Forest Museum brengt, vanuit daar verder met de officiele shuttlebus van het park zelf).

Ik heb wel gekeken naar Lodgepole bijvoorbeeld, lijkt me wel heel erg mooi. Ik weet alleen niet of het voor ons onervaren kampeerders met twee wifi-hongerige tieners teveel wordt om 5 dagen achter elkaar zonder internet en een full hookup te doen, maar wellicht valt het allemaal wel mee. Had ook een plek op de North Campground/Bryce en die heb ik om dezelfde reden ook geannuleerd.

De afstand van Yosemite Valley naar Las Vegas via Tioga is zo'n 660 km, ik wil aan het eind van de woensdagochtend vertrekken vanuit Yosemite.
Zou jij dan bijvoorbeeld 170 km rijden naar Mammoth Lakes, daar overnachten en dan in de hele vroege donderdagochtend/nacht vertrekken naar Las Vegas (zo'n 535km/6 uur) om daar uiterlijk 10.30 de camper in te leveren?

Edit 4-4/9.15 uur:
Wat dingen toegevoegd/verduidelijkt.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door BonnyR »

Meerdere visitor centra hebben vaak gewoon wifi 😊 😉
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Of je laat ze zelf een esim aanschaffen. :wink:
Kijk eens naar ons 2017-verslag voor Lodgepole en Yosemite met onze dochters.

Ik zou ook de laatste dag niet nog te veel gaan rijden maar dus eerder een nacht Yosemite verplaatsen naar Lee Vining of June Lake of Mammoth Lakes.

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

BonnyR schreef:
04 apr 2024, 15:06
Meerdere visitor centra hebben vaak gewoon wifi 😊 😉
Haha ja dat zag ik, maar dat ga ik ze niet vertellen. Dan zit ik samen met de vrouw bij de camper en hangen de andere twee bij het visitor center rond.

Het is ook niet alleen de wifi, maar ook bijvoorbeeld een zwembad, game-hal of ander entertainment.
Ze zijn 13 en 11 en dat soort dingen vinden ze af en toe belangrijk en daar moet je gehoor aan geven vind ik om het voor iedereen leuk te houden!

Martin & Marianne schreef:
04 apr 2024, 15:51
Of je laat ze zelf een esim aanschaffen. :wink:
Kijk eens naar ons 2017-verslag voor Lodgepole en Yosemite met onze dochters.

Ik zou ook de laatste dag niet nog te veel gaan rijden maar dus eerder een nacht Yosemite verplaatsen naar Lee Vining of June Lake of Mammoth Lakes.

Marianne
Ik zal je verslag eens opzoeken en lezen!
Lodgepole stond al vanaf het begin op het programma maar is er mettertijd vanaf gegleden, o.a. door bovenstaande reden. Maar ik zet hem er weer op, 9 april eerst maar eens kijken of ik een leuk plekje kan bemachtigen en dan de keuze maken.
Maar is 5 dagen zonder hookup is dat goed te doen met z'n 4en met douchen, koelkast etc als onervaren kampeerders? Tijdens de "generator hours" zijn we waarschijnlijk op pad en van wat ik heb gelezen is het na twee of drie dagen toch echt wel gedaan met de accu's.

En als je reactie op je laatste opmerking:
Nu snap ik wat je bedoeld!
Jij zou een 3e nacht in de valley dus opofferen voor een nacht aan het oosten van Yosemite?! Dat zou betekenen dat we maar één volle dag hebben in de valley en dat zou kunnen, maar niet als we ingeloot worden voor de half dome hike volgende week. Ik ga sowieso niet van zonsop- tot ondergang hiken om de volgende ochtend direct te vertrekken, het schijnt nogal slopend te zijn.

Bedankt voor de tips!!!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Corv »

HillBillies schreef:
04 apr 2024, 17:03
.
Maar is 5 dagen zonder hookup is dat goed te doen met z'n 4en met douchen, koelkast etc als onervaren kampeerders? Tijdens de "generator hours" zijn we waarschijnlijk op pad en van wat ik heb gelezen is het na twee of drie dagen toch echt wel gedaan met de accu's.
Generator werkt op benzine. Misschien eens de gebruiksaanwijzing van de RV door lezen voor vertrek. En 5 dagen douchen met z'n 4en zonder hookup?
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Corv schreef:
04 apr 2024, 19:40
HillBillies schreef:
04 apr 2024, 17:03
.
Maar is 5 dagen zonder hookup is dat goed te doen met z'n 4en met douchen, koelkast etc als onervaren kampeerders? Tijdens de "generator hours" zijn we waarschijnlijk op pad en van wat ik heb gelezen is het na twee of drie dagen toch echt wel gedaan met de accu's.
Generator werkt op benzine. Misschien eens de gebruiksaanwijzing van de RV door lezen voor vertrek. En 5 dagen douchen met z'n 4en zonder hookup?
Haha ik snap echt wel dat de generator op benzine werkt, minimale tankinhoud 25%, uit welk stuk dat ik schreef gaf ik je de indruk dat ik het niet snapte?

Als de uren dat je de generator mag gebruiken van 8.00-10.00 zijn en je bent niet bij je camper heb je daar niet zoveel aan en dat dan na een paar dagen de accu's plat zijn.

En ja, ik weet dat de koelkast op propaan werkt als de camper niet aan het net hangt..net als de warm water heater en vandaar mijn vraag.

Edit:
De reden dat ik vroeg of 5 dagen zonder hookup goed te doen is is omdat Marianne me het advies geeft de private camping te skippen in Sequioa en op het park te kamperen. Daarmee ga ik van 3 naar 5 dagen zonder hookup en mij lijkt het nogal veel maar ik ben een onervaren (RV) kampeerder..
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door paulr »

De generator gebruik je alleen in noodgevallen of wanneer je de magnetron wilt gebruiken. Doen wij nooit en hebben generator als 6-7 camper reizen nooit aan gehad. Als je onderweg bent laden de batterijen dus weer op en denk dat je dus nooit zonder stroom zult staan. Douchen kun je op sommige campings zonder hook up ook gewoon. Ook op een ''commerciele'' camping zul je denk ik gewoon gaan douchen in het douchegebouw. De douche in de camper gebruik je vaak alleen op dagen dat een douchegebouw er niet is (of die klein is, onvoldoende warm water geeft etc). Je dient alleen regelmatig even de tanks te legen en water te vullen bij veel dagen achtereen zonder hook up. Wij boeken zelfs onderweg op commerciele camping zónder hook up als die goedkoper zijn ! Stroom altijd genoeg gehad, water even bijvullen en tanks legen bij aankomst of vertrek... Ik denk dat ook kids van 11 en 13 het véél leuker vinden om een mooie en ruime plek in de natuur te hebben dan in een rijtje (op soms een meter of 2 van elkaar) op een commerciele camping te staan...
Internet ? Inderdaad gewoon even een e-sim van Airalo nemen (gebruik kode 5907 :-) :-)) en je hebt overal internet (behalve als je in een park uberhaupt geen bereik hebt, maar die dagen zijn juist lekker !).
Kortom.... mijn advies: kijk eens wat je nog zonder of tegen lage kosten kunt annuleren en ga lekker in de parken staan, daarvoor ga je juist met een camper op pad (anders had je net zo goed hotels/motels en een SUV kunnen boeken)
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

paulr schreef:
04 apr 2024, 20:53
De generator gebruik je alleen in noodgevallen of wanneer je de magnetron wilt gebruiken. Doen wij nooit en hebben generator als 6-7 camper reizen nooit aan gehad. Als je onderweg bent laden de batterijen dus weer op en denk dat je dus nooit zonder stroom zult staan.
Ok, duidelijk. Maar dan ga ik ervanuit dat je de airco ook nooit gebruikt want dat gaat dan natuurlijk niet en dat lijkt me eind Juli-begin Augustus toch wel erg warm of niet? Ik heb echt de intentie om op Fruita bijvoorbeeld tussen 18.00-20.00 de generator icm de airco aan te zetten om zo de meeste warmte eruit te halen, ik heb hier in huis de hele zomer op alle verdiepingen de airco's aanstaan dus slapen bij hitte is niet echt iets waar wij aan gewend zijn.
Douchen kun je op sommige campings zonder hook up ook gewoon. Ook op een ''commerciele'' camping zul je denk ik gewoon gaan douchen in het douchegebouw. De douche in de camper gebruik je vaak alleen op dagen dat een douchegebouw er niet is (of die klein is, onvoldoende warm water geeft etc). Je dient alleen regelmatig even de tanks te legen en water te vullen bij veel dagen achtereen zonder hook up. Wij boeken zelfs onderweg op commerciele camping zónder hook up als die goedkoper zijn ! Stroom altijd genoeg gehad, water even bijvullen en tanks legen bij aankomst of vertrek...
Wij zijn niet echt van de openbare doucheruimtes en zullen dus zoveel als mogelijk douchen in de RV.
Ik denk dat ook kids van 11 en 13 het véél leuker vinden om een mooie en ruime plek in de natuur te hebben dan in een rijtje (op soms een meter of 2 van elkaar) op een commerciele camping te staan...
Ik heb op alle commerciële campings extra betaald voor de premium (fixed) sites voor de mooiste ligging aan de rivier bijvoorbeeld maar ik snap wel wat je bedoeld. Toen ik ze net vertelde dat ik alle luxe campings met zwembad etc. ga omruilen voor natuurparken waren er een paar niet blij :D
Internet ? Inderdaad gewoon even een e-sim van Airalo nemen (gebruik kode 5907 :-) :-)) en je hebt overal internet (behalve als je in een park uberhaupt geen bereik hebt, maar die dagen zijn juist lekker !).
Ik heb me nog totaal niet verdiept in het sim gebeuren maar ik ga ervanuit dat 5907 een kortingscode is?
Kortom.... mijn advies: kijk eens wat je nog zonder of tegen lage kosten kunt annuleren en ga lekker in de parken staan, daarvoor ga je juist met een camper op pad (anders had je net zo goed hotels/motels en een SUV kunnen boeken)
Zoals hierboven al gezegd had ik een spot op North Campground, die heb ik geannuleerd en die krijg ik ook niet meer terug (maar Ruby's Inn ligt tegen Bryce aan. Verder slapen we op Zion, Capitol Reef, Joshua Tree (als de temperatuur het toelaat) en Yosemite en volgende week probeer ik nog een plek op Sequioa te krijgen, mocht dat lukken kijk ik daarna wel even welke ik annuleer. Ik snap dat het voor iemand die 6-7 keer met de RV weg is geweest allemaal gesneden koek is maar op de een of andere manier krijg ik het nu al benauwd bij de gedachten dat we 5 dagen geen hookup/airco hebben dus ik moet nog even wennen aan het idee!

Bedankt voor de tips!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door paulr »

Tja…dan houdt het op….hotels waren wellicht een beter keuze geweest, haha… wij hopen op campings zoals Fruita dat mensen de generator niet aanzetten omdat het zo’n pokkenherrie maakt, terwijl de hertjes dan juist zo vredig naast je camper willen komen liggen….
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

paulr schreef:
05 apr 2024, 08:30
Tja…dan houdt het op….hotels waren wellicht een beter keuze geweest, haha… wij hopen op campings zoals Fruita dat mensen de generator niet aanzetten omdat het zo’n pokkenherrie maakt, terwijl de hertjes dan juist zo vredig naast je camper willen komen liggen….
Ja of hotels een betere keuze geweest waren kom ik over een kleine 4 maanden wel achter, ik hoop en verwacht van niet maar wie weet! Na alleen maar ultra all-inclusive vakanties zal dit voor ons wel een heel andere vakantie worden dat is zeker (maar dat is ook de bedoeling)!

En je kunt op Fruita ook op loop A gaan liggen dat weet je, dan lig je ver van Loop C af en zul je niet zoveel last hebben van de generatoren :)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door paulr »

Ik ben inderdaad heel benieuwd wat jullie er van gaan vinden. Ook wel benieuwd naar hoe vaak jullie straks van de douche in de camper gaan gebruik maken of op de camping. Ik zou er (zeker op commerciele campings) een kijkje gaan nemen. Op sommige KOA camping hadden we meer luxe dan thuis :-): Aparte (private) badkamers met douche en toilet, fohn erin, verwarmd drooghek voor je handdoek etc ! Wel iets anders dan een laf straaltje water in de camper in een hokje van 60x60 cm...
Maar, de route is prachtig, de afwisseling prima. Op het laatst is het natuurlijk allemaal wat onhandig ivm de reservering North Pines, maar het kan wel. Wij proberen meestal de laatste camping ca maximaal 45 minuten van de inleverplek te kiezen ivm onvoorziene omstagheden en het verkeer. Je levert camper neem ik aan in bij Road Bear of Cruise America in Henderson ? Dan is het verkeer geen issue als je uit richting Beatty komt.
Je zou kunnen overwegen om Sequoia NP te skippen. Dan een dag extra kustweg, nachten SF vervroegen en dan dag eerder richting Yosemite. Dan zou je een camping net buiten het park aan de zuidkand (Oakhurst) kunnen pakken. Dan bekijk de de sequoia's bij Mariposa Grove (grote boom = grote boom...). Wij vonden afgelopen oktober de sequoia's daar net zo indrukwekkend als de bomen in SeKi. Vervolgens plan je inderdaad een extra nacht aan de andere kant van de Tioga Pass tussen Mammoth en Lone Pine. Dan heb je daarna de tijd om rustig door DV te rijden en dichterbij LV de laatste nacht te nemen....
Nou, ga ik toch weer (te) veel tips geven terwijl de route mogelijk al (te) vast staat om iets te schuiven.
Het wordt sowieso een prachtige reis zo !
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

paulr schreef:
05 apr 2024, 09:28
Ik ben inderdaad heel benieuwd wat jullie er van gaan vinden. Ook wel benieuwd naar hoe vaak jullie straks van de douche in de camper gaan gebruik maken of op de camping. Ik zou er (zeker op commerciele campings) een kijkje gaan nemen. Op sommige KOA camping hadden we meer luxe dan thuis :-): Aparte (private) badkamers met douche en toilet, fohn erin, verwarmd drooghek voor je handdoek etc ! Wel iets anders dan een laf straaltje water in de camper in een hokje van 60x60 cm...
Haha ik ga zeker een kijkje nemen, op de 1 of andere manier hebben we een bepaalde weerstand om te douchen in een ruimte waarin je eerst moet checken waar in die ruimte welke lichaamsbeharing of "body fluids" van een vreemde zit bijvoorbeeld :wink:, zoals gezegd, (nog) geen kampeerders :D ! Nu is het gewoon de douche/wc goed schoonmaken na het ophalen van de camper en voor de rest qua hygiëne hetzelfde als thuis.
Maar, de route is prachtig, de afwisseling prima. Op het laatst is het natuurlijk allemaal wat onhandig ivm de reservering North Pines, maar het kan wel.
Tja onhandig/onlogisch is het wel, maar van alles wat ik gelezen heb moet het een heel mooie ervaring zijn om te overnachten in Yosemite Valley en moet ik al heel blij zijn dat ik 3 nachten heb weten te bemachtigen in het hoogseizoen, dus tenzij iemand me echt met klem het advies geeft een nacht te annuleren in de valley om aan de oostkant te slapen wil ik deze overnachtingen eigenlijk wel laten staan.
Wij proberen meestal de laatste camping ca maximaal 45 minuten van de inleverplek te kiezen ivm onvoorziene omstagheden en het verkeer. Je levert camper neem ik aan in bij Road Bear of Cruise America in Henderson ? Dan is het verkeer geen issue als je uit richting Beatty komt.
RoadBear op 3800 Boulder Highway inderdaad en zoals ik al eerder aangegeven heb voelt het voor mij nog wel comfortabel om dit naar 2 uur op te rekken zodat je wel een mooie overnachting kunt boeken maar niet midden in de nacht tijdens de "quiet hours" aan hoeft te rijden.
Je zou kunnen overwegen om Sequoia NP te skippen. Dan een dag extra kustweg, nachten SF vervroegen en dan dag eerder richting Yosemite. Dan zou je een camping net buiten het park aan de zuidkand (Oakhurst) kunnen pakken. Dan bekijk de de sequoia's bij Mariposa Grove (grote boom = grote boom...). Wij vonden afgelopen oktober de sequoia's daar net zo indrukwekkend als de bomen in SeKi. Vervolgens plan je inderdaad een extra nacht aan de andere kant van de Tioga Pass tussen Mammoth en Lone Pine. Dan heb je daarna de tijd om rustig door DV te rijden en dichterbij LV de laatste nacht te nemen....
Nou, ga ik toch weer (te) veel tips geven terwijl de route mogelijk al (te) vast staat om iets te schuiven.
Het wordt sowieso een prachtige reis zo !
Ik sta open voor alle suggesties en ik maak me niet zo druk om eventuele annuleringskosten als het resultaat de moeite waard is!
Ik denk dat voor ons op dit moment de half dome hike bepaald of we nog echt iets kunnen schuiven of niet mbt de route terug naar Vegas/overnachten aan de oostzijde en daarnaast de mogelijkheid om volgende week 2 nachten op Lodgepole te slapen bepaald hoe de route tussen SF en Yosemite eruit ziet. Door DV zal helaas niet lukken met een camper in die tijd van het jaar...

Wederom bedankt!
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Update:

Dinsdag om 16.00 Lodgepole/Sequoia nog kunnen boeken voor 2 nachten.
De site die ik op het oog had (154) was om 16.00.01 al weg, dus direct refresh en met succes site 026 kunnen boeken en heb direct de particuliere camping in Three Rivers geannuleerd.

De dag erna viel in de recreation.gov app mijn oog ineens in de sectie "Need to know" sectie op het volgende:
Total parking capacity 31'L X 8'W - Tent Size 12'x16'. Huh? Snel even alle andere gereserveerde campgrounds nagekeken maar daar was dit geen enkel probleem gelukkig. Veel andere sites nabij deze site hebben een breedte van 10- of 11' dus 8' is wel erg weinig voor een RV spot.
Je kunt bij het zoeken alleen de lengte van de camper aangeven (28' in ons geval) dus de breedte van 8' was me niet eens opgevallen. De camper is 8'8" dus in theorie zou de camper niet passen. Als ik de foto op recreation.gov bekijk denk ik dat het echter makkelijk moet passen en dat het een typo is:
Lodgepole_026.JPG
Ik zie op de achtergrond namelijk een food locker waarvan ik weet dat de officiële afmetingen hiervan 47"x33"x28" (BxDxH) zijn (sommige websites zeggen 34" diep). Je kijkt er vanaf de zijkant op met de deuren open en ik kan niet exact zien hoever de food locker achter de curbs staat, maar als ik alles verschaal dan schat ik dat de breedte tussen de 2 curbs aan de achterzijde minimaal 10' is en dit dus geen probleem moet zijn.

Verder heb ik zojuist de uitslag gehad van de Half Dome hike loterij op Yosemite gehad en helaas, we zijn uitgeloot voor deze hike op onze eerste volle dag dus nu hopen op een plek in de daily lotteries!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom kiezen jullie voor de Half Dome hike en niet voor bijvoorbeeld de Panorama Trail? Half Dome us wel spectaculair natuurlijk maar de PT is erg mooi.

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Ow er staan al een hoop alternatieven op de lijst Marianne, waaronder de door jou genoemde Panorama Trail!

De reden dat de Half Dome zo hoog op de lijst staat is dat het voor ons een prachtige afsluiting van de rondreis lijkt en ik heb stiekem al een plekje op de muur gereserveerd voor mooie foto van ons vieren op de top!

Maar ik realiseer me dat de kans daarop heel klein is geworden dus ik ga sowieso in het dagprogramma geen rekening houden met een eventuele inloting in de daily lottery.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Als jullie het aankunnen en aandurven is Half Dome natuurlijk een bijzondere ervaring!
Mocht je de Panorama Trail als back up willen doen dan is het wel verstandig om de bus te reserveren zodra dat mogelijk is. Maar aangezien jullie wel van een uitdaging houden zal de combinatie van de 4MT en PT ook een mogelijkheid zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer