Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bauke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2024, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Bauke »

Hoi

Ik zie dat jullie Highway 1 in jullie schema hebben.

Hou even de weg conditie in de gaten.
Eind maart is de weg op 2 punten weggespoeld.
Wij zitten nu in Big Sur. Maar konden er alleen langs in convooi met bevestiging mail van de camping.
Convooi is ook alleen om 7u en 17u.

5 dagen zonder hook up en wel douchen (met 4 personen) gaat je niet lukken zonder legen van grijs en zwart water tank!!! En bijvullen vers (douche/afwas) water. De verlichting is LED neemt niet veel. De waterpomp werkt ook op de accu.
Wat je wel kunt doen, als je het doet in Yosemite. De camper even naar de stortplaats rijden bij de brug tussen de campings. Daar vullen en legen. Weer naar je plek. Doe dit niet rond 9u, wij stonden er gisteren in de file. Terwijl de dag ervoor om 12u rustig was.

Tankadvies: per Gallon (3,8l)
Ongeveer:
Arizona $3,70
Utah. $4,70
Nevada $4,80
Californië $5,45

Voor internet:
Wij hebben een $55,- dollar straight talk bij Wallmart gekocht en voor $30,- een mobiel voor hotspot. 30 dagen heb je dan Amerikaans nummer. Heb geen creditcard ofzo aangegeven. Dus ook niet verassingen achteraf.
Dan kun je onbeperkt Amerika bellen en internetten. + 15gb hotspot. De kinderen zitten dus niet op de hotspot :D
Voor ons ideaal. Gebruiken Google Maps erop als navigatie.
En de hotspot: Polar steps, whatsapp. Mijn vrouw dan ook nog Facebook, nieuws en de krant. Hebben er meer dan genoeg aan.
Je kan dan ook campings bellen als je wat later bent.
Ik was een beetje huiverig ervoor. Vooral toen het even niet werkte. Klantenservice heeft mij geholpen en het werkend gemaakt via een chat. Achteraf bleek dat mijn zoon (hij gebruikt zijn mobiel bijna niet) zijn mobiel niet compatibel was. Toen ik de sim in mijn mobiel deed, was er opeens bereik. Voor de zekerheid dus wel goedkoopste mobiel met Android gehaald om mijn eigen sim niet steeds te moeten wisselen. (Snap dual sim niet :D )

Ik lees dat jullie onervaren campeerders zijn?
Is dit ook met rijden met camper?
Ik parkeer altijd op een hoek of iets verder van de ingang ivm makkelijker weg kunnen komen. Als je iets verder weg parkeer, kun je ook zonder anderen te storen wat meer parkeerplaatsen innemen.
Hou bij bomen ook de hoogte in de gaten.
Ik had vorige week in Los Angeles een supergrote lege parking.
Maar wilde net achteruit (ook zo'n dingetje van mij) inparkeren onder die ene boom voor schaduw. Camper heeft piepers. Tik, net de tak. Schijnen geen piepers op het dak te zitten. Ja, ik weet vrouw of kids had even achter moeten kijken. :wink:
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@Bauke

Bedankt voor de tips!

Wij zijn inderdaad first time kampeerders, van 5 sterren naar 4 wielen!

Qua telefoon ben ik er nog niet aan uit maar ik wil het wel vantevoren aanschaffen zodat ik na het landen direct data heb (oa voor MPC).

Nog nooit met een camper gereden maar dat komt wel goed schat ik (heb ook een achteruitrijcamera gelukkig).

Goede reis nog!!
cvr
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door cvr »

HillBillies schreef:
07 mei 2024, 12:19

Qua telefoon ben ik er nog niet aan uit maar ik wil het wel vantevoren aanschaffen zodat ik na het landen direct data heb (oa voor MPC).
Ik kan je dit aanraden, inmiddels al 3x gekocht voor onze diverse US trips. Zeer tevreden over, koop dit voor iedereen in het gezin. Iedereen een eigen nummer met onbeperkt internet en dus continue overal bereikbaar. Ook handig voor als je ergens een nummer moet achterlaten (restaurant bijvoorbeeld) of als je moet bellen met verhuurbedrijf/vliegmaatschappij etc etc.

https://www.amazon.nl/onbeperkte-LTE-da ... r=8-3&th=1
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door jojostravelusa »

HillBillies schreef:
07 mei 2024, 12:19
Nog nooit met een camper gereden maar dat komt wel goed schat ik (heb ook een achteruitrijcamera gelukkig).
Heeft Roadbear die? Luxe hoor. Cruise America niet, maar die heeft wel piepertjes tegenwoordig. Op sommige punten moet er sowieso iemand even buiten kijken, want ik neem aan dat de achteruitrijcamera niet ook de hoogte in de gaten houdt en dat kan met takken toch wel handig zijn.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@cvr

Bedankt voor de tip, alleen deze komt niet echt lekker uit met de dagen. Je kunt 28 dagen selecteren voor 41 euro maar wij zijn er 31 dagen.

Ik zat nu te kijken naar de volgende kaarten:

1x esim T-mobile/Unlimited data/Unlimited minuten gratis naar NL vast/mobiel bellen https://eu.simcorner.com/collections/us ... 0036286523 voor €66 voor mezelf

1x esim AT&T/Unlimited data/500 minuten gratis naar NL vast/mobiel bellen https://eu.simcorner.com/collections/us ... ada-mexico voor €65 voor mijn vrouw

1x esim T-mobile/Unlimited data https://eu.simcorner.com/collections/us ... ta-tmobile voor €51 voor mijn oudste zoon

1x physical sim AT&T/Unlimited data https://eu.simcorner.com/collections/us ... ada-mexico voor €59 voor mijn jongste zoon incl. hotspot

Dan ben ik voor €241 euro klaar, hebben we alle 4 unlimited data en een USA nummer zodat we elkaar kunnen bellen mocht dat nodig zijn, 2 verschillende providers en kunnen we 2 simkaarten een dag later in laten gaan (looptijd is 30 dagen per kaart) zodat we de gehele reis data/telefoon hebben.

@jojostravelusa

Het staat op mijn factuur dus ik ga ervanuit dat het erop zit, maar achteruit rijden is altijd opletten inderdaad!
Laatst gewijzigd door HillBillies op 08 mei 2024, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door jeppiepruts »

Je kunt elkaar toch via whatsapp bellen als dat nodig is?
En is unlimited data een must? Als bijvoorbeeld 20GB ook voldoende is (666mb per dag...) dan kan het wel veel goedkoper met een eSim met data only (iets meer dan 30 euro pp voor 30 dgn).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het allemaal enorme bedragen. Ik heb dit jaar voor het eerst een esim genomen, en iets van 5GB gebruikt in een maand. Nu hadden wij wel regelmatig een hotel, dus gebruik van wifi.
En inderdaad, bellen via whatsapp of whatsappen kan toch ook?

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Ik heb geen goede ervaringen met whatsapp bellen in het buitenland (niet naar elkaar in het vakantieland zelf en niet naar het thuisland), vaak liggen klooien met VPN om het voor elkaar te krijgen en soms ging het ook gewoon echt niet.

Of unlimited een must is?
Geen idee, we hebben hier thuis natuurlijk wifi en ik heb zo echt geen idee wat we daarop verbruiken.
Dat zou ik na kunnen kijken, maar voor die paar tientjes pp (30 euro/20GB tov 50/60 euro unlimited) koop ik met unlimited kaarten al die zorgen af, hoeft niemand op een app te kijken of ze nog voldoende data hebben en kunnen ik en mijn vrouw gewoon naar het thuisfront bellen, ook naar diegene die geen whatsapp hebben (en ja, mijn oma heeft echt geen whatsapp en kun je echt alleen op haar reguliere thuisnummer bereiken).

En sorry maar 2 euro p.p.p.dag om bereikbaar te zijn/internet te hebben in het buitenland valt voor mij niet in de categorie "enorme bedragen".

Even nog een toevoeging:
Als de telefoons vol zijn zal er toch data naar de Onedrive moeten.
Ik film veel met een gimball, meestal met 4K/60 FPS (~1MB/sec) en ondanks dat we 3 telefoons met 1TB opslag hebben weet ik nu niet of ik dat ga halen maar we hebben ook nog 5TB cloudopslag.
Ik wil echt niet op vakantie al films moeten verwijderen omdat ik geen opslag of mobiele data meer heb.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door jeppiepruts »

Helemaal goed. Je hoeft geen verantwoording af te leggen. Als het voor jou handig is en niet te duur, dan moet je het vooral doen :thumbup:
Bauke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2024, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Bauke »

Ik lees dat je bij aankomst graag meteen internet wil hebben.
Het viel mij op dat elk vliegveld, winkel wel gratis wifi heeft.

1x om mijn Polar steps te uploaden moest ik eind van de avond even buiten de camper staan (stonden in een dorpje bij truckstop) omdat ik graag elke avond een update wilde doen.

Eerste week dus zonder gedaan.
Een Amerikaans nummer is wel handig.
Vragen ze vaak als je iets wilt boeken.

Wij zijn vandaag terug gekomen, kan daardoor niet meer in mijn straight talk account. (Beveiliging)
Ik vond het moeilijk een inschatting te maken voor wat ik gebruiken zou.

Laatste wat ik zag:
3 weken +-6GB verbruikt (incl. Navigatie)
Zonder filmpjes. Volgens mij is YouTube 300mb per uur.
Laatste 2 dagen de beide jongens er ook bij gezet met hun spelletjes en filmpjes om wat op te maken.

Als je unlimited koopt, houd wel rekening dat je altijd hotspot beperking hebt. (Staat altijd klein bij)
Alleen best Buy heeft een bundel dat ook hotspot onbeperkt heeft. Maar moest besteld worden. Lag niet in de winkel .


Offgrid 5 dagen:

Wij hadden deze week op de camping (gravel parking) in San Francisco geleegt. Kleppen dicht.
Douches waren niet allerbeste, dus allemaal een keer snel in de camper douchen.

4x douche en afwaswater was na 2 dagen echt vol.
Zovol dat water al in douchebak omhoog kwam. Afvoerslang stond aangekoppeld gelukkig, dus snel de klep open.

Als je zonnepanelen hebt, zal stroom je wel lukken denk ik.
Anders ook wel vermoed ik. LED verlichting.

LPG met gemak. Wij hadden zelfs nog vriezen eerste week in de nacht. Dat de kachel vaak aansloeg. Reken een beetje op 1x per week bijvullen.


Ik hoop dat je een beetje kunt met deze gegevens die wij hadden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer