Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

Opmerking moderator

Afgesplitst van topic viewtopic.php?f=36&t=80102
Martin & Marianne schreef:
25 jan 2024, 13:34

Dag 13 Anaheim - Kingman (of iets anders op de route)
Hoi Marianne,

Ik ben met een gelijkwaardige route aan het puzzelen en kwam jou tips tegen. Super.
Hoe zou je van LA (Anaheim) naar Kingman rijden? Via Barstow en een stop maken in Calico Ghost town (via de 15 en 40) of via Joshua Tree (via de 10 en 95)? We zijn ook met 2 kinderen onderweg. Vraag me af wat leuker is voor hun.

Groet,
G.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

@Glorious
Je kunt beter een eigen routetopic aanmaken. De keuze kan bijvoorbeeld afhangen wat je elders op de route doet; ga je bijvoorbeeld al naar Bodie dan zou ik Calico niet doen. En de tijd van het jaar speelt ook mee.

Marianne

Opmerking moderator

Eigen topic aangemaakt, afgesplitst van ander routetopic.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Hou oud zijn de kinderen? Reizen jullie in de zomer? Joshua Tree kan heel erg heet zijn; onze kinderen waren er niet echt van onder de indruk (ze waren toen 7 en 9, zie hier). Calico kan ook verschrikkelijk heet zijn en je betaalt er een forse entreeprijs. Wij zijn er eens geweest maar vanwege de hitte heel snel weer weggegaan.

Marianne
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

Hi Marianne,

wij gaan in juli. De kinderen zijn 10 en 14.

Mijn man en ik hebben al 3x eerder een tour gemaakt in het zuidwesten.
We zijn ons bewust van de hitte. Met de kinderen hebben we al rondreizen aan de oostkust en Florida gemaakt. Pretparken houden we niet van, strand is ook geen must. We geen wandelaars dus een korte stop in een park is voldoende.
Af en toe een dag raften, kajakken of ergens paardrijden is wat we zoeken. Niet te veel inspanning.
Elke dag boeken we een hotel of motel op de plek waar we uitkomen (dat kan dus afwijken van het plan). Ik wil wel de route vooraf grofweg uitstippelen met enkele vaste punten.

Dit is wat ik heb zover:
image.png
image.png (21.85 KiB) 2091 keer bekeken
Groetjes,
G
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is lastig adviseren over de route tussen LA en de Grand Canyon. Ik neem aan dat jullie met 3 reizen naar het zuidwesten een deel al eens gedaan hebben. Dan zou je nu voorveen andere route kunnen kiezen. Misschien is Oatman leuk om mee te nemen.
Als jullie niet willen wandelen - wat wel heel jammer is vind ik want lopend zie je zoveel meer van een park - waarom dan zoveel tijd voor de Grand Canyon?
Zion willen jullie niet bezoeken? Dat vonden onze kinderen een geweldig park. Je zou er kunnen fietsen. Of kijk eens naar de wandeling door de Narrows. Ook in Yosemite kun je veel doen zoals fietsen en raften. Of kijk naar de sequoia'bomen.
Als je naar een spookstadje wilt is Bodie een aanrader.

Ter plekke accommodatie boeken lijkt mij een uitdaging, zeker in juli. Je weet dat je voor Yosemite een toegangsreservering nodig hebt als je niet in het park overnacht?

Marianne
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

Dankjewel voor de tip Marianne. Ik zal eens kijken naar Oatman.

Grand Canyon doen we per helicopter waarschijnlijk.
Zion vond ik zelf niet zo heel interessant tijdens onze vorige reizen. Maar ons laatste bezoek aan Zion is al 15 jaar geleden dus er zal wel een hoop veranderd zijn. Sequoia en Yosemite wil ik de kinderen zeker laten zien.
Voor Yosemite heb ik al 3 opeenvolgende reserveringen van 9 dagen staan. Dus dat zit wel goed.

Tijdens al onze reizen heb ik nog nooit om een accommodatie verlegen gezeten. Het geeft een extra dimensie aan een roadtrip als je niet weet waar je die avond uitkomt. Daar houden we wel van.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door josea »

Ik snap dat je dat extra charme aan je roadtrip vindt toevoegen, mijn man en ik deden dat onze allereerste reis ook, maar… het Zuid-westen is niet meer zoals 15 jaar geleden, de drukte is flink toegenomen.
Je route is al behoorlijk vol (eigenlijk doe je de 21-daagde voorbeeldreis in 19 dagen) en dan wil je na een lange dag ook nog gaan zoeken naar een hotel? Dat je dan waarschijnlijk niet vindt voor een redelijke prijs in de nabijheid van de parken/bezienswaardigheden, dus óf je moet nog een stukje verder rijden, óf je moet een dure kamer nemen.
Ieder zijn voorkeuren uiteraard, maar hou er rekening mee dat het druk is in de zomer!

Verder zou ik voor een reis met kinderen toch hier en daar wat wijzigen.
Één nacht Grand Canyon is genoeg als je niet gaat wandelen, dan kun je nog steeds wel een helikoptervlucht doen.
Van Los Angeles naar Grand Canyon zou ik ook met één overnachting doen.
Die twee nachten kun je gebruiken in Zion; daar fietsen was voor onze kinderen het hoogtepunt van de reizen (we hebben het dan ook al drie keer gedaan, zie onze 2015, 2018 en 2019 reizen). Fietsen op de shuttlebus, helemaal naar boven en met de fiets naar beneden zoeven, heerlijk! Of ga met een grote band tuben op de Virgin River (zie ons 2018 verslag: http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -park.html)
Eventueel een dag minder Las Vegas, dan kun je ook een overnachting in Page toevoegen, en daar Antelope Canyon bezoeken, dan breekt de rijtijd naar Bryce ook wat.

En gezien je route, die al behoorlijk vol is voor 19 dagen, wanneer ga je dan naar Seqouia?
De grote bomen kun je dan het beste in Yosemite bekijken, want voor Seqouia heb je geen tijd.

En mocht je nog geen vlucht geboekt hebben, dan kun je ook overwegen om een one-way LA-Las Vegas te doen of andersom. Dat scheelt het lange saaie stuk rijden tussen LA en Grand Canyon, want je kunt je tijd goed op andere plaatsen gebruiken.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

josea schreef:
28 jan 2024, 12:00
En gezien je route, die al behoorlijk vol is voor 19 dagen, wanneer ga je dan naar Seqouia?
De grote bomen kun je dan het beste in Yosemite bekijken, want voor Seqouia heb je geen tijd.
Ik dacht Seqouia op het einde na Yosemite te doen (als we nog tijd hebben). En dan terug naar SF.
En het is idd een dag teveel in Grand Canyon. Die haal ik er dus uit.

Ik heb de vluchten al geboekt. Het is SF retour geworden via London vanwege ideale vluchttijden en ook de korte overstappen. LA of Las Vegas was meteen langer vliegen en daar pas ik dan voor.
We vinden Las Vegas geweldig. En we kunnen daar dan makkelijk een hele dag aan het zwembad relaxen. Dus die 3 nachten houd ik er voorlopig wel in.
Verder zijn de parken voor ons must sees maar niet perse must do's. Je hebt gelijk over de volle route. Maar tijdens al onze vakanties schieten we redelijk snel overal doorheen (ook op eerdere rondreizen met de kinderen). En als we het dit keer niet allemaal kunnen zien dan komt er wel weer een volgende keer.

Stress om een hotel te vinden 's avonds hebben we nog nooit gehad. Ik ben niet budgetgebonden alhoewel dat niet betekend dat we in een 5 sterren hotel slapen elke avond. En een uurtje verder of omrijden als er niks is vinden we ook geen probleem. Maar ik begrijp je punt dat het een stuk drukker is en dat we daardoor misschien concessies moeten doen.

Wij zijn wat dat betreft niet de standaard Amerika toerist. Waar de meesten rechts gaan, gaan wij links zal ik maar zeggen. Ik zou eerder in de stress schieten van een strakke planning waarbij elke dag ingedeeld is. Dan is het toch jammer wanneer je niet even langer kunt blijven als je een leuk plekje gevonden hebt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Sequoia heb je in het huidige schema echt geen tijd.
Ik begrijp de wens om flexibel te zijn. Maar je moet wel veel concessies doen vind ik. Leuke accommodatie uitzoeken van te voren verhoogt voor ons de voorpret. En als je je goed inleest kun je toch meestal wel een aardige inschatting maken van hoeveel tijd je ergens wilt doorbrengen.
En anders komt er - om jou te citeren :wink: - wel een volgende keer.
De meeste accommodatie kun je tot 24 uur van te voren gratis annuleren, dat maakt het voor ons ook aantrekkelijk om toch iets vast te leggen.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door jojostravelusa »

Een korte overstap in Londen vind ik niet ideaal. Heathrow is heel groot en je hebt er best een hoop tijd nodig. Als je dan wat vertraging hebt wordt het misschien billenknijpen of je je aansluitende vlucht wel haalt. In Londen hebben wij liever wat meer tijd.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

jojostravelusa schreef:
28 jan 2024, 21:02
Een korte overstap in Londen vind ik niet ideaal. Heathrow is heel groot en je hebt er best een hoop tijd nodig. Als je dan wat vertraging hebt wordt het misschien billenknijpen of je je aansluitende vlucht wel haalt. In Londen hebben wij liever wat meer tijd.
We zijn al vaker via LHR gevlogen. En het is idd doorstappen.
Op de heenreis hebben we 3 uur overstaptijd en dat is prima. We hebben de 10.25 uur vlucht naar SFO. Ik heb die vlucht gekozen omdat we dan om 13.20 uur in SFO landen. De overige vluchten waren allemaal aankomst in de avond.
Op de terugreis is het een hele korte overstap van 1 uur en 10 min. Dat wordt waarschijnlijk ellebogenwerk. :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door jojostravelusa »

Voor onze komende vlucht hadden we 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Heathrow. Beetje krap. Door een vluchtwijziging hebben we nu opeens 6,5 uur. Beetje ruim. Op de terugweg hebben we min 1,5 uur. Wordt lastig denk ik. Toch maar even bellen :lol:
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

jojostravelusa schreef:
31 jan 2024, 15:29
Voor onze komende vlucht hadden we 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Heathrow. Beetje krap. Door een vluchtwijziging hebben we nu opeens 6,5 uur. Beetje ruim. Op de terugweg hebben we min 1,5 uur. Wordt lastig denk ik. Toch maar even bellen
6.5 uur is wel heel vervelend. Ben benieuwd of ze je kosteloos omboeken.
Ik heb gebeld met United. Die garanderen de overstap van 1 uur en 10 min. Anders kon je de vluchten niet boeken. Als ik een andere vlucht wil (via Frankfurt ofzo) dan moet ik 500 eur omboekingfees betalen. Dat ga ik dus niet doen. Even afwachten dus of de vluchten ongewijzigd blijven. United adviseerde wel nog om fast-track te boeken. Maar dat is op LHR nu niet beschikbaar.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door jojostravelusa »

Gisteren gebeld en de vlucht die in het verleden zou gaan om kunnen zetten naar een latere vlucht. Ze wilden eerst kosten berekenen, maar toen we nogal verbolgen reageerden dat het niet ons idee was om de vlucht te wijzigen, maar het wel moest omdat zij een wijziging doorgevoerd hadden en we hem onmogelijk konden halen, werd er overlegd en werden er geen kosten berekend. Toen we daarna vroegen of de andere vlucht ook gewijzigd kon worden, kon dat alleen met kosten. Die vlucht is overigens ook door hun verzet en niet onze eerste keus dus. Die hebben we dus maar laten staan en hebben nu dus een lange overstap. Maar Virgin Atlantic prijst zich zo wel uit de markt.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1220
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door paulr »

Tja….gewoon stoppen met vliegen met een overstap :)
Sorry…kon het niet laten ….
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door jojostravelusa »

Mag hoor :wink: , maar we blijven het toch doen :lol: Het is doorgaans goedkoper en meestal vinden we het ook wel prettig of leuk, even eruit, maar soms is het gewoon prut .
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1220
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door paulr »

Moet toegeven dat ik (na vele keren direct) over 2 weken uit LAS terug naar huis ook met een overstap vlieg (via ATL). Direct terugvliegen zou me inderdaad iets teveel gaan kosten…. :D
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

Vanavond nog eens even aan de trip gesleuteld en een heleboel details uitgewerkt. Ook overstag gegaan en de hotels en motels al geboekt (mét mogelijkheid tot annuleren).
Als iemand gekke dingen in dit plan ziet hoor ik het graag. In ieder geval is dit een trip waar ons hele gezin vrolijk van wordt.
Nogmaals... we zijn geen wandelaars of kampeerders. We vinden het heerlijk om een uurtje op een bankje natuur op te snuiven en weer door te rijden naar de volgende bestemming. Zwemmen, raften, kajakken en paardrijden is de uiterste inspanning die we zoeken. :D
Weet iemand trouwens of er ergens nog een imposant vliegtuig kerkhof bezocht kan worden?
image.png
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door josea »

Ik vind de overnachtingen in Tusayan en Bluff een beetje jammer.
Het beste overnacht je in het Grand Canyon NP zelf en bij Monument Valley in The View, of Gouldings.
Zeker als je niet veel wilt wandelen, maar vooral genieten van uitzichten, dan zit je er ‘s avonds of ‘s morgens vroeg tijdens de mooiste uren.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

josea schreef:
27 feb 2024, 22:06
Ik vind de overnachtingen in Tusayan en Bluff een beetje jammer.
Het beste overnacht je in het Grand Canyon NP zelf en bij Monument Valley in The View, of Gouldings.
Zeker als je niet veel wilt wandelen, maar vooral genieten van uitzichten, dan zit je er ‘s avonds of ‘s morgens vroeg tijdens de mooiste uren.
Hi, dankjewel voor de reactie.
Ik heb gekeken naar die overnachtingen in MV en vond The View erg primitief. Fantastische beoordelingen voor de locatie en de uitzichten maar qua service niet geweldig. Gouldings zal ik nog eens naar kijken. Bluff was wat dat betreft veel goedkoper en comfortabeler en met uitstekende reviews. Het is een uurtje rijden van MV naar Bluff dus ik dacht dat we die vroege of late uurtjes wel kunnen meepikken.

En The Grand Hotel Tusayan zag er gewoon fantastisch uit. Beetje grandeur a la skiresort. Dat gaf de doorslag. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer