Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Pleank »

kalaman schreef:
08 jul 2020, 12:10
Pleank schreef:
07 jul 2020, 22:12
mijn ouders, die van jullie leeftijd zijn, zie ik het ook niet doen.
:?

@Jan1 @Pleank misschien eens naar onze blogs kijken om te zien wat "mensen van 60" nog allemaal doen :wink:
www.kalamantravel.com
Hi Kalaman, het was geenzins generaliserend bedoeld, maar Jan geeft zelf aan dat hij twijfelt en dus deel ik mijn ervaring. En daarom geef ik ook aan dat Jan alleen zelf de afweging kan maken :wink: ik weet dat leeftijd lang niet altijd de bepalende factor is in fysieke gesteldheid.
Jullie blog is overigens fantastisch :clap:
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door SpaceAce »

Jan1 schreef:
08 jul 2020, 00:01
4)De verslagen van matrin&Marinanne ook eens gelezen. Ik vrees wel dat "Little Calf Creek" zwaar gaat uitvallen, maar lijkt me mooi
Mocht je nog een verslag willen lezen over Little Calf Creek, zie onze blog op Kloenies.nl. Wij zijn overigens 40+ en vonden hem toch ook wel pittig. Maar dat kwam eigenlijk door een miscalculatie van mij gecombineerd met warmte. Ik dacht 'och 4.5 km, dat is nog geen uur lopen'. Maar dat bleek dus anderhalf uur te zijn ;) Advies: neem voldoende water mee.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door kalaman »

Hi Kalaman, het was geenzins generaliserend bedoeld
@Pleank weet ik wel hoor :wink:
Laatst gewijzigd door kalaman op 08 jul 2020, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door IngridZw »

Zion park Motel lijkt me wat. Tis toch dit?
https://www.zionparkmotel.com/Accommodations.html

Klopt. Ik zie dat de site vernieuwd is. Wij hebben hier in 2011 en 2017 overnacht. Eenvoudig maar net hotel en niet duur. Ook nog eens op een prima locatie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Nog iemand advies over lodging mesa verde?
oorspronkelijk dacht ik aan "Far View Lodge" , vanwege ligging.
Volgens "google maps" ligt het toch vrij ver van "Visitor Center " (waar je dan ms niet moet zijn en alle info in lodge kan krijgen)
Als ik dan zie dat (bvb) Holiday Inn op 10 min van Visitor center ligt ( maar vrij ver van Far View waar tours beginnen) , twijfel ik toch.
ook omdat je de weg naar en terug sowieso moet doen ... en bij verblijf in Cortez ben je sneller op volgende bestemming

Bij deze overzicht lodging nu (moest er iets absoluut verschrikkelijk bij zijn, graag seintje))
Las Vegas : Luxor
Grand Canyon: Bright Angel Lodge
Monument Valley : The View Hotel ( wel enkel "driver room" beschikbaar)
Mesa Verde : Far View Lodge
Moab: Days Inn( verwacht ik weinig van, maar was -voor Moab- een koopje)
Capitol Reef: Broken Spur Inn
Bryce : BW
Zion: Zion Park Motel
Las Vegas : Excalibur
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42201
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Martin & Marianne »

Blijkbaar is het visitor center nu buiten het park en niet meer in het park. Je moet daar wel naar toe om een tour te reserveren, maar het lijkt me dat het geen toegevoegde waarde heeft om daar in de buurt te overnachten.
Wij bezochten Mesa Verde in 2008 en overnachtten toen in de Fa view Lodge. Dat vonden we qua ligging prachtig. Misschien heb je iets aan ons verslag.

In Las Vegas kun je overwegen om zowel iets aan de strip als bij Fremont Street te doen. Voor dat laatste is het Main straat Station Hotel een mogelijkheid (zie daarvoor ons 2015-verlsag, wij zaten er de eerste nacht).
Met Luxor en Excalibur zit je beide keren aan dezelfde kant van de Strip. Wil je iets centraler in dezelfde prijsklasse dan is de BW ook een mogelijkheid. Of Flamingo.

Marianne
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Martin & Marianne schreef:
12 jul 2020, 16:38


In Las Vegas kun je overwegen om zowel iets aan de strip als bij Fremont Street te doen. Voor dat laatste is het Main straat Station Hotel een mogelijkheid (zie daarvoor ons 2015-verlsag, wij zaten er de eerste nacht).
Met Luxor en Excalibur zit je beide keren aan dezelfde kant van de Strip. Wil je iets centraler in dezelfde prijsklasse dan is de BW ook een mogelijkheid. Of Flamingo.

Marianne
Weer bedankt
Onze keuze in LV heeft te maken met prijs (waren raar genoeg goedkoop) en ligging (maar dan in de zin van vrij kort bij car-rental- zodat we zo weinig mogelijk in LV moeten rijden
Far View zal ik maar houden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42201
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet de keuze af laten hangen van hoeveel je moet rijden in LV. De rit van of naar de car rental is eenmalig, en het rijden op de strip is heel eenvoudig. Dus of je nu naar Luxor rijdt, of je rijdt 10 minuten verder naar Flamingo of de Best Western, maakt niet veel uit. Wil je wel nog iets van de strip zien dan is het wel zo aardig om ook een andere locatie te kiezen. Want lopend is datzelfde stukje een stuk minder eenvoudig.
Als je een thema hotel wilt moet je niet naar de BW gaan, maar wij vonden het heerlijk dat het niet zo groot was, en dat je geen uren hoefde te dwalen op zoek naar de uitgang of het zwembad.

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 671
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Corv »

Je kan ook de bus nemen die de hele strip afrijdt tot downtown en stopt bij alle grote hotels. Ik meen $8.00 voor een dagkaart.
19 States so far...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7781
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door mtl »

Klopt, is heel handig. Geldig in het hele stadsgebied. Je kan dus ook naar downtown en de beide outlets. En het is koel in de bussen. :thumbup:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook een hotel nemen iets meer in het centrum van de strip zodat de mooiste thema hotels vanuit beide kanten op kortere loopafstand liggen. De bus is handig maar vooral 's avonds kan het ontzettend druk zijn. Wij hebben 's avonds 1 keer gebruik gemaakt van de bus maar stonden voortdurend in de file. Uiteindelijk zijn we maar uitgestapt omdat het lopend sneller ging :P
Vergis je ook niet in de afstand die je moet afleggen om bijv. vanuit Luxor naar Bellagio of The Venetian te lopen. Dat is een behoorlijk eind.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Dave_m
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Dave_m »

Jan1 schreef:
12 jul 2020, 12:09
Nog iemand advies over lodging mesa verde?
oorspronkelijk dacht ik aan "Far View Lodge" , vanwege ligging.
Volgens "google maps" ligt het toch vrij ver van "Visitor Center " (waar je dan ms niet moet zijn en alle info in lodge kan krijgen)
Als ik dan zie dat (bvb) Holiday Inn op 10 min van Visitor center ligt ( maar vrij ver van Far View waar tours beginnen) , twijfel ik toch.
ook omdat je de weg naar en terug sowieso moet doen ... en bij verblijf in Cortez ben je sneller op volgende bestemming
Wij hebben toen in Cortez zelf overnacht. In het Baymont hotel. Dat was ons goed bevallen.
Maar wij zijn vanuit Durango direct via het visitor center om tickets voor de tours te regelen door gereden naar het park. Na het bezoek zijn we pas naar het hotel gegaan.
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Dave_m schreef:
14 jul 2020, 08:55
Jan1 schreef:
12 jul 2020, 12:09
Wij hebben toen in Cortez zelf overnacht. In het Baymont hotel. Dat was ons goed bevallen.
Maar wij zijn vanuit Durango direct via het visitor center om tickets voor de tours te regelen door gereden naar het park. Na het bezoek zijn we pas naar het hotel gegaan.
De redenering om evt in Cortez te overnachten was :
- we vertrekken vrij laat uit Monument valley (kunnen daar nog wandelen eerst) en zullen pas in de late namiddag aan Visitor Center zijn in Mesa verde
( wel rekening houden met uurverschil en openingsuren :) )
dan kunnen we visitor center binnen en nodige regelen om de dag erna het park te bezoeken, en overnachten in Cortez
Voordeel leek ons dat we bij vertrek ginder uit Cortez vertrekken
maar... in park overnachten heeft ook wel iets
Soms moeilijk kiezen en misschien kunnen we zelfs dan nog niet gaan :D ( al zal de heer Trump ons wel helpen met chloor of zo)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42201
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Martin & Marianne »

Jan,
Bovenliggende berichten quoten is niet nodig en ook niet toegestaan.

Monument Valley en Mesa Verde liggen in dezelfde tijdzone.
Als je gaat wandelen in MV moet je dat heel vroeg in de ochtend doen, anders wordt het te heet. Bovendien is het park op zijn mooist als de zon nog laag staat.
Je kunt dan al rond het middaguur in Cortez zijn. Dus tijd genoeg om een tour te regelen en misschien diezelfde dag nog een tour te doen. Of de volgende ochtend; ook hier geldt dat je het beste de uren midden op de dag vermijdt vanwege de hitte.

Waar je ook overnacht; ik denk dat 1 nacht voor Mesa Verde voldoende is. Die tweede nacht kun je misschien gebruiken voor en overnachting in bijvoorbeeld Grand Junction. Rij dan via Durango en Silverton (zie daarvoor en voor het Colorado NM ons 2013-verslag).
Of rij via Telluride (zie daarvoor ons 2019-verslag).

Misschien goed om je route nog eens te plaatsen? Of heb je niets gewijzigd? Heb je nu 1 of twee nachten Monument Valley?

Marianne
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

We hebben voor Monument Valley nu 2 nachten, omdat de rit van Grand Canyon naar MV toch wel 5 u is (volgens google maps). Dus als we nog wat stoppen ( we rijden nooit meer dan pakweg 2 uur aan een stuk en nemen dan pauze) ) , hebben we de eerste nacht MV eig niets . zeker niet als we onderweg Navajo Nat Monument ook nog bezoeken
We hebben wél gewijzigd... als ik het bos tussen de bomen nog zie , een dag afgedaan in Bryce
Dus
2/5 : Amsterdam - las vegas
3/5 Las vegas - Grand Canyon (ook toch vrij ver, dus die dag weinig tijd voor GC)
4/5 / GC
5/5 GC - Mon Valley ( met tussenstop cfr hierboven)
6/5 Mon Valley
7/5 Mon valley -Mesa verde
8/5 Mesa verde
9/5 Mesa verde -moab (onderweg regio Needles)
10/5 Moab
11/5 Moab
12/5 Moab- Capitol reef
13/5 Capitol reef
14/5 Capiol reef- bryce
15/5 Bryce -Zion
16/5 zion
17/5 Zion -Las vegas
18/5 Las vegas - Amsterdam

Als ik hier zo lees heb ik te veel tijd gerekend voor Mesa verde ( al hangt dat deels af van aankomstuur op 7/5) en Capitol Reef
Moab hebben we bewust vrij veel tijd voorzien. We rekenen 9/5 voor Needles, 10/5 voor bvb Arches en 11/5 Voor rest canyonlands . En we willen ook eventueel eens een "rustdag".

We overwegen wel nog om op 2/5 bij aankomst op Las vegas direct door te rijden tot bvb Boulder. gewoon om de dag erna rustig te kunnen vertrekken. Dan zoeken we een hotel weg van de strip
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42201
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Mesa Verde is de tijd die je nodig hebt afhankelijk van de tour die je wilt doen en de beschikbaarheid daarvan. Maar als je er niet al te laat aankomt of heel vroeg wilt vertrekken, is 1 overnachting voldoende.
Voor Monument Valley is nacht zéker voldoende, dat is hier al eerder aangegeven. Wat zou je daar een volle dag willen doen?
Vanuit de Grand Canyon ben je er, zonder stops, in 3 uur, geen 5 uur. Je hebt wel een uur tijdverschil, maar dat is alleen relevant voor als je een georganiseerde tour wilt doen. En let op de openingstijden van de restaurants.
Voor Moab is de tijd voldoende, maar zeker niet bijzonder ruim. As je ook wat rust wilt is een extra dag daar niet verkeerd. Je bent dan ook vaker in de gelegenheid om juist heel vroeg of juist wat later op de dag de parken in te gaan zodat je de ergste drukte kunt vermijden. Buiten de parken daar kun je ook nog een bezoek brengen aan bijvoorbeeld Corona Arch. En rvergeet niet om de UT128 mee te nemen.
Is Needles een must? Zonder Needles kun je zoals ik aangaf via Telluride of Silverton rijden. Wil je wel naar Needles dan kun je een overnachting in Monticello overwegen zodat je in Needles ook van de mooiste uren van de dag kunt genieten. Wat zijn de plannen in het Needles-deel?
Voor Bryce is 1 nacht prima. Je kunt ook overwegen om een extra nacht Zion te doen. Ook hier geldt dat het druk is, en dat het fijn is als je vroeg in het park bent. Een extra dag Zion geeft je ook wat meer tijd in Bryce, en ook voor Valley of Fire op weg naar Las Vegas.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6140
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Old Faithful »

Jan1 schreef:
16 jul 2020, 17:21
We hebben voor Monument Valley nu 2 nachten, omdat de rit van Grand Canyon naar MV toch wel 5 u is (volgens google maps). Dus als we nog wat stoppen ( we rijden nooit meer dan pakweg 2 uur aan een stuk en nemen dan pauze) ) , hebben we de eerste nacht MV eig niets . zeker niet als we onderweg Navajo Nat Monument ook nog bezoeken
Google Maps geeft een omweg aan omdat de East Rim Drive nu is afgesloten .
Je zult tussen Grand Canyon Village en Desert View nog wel enkele keren stoppen.
Een hele dag bij Monument Valley zou ik alleen doen als je een tour van een hele dag boekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door IngridZw »

Wij hadden ook 1 overnachting in Monument Valley vanuit de Grand Canyon en dat is normaal gesproken ruim voldoende. Wij hebben tevens de rondrit door het park gereden met eigen auto (incl. alle kuilen en bobbels) maar de mooiste ervaring vonden wij toch de aanblik vanaf het balkon van The View waarbij je de hele vallei voor je ziet. En vooral de zonsondergang was prachtig maar dan heb je het in totaal ook wel gezien.
Waarom zou je trouwens Navaja Monument in de route opnemen als je ook al naar Mesa Verde gaat. Dat is denk ik toch min of meer van hetzelfde.

Ik begrijp dat je niet teveel in de route wilt proppen maar de suggestie van Marianne wb de route vanaf Cortez via Durango en Silverton via de Million Dollar Hyw naar Grand Junction is misschien toch het overwegen waard. Prachtig stukje Colorado ( bergen, watervallen en vergezichten). En een mooie afwisseling van natuur naast alle rode rotsen. Het is niet voor niets dat het is uitgeroepen tot één van de mooiste scenic routes.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Ik dank u allen (weeral ) voor de reacties. Het enige waar ik nu nog zeker van ben , is de heen -en terugvlucht :D :D en dan nog..
nee, ernstig. Op basis van al dit advies heb ik geprobeerd wat aan te passen, maar voel dat er ergens iets niet helemaal klopt
2/5 Amsterdam - las vegas
3/5 LV - Grand Canyon
4/5 Grand Canyon
5/5 GC - Mon. valley ( ik vind weinig info over de east rim drive... ik ga er hier van uit dat die zeker open is)
6/5 MV - Mesa Verde ( ik zou wel een tour willen boeken. Voor dit jaar zijn er geen begin mei, maar das ws geen referentie)
7/5 Mesa verde - grand Junction ( via Durango en Silverton)
8/5Grand Junction - Moab
9/5 Moab
10/5 Moab
11/5 Moab - capitol reef (eventueel bijna ganse dag nog Moab en dan naar CR)
12/5 Capitol reef
13/5 Capitol reef -bryce
14/5 Bryce -Zion
15/5 Zion
16/5 Zion
17/5 Zion _las vegas
18/5 Las vegas - amsterdam

alternatief vanaf 6/5
6/5: Mon Valley -Monticello (needles)
7/5 Monticello -Mesa verde

rest idem maar één dag laten vallen in Moab of Capitol reef of zion


Opm : ik zou( bij eerste idee) één dag van Zion nog naar Moab kunnen schuiven... Wij vonden Zion echter prachtig bij vorig bezoek, dus twijfel
Ms als we Moab een extra dag geven ipv zion, nadeel is dat Moab verschrikkelijk duur is als je iets deftig wil :)
En ik ga er van uit dat ik van Grand Junction naar Moab niet lang moet rijden, dus heb ik nog dag daar eig
of .. toch Page en nog bijzetten.. tussen Grand Canyon en MV
U weze welkom om een aanpassing van mijn route uit te schrijven, als u daar tijd en energie wil in steken. kwestie van bos en de bomen
Laatst gewijzigd door Jan1 op 17 jul 2020, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door stegeman »

Vind je route mooi zo.
Page. Tja. Voor ons was het de nr1 van onze reis. (Met name Lower antelope Canyon en horseshoebend, maar we vonden Lake Powell ook prachtig, helemaal met zonsondergang)
En dat sommige accommodatie erg prijzig is compenseerden wij door op andere plaatsen waar wij vonden dat het prima low budget kon de goedkope optie kozen. Bijv bij Bryce de Bryce view Lodge. Was prima! GC zou ik zeker wel bij brigth angel Lodge doen. Wij hadden hier een cabin met partial view (duurder dan in de lodge) en vonden dit zo verschrikkelijk mooi. Bankje uit de cabin en aan de rim en uren zitten kijken.
East rim drive is volgens mij de desert view drive(64). Deze weg namen we van GC naar MV. Vonden de stops bij de uitkijkpunten hier prachtig. Vooral een van de laatsten bij die toren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer