Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de auto eerst geparkeerd bij het Giant Forest Museum en hebben de shuttlebus genomen naar de parkeerplaats waar het een paar minuten wandelen is naar de General Sherman Tree en Congress Trail. Je mag daar niet niet met de auto parkeren.
Je kan de auto ook parkeren bij de General Sherman Tree Park parkeerplaats maar dan is de wandeling naar de Sherman Tree een stuk langer.

In totaal hebben we op 1 dag de General Sherman Tree gezien, de Congress Trai gelopen (gedeeltelijk), Mono Rock beklommen en de wandeling gemaakt naar de Tonopah Falls. Auto parkeren bij LodgePole. Deze wandeling is zeker ook prachtig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Hallo, hier ben ik weer. Met nog wat praktische vraagjes.
1/ wij zoeken nog een leuk plekje als tussenstop tussen grand canyon en LA. Liefst zo dicht mogelijk tegen LA zodat we de dag nadien de stad kunnen inrijden voor sightseeing. De voorkeur gaat eerder naar een tof hotel, aangezien we daar enkel de nacht doorbrengen, maar een leuk stadje om s avonds nog in te kuieren is meegenomen. Williams etc lijkt ons leuk, maar willen liever verder doorrijden naar LA. Palm springs is een beetje alom? Een andere optie is om 1 lange rijdag te nemen van GC naar LA, maar zik zie dat dit al min 8u rijden is. Mijn man is voorstander, ik niet.
2/we gaan waarschijnlijk LA verkennen met de hop on hop off bus omdat dit makkelijker is. Maar onze hele inboedel zal wel in de wagen zitten. Zijn er veilige parkings aan de opstapplaats van de hop on hop off bus waar je veilig je wagen kan achterlaten?
3/ wij komen in het begin van de reis zuidelijk aan in yosemite. Zie ik het goed dat we dan van aan de wawona road een zijweg nemen op de glacier road naar de wandelingen van taft point en glacier point? Moeten wij dan dezelfde weg terug nemen of kan je de weg van de shuttle bus nemen richting tunnel view en vallei?
Dank je wel! Vermoedelijk zal ik nog veel vragen spuien...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Williams is wel leuk, maar daar schiet je inderdaad niet veel mee op. Waar overnacht je bij de Grand Canyon? In het park? Het is te doen natuurlijk, in 1 dag naar LA. Als je verder rijdt en de volgende ochtend naar LA rijdt heb je wellicht veel last van files.
Wij hebben eens in Palm Springs overnacht; dat was prima omdat we een mooi zwembad er bij hadden. Maar het is er te heet om lekker te wandelen denk ik. Toen onze dochter in Riverside studeerde hebben we haar daar opgezocht en onder andere in de Courtyard Inn overnacht. Dat is ons goed bevallen. De Mission Inn daar is ook niet gek, en leuk gelegen, maar wel prijziger.

Wat betreft de bagage, kun je die niet in het hotel laten?

De weg naar Glacier Point is geen doorgaande weg, dus je moet inderdaad via dezelfde weg weer terug. Ik weet niet wat je bedoelt met de weg van de shuttlebus? Die rijdt daar niet.
Glacier Point lijk op onderstaande kaart dicht bij de vallei te liggen, maar er is een hoogteverschil van 1000 meter.
Zie www.nps.gov/yose onder maps voor een duidelijker kaart. Op de kaart van de vallei zie je ook Glacier Point en de routes naar Taft Point en Sentinel Dome.

image.png
image.png (392.61 KiB) 703 keer bekeken

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Uurverschil?

Bericht door Liesbethds11 »

Bedankt, Marianne!
We slapen in de maswik lodge in GC. Nog even tijd om te zien of we een tussenstop gaan nemen of niet.
Nog iets anders:
Dus in de klassieke route van het zuidwesten, wanneer wordt het een uur vroeger of later?
En nog iets belangrijks: heb je in deze route een internationaal rijbewijs nodig of is een Belgisch/Europees rijbewijs voldoende?
Groetjes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Nog even over het stuk tussen de GC en LA. Is de route nog zoals op de vorige pagina? Dus met twee nachten Maswik Lodge? Het voorstel wat in eerdere berichten werd gedaan om voor de tweede nacht naar Williams te gaan vind je geen goed voorstel?

In de zomer heeft Utah een andere tijd dan de andere staten die je bezoekt. Je passeert in jouw route dus een tijdgrens tussen:
Las Vegas en Zion
Bryce en Page
Page en Monument Valley
Monument Valley en Grand Canyon

En nee, een internationaal rijbewijs is niet nodig.

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis liesbethds11: van SF naar LA

Bericht door Liesbethds11 »

Hallo,
Ik moet nog 1 hotel boeken. We komen van kings canyon/sequoia en rijden nadien voor 2 nachten naar yosemite lodge. Dus ik dacht nog een nacht extra te boeken zo dicht mogelijk tegen glacier road, zodat we dit direct s morgens kunnen doen voor we naar de vallei rijden. Is wawona hotel een optie? Ziet er leuk uit. Of zijn er prijs/kwaliteit betere opties?
Groetjes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Wawona leuk. Zie daarvoor ons 2019-verslag.
Je kunt ook kijken naar Yosemite West of Foresta. Kijk voor de ligging eens op de kaart op www.nps.gov/yose onder maps.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door paulr »

wij zijn er afgelopen oktober even binnen gaan kijken en vonden toen ''dit is best een leuke plek en mooi hotel voor een overnachting'' (we zaten toen in een mooie cabin in Oakhurst), dus ja... dit is zeker een prima optie !
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Wawona it is. Thanx!
Ik vroeg me ook af of wij op 1 dag:
De misttrail kunnen doen (tot aan vernal falls en terug via john muir) en snamiddags in curry village rafts kunnen huren op 1 dag? Of is dit teveel?
Hoelang duurt zo’n rafttocht (relax, met een beetje zwemmen erbij).
Blijkbaar kan je deze niet op voorhand reserveren. En moet je de dag zelf checken bij curry village. Mss grote kans dat deze ‘uitverkocht’ zijn?
Ik ga zo wel nog 1000 pratische vragen hebben, sorry!
Xxx
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou eerst gaan raften en dan die wandeling doen. Voor beide geldt dat je er net zo lang over kunt doen als je wilt. Wij hebben meerdere keren geraft en we gingen dan ook wel even pootje baden of aan een strandje zitten. Hoe snel je bent hangt ook erg van de stroming en het waterpeil af.


Ik zie nu dat wij in 2002 hetzelfde hebben gedaan als jouw voorstel. Zie https://martinenmarianne2002.blogspot.c ... i.html?m=1

Zie ook
https://martinenmarianne2004.blogspot.c ... e.html?m=1
en
https://martinenmarianne2006.blogspot.c ... e.html?m=0
en
https://martinenmarianne.blogspot.com/2 ... e.html?m=1

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Bedankt Marianne!
Al een fervente rafter precies!
Ik vroeg me af waarom precies je het omgekeerd zou doen? De drukte? Meer kans op vrije raften? Ik dacht dat het if vm mss nog wat te fris zou zijn om te zwemmen en de wandeling id namiddag mss te warm? Maar wel rustiger waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Het leek me handig omdat het dan wellicht minder druk is bij de raft rental, desnoods ga je al voor opening in de rij staan. En je hebt dan daarna de rest van de dag vrij te besteden zonder dat je je moet haasten om nog te kunnen raften.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer