Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sep
Amerikakenner
Berichten: 716
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door sep »

@Reny Ik herken wel een beetje wat je zegt over New Mexico. Maar wij vonden juist dat wat 'saaie' landschap wel weer wat hebben (we zijn ook het liefst buiten) Je kunt goed zien dat het ooit bij Mexico hoorde. Qua stadjes vonden we zowel Taos als Santa Fe interessant en in Taos in het Pueblo niet te missen. Die bijzondere adobe-huizen, zo de moeite waard als je geïnteresseerd bent in die native cultuur. Wij hebben er uren rondgelopen, hadden wel het geluk dat het er heel rustig was.

Jammer dat Kasha Katuwe Tentrocks gesloten is, je kunt daar zo'n mooie tocht maken. Beetje klauteren hier en daar, erg leuk. White Sands alleen al is dubbel en dwars de moeite waard. Tegen zonsondergang weet je niet wat je ziet. En Carlsbad Caverns vonden we ook indrukwekkend, niet alleen de grotten zelf maar vooral ook de vleermuizen die in de schemering uitvliegen.
Het is gewoon heel anders dan Colorado - daar komen we ook graag- , niet te vergelijken. Allebei mooi, op hun eigen manier. Tenminste, dat vinden wij.


Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden natuurlijk jullie verslagen al doorgespit en gezien dat jullie een prachtig plekje hadden in City of Rocks! Het was ons niet gelukt te achterhalen waar jullie precies stonden; hopelijk hebben wij een goede keuze gemaakt.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 716
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door sep »

Dat had ik ook niet anders verwacht :wink:

Nee, ik zou ook niet meer weten om welke plekken het ging. Maar ze zijn eigenlijk allemaal mooi! Ik had wat uitgebreider gereageerd zodat anderen er misschien ook nog iets aan hebben :)


Saskia
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Hinko »

Martin & Marianne schreef:
09 dec 2023, 10:19
We hebben inmiddels tickets geboekt, het is toch Houston - Las Vegas geworden. Een rondje Las Vegas werd wat veel rijden. Omdat we voor 1 mei in Valley of Fire willen zijn hebben we twee overnachtingen geschrapt. Nu kunnen we verder met het invullen van de route. Ik zal binnenkort een update plaatsen en dan zullen er ook wel weer wat vragen komen.

Marianne
Ook de KL661 op 2 april?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja! Jullie ook? Wat leuk. :thumbup:

Wij zijn nu op zoek naar een hotel voor de eerste overnachting. We denken aan iets in de buurt van het vliegveld, ik wil niet al te ver rijden. Als e nog fit zijn zou=eken we eerst nog een Walmart supercenter op voor wat kampeerspullen. En dan de volgende dag een hotel in de buurt van het Space Center. Hebben jullie al iets voor die eerste nacht?

Marianne
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Hinko »

Haha ja! Leuk zeg!!

Ik heb twee nachten gepland, heb nu iets in de buurt van Sugarland.
Dagje space center en die dag erop een paar uur naar Brazos Bend state park.

De rest is allemaal nog vrij open. Of naar het westen richting Del Rio of naar het noorden richting Sulphur Springs.
Waar de kans op een blauwe lucht het grootst is ieder geval.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
04 jan 2024, 14:27
Wij zijn nu op zoek naar een hotel voor de eerste overnachting.
Mocht je in de buurt van IAH een overnachting zoeken dan is de Days Inn in Humble wellicht iets voor jullie. Nabij de car-rental, ong. 10 min. rijden.

Walmart en restaurants zijn in de buurt.

Ik heb er al 3x tot mijn volle tevredenheid geslapen en wellicht dit jaar wel weer. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Diederik52 »

@Coyote Ik wil niet zeuren, maar omdat wij ook naar Houston vliegen (op 3 april, KL661) is elke overnachtingstip welkom... Heb dus die Days Inn in Humble opgezocht en de reviews op booking.com gelezen. Mij niet gezien daar: 20% van de reviews is slecht tot zeer slecht en ook bij de voldoendes zijn voldoende negatieve opmerkingen om daar niet heen te gaan...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie inderdaad ook wat mindere reviews. Wij kijken ook in Humble, maar ook iets ten westen van het vliegveld. Daar leek La Quinta wel aardig. En in Humble zitten we nu naar de Super8 en de Best Western te kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Coyote »

Tja @Diederik52, ik heb er 3x geslapen. Ik zal een motel niet aanbevelen als ik er niet tevreden over was.

Het probleem met reviews is dat het vaak moment opnames zijn. Ik zal mij daarom niet snel laten leiden door reviews. Sterker nog, in 95% van de gevallen bekijk ik ze niet eens. En in al die jaren dat ik naar Amerika geweest ben en letterlijk in honderden (!) motels geslapen heb, kan ik op 1 hand tellen hoeveel er echt te slecht waren.

Maar misschien is mijn standaard acceptatie voor een motelkamer wel wat lager dan die van jou, wie zal het zeggen... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Diederik52 »

@Coyote Ik ben het met je eens dat iedereen z'n eigen criteria, interpretatie (of negeren) van reviews, afweging heeft en dus tot z'n eigen oordeel komt. Voor mij waren er in geval van die Days Inn net teveel verschillende negatieve opnamemomenten.

@Hinko Ken je de website https://weatherspark.com/ waar je alle mogelijke weersinformatie in getallen en grafieken kunt opvragen en ook verschillende steden hierop kunt vergelijken; alles per seizoen, maand, dag en uur.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Hinko »

Volgens mij heb ik daar wel eens opgekeken!

En deze site vond ik zelf ook handig.

https://eclipsophile.com/2024tse/

Ben benieuwd of El Nino nog roet in het eten gooit, of juist niet.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Diederik52 »

Ja, die site ken ik, zeer informatief! En ook benieuwd naar tornado's; het tornadoseizoen start in april...
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Hinko »

Ja klopt!
Ook machtig om te zien.
Mag wel op 9 april dan.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4972
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door hemmie »

Diederik52 schreef:
05 jan 2024, 17:36
Ja, die site ken ik, zeer informatief! En ook benieuwd naar tornado's; het tornadoseizoen start in april...
Bedoel je tornado's of orkanen?
Tornado's komen in zuid-Texas weinig voor (en zijn dan zwak), wel rond Dallas, maar volgens mij het hele jaar door wel. Ze komen ook niet veel voor, en duren kort, dus de kans dat je die treft is minimaal. Ik verwacht ook dat de zonsverduistering invloed zou hebben op het ontstaan van tornado's, door de temperatuursdaling, maar ik weet niet precies hoe dat zit.
Mocht je orkanen bedoelen, het orkaanseizoen begint pas in juni.
Terug in Texas!
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Diederik52 »

Dat stelt me dan wel weer gerust! Maar ... bekijk de website https://eclipsophile.com/2024tse/ eens. Daar staat een kaart met tornadomeldingen in april, en dan zijn het er wel best veel in Texas. En behalve de zonsverduistering maken we ook een rondreis door zowat heel Texas.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4972
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door hemmie »

Die kaart is een optelling van 70 jaar!

Je kunt altijd en overal slecht weer treffen, en ja, in TX is die kans in het voorjaar waarschijnlijk wel iets groter dan in andere seizoenen. Maar dan heb ik het over bewolking, regen, en wellicht onweer. Maar de kans op een tornado blijft minimaal.
Terug in Texas!
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door joostje123 »

Ook wij gaan de zonsverduistering bekijken. Het wordt een rondreis vanuit Houston. Vluchten zijn geboekt, vertrek 6 april en terug op 2 mei.
De eerste nachten hebben we hotels geboekt (1 nacht Houston, 3 nachten Austin). Daarna willen we graag naar New Mexico en gaan we kamperen. Ik zag dat jullie ook kamperen. Dat hebben we al eerder in de VS gedaan, maar nog niet vanuit Nederland zo vroeg in het seizoen.

Hoe doen jullie het? Ik zag dat de nachttemperatuur nog behoorlijk laag is, nemen jullie matjes en slaapzakken mee vanuit Nederland? Hebben jullie alle kampeerplaatsen gereserveerd? Zou dat ook in april al nodig zijn in de State parken? Het liefst plan ik zo min mogelijk, ik denk dat we ruim tijd hebben, om een rondje New Mexico te doen. Ik laat me graag verrassen, en vind het fijn om langer te kunnen blijven als ik de plek mooi vind.
sep
Amerikakenner
Berichten: 716
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door sep »

Zie het onderwerp Tent kamperen! Daar staat zóveel informatie in.

Overigens zijn er in NM minder campgrounds dan in bijvoorbeeld Colorado. En ook krijg je zeker te maken met het reserveringssysteem (zelfs als het rustig is!), maar je kunt de dag van tevoren altijd kijken of er ergens plaats is. Lukte ons zelfs in Zion. Juist in april, als de temperaturen aangenaam zijn, zullen de terreinen goed bezocht zijn in de weekenden.

Zie ook ons blog voor veel kampeergerelateerde informatie.


Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

@joostje123 Wij hebben tot nu toe 1 camping geboekt in NM, namelijk City of Rocks. Of dat echt nodig was om te reserveren weet ik niet maar er zijn veel campings die vooral op RV's gericht zijn en waar het wel even zoeken is naar een leuke plek voor de tent.
Wij nemen zoveel mogelijk spullen mee, kleine tent, luchtbed en slaapzakken. Met onze donzen slaapzakken hebben we het nog nooit koud gehad maar ik moet bekennen dat we niet echt gelet hebben op de temperatuur.

In ons 2024 blog kun je zien wat we tot nu toe hebben gereserveerd.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer