Reis wouterjanS: Denver naar LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 257
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis wouterjanS: Denver naar LA.

Bericht door wouterjanS »

We zijn alweer aan het plannen.

We willen kort de NY + DC doen en daarna richting de westkust om daar enkele natuurparken langs te gaan. Iemand nog tips? Ik heb moeite om een logische route te bedenken. Ook weet ik niet zo goed hoelang je in een natuurpark wil zijn. Is dat een paar uur rondrijden, is dat makkelijk meerdere hike trips per park?

Dit is wat ik nu heb:
1 tuesday 2-Apr Vlucht naar NY
2 wednesday 3-Apr NY
3 thursday 4-Apr NY
4 friday 5-Apr NY
5 saturday 6-Apr Naar DC
6 sunday 7-Apr DC
7 monday 8-Apr Vlucht DC naar Denver
8 tuesday 9-Apr Denver
9 wednesday10-Apr Rocky Mountain National Park
10 thursday 11-Apr Rijden naar Zion park
11 friday 12-Apr Zion National Park
12 saturday 13-Apr Rijden naar Grand Canyon
13 sunday 14-Apr Nationaal Park Grand Canyon
14 monday 15-Apr Rijden naar LV
15 tuesday 16-Apr LV
16 wednesday17-Apr LV
17 thursday 18-Apr Rijden naar Scotty's Castle
18 friday 19-Apr Rijden naar Los A
19 saturday 20-Apr Los A
20 sunday 21-Apr Los A
21 monday 22-Apr Vlucht terug
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Denver naar LA

Bericht door paulr »

Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt doen in de parken. RMNP is iets om te wandelen, zeg 2-3 dagen. Zion eveneens, 2 dagen minimaal. Grand Canyon geniet je meer van de uitzichten, ik zou zeggen een lange dag.
Ook nu zal ik niks over de route en kilometers zeggen, maar gekkenwerk is het wel. Denver-Los Angeles doen de meeste mensen in ruim 3 weken en onderweg kom je heeeel veel moois tegen, waar jij nu met zeg 100 km per uur en 1000 km per dag langs gaat rijden… :D :D . Zonde van het geld dat je voor deze reis gaat neertellen. Verwacht dus weinig tips van mij verder :wink:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1645
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Denver naar LA

Bericht door BonnyR »

Gok dat jullie met de auto gaan? Ook rijden van NY naar DC?
Ben benieuwd waarom de keuze op Denver valt? Wat ik zo zag is het een giga rit van Rocky M naar Zion. Daar is de tijd wel heel beperkt, daarnaast zit je vroeg in het seizoen voor bijvoorbeeld Grand Canyon als je zou willen wandelen.
Je zou ook op Las Vegas kunnen vliegen en van daaruit een rondje doen?
Wandelen in de parken kun je echt uren vertoeven, bij voorbeeld in Zion. Grand Cayon kun je alleen viewpoints doen, maar ook Wandelen, t'is maar net wat je graag wilt.
Maar net wat ik zeg, je zit vroeg in het seizoen. De kant van San Diego op zou ook een optie kunnen zijn.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 257
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Denver naar LA

Bericht door wouterjanS »

paulr schreef:
02 aug 2023, 22:48
Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt doen in de parken. RMNP is iets om te wandelen, zeg 2-3 dagen. Zion eveneens, 2 dagen minimaal. Grand Canyon geniet je meer van de uitzichten, ik zou zeggen een lange dag.
Ook nu zal ik niks over de route en kilometers zeggen, maar gekkenwerk is het wel. Denver-Los Angeles doen de meeste mensen in ruim 3 weken en onderweg kom je heeeel veel moois tegen, waar jij nu met zeg 100 km per uur en 1000 km per dag langs gaat rijden… :D :D . Zonde van het geld dat je voor deze reis gaat neertellen. Verwacht dus weinig tips van mij verder :wink:
Ja het is nog een heel ruw idee dus wellicht zitten we met onze landingsplek niet goed. Wat zou jij aanraden als start (en evt vertrek) voor 14-15 dagen rond LA/LV en afwisselende natuurparken?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 257
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Denver naar LA

Bericht door wouterjanS »

BonnyR schreef:
02 aug 2023, 22:51
Gok dat jullie met de auto gaan? Ook rijden van NY naar DC?
Ben benieuwd waarom de keuze op Denver valt? Wat ik zo zag is het een giga rit van Rocky M naar Zion. Daar is de tijd wel heel beperkt, daarnaast zit je vroeg in het seizoen voor bijvoorbeeld Grand Canyon als je zou willen wandelen.
Je zou ook op Las Vegas kunnen vliegen en van daaruit een rondje doen?
Wandelen in de parken kun je echt uren vertoeven, bij voorbeeld in Zion. Grand Cayon kun je alleen viewpoints doen, maar ook Wandelen, t'is maar net wat je graag wilt.
Maar net wat ik zeg, je zit vroeg in het seizoen. De kant van San Diego op zou ook een optie kunnen zijn.
We gaan pas aan de westkust de auto huren. NY en DC is het idee om dat met de trein te doen.
Ja denver niet heel veel speciale redenen voor. Rocky Mountain National Park lijkt mij heel mooi, dat is de reden eigenlijk.

Het vanaf en terug LV is wel een mooi idee opzich. Ik probeer een mooi park te vinden dat niet Yosemite is en wel ook echt bebost is.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Denver naar LA

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien moet je je eerst eens wat meer in gaan lezen. Ken je de NPS-sites? Of kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden. Reisverslagen lezen is ook erg nuttig.

April is erg vroeg voor RMNP. De Trail Ridge Road zal nog niet open zijn, En het heeft toch geen zin voor maar 1 nacht en dan daarna 11 uur rijden naar Zion? Heb je al wel naar de afstanden en reistijden gekeken?
En hoe kom je bij Scotty's Castle? Dat is geen overnachtingsplaats.

Bekijk eens welke parken je zou willen bezoeken; een logische route maken is dan niet moeilijk; daar heb je GoogleMaps voor.
Waarom geen Yosemite? Voor een bebost park is Sequoia niet gek; maar april is wel vroeg voor Sequoia.

Voor routes tussen Denver en de westkust zou je eens ons 2013-, 2017- en 2019-verslag kunnen lezen; dan krijg je een idee van de parken die je zou kunnen bezoeken.

Wel wat off topic hier; maar de tijd voor DC is niet ruim. Waarom oost- en westkust combineren?

Quoten van (hele) berichten is niet nodig.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Denver naar LA

Bericht door paulr »

Ok, vooruit… toch nog een reactie dan :D
Zoals Marianne al schrijft: verdiep je eens in de parken en de verschillen. Vervolgens kun je een lijstje maken van hetgeen je wilt gaan zien. Ik zou me dan beperken van alles ten westen van Moab en in april Colorado links (in dit geval “rechts” laten liggen). Als je de parken hebt gekozen en ook het aantallen/dagen en of weken, zet die dan eens hier neer. Binnen korte tijd krijg je van de forumleden dan een voorstel rondje. Zoals Marianne ook zegt: waarom oost en west combineren? Zo te zien heb je het Amerika virus al te pakken en een weekje oostkust is prima ergens apart te plannen. Je bent van Ams/bru naar New York bijna net zo lang onderweg als van als van New York naar bijvoorbeeld las Vegas. En het kost je onderweg dus een reisdag, wat zonde van de tijd is. Ook is het uiteindelijk langer vliegen, tel al je vlieguren maar eens bij elkaar op… van Europa naar de westkust is het, omdat je bovenlangs vliegt, niet eens veel langer dan naar de oostkust…
Omdat je vroeg in het jaar bent is een rondje LV-LV of een one way LV-LA mooi zodat je relatief warme regio’s (denk aan Moab e.o.) maar ook Zion,Death Valley etc kan combineren met tussendoor wat koudere plekken (Bryce en GC bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 257
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Denver naar LA

Bericht door wouterjanS »

Oke dank beide. Ik hoor het al. Ik ga de komende tijd even parken studeren en mijn huiswerk doen. Dank voor jullie snelle antwoorden en tips!
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer