Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door Tamaraaa »

Nog een vraagje: wat zijn nou de échte aanraders voor LA? We hadden eerst Disney in gedachten, maar dat hebben we laten gaan, het is wel heel duur en je bent er direct een hele dag aan kwijt. Kunnen we beter een keer naar Disneyland Parijs.
Dus nu willen we naar de Warner Bros studio's voor een tour, hier zijn we dus 1 dagdeel aan kwijt. Ons hotel ligt in Hollywood, het leek ons leuk om een wandeling richting het hollywood sign te maken. Maar dan hebben we nog een volledige dag over. Ik vroeg me af of iemand hier wel eens hop on hop off in LA heeft gedaan? Met zo weinig tijd lijkt mij dat wel een goede manier om de stad te zien, of valt dat tegen?

Oh en nog een vraag. In Lexington ben ik naar een american football college wedstrijd geweest (go wildcats!! ;p), en het leek ons leuk om nu naar een professionele wedstrijd te gaan. Maar ik kan in LA en in LV nergens kaartjes voor losse wedstrijden vinden. Wie heeft daar ervaring mee?
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Boblazy
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jun 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door Boblazy »

In 2019 zijn mijn vriendin en ik drie nachten in LA verbleven. Op de voorhand was ik sceptisch of LA wel iets voor ons zou zijn maar uiteindelijk was het een prima afwisseling voor de rest van onze reis. Tijdens ons verblijf hebben wij een dag fietsen gehuurd voor het gebied Santa Monica / Venice en in de middag lekker op het strand gelegen. De andere dag hadden we al rijdend de bekende plekken bekeken + de Mulholland Drive gecombineerd met de Hollywood Hills. Was prima! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door Martin & Marianne »

De tour bij Warner Bros is echt een aanrader. Wij vonden fietsen bij Sant Monica/Venice ook erg leuk. Verder weinig ervaring met LA, behalve met Universal en andere studio tours. De laatste keer LA zijn we naar het Getty Center geweest. Erg mooi! Zie hier ons verslag.
Je hebt het All about LA topic al gevonden zie ik.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door Mr. Patrick »

Tamaraaa schreef:
02 mei 2022, 19:03
De tijden die er naast staan is wat google nu weergeeft, dat zal idd ook wel wat afwijken.
Mijn recente ervaring met Google Maps in de VS (het Zuid-Oosten dan wel) is dat je er sowieso tijd bij moet tellen. Zelfs als we harder reden dan de maximumsnelheid liep de aankomsttijd nog langzaam op. En als je even stopt om te tanken of voor een plasstop levert je dat makkelijk 10 minuten of meer vertraging op. Dus onderschat het niet. Maar daar hadden de collega's hier in algemene zin ook al voor gewaarschuwd :wink:

Voor LA kan ik een bezoek aan Warner Bros. echt wel onderschrijven, dat was ons heel goed bevallen. Voor het Hollywood Sign is het Griffith Observatory een mooie plek om het relatief van dichtbij te zien en je kunt er gewoon met de auto komen. Ik ben er nooit daadwerkelijk naartoe gelopen. Als je er naast staat lijkt me dat je het toch niet meer goed kunt zien. En vanuit het Higland Shopping Center in Hollywood zelf heb je ook mooi zicht. Zie ook: https://latourist.com/index.php?page=hollywood-sign
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2018 de hop on hop off gedaan in LA en dat is ons goed bevallen. Wij hebben toen 2 lijnen aan elkaar geknoopt en zijn vrijwel de hele dag bezig geweest. We zijn op tijd gestopt, want het was onze laatste vakantiedag en 's avonds vlogen we terug.
En een waarheid als een koe is, zeker in Amerika, je mist meer dan je ziet :lol:

https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door Tamaraaa »

Bedankt voor de reacties! Dit leek me een leuke wandeling "naar" het hollywood sign, maar misschien dat we idd ook wel vanaf griffith observatory bekijken. Goede tip van het winkelcentrum, daar zit ons hotel een half uurtje vanaf (zelfde straat maar dan wat oosterlijker). Misschien dat we het sign ook wel vanuit het hotel kunnen zien dan haha.

Fijn dat de hop on hop off bus goed bevallen is! Ik lees in de blog dat er ook interessante informatie te horen is, dat vind ik ook wel fijn want als je zelf rondrijdt weet je dat soort dingen niet.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door Almere vak V »

Tamaraaa schreef:
02 mei 2022, 19:29
Oh en nog een vraag. In Lexington ben ik naar een american football college wedstrijd geweest (go wildcats!! ;p), en het leek ons leuk om nu naar een professionele wedstrijd te gaan. Maar ik kan in LA en in LV nergens kaartjes voor losse wedstrijden vinden. Wie heeft daar ervaring mee?
Football seizoen begint altijd pas in september. College meestal het eerste weekend en de NFL het weekend daarna. Vandaar dat je geen kaartjes gevonden kunt krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer