Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dreamingof : ZW in winter, hulp nodig bij laatste helft.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Dreamingof : ZW in winter, hulp nodig bij laatste helft.

Bericht door Dreamingof »

Volgend jaar gaan wij onze eerste reis maken met onze kinderen van 10 en 7. We vertrekken rond de kerst en willen het reistempo redelijk relaxed houden. Daarvoor zullen we dus keuzes moeten maken. Vanwege de winter blijven we maar 1 nacht in St George. Bryce slaan we over, omdat dat waarschijnlijk moeilijk begaanbaar is op die hoogte, maar we hopen een stukje van Zion mee te kunnen pakken, alvorens we doorgaan naar Vegas waar we oud en nieuw willen meemaken.
Dolan Springs staat ertussen, omdat we daar een hele leuke accommodatie hebben gevonden (een struisvogelranch middenin de natuur, lijkt ons erg gaaf voor de kids), maar ik sta open voor alle opties, dus als er een ander geweldig alternatief voor in de plaats komt, mag die eruit.
Maar vanuit daar willen we graag wat hulp van jullie. Hoe is NP Joshua Tree bijvoorbeeld in de winter? Is 1 dag daar voldoende? En is San Diego de moeite waard of kunnen we die stad gerust overslaan?

Hieronder zie je ons voorlopige reisschema, maar ik zou graag wat tips van jullie krijgen over de tweede helft van de reis, rekening houdend met de kinderen en met het feit dat het winter is als we er zijn. Los Angeles willen we wel wat langer aandoen, want volgens ons is daar erg veel te beleven voor de kinderen.

We hebben tot nu toe dit in de planning:

1. A'dam - Phoenix
2. Phoenix - Flagstaff
3. Flagstaff
4. Flagstaff - via Grand Canyon rijden naar Lake Powell/Page
5. Lake Powell/Page
6. Lake Powell/Page - St George (Zion)
7. St George - Las Vegas (oud en nieuw!)
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Dolan Springs (ranch)
10. Dolan Springs
11. Dolan Springs - LA
12. LA
13. LA
14. LA
15. LA - Joshua Tree
16. Joshua Tree
17. Joshua Tree - Phoenix
18. Phoenix - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: ZW in winter, hulp nodig bij laatste helft

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het iets anders indelen. Terugrijden naar Phoenix lijkt me jammer van de tijd, dus ik zou in LA eindigen. Dan kun je Joshua Tree doen op weg van Dolan Springs naar LA. Joshua Tree is een aanrader in de winter, maar of het voor de kinderen erg interessant is kun je het beste zelf beoordelen. Je kunt er leuke wandelingen maken, en klauteren over de rotsen. Een volle dag daar lijkt me wel voldoende.
Wij waren er in 2011 in december, zie daarvoor ons 2011/2012-verslag bij 26 december.
Ik heb geen idee hoe Zion is in de winter, maar ik zou in elk geval in Springdale overnachten, dan kun je ook nog de volgende ochtend naar het park als het goed bevalt. Op weg van Zion naar Las Vegas is een stop in Valley of Fire aan te raden.

Voor de Grand Canyon zou ik kijken naar accommodatie in het park. Je kunt dan ook een zonsondergang meemaken. Vanuit Flagstaff is het 1,5 uur rijden, en rijden in het donker is niet prettig.
Afhankelijk van wat je in Page hebt gepland en de weersomstandigheden zou je kunnen overwegen mom daar een nacht minder te doen en naar Bryce te rijden. Maar dat zou ik ter plekke bekijken.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ZW in winter, hulp nodig bij laatste helft

Bericht door ingrid14 »

Ik heb wel geen ervaring met winterreizen.

Wat wil je in Flagstaff doen? Er zijn niet zo veel speciale dingen te doen.
Ik zou van Phoenix naar Grand Canyon rijden en daar aan de rim overnachten, vb Bright Angel Lodge.
Ook mooi is Phoenix-Sedona en Sedona-GC.

Voor Page zou ik in de winter maar 1 nacht uittrekken. Het is te koud voor activiteiten aan het meer.
Ik zou wel Monument Valley toevoegen.
Dus GC-Monument Valley en Monument Valley-Page.
Je hebt hier tijd genoeg bij Page voor een bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe Bend.

St. George vind ik persoonlijk niet zo goed liggen voor Zion. Springdale ligt beter.

LA heeft erg leuke activiteiten voor kinderen.
Je zou naar Universal Studios kunnen gaan, of Disney.
Maar ook Hollywood zullen de kinderen wel fijn vinden.
Voorts kan ik erg aanbevelen:
La Brea Tar Pits (inclusief museum met fossielen en skeletten)
California Science Center, met mogelijkheid om naar de space shuttle op rust Endeavour te gaan kijken. Het center heeft ook veel tentoonstellingen waar je zelf van alles kan doen, testen.
Afhankelijk van de temperatuur zou je ook kunnen fietsen of wandelen van Santa Monica naar Venice Beach.

Joshua Tree in de winter lijkt me heerlijk. Ik was er al 2 keer in volle zomer en dan is het er zo warm.

Maar San Diego is ook wel leuk om met kinderen te doen. Moest je het willen toevoegen, trek er dan minstens 2 nachten voor uit.

Is het geen idee om een one-way te doen : vliegen naar Phoenix en terug vanaf San Diego?
Dan doe je: LA - Joshua Tree, Joshua Tree-San Diego

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Dreamingof
Amerika-ontdekker

Re: Reis Dreamingof : ZW in winter, hulp nodig bij laatste helft.

Dat is inderdaad een goed idee om in LA of San Diego te eindigen. Scheelt ons een dag.

Flagstaff leek ons juist wel een grappig plaatsje, om een beetje bij te komen van de lange reis en daar de eerste cowboy-indrukken op te doen :wink: . Er zijn vanuit daar ook wat van die Route 66 - stadjes te bezichtigen, dus we wilden daar gewoon rustig aan de omgeving en de sfeer verkennen. Nadat we daar de tweede nacht hebben doorgebracht willen we dan doorrijden naar de Grand Canyon en in de avond naar ons hotel bij Lake Powell. We hebben dan 1 volle dag voor Page/Lake Powell. Ik ga me eens verdiepen in Sedona!

Monument Valley lijkt me ook erg gaaf, maar ik ben bang dat het net teveel van de route ligt. Vanwege de kinderen willen we niet te lange afstanden rijden en overal 1 volle dag blijven, vandaar dat we steeds voor 2 overnachtingen kiezen.
St George ligt mooi op de route van Page naar Vegas. We wilden dus onderweg Zion aandoen en dan doorrijden naar St George om te slapen.

Ingrid: Dank je voor je tips voor LA! :thumbup: Heb je misschien ook wat tips voor San Diego met kinderen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Springdale ligt ook op de route van Page naar Las Vegas. :wink:

Marianne
Dreamingof
Amerika-ontdekker

Klopt! Maar dan komen we er toch mooi langs? We vertrekken dan in de ochtend vanuit Page en rijden via Springdale naar St George, dat is vanuit daar maar 45 min rijden. We hebben daar al voor een paar tientjes een mooie overnachtingsplek gereserveerd.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Tips voor San Diego: onder andere:
Old Town San Diego
Legoland
San Diego Zoo
SeaWorld
USS Midway (vliegdekschip)
La Jolla Cove

(op mijn blog heb ik een lijstje met links staan van activiteiten die fijn waren om te doen met mijn tienerzoon, maar wellicht hebben jullie er ook iets aan) (zie voor link mijn onderschrift)

Sedona heeft meer cowboy indrukken dan Flagstaff

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

je in Flagstaff doen? Er zijn niet zo veel speciale dingen te doen
Wat te denken om bv een dagje te gaan wintersporten 20km ten noorden van Flagstaff bij de Snowbowl?
Let op dat het ook in deze gebieden gewoon vol kan liggen met sneeuw, flagstaff ligt ook hoog.

Ik snap best dat st George goedkoper is. Maar vergeet niet dat het én korte dagen zijn. Dus je tijd voor Zion is echt beperkt en je weet niet wat voor weer je hebt. Voor hetzelfde geld sneeuwt het enorm. Dat kan ook tussen Page en Zion al zo zijn. Hou altijd de officiele .gov pagina's en facebookpagina's vd parken in de gaten en vraag zaken na bij blm's of visitor centers
Dreamingof
Amerika-ontdekker

ingrid14 schreef:Tips voor San Diego: onder andere:
Old Town San Diego
Legoland
San Diego Zoo
SeaWorld
USS Midway (vliegdekschip)
La Jolla Cove

(op mijn blog heb ik een lijstje met links staan van activiteiten die fijn waren om te doen met mijn tienerzoon, maar wellicht hebben jullie er ook iets aan) (zie voor link mijn onderschrift)

Sedona heeft meer cowboy indrukken dan Flagstaff

Groetjes,

Ingrid
Dank je Ingrid voor de tips!
Ik ga me verder verdiepen in Sedona.
Dreamingof
Amerika-ontdekker

PSVwally schreef:
je in Flagstaff doen? Er zijn niet zo veel speciale dingen te doen
Wat te denken om bv een dagje te gaan wintersporten 20km ten noorden van Flagstaff bij de Snowbowl?
Let op dat het ook in deze gebieden gewoon vol kan liggen met sneeuw, flagstaff ligt ook hoog.

Ik snap best dat st George goedkoper is. Maar vergeet niet dat het én korte dagen zijn. Dus je tijd voor Zion is echt beperkt en je weet niet wat voor weer je hebt. Voor hetzelfde geld sneeuwt het enorm. Dat kan ook tussen Page en Zion al zo zijn. Hou altijd de officiele .gov pagina's en facebookpagina's vd parken in de gaten en vraag zaken na bij blm's of visitor centers
Wintersporten is niet echt iets voor ons, maar wellicht doen we de eerste overnachting dan toch in Sedona, en de tweede dichterbij de GC.
We zullen zeker het weer goed in de gaten houden. Zoals het op dit moment aan de oostkust is, is natuurlijk ondoenlijk! Gelukkig kunnen we alles zo'n 24u van te voren nog kosteloos annuleren.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Tips voor Sedona: komen van mijn blog:

Slide Rock State Park - http://azstateparks.com/Parks/slRO/index.html (langs de 89A uit Flagstaff, dit is trouwens een heel mooie weg door Oak Creek Canyon) maar in de winter ga je hier niet zwemmen denk ik :wink:
Red Rock State Park - http://azstateparks.com/Parks/RERO/index.html en Red Rock Country NF - pdf
Crescent Moon Ranch: wandeling richting Cathedral Rock en daar in het riviertje spelen
(mooiste lichtinval tegen zonsondergang) - Red Rock Loop Road: 11 km tot Crescent Moon Ranch bij Red Rock Crossing
restaurant Red Planet Diner (alien-achtig) - 1655 W Highway 89A – Sedona - http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Re ... izona.html
Opgelet! Red Rock State Park en Red Rock Country (Coconino National Forest) zijn 2 verschillende organisaties
Red Rock Pass (Coconino National Forest) kopen om rondom Sedona te parkeren in de natuurgebieden (niet nodig als je al een America The Beautiful Pass hebt)

Groetjes,

Ingrid
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

- In Flagstaff mag je sneeuw verwachten en zal het koud zijn. Het ligt ook nog erg ver van de GC en dat is zonde.
- Ook aan de GC kan je sneeuw hebben, je zit per slot op een plateau. Ik zou in ieder geval trachten in de Village te overnachten.
- In Page zal het hoogstwaarschijnlijk 's nachts vriezen en overdag zal het er koud blijven, niet direct een locatie voor twee nachten lijkt me.
- Ook in Zion kan je sneeuw hebben, houd er rekening mee dat je op sommige wegen mogelijks verlicht sneeuwkettingen moet gebruiken.

Eerlijk gezegd zou ik in jullie geval in eerste instantie zuidelijker blijven, en vanaf de Grand Canyon via de Hoover Dam naar Vegas rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij deden eerder deze maand een deel van jullie route met kinderen van 10, 7 en 3.

Verkijk je niet op de korte dagen, het viel mij meer tegen dan verwacht. Op sommige plekken ging de zon al om 16.30u onder. 's Ochtends werd het nog wel redelijk vroeg licht, maar dan was het vaak nog flink koud, dus dat nodigt ook niet uit om vroeg op pad te gaan.

Joshua Tree is prachtig, vonden de kinderen ook, maar zij vermaakten zich dan ook met het Junior Ranger boekje, dat is misschien lastiger voor kinderen die nauwelijks Engels spreken. Wij hadden er een volle dag gepland (sliepen de nacht ervoor in Palm Springs, en eindigden de dag in Twentynine Palms, maar het werd uiteindelijk een korte dag doordat net na lunchtijd het weer omsloeg, het werd heel koud en begon weer te regenen (we waren de dag ervoor bijna weggespoeld in Palm Springs), dus de lol was er wel af. Vonden we heel jammer, want wat we tot dan toe hadden gezien was zeker de moeite waard, en we hadden graag meer gezien.

Wij hadden 2,5 dag in LA (en daarna nog een dag Disney). Op de eerste halve dag Hollywood gedaan. 2e dag de hele dag in downtown, daar 2 wandelingen gedaan, erg de moeite waard. Laatste dag eerst 's ochtends de Tar Pits, en toen naar Griffith Park voor het mooie uitzicht en een hele korte stop in Santa Monica. o veel te doen in LA, we hadden ons daar makkelijk een week kunnen vermaken denk ik.

Wij hadden trouwens bewust voor een zuidelijke route gekozen (LA-Palm Springs-Joshua Tree-Death Valley-LV-Tucson-Phoenix) omdat we geen zin hadden in sneeuw (hadden we ook geen geschikte kleding voor), en ben blij dat we dat gedaan hebben. We zijn in Palm Springs met de Aerial Tranway de berg op gegaan en zaten daar in een sneeuwstorm, en tussen Kingman en Seligman op Route 66 reden we door de sneeuw (dun laagje, weg was gewoon vrij), vonden we wel weer kou genoeg :-)). Het heeft in de periode dat wij er waren ook echt wel gesneeuwd in de regio die jullie willen bezoeken, en volgens mij zijn er wegen dicht geweest, dus wees er op bedacht dat dat kan gebeuren.

Mocht je besluiten de route om te gooien dan zou ik Death Valley toevoegen, wat is dat een prachtig park, en zo afwisselend! Het is voor ons moeilijk voor te stellen dat het er in de zomer zo ontzettend heet is, toen wij er waren was het overdag net aangenaam (bovenaan Dante's view maar net boven nul, maar een uur laten liepen we in een beschut dal met korte mouwen) met koude nachten. Ideaal dus om dit park in de winter te bezoeken als je de kans hebt. Wij hadden er 1 volle dag (2 nachten), en ik had er een beetje spijt van dat ik niet een extra dag daar had gepland (totdat ik me weer bedacht hoe duur de overnachting was ;-)).
Terug in Texas!
Dreamingof
Amerika-ontdekker

Bedankt allemaal weer voor jullie reacties!
Ik ga nu toch wel twijfelen door jullie verhalen over de noordelijk gelegen delen. De GC is altijd een soort bucketlist-dingetje voor ons geweest, dus daar willen we absoluut naartoe, maar ik twijfel nu over Page en Zion vanwege de sneeuwval.

Moeilijk hoor! Om keuzes te maken hierin. Het is voor ons een bijzondere reis, hebben nooit eerder zoiets gedaan. Alle info haal ik van dit forum, div websites, reisboeken en van wat familieleden. Het zou zo jammer zijn als we de verkeerde keuzes maken...
Dreamingof
Amerika-ontdekker

Ik denk nu na over aanpassingen in ons reisschema. Het laatste stuk LA en San Diego ben ik wel uit.
Heel graag jullie ideeën over het volgende:

Ik geloof inmiddels dat we de eerste overnachting na Phoenix het beste in Sedona kunnen plannen en van daaruit naar de Grand Canyon rijden. Mijn keuze om ergens soms 2 nachten te blijven heeft te maken met het feit dat we dan wat meer rust hebben. 's Morgens opstaan, douchen, ontbijten, een eind rijden, iets bezichtigen lijkt me zo druk voor ze. Ze moeten ook de mogelijkheid hebben om even een filmpje te kunnen kijken of een spelletje te doen ofzo.

Tip van mijn familie is om na de vlucht vlakbij het vliegveld een hotel te pakken met shuttlebus, een nachtje slapen en de volgende ochtend met de shuttlebus terug te gaan naar het vliegveld om de huurauto op te halen (scheelt een dag huur).
Ik stel me dan zo voor dat we pas in de loop van de ochtend naar Sedona rijden, daar dan de rest van de dag plus de volle volgende dag doorbrengen en dan de ochtend van de 3e dag vroeg naar de GC rijden. Daar hebben we dan een groot deel van de dag, we slapen daar en rijden de volgende dag via de Horseshoe Bend naar Page. Daar kunnen we dan overnachten, een volle dag in Page doorbrengen en nog een nacht slapen en dan de volgende ochtend weer vertrekken.

Dan zou het er zo uit gaan zien:

1. A'dam - Phoenix
2. Phoenix - Sedona
3. Sedona
4. Sedona - Grand Canyon
5. Grand Canyon - via Horseshoe Bend naar Lake Powell/Page
6. Lake Powell/Page
7. Lake Powell - Las Vegas (oud en nieuw!)
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Death Valley
10. Death Valley
11. Death Valley - Joshua Tree
12. Joshua Tree - LA (Anaheim = Disney)
13. LA (Anaheim)
14. LA (Anaheim) - LA Venice Beach
15. LA Venice Beach
16. LA Venice Beach - San Diego
17. San Diego
18. San Diego - Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Gaat dat dagje autohuur doorwegen op het budget ?

Afhankelijk van het uur dat je aankomt wil je waarschijnlijk nog wel ergens gaan eten. Met de auto ben je vrij, anders is je keuze beperkt tot wat er rond het hotel zit.

Shuttlebusjes zijn één, maar soms moet je er ook wel wat op wachten, er kan dus best wat tijd in kruipen.

Het is nog zo gemakkelijk de wagen direct af te halen, je hebt dan ook maar een kort ritje te doen en dan kan je rustig alles eens bekijken en eventueel de manual er bij nemen. Het scheelt je de volgende dag toch een paar uur tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Dreamingof schreef:Tip van mijn familie is om na de vlucht vlakbij het vliegveld een hotel te pakken met shuttlebus, een nachtje slapen en de volgende ochtend met de shuttlebus terug te gaan naar het vliegveld om de huurauto op te halen (scheelt een dag huur).
Haal lekker de auto op als je aangekomen bent op het vliegveld en rij zelf naar je hotel. Gemak dient de mens.
Voor wat betreft de kosten is dat nog te bezien of het goedkoper is, want vaak gaan huurprijzen per week.
Die rompslomp van de volgende dag d.m.v. een shuttlebusje de auto gaan halen kost veel tijd en je bent de eerste ochtend in Phoenix heel vroeg wakker, dan kan je op je gemak ontbijten, de auto inruimen en lekker vroeg op pad.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dreamingof
Amerika-ontdekker

OK duidelijk, jullie raden dat dus af :lol:

En wat vinden jullie van de aanpassingen?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik begrijp dat je graag 2 nachtjes op dezelfde plaats blijft, maar in Page zou ik dat niet doen in de winter.
Het is te koud om een activiteit op het meer te doen. In de omgeving van Page zijn prachtige wandelingen te doen maar die zijn of moeilijk of lang of afhankelijk van het weer of een combinatie.
Je kan Horseshoe Bend bezoeken op de dag dat je van GC komt en Antelope Canyon in de ochtend op de dag dat je naar Las Vegas rijdt.

In San Diego zou ik een extra dag doen.

De auto zou ik ook al gelijk ophalen na aankomst.
(kan je misschien nog langs de supermarkt rijden na aankomst)

Groetjes,

Ingrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou ook de tweede nacht Page kunnen gebruiken voor een stop bij Valley of Fire. Forumlid Kalaman is daar gisteren geweest, misschien leuk om zijn blog te volgen zodat je een idee krijgt van de weersomstandigheden in de winter.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer