Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Ik ben een hoop en koppig/eigenwijs hoort daar ook een beetje bij helaas... Ik ga het nog eens thuis opgooien om ofwel Custer/Cody/Devil's Tower op te geven danwel Las Vegas, maar dat wordt best een lastig verhaal. Als we SLC - LV doen, wat zou dan een logische stap zijn na GT -> Yellowstone? En is Cody daar nog in te passen? Het zou nl. vanaf daar een flinke reis naar Moab zijn.

Ik vraag mij af hoe erg het zou zijn om na landen meteen naar Cheyenne te rijden... ik slaap zelf vrij aardig in het vliegtuig (anywhere basically) en ben een avondmens. Stukje rijden (auto) zou me niet tegen staan, vorige keer ben ik in SF ook met de auto nog op pad geweest (boodschappen doen, eerste view van de Golden Gate Bridge, eten downtown). Dat scheelt ons dan een dag + wat ga ik anders doen op onze eerste reisdag van Denver naar Cheyenne als ik toch RMNP oversla?

Old Faithful Lodge heb ik 2 nachten vastgelegd, er is nu niks meer dan in mijn prijs range valt :-) precies op tijd dus. Als ik een dag zou winnen in Denver/Cheyenne zou het wel Mammoth Springs eerst worden, dan Old Faithful, dan Lake... En vervolgens zou ik een dag meer Moab hebben.

Ik waardeer jullie tips enorm, ik plan nu vanuit de gedachte dat ik dit deel van de VS pas weer over pak 'em beet 5 jaar kan bezoeken (zeker met de huidige prijzen!). Dan is de keuze om Badlands en RMNP over te slaan een moeilijke maar in mijn ogen redelijke keuze (en misschien heb ik dit mis): Badlands geeft me een soort Death Valley vibe/sfeer en daar zijn we vorige keer met moeite door heen gereden (als in: de foto's zijn leuk maar het park zelf trok ons niet). Daarnaast willen we nog een keer richting Vancouver/Canada (misschien Canada van oost naar west of een rondreis west-Canada) en dan zitten we in een vergelijkbaar landschap. Misschien vloeken in de kerk?
Martin & Marianne schreef:
15 aug 2023, 07:54
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je nog 1 of 2 dagen langer zou kunnen gaan. Is dat echt geen optie?
20 dagen was al een aardige strijd :-)
Old Faithful schreef:
15 aug 2023, 01:39
De keuze - en die is altijd moeilijk :wink: - is natuurlijk aan jullie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ja en laat ons nou eens ontzettend goed zijn in keuzes maken ;-) (en aangezien sarcasme meestal wat slecht doorkomt op het internet: dit was zeer sarcastisch bedoeld)

Dank je wel!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2194
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door jojostravelusa »

Keuzes maken op zulk soort reizen komt inderdaad neer op "kill your darlings". Toen eigenwijs uitgedeeld werd, stond ik ook bepaald niet achteraan, dus ik ga je toch adviseren om naar South Dakota te gaan :wink: :lol: . Juist omdat dit een streek is waar je wellicht niet mee zo snel heen zult gaan als naar het zuid-westen. Badlands is echt niet vergelijkbaar met Death Valley. Het heeft ons zeer aangenaam verrast, maar er zijn inderdaad wel een hoop kale stukken rondomheen. Wij vonden de Notch Trail een hele mooie wandeling en ook de Cliff Shelf Nature Trail vonden we leuk en zo anders dan de rest van het park. Custer daarentegen is prachtig groen en sereen en Devil's Tower lag zo ver in de mist, dat als er aliens geweest waren, we ze gemist hebben :lol: . Zelfs de voet was nauwelijks zichtbaar.
Je zou ons verslag van afgelopen september kunnen lezen voor een indruk en wellicht ideeën. Let wel, wij zijn kilometervreters en hebben daar nooit spijt van. Je mist hoe dan ook meer dan je ziet tenslotte :wink:
Of je voor een camper kiest kun je alleen zelf bepalen, maar wij zouden voor geen goud op een andere manier gaan. Gelukkig zijn we niet eigenwijs :lol:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 883
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Tantelotje »

Coren schreef:
15 aug 2023, 09:37
Ik vraag mij af hoe erg het zou zijn om na landen meteen naar Cheyenne te rijden... ik slaap zelf vrij aardig in het vliegtuig (anywhere basically) en ben een avondmens. Stukje rijden (auto) zou me niet tegen staan, vorige keer ben ik in SF ook met de auto nog op pad geweest (boodschappen doen, eerste view van de Golden Gate Bridge, eten downtown). Dat scheelt ons dan een dag + wat ga ik anders doen op onze eerste reisdag van Denver naar Cheyenne als ik toch RMNP oversla?
Ik heb even niet meer in beeld hoe je route voorlopig gaat, maar: dit zou ik zeker niet doen! Het is nog best een eindje rijden van Denver naar Cheyenne. Als je vertraging hebt ofzo... daar zit je echt niet op te wachten en is in mijn beleving echt anders dan nog wat sight seeing of boodschappen doen.

Mijn tip: sla de overnachting in Cheyenne over en rijd de eerste dag van Denver naar Custer. Die tussenstop hoeft helemaal niet (tenzij je daar bijzondere plannen hebt natuurlijk). Je kunt waarschijnlijk vroeg op stap, het is een uur of 6 rijden, doe een stop bij Scottsbluff en/of Fort Laramie (eventueel Carhenge) en geniet van het rijden door stukken helemaal niks.

Persoonlijk vind ik het zonde om zo maar ergens te overnachten als je verder toch niets op de planning hebt.
Het lijkt me in ieder geval een beter idee dan 's avonds (de vluchten uit Europa komen meestal pas einde middag in Denver aan) nog naar Cheyenne te rijden. En op deze manier scheelt het je zomaar een dag! Kun je toch nog even langs Badlands :wink:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door RuthdeLange »

paulr schreef:
13 aug 2023, 19:00
Ook is een camper kostbaar, maar omdat je op park campings staat zijn de campingkosten in ieder geval wat lager. Om een idee te geven: campings in Yellowstone, Teton, Zion, GC zijn ergens tussen de Usd 18 en 35 per nacht. Een nacht op een KOA begint vaak bij ca Usd 70 en dan heb je een goedkope te pakken.
Paul
Nou, ik kwam er achter dat de campingkosten enorm gestegen zijn, althans op sommige plekken. Voor een tentsite in Grand Teton betaal je rond de 50 dollar exclusief tax. Wil je elektriciteit dan gaat het om prijzen tussen de 54 en 112 dollar. Ook in Yellowstone zijn de prijzen veel hoger dan in 2020 toen ik de laatste keer keek. De meeste campings kosten tussen de 33 en 39 dollar exclusief tax.
Schrok er echt van. Heb verder nog niet gekeken. Ben benieuwd wat ik elders ga betalen want wij gaan vooral kamperen.
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Jules40 »

Denver - Cheyenne is onderdaad nog een fikse rit. Zou ik niet zien zitten na zo’n vlucht.

Slapen in de buurt van de luchthaven, vroeg op en dan lekker rijden naar Custer met de al genoemde tussenstops. Goed te doen (ervan uitgaande dat Fort Laramie blijkbaar geen must is).
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door heidem »

Coren schreef:
15 aug 2023, 09:37
Ik vraag mij af hoe erg het zou zijn om na landen meteen naar Cheyenne te rijden... ik slaap zelf vrij aardig in het vliegtuig (anywhere basically) en ben een avondmens.
Ik heb zoiets dit jaar gedaan, maar dan met Fort Morgan (volgende dag naar Keystone gereden, via Scottsbluff en Carhenge). Op zich was het idee prima, zeker met de geplande aankomsttijd van 17.30. Onweer in Detroit en Denver gooide roet in het eten en na een aankomst met twee uur vertraging was ik eerlijk gezegd blij dat ik niet meer zelf hoefde te rijden maar dat mijn reispartner (die al een dag eerder in Denver was aangekomen) de rit deed.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door paulr »

Wij zijn een keer of 4 naar Denver gevlogen en altijd eind van de middag aangekomen. Ongeacht welke route we deden (o.a. via ATL, via ORD, via FRA). Zelfs een keer zo'n flinke vertraging gehad dat we letterlijk 29 uur wakker waren omdat we nog (slechts) 2 uur moesten rijden naar Breckenridge... Kortom, na het oppikken een stukje de goede richting op rijden zou ik zo weer doen, maar het altijd laten afhangen van aankomsttijd, vluchtduur, uren wakker etc... en dan dus gewoon een hotelletje zoeken als je geen zin meer hebt.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door IngridZw »

Wij zijn ook vanuit Denver naar Keystone (Custer SP) gereden zonder een tussenovernachting. 's Morgens vroeg vertrokken vanwege de jetlag, onderweg boodschappen gedaan bij een Walmart en om ca. 16.00 waren we op bestemming. Beter even wat kilometers maken zodat je de overnachting die je hiermee bespaart gebruikt op een veel mooier en interessantere plek. Wij hadden overigens 3 overnachtingen in Custer SP. Prachtig gebied met mooie scenic routes en leuke westernstadjes.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Jordy1994 »

Wij hebben voeig jaar (met camper) een rondje vanuit Las Vegas gedaan in 21 dagen. Route was grofweg . Las vegas
Grand canyon
Monument valley
. Moab 3 nachten
Utah Lake
Bear Lake
. Grand teton 2 nachten
. Yellowstone 4 nachten
. Bear Lake
. Iets ten zuideb van SLC
Zion 2 nachten
Las Vegas 2 nachten

Je hebt dan geen Custer en RMNP maar wel voldoende tijd voor de andere parken.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door butterfly »

Wij zijn in 2019 meteen vanuit de luchthaven Denver naar Fort Collins gereden ( 20.45 weggereden, 22.00 aangekomen) dat vonden we prima te doen. Veel langer had het niet moeten zijn, maar wij vergelijken het altijd met dat je op de terugweg vanuit Schiphol ook naar huis moet rijden.
Volgende dag zijn wij naar Rapid City gereden met stops in Scottsbluff en the carhenge.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Ok plan is toch iets gewijzigd, waarvoor dank aan iedereen die mee helpt denken.

Als we een route gaan rijden wordt het als volgt:

1 AMS - Las Vegas
2 Las Vegas - Salt Lake City
3 Salt Lake City - Grand Teton (Jackson)
4 Grand Teton (Jackson) - Grand Teton (Colter Bay)
5 Grand Teton (Colter Bay) - Grand Teton (Colter Bay)
6 Grand Teton (Colter Bay) - Yellowstone (Lake)
7 Yellowstone (Lake) - Yellowstone (Old Faithful)
8 Yellowstone (Old Faithful) - Yellowstone (Old Faithful)
9 Yellowstone (Old Faithful) - Yellowstone (Mammoth Springs)
10 Yellowstone (Mammoth Springs) - Vernal of SLC
11 Vernal of SLC - Moab
12 Moab - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Capitol Reef
15 Capitol Reef - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Cannonville
17 Cannonville - Las Vegas
18 Las Vegas - Las Vegas
19 Las Vegas - Las Vegas
20 Las Vegas - AMS

En als het kan (kosten / tijd) vliegen we op SLC, dat scheelt ons een dag + kms. In deze opzet zou het mogelijk zijn om vanaf SLC een weekje een camper te huren voor in Yellowstone. Ik heb nu 3 dagen Grand Teton, kunnen we die terug brengen naar 2 en die dagen bijvoorbeeld besteden ergens tussen Yellowstone en SLC of juist na SLC?

Welke scenic routes moeten we overslaan met deze opzet omdat we dan de camper rijden? En aanvullend: welke campgrounds zouden we het beste kunnen verblijven in Yellowstone?
Laatst gewijzigd door Coren op 17 aug 2023, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door paulr »

Hahaha, mooi te zien dat je gedachten nog van links naar rechts, en omgekeerd gaan :) . Zo zien mijn excels met routes er ook altijd uit !
Ik denk dat de kosten AMS-SLC-LAS-AMS of AMS-LAS-AMS nu al bekeken kunnen worden (wat was de reisperiode ook alweer). Vluchten tot medio juli staan al online en anders kun je inschattingmaken door op andre data te kijken. Ik verwacht dat vluchten met een combi SLC iets duurder zullen zijn. Voor camperhuur en autohuur kun je nú al de prijzen checken. Camperhuur zal zeker niet lager worden naarmate je langer wacht.
Vervolgens is het inderdaad uitrekenen wat het je waard is om het stuk LAS-SLC niet hoeven rijden (minimaal 1 dag, en je hebt er ''maar'' 20). Reken dus je ''vakantiegenot'' eens in tijd uit, samen met autohuur, overnachting en brandstof voor deze dag/dit traject). En mogelijke vermoeidheid: je begint met een lange rijdag...
Heb je een doel met de overnachting Cannonville ? Of puur om het stuk via de ''12'' en de rest naar LV te breken...
Wij vinden iets langer GT wel leuk (mooie wandelingen, veel beren :) ), dus ik vind je keuze niet gek (volgend jaar de we juist wéér een paar dagen GT en wat minder YS). Maar anderen zullen mogelijk een andere, persoonlijke, afweging maken
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Excel is ook wel erg leuk :-)

De reden dat we 20 dagen gaan is enerzijds omdat mijn partner niet zo lang weg wil. Anderzijds hebben we ook een hond die we nu ergens moeten dumpen, dat is ook een overweging.

Vwb GT: als we daar één dag zouden skippen, waar zou je die er bij zetten? Bear Lake een optie? Jackson moet ik toch zien als GT-bezoek of is daar / op weg er naar toe meer te doen?
Als we de camper in SLC gaan inleveren, is het dan daarna nog mogelijk om naar Vernal te rijden?
En Cannonville is vanwege Kodachrome Basin SP, met wellicht nog een uitstapje via Bryce naar LV. Tussenstop met een doel dus :-)

Het gaat mij nog niet eens zo zeer om de kosten van die extra dag rijden LV->SLC dus die dag besparen is ons waarschijnlijk meer waard.
En stel dat we die dag besparen, wat gaan we daar weer mee doen :-) Is op één of andere manier Monument Valley (alleen voor de foto's al, maar wellicht meer) nog in te passen?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door paulr »

Reken erop dat je met eenzamere ca 20-25% meer reistijd kwijt bent dan met een auto: op de snelweg rij je 70-80 mijl per uur met auto, met de camper ca. 50-60 (anders versta je elkaar niet meer, ofwel je staat na een uurtje of 3-4 weer aan de pomp hahaha). Dus Sal Lake-Jackson is iets langer dan Google maps aangeeft…. Bovendien denk ik dat er nog een winkel stop die dag gemaakt moet worden (1e stop Walmart is vaak een lange omdat je van alles nodig hebt, de winkel is groot en onbekend). Een stop onderweg bij bijvoorbeeld Bear Lake lijkt daarom niet gek…. Dan ben je de volgende dag bijtijds in GT en kun je overwegen in Jackson te kamperen, maar bijvoorbeeld ook op Gros Ventre in het park.
De camper dien je doorgaans voor 10-11 uur in te leveren. Ik raad je dus aan om de twee na laatste camperdag dus nog iets in Yellowstone te doen (dus niet in Mammoth te overnachten), dan eind van de middag stukje naar het zuiden te rijden. Vervolgens een rijdag naar Salt Lake en daar in de buurt overnachten en dan de volgende dag auto huren, camper inleveren en naar Vernal te rijden (in die volgorde, dan heb je de auto alvast bij de hand voor overladen bagage ( geen gedoe met taxi/uber).
Salt Lake- Vernal is met de auto 3-4 uur, dus dat is inleveren camper goed mogelijk.
MV inpassen zie ik niet zo snel met deze route….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42186
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Monument Valley is wel in te passen met een dag extra; je kunt dan van Moab naar MV rijden en vandaar naar Capitol Reef. Je rijdt dan via de prachtige Ut95. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2013-verslag.
Mocht je echter voor een week camper gaan dan heb je die nacht wel nodig tussen SLC en Grand Teton. Voor Grand Teton worden meestal 2 nachten aangeraden. Je kunt overwegen om Grand Teton zowel te doen op weg naar Yellowstone als op de terugweg. Je kunt dan bijvoorbeeld eerst een nacht in het park staan en op de terugweg een nacht in Jackson. Kijk voor Grand Teton en Yellowstone eens in ons 2015-verslag; je kunt dan een idee krijgen van mogelijke overnachtingslocaties in Yellowstone.
Misschien heb je ook iets aan ons 2019-verslag; wij waren toen onder andere in Moab, Capitol Reef en Kodachrome.

Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Even nagaan of ik het goed begrijp:

Stel we komen aan op dag 1 in SLC, kunnen we dan meteen de RV ophalen?
Zo ja, is het dan handig om bijv. al naar Bear Lake te rijden?

Of is het beter op dag 1 aan te komen en dan 's ochtends op dag 2 de camper op te halen? En is dan naar Jackson rijden een optie of toch een tussenstop in Bear Lake?

Ik stel me nu voor:
1 AMS - SLC
2 SLC - Bear Lake (camper ophalen)
3 Bear Lake - Grand Teton (Jackson)
4 Grand Teton (Jackson) - Yellowstone (Canyon)
5 Yellowstone (Canyon) - Yellowstone (Canyon)
6 Yellowstone (Canyon) - Yellowstone (Madison)
7 Yellowstone (Madison) - Yellowstone (Madison)
8 Yellowstone (Madison) - Colter Bay
9 Colter Bay - SLC
10 SLC - Vernal (inleveren camper)

Maar dat lijkt ergens onlogisch. Zou onderstaande beter zijn?

1 AMS - SLC
2 SLC - Jackson (camper ophalen)
3 Jackson - Canyon
4 Canyon - Canyon
5 Canyon - Madison
6 Madison - Madison
7 Madison - Colter Bay
8 Colter Bay - Bear Lake
9 Bear Lake - SLC (camper inleveren)
10 SLC - Vernal

Dat zou betekenen één dag flink rijden (SLC-Jackson) waar we ook inkopen kunnen doen. Terug van GT naar SLC kunnen we dan stoppen bij Bear Lake en dan 's ochtends naar het RV inleverpunt gaan (met de huurauto)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Elendan »

Als je aankomt vanuit Europa (intercontinentaal) dan mag je niet op dag 1 de camper ophalen. Verplicht eerst een overnachting. Als je s morgens de camper al wilt ophalen op dag 2 dan moet je early bird boeken. Kost paar 100 euro extra. Je zal zelf moeten beslissen of dat het waard is voor jullie.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Elendan schreef:
18 aug 2023, 22:23
Als je aankomt vanuit Europa (intercontinentaal) dan mag je niet op dag 1 de camper ophalen. Verplicht eerst een overnachting. Als je s morgens de camper al wilt ophalen op dag 2 dan moet je early bird boeken. Kost paar 100 euro extra. Je zal zelf moeten beslissen of dat het waard is voor jullie.
Dus dan zou het worden:

1 AMS - SLC
2 SLC (camper ophalen 13u) - Jackson (boodschappen/wennen/reisdag)
3 Jackson - Canyon (eerste campground)
4 Canyon - Canyon
5 Canyon - Madison
6 Madison - Madison
7 Madison - Colter Bay
8 Colter Bay - Bear Lake
9 Bear Lake - SLC (camper inleveren vóór 11u)
10 SLC - Vernal

Ook nog even een rant: het is goedkoper om voor 17 dagen een SUV te huren Las Vegas - Las Vegas (800 euro) dan een one-way SLC-LV voor 9 dagen (1.169 euro)...maar het is ook geen optie om op dag 1 aan te komen in LV, slapen, auto ophalen, naar RV-rental rijden, auto daar weekje laten staan... want dan wordt het pas echt allemaal erg krap... Misschien worden het dan toch gewoon lodges en doen we de camper een andere keer...

Man, dit blijft lastig. Hopelijk zijn er nog lodges in het park :-)
Laatst gewijzigd door Coren op 18 aug 2023, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door paulr »

Verdiep je even in de wereld van de campers… zoals al geschreven, het rijden gaat langzamer en de reistijden zijn iets langer. Maar ook het ophalen is anders dan bij een auto. Je krijgt een “ophaaltijd” bij inchecken. Soms kun je een Early Bird bijboeken (cruise america), soms kan je bijbetalen bij inchecken en soms moet je gewoon geluk hebben. Het kan dus zijn dat je dus pas in de middag weg kan rijden. Jackson ga je in alle gevallen simpelweg dus niet halen, Bear Lake is een mooie 1e stop. De laatste dag dien je bij sommige verhuurders al voor 10 uur in te leveren. Ook hier dien je wel eens een tijd af te spreken. De laatste nacht is dus bij voorkeur ook weer in de buurt van Salt Lake.

Edit:

Dag 1 aankomst
Dag 2 Salt Lake bekijken, en dan middag camper ophalen, boodschappen , stukje rijden bear lake OF indien ochtend camper ophalen, boodschappen, wat verder rijden (evt Jackson)

Dag 9 grand Teton-Slc
Dag 10 auto huren, camper inleveren en met auto naar Vernal

Dus je 1e optie was prima, waarbij je evt bear lake kan overslaan als je een vroege pick up hebt….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42186
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Coren schreef:
18 aug 2023, 22:58
Hopelijk zijn er nog lodges in het park
Je kunt natuurlijk altijd iets boeken als er nog iets vrij is. Annuleren is gratis tot 30 dagen voor aankomst. Je had toch ook al iets vastgelegd?
Ik weet niet wanneer jullie er precies zitten maar misschien heb je hier iets aan: viewtopic.php?f=16&t=79616

Deels een camper nemen kan als je voldoende tijd hebt, maar in jullie geval betekent het te veel tijdverlies naar mijn idee. En je raakt je flexibiliteit kwijt.
Bedenk ook dat je in Yelowstone regelmatig stopt aan de kant van de weg om bijvoorbeeld wildlife te zien; met een camper is dat een stuk lastiger dan met een auto/ Ook parkeerplaatsen vinden is een uitdaging.

Ik zou voor de combinatie hotels + tent gaan. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 aug 2023, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer