Reis moniquevdh: rondreis juli 2024 Denver-Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis moniquevdh: rondreis juli 2024 Denver-Las Vegas.

Bericht door moniquevdh »

Wij (twee volwassenen en twee tieners van 19 en 17) hebben het voornemen om volgend jaar in juli onze eerste Amerika reis te gaan maken. Mijn man heeft 23 jaar geleden ooit LA-LAS-SF-LA gedaan. Onze reis in 2020 is vanwege corona niet door kunnen gaan. Je blijft steeds nadenken over de route en de hitte in het midwesten. 3 weken alleen maar hitte is geen pretje voor mij. Ik heb al zoveel routes gemaakt dat ik er een beetje gek van wordt. Ik kwam een route tegen van Coyote die ik wel interessant vond en heb deze wat aangepast. Vorig jaar hebben we een rondreis door Noorwegen gemaakt (met niet al te best weer) en we hebben veel gewandeld. De kinderen hebben toen aangeven dat ze niet meer willen willen wandelen (daarom dit jaar naar Italie en Kroatie). Als ik zeg dat in de VS ook redelijk wat wandelen op het programma staat dan zeggen ze dat is anders….daarom moet het wel een beetje afwisselend zijn en niet alleen de hele tijd rode rotsen….Grand Canyon en Page heb ik bewust achterwege gelaten. Kan later ooit nog wel een keer vanuit Phoenix en dan richting California.

Dag 1: naar Denver
Dag 2: Denver-Manitou Springs
Dag 3: Manitou Springs-Gunnison
Dag 4: Gunnison-Durango
Dag 5: Durango (Mesa Verde bezoeken)
Dag 6: Durango-Moab
Dag 7: Moab (Arches)
Dag 8: Moab (Canyonlands)
Dag 9: Moab-Vernal
Dag 10: Vernal-Jackson
Dag 11: Jackson
Dag 12: Jackson-Yellowstone (old Faithfull)
Dag 13: Yellowstone (Old Faithfull-Canyon)
Dag 14: Yellowstone (Canyon-Gardiner)
Dag 15: Yellowstone (Gardiner-West Yellowstone)
Dag 16: West Yellowstone-Salt Lake City
Dag 17: Salt Lake City-Capitol Reef
Dag 18: Capitol Reef-Bryce
Dag 19: Bryce-Zion
Dag 20: Zion
Dag 21: Zion-Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas-naar huis

Wellicht haal ik Capitol Reef eruit. Ivm de hitte kun je toch niet zoveel wandelen en ik weet niet of het wel de moeite waard is om er extra voor te gaan rijden.
Wat zouden jullie veranderen/toevoegen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis juli 2024 Denver-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route zo. Hitte heb je ook op deze route wel, misschien wel net zoveel als in het standaardrondje zuidwesten, want daar valt het bij de kust en in bijvoorbeeld Yosemite doorgaans wel mee.
Capitol Reef zou ik niet laten vallen; sowieso is de route daarlangs een aanrader, neem zeker niet de I15. En er zijn erg leuke, korte wandelingen in Capitol Reef, ook door het water of in de schaduw (zie bijvoorbeeld ons 2019-verslag daarvoor).

Voor Yellowstone zou ik de indeling iets anders doen; je hebt nu 3 locaties aan de westkant en tussendoor eentje aan de oostkant. Waarom wil je naar West Yellowstone? Ik zou eerst naar Canyon gaan (of Lake, veel goedkoper), dan naar Mammoth Hot Springs of Gardiner en dan twee nachten Old Faithful. Dat is minder rijden en geeft ook iets meer rust. Vooral bij de geisergebieden is het druk dus dan is het heel plezierig als je daar de vroege en late uren van de dag hebt. Je kunt overwegen om op de heenweg 1 nacht Jackson/Grand Teton te doen, en op de terugweg ook weer via Grand Teton te rijden. Met bijvoorbeeld de ene keer een overnachting in Jackson en de andere keer in het park zelf. Je hebt dan beide wegen door het park zonder heen en weer te hoeven rijden.

Wij deden in 2017 een route met onze dochters (toen in de 20 en verontwaardigd dat wij in vorige vakanties zo weinig gewandeld hadden) met onder andere Yellowstone. Misschien heb je iets aan dat verslag.

Marianne
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: rondreis juli 2024 Denver-Las Vegas.

Bericht door moniquevdh »

Dank voor je reactie Marianne. Jullie reisverslagen die heb ik volgens mij allemaal al meerdere keren gelezen. Dus jij zou Salt Lake City laten vallen en daarvoor in de plaats Jackson zetten? Ik zie deze plaats ook nergens in je reisverhalen terugkomen, dus of het de moeite waar is weet ik niet. De volgorde van Yellowstone heb ik in ieder geval aangepast. West Yellowstone had ik gepakt omdat de weg naar SLC sneller was en ook een beetje vanwege de kosten. De parken zijn toch een stuk duurder dan West Yellowstone. Qua temperatuur dacht ik dat Yellowstone en Colorado toch wel wat aangenamer is dan Page, Zion etc.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: rondreis juli 2024 Denver-Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

moniquevdh schreef:
06 jun 2023, 15:00
Dus jij zou Salt Lake City laten vallen en daarvoor in de plaats Jackson zetten?
Nee, dat was niet wat ik bedoelde. Ik zou SLC of iets in de buurt laten staan, maar een nacht Jackson verschuiven naar achteren.
Dus zo:
image.png
In plaats van zo:
image.png
image.png (234.6 KiB) 542 keer bekeken
Scheelt misschien 2 uur rijden, hoewel je in Grand Teton weer wat bespaart, maar het is een mooiere route.
Ik zie nu dat de bovenste route niet langs Bear Lake gaat, maar dat is wel aan te raden.

En ja, Colorado en Yellowstone zijn qua temperatuur zeker aangenamer dan bijvoorbeeld Zion en Page, maar in Moab en ook in Mesa Verde zal het behoorlijk heet zijn.

Volgens mij is West Yellowstone ook aardig prijzig; als je op tijd boekt kun je in Yellowstone nog redelijk betaalbaar overnachten. Lake is dan beter dan Canyon. En kijk voor Old Faithful eens naar de Snow Lodge; de Frontier cabins daar zijn qua prijsprestatieverhouding niet gek. Ook Roosevelt is betaalbaar. Wij vonden dat een mooie lodge.
Je kunt 13 maanden van te voren boeken, dus niet gek om alvast eens te kijken en wat vast te leggen. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer