Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er een beetje van af wat je allemaal wilt doen, maar ik zou liever een extra dag Yosemite Village doen:

06 juli: San Francisco - Yosemite NP (Hetch Hetchy, vallei)
07 juli: Yosemite NP (Mariposa Grove, vallei, fietsen, raften)
08 juli: Yosemite (Panorama Trail)
09 juli: Yosemite - Mammoth Lakes (of Lee Vining of Bridgeport als je naar Bodie wilt)
10 juli: Mammoth Lakes - Death Valley

Als je de oostkant ook uitgebreid wilt bezoeken dan zou ik in Lee Vining gaan zitten (Tioga Pass Resort ligt geweldig) of in het park in de Tuolumne Lodge.
Wil je wel een extra dag aan de oostkant dan zou je een dag Page minder kunnen doen.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze indeling.

Accommodatie in ML is goedkoper dan in de vlalei, maar je zit er te ver van het park om ML als uitvalsbasis te gebruiken.
Wil je goedkoop overnachten in het park (en op andere plaatsen) dan zou je kunnen overwegen om een tent aan te schaffen; die heb je in 2 nachten al terugverdiend.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Mrvanilla »

Inderdaad, Mammoth Lakes is niet echt een alternatief. Zet het eens uit in Google Maps en gebruik dan Half Dome Village als referentiepunt.
Groetjes,
Daniel
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Martin & Marianne schreef:Het hangt er een beetje van af wat je allemaal wilt doen, maar ik zou liever een extra dag Yosemite Village doen:

06 juli: San Francisco - Yosemite NP (Hetch Hetchy, vallei)
07 juli: Yosemite NP (Mariposa Grove, vallei, fietsen, raften)
08 juli: Yosemite (Panorama Trail)
09 juli: Yosemite - Mammoth Lakes (of Lee Vining of Bridgeport als je naar Bodie wilt)
10 juli: Mammoth Lakes - Death Valley

Als je de oostkant ook uitgebreid wilt bezoeken dan zou ik in Lee Vining gaan zitten (Tioga Pass Resort ligt geweldig) of in het park in de Tuolumne Lodge.
Wil je wel een extra dag aan de oostkant dan zou je een dag Page minder kunnen doen.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze indeling.

Accommodatie in ML is goedkoper dan in de vlalei, maar je zit er te ver van het park om ML als uitvalsbasis te gebruiken.
Wil je goedkoop overnachten in het park (en op andere plaatsen) dan zou je kunnen overwegen om een tent aan te schaffen; die heb je in 2 nachten al terugverdiend.

Marianne
Ok bedankt. Tentjes aanschaffen is geen optie vrees ik. We hebben geen enorme luxe nodig, dus een basic verblijf is ok. Maar tentjes opzetten is niet echt iets voor ons :lol:
Een overnachting in Mammoth Lakes is inderdaad bij nader inzicht absoluut geen optie om de westkant van Yosemite te bezoeken.

Ik heb jullie dagen Yosemite gelezen in het 2015, zeer interessant. De Panorama Trail lijkt zeer mooi dus die gaan we hoogstwaarschijnlijk zeker op de planning zetten.
Mariposa Grove allicht ook, al zal het afwachten zijn of die al terug geopend is begin juli?

Zijn er verder - naast jullie 2015 verslag- nog wandelingen in Yosemite die een absolute must vormen?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door PSVwally »

Als ik alles eens bekijk, is het misschien een beter idee om een extra dag Mammoth lakes in te plannen? Of alleszins een extra dag daar te overnachten?
Ik zou Bodie doen op de dag dat je over de tioga pass naar Mammoth Lakes gaat. Als er tijd is ook die dag nog Mono Lake. Dan de volgende dag evt via Bristlecone naar Lone Pine en daar de alabama hills en mt whitney portal en overnachten in Lone Pine
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Anneleen »

woudloper schreef:Zijn er verder - naast jullie 2015 verslag- nog wandelingen in Yosemite die een absolute must vormen?
Ik weet niet welke wandelingen Marianne en Martin in 2015 allemaal gemaakt hebben, maar ik vond de Mist Trail ook heel mooi. Ook de wandeling naar de Sentinel Dome vonden we erg de moeite.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden naast de Panorama Trail (waar de Mist Trail een onderdeel van is) ook de wandeling naar Taft Point, de Merced Grove, Cathedral Lakes en Gaylor Lakes. Die laatste twee hebben een startpunt aan de Tioga Road, Een andere mogelijkheid daar is de wandeling naar May Lake.
Zie voor meer mogelijkheden in het park mijn wandelsite en www.yosemitehikes.com.
Als de PT jullie iets lijkt, en jullie beschikken over een betere conditie dan wij, dan zou je ook eens kunnen kijken naar de Four Mile Trail omhoog en de PT naar beneden. Spaart je weer de kosten voor de bus uit. Voor de 4MT zie ons 2013-verslag.

Marianne
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

De 4Mile Trail omhoog lopen en naar beneden via de Panorama Trail klinkt zeer aanlokkelijk, maar dat zou wel eens té zwaar kunnen worden. Als ik dat goed begrijp is dat in totaal +- 10 uur stappen.....

Wat vonden jullie de mooiste van de twee? De panorama Trail loopt iets minder steil allicht aangezien hetzelfde hoogteverschil overwonnen wordt in meer tijd?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een van beide gaat doen zou ik voor de PT kiezen. Inderdaad minder steil, maar met nog een aardige klim, dus wel zwaarder dan de 4MT. De 4MT is vooral veel switchbacks.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Hans B »

Wij hebben de Panorama Trail en de 4 mile trail beide gelopen, beide inverschillende jaren en beide naar beneden.
PT in 2009 in 5 uur en 4M die eigenlijk 5 mile lang is in 2015.
We zijn geen sportieve wandelaars, maar Beide keren zonder problemen.
De volgende dag(en) wel veel last van spierpijn.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, zijn de mogelijkheden bij Mount Whitney.

We wandelen graag, zeker in & rond de bergen. Maar als ik wandelingen/hikes opzoek in en rond mount Whitney, kom ik steeds (enkel) op deze uit:
http://www.dayhiker.com/directory/MtWhitney.htm

En die is met 1800 hoogtemeters écht wel té voor ons :)

Zijn er rond Mount Whitney portal ook mogelijkheden tot wandelingen van 3 à 6 uur met een hoogteverschil van max 800m?

Want indien dat niet het geval is, lijkt het me ook wat overbodig dat we daar een extra dag in Lone Pine besteden. (Alabama Hills zouden we sowieso de dag voordien doen als we van Mammoth Lakes komen)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door PSVwally »

Wandel een deel van die route naar Lake Lone Pine
http://www.naturalbornhikers.com/trails ... elake.html

Verder mag je ook niet, want dan moet je een permit hebben
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Ik heb vandaag nog wat extra opzoekwerk gedaan omtrent onze route & heb ze dan ook nog wat aangepast.

Wat blijkt nu, ik heb een dagje te over. Dus ik ik kan ergens een dag tussenplakken. Ik twijfel alleen of ik dat in Yosemite zou doen, mammoth lakes, oF Capitol reef.

Onze nieuwe planning ziet er als volgt uit:

Dag 1: Amsterdam - SF
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: SF - Yosemite --> eventueel bezoek Mariposa Grove
Dag 5: Yosemite --> Panorama Trail
Dag 6: Yosemite - Lee Vining --> Via Tioga Road. Tenaya Lake & eventueel wandeling Cathedral lake. Daarna naar Lee Vining rijden.
Dag 7: Lee Vining - Lone Pine --> Keuze uit Bodie Ghost Town, Alabama Hills, Mono Lake, Mammoth Lake. Daarna naar Lone Pine rijden.
Dag 8: Lone Pine --> Wandeling naar Lone Pine Lake
Dag 9: Lone Pine - Death Valley --> Bezoek Death Valley
Dag 10: Death Valley - Zion --> Voormiddag Death Valley, daarna verplaatsing Zion
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion - Bryce Canyon --> Dag volledig in Bryce doorbrengen, eventueel Peek A Boo Loop wandelen
Dag 14: Bryce - Capitol Reef --> Dag volledig in Capitol Reef, Cohab Canyon Trail
Dag 15: Capitol Reef - Page --> Via route 95. Uiteraard de tijd nemen voor Monument Valley.
Dag 16: Page --> Upper of Lower Anteloupe Canyon + Lake Powell
Dag 17: Page - Grand Canyon: --> Horeshoe Bend + verplaatsing GC
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Amsterdam

21 dagen ingepland, terwijl we 22 dagen hebben.
Waar zouden jullie nog een dag 'bijkleven'?

Ik had gedacht aan:
- ofwel een extra rond Lee Vining/Mammoth Lakes, zodat Bodie, Alabama Hills, Mono Lake & Mamoth Lake zeker allemaal te pas komen.
- ofwel een dag extra in Capitol Reef, zodat we ter plekke kunnen zien of we wat meer tijd besteden aan Zion, Bryce of Capitol reef zelf.

Thoughts? :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Op dag 14 heb je geen volle dag voor Capitol Reef; je moet er nog heenrijden en ook onderweg is er nog genoeg te doen. Als je de volgende dag naar Page wilt heb je daar weinig tijd. Waarom geen overnachting in Monument Valley?
Of gebruik de extra dag voor Yosemite en doe een nacht MV en een nacht Page.

Kijk voor wandelingen bij Lone Pine eens in het wandeltopic onder reizen algemeen.
Onderweg is het Bristlecone Pines Forest ook een mogelijkheid. Voor Bodie etc heb je voldoende tijd als je van Lee Vining naar Lone Pine gaat. Mammoth Lakes heeft geen zin lijkt me, wat wil je daar doen?

Marianne
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Dag 14 is inderdaad geen volledige dag Capitol Reef, we rekenen op +- 3u rijden naar Capitol Reef & dan de rest van de middag om Capitol reef door te rijden en een kleine wandeling te ondernemen....
We zouden vooral ook het ommetje langs Capitol Reef doen voor de scenic drives.

De overnachting in Monument Valley is een optie, maar na een snelle zoekactie lijken de prijzen daar wel de pan uit te swingen. Dus ik dacht: Monument Valley bezoeken en doorrijden tot Page. Als er een prijselijk alternatief is als verblijf in Monument Valley zelf: graag!

Ok, Mammoth Lake skippen we dan! Zouden we het op dag klaarspelen om van Lee Vining naar Lone Pine te rijden en op die dag ook Bodie, Mono Lake & Alabama Hills mee te pikken? (op een deftige manier zonder te rushen)

PS: ik zag in jouw verslag de wandeling naar Little Lakes Valley en dat leek echt heel mooi. Dus momenteel heb ik een lichte voorkeur om de extra dag in die contrijen te blijven en die wandeling mee te pikken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je voor MV ook naar een cabin op de camping bij Gouldings gekeken? Of naar Tipi Village? Of de San Juan Inn in Mexican Hat? Allemaal goedkoper dan page denk ik.
En ja; zoals ik al aangaf is Bodie etc goed te doen op 1 dag.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door PSVwally »

Dag 21: Las Vegas - Amsterdam

21 dagen ingepland, terwijl we 22 dagen hebben.
Waar zouden jullie nog een dag 'bijkleven'
Hou je er wel rekening mee dat je pas op dag 22 in Amsterdam aankomt? Als je op dag 22 naar Amsterdam vliegt kom je dag 23 aan... Ik zou dat even checken
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Ja dat had ik in het achterhoofd houdende :wink:
We hebben 22 dagen in USA zelf, 23 dagen van huis :)
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Hoi allemaal,

ik ben aan het bekijken om een tour in Upper of Lower Anteloupe Canyon te boeken.

Zouden jullie voor beiden kiezen? Of één van beiden?
Bij Eriks Tour is de Upper al uitverkocht op onze dagen, bij Navajo Tours kan ik deze wel nog boeken.....
De Lower kan nog probleemloos geboekt worden lijkt me.

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door PSVwally »

De upper is vlak en wat breder. Je wordt dan met een jeep naar de ingang gebracht. Begin van de middag staan de lichtstralen het best
De lower is wat op en af en smaller, vooral de ingang (of uitgang als je anders gaat). In de ochtend het best te bezoeken.

Beide zijn prima keuzes, maar ik zou persoonlijk er maar voor 1 kiezen
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Hallo allen, ondertussen in de reisplanning zo goed als klaar. Toch zit ik nog met enkele vraagtekens, waarvoor graag een beetje advies :)

1) Op 6 juli rijden we van SF naar Yosemite. Aangezien Mariposa Grove gesloten is, lijkt het ons wel aangewezen om toch Merced Grove of Tuolumne Grove te bezoeken. Welke zouden jullie verkiezen? (gezien de reeds lange rit, graag ook degene waar je het minste tijd 'verliest' aangezien we graag nog enkele bekende viewpoints zouden aandoen die dag in Yosemite zelf)

2) Op 7 juli staat een grotere wandeling gepland in Yosemite. De vraag is: Panorama Trail? Of 4 Mile Trail?

3) 8 juli rijden we van Yosemite naar June Lake.....Hopelijk via de Tioga Pass, maar dat ziet er blijkbaar niet al te best uit. Indien de Tioga Pass open is, lijken de wandelingen naar Gaylor Lake of Elizabeth Lake wel de moeite. Voorkeuren?
+ Stel dat Tioga Pass gesloten is & we via Sonora Pass moeten rijden: welke stopplaatsten/kleine wandelingen zien dan nog aanraders? (sowieso Bodie & Mono Lake uiteraard)

4) 9 juli zouden we de wandeling naar Rainbow Falls maken aan Devils Postpile rond Mammoth Lakes. Zullen daar dan geen sneeuwproblemen zijn?

5) 10 juli rijden we van June Lake naar Olancha, die dag zouden we een ommetje maken via het Bristlecone Pine Forest, aangezien dit op een mooie hoogte ligt. Enige tips voor wandelingen hier??


Bedankt voor de tips! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer