Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door Corv »

paulr schreef:
31 aug 2023, 22:46
Helaas is op de bonnefooi reizen met een camper niet meer mogelijk….


Hoezo niet? Campsite zegt:

'Due to high demand, Mather Campground recommends advanced reservations during peak season (March 1 to November 30). There are approximately 15 first-come, first-served campsites that usually sell out by 11 am. Please check at the campground kiosk for availability.'
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat er fcfs plekken zijn wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk plaats is natuurlijk. Ik vind het zelf erg prettig als ik weet dat er iets gereserveerd is, dat is wel zo rustig.
eefdriehuis schreef:
31 aug 2023, 22:40
Maters campground kun je niet reserveren gewoon op de dag van aankomst je aanmelden en pas om 19.00 uur krijg je uitsluitsel of er plek is.
In ieder geval was het zo toen wij er in 2014 aankwamen. Wij hadden toen in 4 weken geen 1 reservering en altijd wel een plaats gevonden.
Ook in 2014 kon je het reserveren. Tenzij je er zo ongeveer tussen november en maart was.

Het is Mather, met h en zonder s. :wink:

Misschien vind je nu ook wel overal een plaats maar het kan betekenen dat je een groot deel van je dag aan het zoeken bent. En dat je meer betaalt en verder moet rijden.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door paulr »

15 plekken op de 327… ik heb de rijen gezien voor de fcfs plekken op diverse campsites hij populaire parken. Leuke vakantie is dat: in de ochtend heeeel vroeg naar de volgende camping om daar ergens rond een uur of 7 a 8 een flinke tijd voor de camping wachten in de hoop dat iemand van die 15 weg zal gaan….. ik heb zelfs rijtjes gezien in juni bij de campings langs de Colorado nabij Moab die ook populair zijn. 2 dagen zelf ook geprobeerd maar toch maar weer terug gegaan naar de gereserveerde plek in het dorp. Nee, het lijkt mooi maar het kost je echt veel (vakantie)tijd. Uiteraard is het anders als je ver van alles af wilt zitten of wanneer je een “onderweg” camping nodig hebt. Die reserveren wij ook nooit….
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door Corv »

Tuurlijk, ik snap dat het in juni bomvol is. Maar het gaat toch om half april en niet juni dacht ik. Let trouwens goed op tijdens het rijden op de 64 naar/vanaf Grand Canyon, wij hadden op een haar na een eland door het voorraam van de rv die besloot over te steken toen we daar reden.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door paulr »

Ieder zijn ding, niemand hoeft mijn advies op te volgen...
Onze laatste reis vlak vóór Corrona was toen eind april, begin mei, met een camper... Ook toen al hadden we campings als Mather, Devils Garden, Watchman gereserveerd en stonden er rijen in de ochtend voor de entree en mensen te wachten op een plekkie. En tijdens onze reizen na corona is het alleen maar erger geworden. En het meest vervelende is: lang niet iedereen komt opdagen en zijn er dus lege plekken, maar doen worden niet opgevuld met mensen die niet gereserveerd hebben...
eefdriehuis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2023, 06:47
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door eefdriehuis »

We zijn nu bijna een week op weg zonder enige reservering uitgezonderd Arche daar hebben we voor drie dagen een permit. Overal. nog zonder reservering plaats ook bij lower Antilope canyon. Met app Wiki camp vind je overal plaats tussen 0 euro en 20 euro. We staan nu in goosneck park voor 10 euro dus reserveringen zijn totaal niet nodig. Inmiddels zijn we bij Sedona, Grand Canyon, Page, en nu bij National monument. Morgen naar Mesa . Je kunt echt nog wel zonder reservering door het land trekken mits je geen luxe hoeft.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door Pete.Z »

Dat was onze ervaring ook afgelopen oktober, eigenlijk overal wel plek, alleen Mather was behoorlijk vol, maar daar konden we twee dagen op twee verschillende plekken reserveren, dat was dus in de ochtend met de camper naar een parkeerplek bij Maswik Lodge, daar vandaan wandelen en s’middags terug naar nieuwe plek.
Verder nergens vooraf geboekt, en we konden overal terecht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is erg afhankelijk van waar het naar toe gaat. Om te zeggen dat reserveren totaal niet nodig is gaat niet op voor parken als Zion, Capitol Reef, Arches, Yosemite etc. En we staan nu in Chiricahua waar al twee dagen een bordje Full staat. Ook Big Bend was alle dagen dat wij er waren vol.
Ik ben verbaasd dat Sedona en Grand Canyon (stond je op Mather?) gelukt zijn.

Marianne
eefdriehuis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2023, 06:47
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door eefdriehuis »

Vrijdagavond een permit geregeld voor zaterdag 12.00 uur voor Arches en ja we stonden op Mather, kwamen daar om 17.30 en nog steeds plek. Vandaag in Canionlands en staan nu op een gratis campground. Dus het kan nog steeds als je dry camping en geen luxe hoeft.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt natuurlijk ook verschil in welke periode je gaat; in de zomer zal het drukker zijn. Wat betreft Arches; ik had het niet over de toegang, maar over Devils Garden, ik vermoed dat die echt wel vol was.

Afgelopen nacht wel gezien dat ondanks het bordje Full er in Lost Dutchman SP nog plaatsen vrij waren.

Marianne
eefdriehuis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2023, 06:47
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door eefdriehuis »

Via de app Wikicamp vind je altijd wel een plekje. Gisteren zonder permit in Capitol reef geweest . Campgrounds allemaal via Wikicamp.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Voor- en naseizoen geloof ik meteen dat het goed werkt, maar in het hoogseizoen op de topplekken vraag ik het me af. Tenzij de app bijhoudt of er last minute plekken vrijkomen. Daar zou je dan je voordeel mee kunnen doen.
eefdriehuis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2023, 06:47
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door eefdriehuis »

Wij hebben een andere insteek voor vakantie , we willen zoveel mogelijk zonder afspraken. Als we alles moeten regelen voor dat we weggaan dan hebben wij geen vakantie, het hele jaar moet je al afspraken nakomen en in onze vakantie willen we geen druk dus lukt iets niet nou dan niet. En tot nu toe lukt het geweldig goed. Meest van tijd hebben we dry camping met geweldig uitzicht voor 0 dollar tot 20 dollar. We hebben nu bezocht Sedona, grand canyon, hors shoe, lower antilope canyon, arche, canyonlands, capitol reef, fire np, red rock np, death vally, vandaag sequoia np. Alle camping via Wikicamp, geweldige app.
eefdriehuis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2023, 06:47
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door eefdriehuis »

Fire np is vally of fire.
eefdriehuis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2023, 06:47
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door eefdriehuis »

Fire np is vally of fire. Vandaag dinsdag 30 april in yosemite zonder permit en een gratis campground net voor de south entrance.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat kan voor jullie in deze periode prima zijn maar in weekenden en in de zomer wil je toch echt liever in de vallei staan. Het kost je nu sowieso erg veel tijd om naar de vallei te rijden en het vinden van een parkeerplaats is niet eenvoudig. De permits in Yosemite zijn nodig op drukke momenten. Op een dinsdag in april is dat niet het geval.

Ik denk dat jullie ook wel geluk hebben op sommige plaatsen: gisteren waren de campings in Valley of Fire allemaal vol. En ook geen no shows. Dan heb je ook niets aan een app.
Met een tent hebben wij trouwens liever toch wel wat voorzieningen.
Nogmaals, voor jullie werkt het in deze periode misschien wel maar het gaat naar mijn idee te ver om te zeggen dat reserveren niet nodig is.

Je kunt je eigen berichten enige tijd na plaatsing nog aanpassen. Zie het pennetje boven je bericht.

Marianne
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis eefdriehuis: camperreis 2024.

Bericht door joostje123 »

Ook wij gaan (met tent) het liefst nog op de bonnefooi. Het leven thuis is al zoveel moeten, bij vakantie hoort voor ons ook vrijheid. Thuis bereiden we wel wat mogelijke routes voor en hebben we wat campgrounds en alternatieven in beeld. Soms reserveren we 1 of 2 speciale campgrounds of parken.

Vaak komen we toevallig op mooie plekken uit en eerlijk is eerlijk daar zijn dan vaak weinig voorzieningen. Maar voor ons is dat juist ook wat het kamperen in de VS zo aantrekkelijk maakt.

Maar we reizen bijna nooit in het hoogseizoen, we gaan ook naar de kleinere parken/forests/recreatiegebieden en kiezen er ook wel voor om de ‘cultuur’-dingen in het weekend te plannen (met een last-minute motelovernachting).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer