Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ina: rondje Denver-Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Reis ina: rondje Denver-Denver.

Bericht door ina »

Deze zomer gaan wij 3 weken een rondje maken, heen en terug op Denver.
Onze zoon wil graag nog een keer naar de Great sand dunes vandaar dat ik (bij de flash sale) voor vliegen op Denver koos. Echter wil hij eigenlijk ook graag naar Las Vegas omdat hij in mei 21 wordt. Ik denk dat dit de laatste keer is dat hij meegaat(met zijn vriendin) daarom mogen zij kiezen wat ze graag willen. Ze willen ook nog graag naar Capitol reef voor de Sulphur creek wandeling en eten bij Slickers, vorige keer waren er floods.
Ik wil zelf graag de Million dollar highway rijden.
De Red reef trail(Utah) lijkt me wel leuk met ze te doen
We hebben 21 dagen, willen veel kamperen met tent. Ik weet niet zo goed hoe ik dit rondje in elkaar moet flansen. :?
Welke richting als je de keus hebt is het best wat betreft de Million dollar highway? dit ivm uitzichten, zon voor of achter etc. Zijn er leuke bijzondere kampeerplekjes onderweg?
We vertrekken vrijdag 14 juli en gaan vrijdag 4 augustus, 17.25 weer terug.
Iemand suggesties??
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ina: rondje Denver-Denver.

Bericht door PSVwally »

Normaal gesproken zal je van noord naar zuid de zon meer in je gezicht hebben.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij reden de million dollar highway van zuid naar noord en hebben geen last van de zon gehad. Hij scheen trouwens wel. Qua uitzichten maakt het denk ik niet zoveel uit. Er zitten veel bochten in de weg en de ene keer hadden we de uitzichten aan de rechterkant en het volgende moment weer links. Wij vonden het een prachtige route. Vergeet niet even het plaatsje Silverstone aan te doen. Toen wij er waren was de stoomtrein uit Durango net aangekomen en even later zagen we hem weer met veel stoom vertrekken met onder de reizigers veel Amish gezinnen. Heel apart om te zien. Ook Quray is een mooie plaats om even te stoppen. Wij hebben daar nog een wandeling gemaakt naar een waterval. Niet spectaculair maar wel leuk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik heb geprobeerd voor jou een rondje te maken met je wensen.
Ik heb nog twee dagen over dus kun je ook zelf nog wat toevoegen.
Succes.
Bijlagen
Naamloos.png
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Half juli is een schitterende periode voor Colorado. Heel veel wildflowers! Wij zijn afgelopen zomer via Crested Butte naar Moab gereden. Je weet echt niet wat je daar ziet, zo mooi. Al die zonnebloemen en lupines in de bergen rond Crested Butte! Ook rond Aspen (Maroon Bells) is het dan erg mooi. Als jullie de Million Dollar Highway gaan rijden is de hike naar Ice Lake vlakbij Silverton een aanrader.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Tip voor een mooie weg: de CO-149 (Silver Threat Scenic Byway). Overnachten in Lake City en dan zou je (een stuk van) de Alpine Loop kunnen doen!
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo

wij zijn in 2012 van denver naar moab gereden.
erg mooie route.
in Moab hebben we allerlei erg leuke dingen gedaan.
zie ons weblog van 2012 voor meer details

succes.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben afgelopen zomer de route Denver - Las Vegas gedaan. We vonden Colorado, met o.a. het gebied rond Aspen erg mooi. De Maroon Bells (Silver Queen CG is écht een aanrader, maar er zijn maar een stuk of 6 plaatsen), Rifle Falls State Park (prachtige tentplekken), Hanging Lake zijn mooie plaatsen om in die regio te bezoeken.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Heerlijke plannen hebben jullie weer!
Wij hebben de Million Dollar hwy zowel van noord naar zuid als van zuid naar noord gereden. In mijn herinnering maakte dat niet zoveel verschil.
Misschien is de Mountain Belle skihut bovenop de Red Mountain Pass iets voor jullie om daar te overnachten?
Ik zou ook wat tijd in de buurt van Crested Butte spenderen. Niet dat wij daar zo'n mooie tijd gehad hebben (regen, regen en nog eens regen) en net te laat voor alle wildflowers maar jullie gaan wat eerder dus meer kans daarop. Lake Irwin Campground is daar wel een aanrader alhoewel er op de site staat dat er flushtoiletten zijn hebben wij die niet gezien :?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dank alvast voor de reacties, ik ga vast beginnen met wat resiverslagen lezen tijdens de vakantie, Felicitas ik heb veel aan juliie verslag gehad voor het Noordwesten dus ga deze ook weer lezen en de anderen :thumbup: uit reisverslagen haal je altijd de meeeste tips. Het maakt in ieder geval wat betreft de Million dollar way niet zoveel uit hoe we hem rijdt begrijp ik. Ik zal in januari al campgrounds moeten gaan boeken(6 maanden van tevoren) Ik ben ook benieuwd naar de minder bekende plekjes, hidden gems. Grootste uitdaging, de tijd, had ik toch maar een paar dagen langer....
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV »

Crested Butte en Aspen (Maroon Bells) zijn inderdaad mooi maar je moet wellicht kiezen omdat ze nogal ver van elkaar liggen. Maar misschien valt dat mee als je met een auto rijdt. Dan zou je de Kebler Pass kunnen rijden. Wij reden met een RV en konden de Kebler Pass niet rijden. Als je kiest voor Aspen dan kan je ook de scenic byway The Top of the Rockies rijden. We vonden deze weg erg mooi om te rijden. Dan kan je kamperen bij Silver Queen. Bezoek in Aspen zeker Maroon Bells. Daarna door naar Fruita of Grand Junction en zeker niet het Colorado National Monument vergeten die vaak wordt overgeslagen. Vanuit Fruita/ Grand Junction via de UT 128 naar Moab rijden. Dan pak je weer een scenic byway mee. Ook deze weg is schitterend.
Als je kiest voor Crested Butte dan kan je op weg naar Fruita/Grand Junction ook naar the Black Canyon of Gunnison. Oh, wat een keuzestress :D
In Moab zou ik zeker gaan naar de Corona Arch (via de UT 279). We hebben in Moab heerlijk en niet duur gegeten bij Quesadilla Mobilla, een Mexicaanse foodtruck.
De Million Dollar Highway is ook een schitterende weg om te rijden. Silverton en Durango zijn leuk om even te bezoeken.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Inmiddels verder aan het peinzen over de route, vr.14 jul- 4 aug op Denver
Het eerste stuk op redelijk bekend terrein de laatste week in Colorado wat minder bekend. Misschien nog een dagje Denver, kinderen willen wat afwisseling stad/natuur. We vliegen vrijdag om 17.25 terug naar huis.
Tips adviezen welkom, ook voor onderweg. :thumbup:

1. vr. Adam-Denver
2. za. Denver-Rifle falls state park(probeer zondag een plaatsje op de campground te bemachtigen)onderweg evt. Hanging lake(zaterdag, druk?).
3. zo RFS-Moab(camping downtown Moab zodat je even makkelijk het dorpje inloopt)Mill creek trail
4.ma Moab, Canyonlands(vorige keren Arches uitgebreid gedaan)o.a. False kiva trail
5.di ........
6.wo .....-Hanksville Onderweg heb ik house on fire, Natural bridges NM en Little Egypt. Ik weet niet hoeveel tijd ik hiervoor nodig heb daarom de dag ervoor niets gepland, evt. nog een dag Moab of van Moab naar Monument valley(kamperen)en onderweg House of fire en dan de volgende dag vanaf MV naar Hanksville en Natural bridges etc doen
7.do Hanksville-Fruita, Capitol reef, op tijd voor een plekje op Fruita campground, verder die dag?

8.vr Capitol reef, Sulphur creek trail mits het weer het toelaat
9.za Fruita-Cedar Breaks NM(campground boeken)onderweg Lower calf creek falls
10.zo Cedar Breaks-Las Vegas
11.ma LV
12.di LV
13.wo LV-Zion(Red reef trail)
14.do Zion-Page(Lone rock campground)
15.vr Page, kano huren
16. za Page-MV of Farmington?? Bisti badlands, ik neig er eigenlijk meer naar MV vanaf Moab te doen(mooie weg), maar kunnen we ook helemaal overslaan. Het lijkt me leuk om te kamperen aan de rand van MV in het zand, we zijn er al eerder geweest, bij Goulding hadden we een cabin.
17.zo Farmington-Montrose(million dollar highway)
18.ma Montrose-Great sand dunes
19.di
20.wo
21.do ....-Denver
22.vr. Denver-Adam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft natuurlijk niet naar MV om Natural Bridges etc mee te nemen. Wij deden de UT95 vanaf Monticello (zie ons 2013-verslag). Als je niet kampeert is dat een goed startpunt omdat overnachten daar vermoedelijk veel goedkoper is dan in Moab. Wij hadden voor Monticello gekozen om nog iets van het Needles-district mee te nemen.
Je hebt vanuit MV of Blanding/Bluff etc voldoende tijd voor de route naar Hanksville.

Wat hebben jullie allemaal al gedaan in Capitol Reef? Wij vonden de Cohab Canyon trail leuk, net als de Hickman Bridge Trail.

Voor het stuk tussen Great Sand Dunes en Denver kun je ook ons 2013-verlsag eens bekijken.

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik ga weer even lezen Marianne :thumbup:
Hickman bridge , Grand wash trail, capitol george trail gedaan, Cohab canyon nog niet.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Cohab Canyon vond ik ook erg leuk. Kan er overdag wel warm worden, denk ik.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Cohab Canyon genoteerd :thumbup:
Iemand nog ideeën voor het laatste stukje Colorado? Mountain Belle skihut heb ik voor gegeten echter is wel erg prijzig vind ik(helaas) je moet nu zelfs $30 per extra persoon boven de 2 personen bij betalen.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

- Inmiddels Rifle falls state park geboekt, prijs viel me tegen, $20 + $10 reserveringskosten en ter plekke ook nog de fee voor het state park, hoewel dat vaak een discussiepunt is, Valley of fire state park werd gezegd dat je geen parkfee hoefde te betalen als je al campingfee hebt betaald?
- Moab, 2 nachten tentplek op Canyonland RV park
- 1 nacht laten we open, keuze ter plekke
- In Hanksville Whispering sands motel geboekt zodat we donderdagochtend op tijd naar Capitol reef, Fruita campground kunnen :D

Volgend weekend proberen Cedar Breaks NM te boeken, er zijn daar 10 plekjes die je op voorhand kunt boeken 08/17, de rest is first come, first serve.
Iemand hier al eens geboekt, wat zijn mooie plekken voor 2 tentjes??
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

ina schreef: Iemand nog ideeën voor het laatste stukje Colorado? Mountain Belle skihut heb ik voor gegeten echter is wel erg prijzig vind ik(helaas) je moet nu zelfs $30 per extra persoon boven de 2 personen bij betalen.
Bij ons stond er destijds bij de prijzen bij dat studerende kinderen die nog thuiswonen gratis waren. Hoe ze dat controleren is me een vraag maar destijds was die situatie bij ons van toepassing dus hoefden we voor hen niks bij te betalen. Je zou er een mailtje aan kunnen wagen of dat nog steeds zo is. Het is echt zo'n geweldig mooie locatie 8) :lol:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Children are generally your under 18 dependents living at home or your dependent college student.
This does not include your children's friends or your married children.
Dit lees ik idd dus ook college studenten boven de 18 zijn gratis en hij woont nog thuis :D , dan adopteren we zijn vriendinnetje maar even voor de vakantie :wink: Alleen even kijken of het niet in het weekend valt want dan ben je verplicht minimaal 2 nachten te boeken en of het nog vrij is :D
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

:lol: :lol: Het staat er dus toch nog :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht