Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PrisP
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PrisP »

Hallo allemaal,

Heb een heleboel informatie gelezen op dit forum en andere websites en ben benieuwd of jullie nog 'tips en trucs' hebben voor de reis die ik met mijn ouders wil gaan maken in de zomervakantie van 2016.

Yellowstone staat al zo ontzettend lang op mijn verlangslijstje, daar mag echt niet aangekomen worden ;-) Vliegticket en huurauto hebben we een optie op genomen. Verder mag alles in een andere volgorde, lengte, etc.

Ik twijfel over:
* Oakhurst, hiervoor las ik dat een verblijf in het park veel tijd scheelt. Wellicht 1e nacht in het park, 2e nacht Oakhurst ivm doorreizen naar Visalia?
* Flagstaff, hiervoor las ik alternatieven als Tusayan & verblijf in het park.
* Hurricane, hiervoor las ik Springdale als alternatief.
* De lange rit van Visalia naar Flagstaff. We hebben deze al opgeknipt, maar het blijft een lang stuk.
We gaan overigens bewust niet door Death Valley. Las hier ook verhalen over Mammoth Lakes. Wellicht kan dat als alternatief? Dan zou het Yosemite --> Mammoth Lakes --> Las Vegas --> Grand Canyon worden. Heeft iemand hier ervaringen/tips voor?

Planning zoals deze nu op papier staat:
San Francisco 2 nachten
Oakhurst 2 nachten (Yosemite)
Visalia 1 nacht (Van Oakhurst naar Visalia via Seqouia)
Needles 1 nacht (alleen als tussenstop voor de lange rit Visalia naar Flagstaff)
Flagstaff 2 nachten (Grand Canyon)
Page 2 nachten (Antelope Canyon)
Bryce 2 nachten (Bryce Canyon)
Coalville 1 nacht (als tussenstop voor de lange rit Bryce naar Jackson Hole, Salt Lake komen we op de terugweg en lijkt ons een drukke route)
Jackson Hole 2 nachten (Grand Teton)
Gardiner 2 nachten (Yellowstone)
Yellowstone Lake 1 nacht (Yellowstone)
Jackson Hole 1 nacht (Yellowstone/Grand Teton)
Salt Lake City 1 nacht (tussenstop voor lange rit Jackson Hole naar Hurricane)
Hurricane 2 nachten (Zion)
Las Vegas 2 nachten (Valley of fire, Hoover dam, etc)

Totaal is het zo'n 4500 km in 26 dagen.

Ben benieuwd naar jullie aanvullingen, tips, wijzigingen.....
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Priscilla
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door michelly »

Welkom!
PrisP schreef: Ik twijfel over:
* Oakhurst, hiervoor las ik dat een verblijf in het park veel tijd scheelt. Wellicht 1e nacht in het park, 2e nacht Oakhurst ivm doorreizen naar Visalia?
* Flagstaff, hiervoor las ik alternatieven als Tusayan & verblijf in het park.
* Hurricane, hiervoor las ik Springdale als alternatief.
Daar hoef je niet over te twijfelen. Je genoemde alternatieven zijn inderdaad beter qua locatie.
PrisP schreef:* De lange rit van Visalia naar Flagstaff. We hebben deze al opgeknipt, maar het blijft een lang stuk.
We gaan overigens bewust niet door Death Valley. Las hier ook verhalen over Mammoth Lakes. Wellicht kan dat als alternatief? Dan zou het Yosemite --> Mammoth Lakes --> Las Vegas --> Grand Canyon worden. Heeft iemand hier ervaringen/tips voor?
Waarom willen jullie niet door Death Valley? Zeker als je de route via Mammoth Lakes - Las Vegas - Grand Canyon doet zou ik dat zeker doen.
Als je deze route volgt zou ik Sequoia NP voor Yosemite doen, dan is meteen het probleem van de lange rit naar Flagstaff/Grand Canyon opgelost.
PrisP
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PrisP »

Hoi Elly,

Dank voor je reactie.

Ik ga de route via Mammoth Lakes nog even wat nader bekijken. Wellicht scheelt het nog wat km's, misschien ook niet.
Het lijkt mij heel fijn om niet langer dan 4 1/2 uur in de auto te zitten voor enkel het reizen (dit staat nog los van de keren stoppen en onderweg van alles bekijken)
Voorbeeld: de rit van Yosemite Valley naar Visalia, door Seqouia lijkt me bijzonder mooi, staat 4 1/2 uur voor, maar we doen er vast een hele dag over omdat je onderweg foto's wilt maken en dingen wilt bekijken.

Death Valley slaan we over omdat het me te heet is in juli en augustus.

Voor de hotels bij Zion, Grand Canyon en Yosemite ga ik weer puzzelen. Dank je wel voor je feedback!

Mocht je nog meer tips en trucs hebben, dan hoor ik het graag :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Vreemd. Tik ik een heel verhaal op de iPad, zie ik nu dat die niet is geplaatst. Maargoed. Opnieuw

Ik had de hele route wat beter uitgetikt zodat het qua dagen allemaal wat duidelijker opgeschreven is.

01 naar San Francisco
02 San Francisco
03 San Francisco - Yosemite
04 Yosemite
05 Yosemite - Visalia
06 Visalia - Needles
07 Needles - Grand Canyon
08 Grand Canyon
09 Grand Canyon - Page
10 Page
11 Page - Bryce
12 Bryce
13 Bryce - Coalville
14 Coalville - Jackson Hole
15 Jackson Hole
16 Jackson Hole - Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone - Jackson Hole
20 Jackson Hole - Salt Lake City
21 SLC - Zion
22 Zion
23 Zion - Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas - naar huis
26 aankomst thuis

Zoals Michelly aangeeft zijn je alternatieven qua lokatie inderdaad beter. Ik vind persoonlijk Yosemite Valley erg prijzig. En ik weiger om 160dollar voor een tent te betalen, dus ik nam Oakhurst op de koop toe en ik vond dat niet zo erg om te rijden.

Flagstaff ligt al snel 1.5u van de ingang van de Grand Canyon af, ik zou daar kijken of je iets in de Maswik Lodge of de Bright Angel Lodge kunt
vinden. Zo niet, dan kijken naar Tusayan. Als dat te prijzig is uiterlijk naar Williams rijden.

Hurricane is qua afstand ook nog wel te doen, maar als je in Springdale overnacht kan je de auto gewoon laten staan. Voor bijna alle hotels stopt de shuttlebus naar het park wel en eenmaal in het park stap je op de park shuttlebus.

Je hebt op deze manier wel erg weinig tijd voor Sequoia. Hier hoort ook nog Kings Canyon NP bij. Aangezien je begint in SF kan je ook eerst naar Sequoia, dan naar Yosemite en dan via de tioga pass en death valley naar Las Vegas. Ik weet niet wat je reden is om niet door Death Valley te rijden (zo verlaten is het daar op de doorgaande weg nou ook weer niet), maar je zou ook van mammoth Lakes boven Death Valley langs naar Las Vegas kunnen rijden. Maar je moet dan die dagen wel ergens vandaan halen. Je kan ook Sequoia bomen bekijken in de Merced Grove en Tuolumne Grove in Yosemite. Als je dan niet naar Seki gaat win je al een dag. Het makkelijkst blijft toch de route Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas. Je hebt gewoon airco in de auto, dus wat dat betreft moet je als je het puur qua route bekijkt geen moeite zijn om door death valley te rijden. Niemand (op een enkeling na) gaat daar in de zomermaanden wandelen.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom je 2x door Grand Teton rijdt. Of iig waarom je daar terug van Yellowstone nog een keer overnacht. Ik zou gewoon van Yellowstone naar SLC gaan en dan naar Zion in 2 dagen. Of doe eerst Yellowstone en rij dan vanuit GT terug naar het zuiden.
Een voorbeeld:

01 vliegen naar San Francisco
02 San Francisco
03 San Francisco - Yosemite
04 Yosemite
05 Yosemite - Bishop
06 Bishop - via death valley naar - Las Vegas
07 Las Vegas - Zion (via Hoover dam - Valley of fire)
08 Zion
09 Zion - Bryce
10 Bryce - SLC
11 SLC - Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Grand Teton
15 Grand Teton
16 Grand Teton - Provo
17 Provo - Torrey
18 Torrey - Monument Valley
19 Monument Valley - Page
20 Page
21 Page - Grand Canyon
22 Grand Canyon
23 Grand Canyon - Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas - naar huis
26 aankomst thuis

Als je echt een reden hebt om niet door death valley te rijden kan je ook nog van Yosemite naar Tonopah rijden via de tioga pass en dan bodie meepakken. Dan de dag erop ipv de rit naar Las Vegas krijg je dan Tonopah - Springdale. Dan kan je die dag evt Valley of Fire doen en heb je de volgende dag helemaal voor Zion.
Je kan dan de Hoover dam meepakken als je van de grand canyon naar Las Vegas rijdt. Dan kom je er langs namelijk.
Het blijft een beetje passen en meten. Ik zou dan dag 14 nog een groot deel vd dag denk ik in Yellowstone doorbrengen. Ik vrees alleen dat het voor veel lokaties. Yosemite, Yellowstone, Grand Teton en Monument Valley (mexican hat) en Bryce en Page nu wel lastig wordt om nog de goedkopere lokaties te krijgen. Ook voor de Grand Canyon moet je daar wel wat geluk mee hebben.

In death valley is het heet in de zomer, maar onderschat de temperaturen op veel andere plekken op je reis ook niet hoor. Bij Needles en Page en in Las Vegas kan het ook gewoon bloedheet zijn.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door michelly »

PrisP schreef: Death Valley slaan we over omdat het me te heet is in juli en augustus.
Het is zeker heet in juli/augustus. We hebben wel eens bij Badwater gestaan terwijl de meter in de auto 53 graden (Celsius :wink: ) aangaf. Je gaat dan inderdaad geen wandelingen doen zoals Paul aangaf maar even de auto uit voor wat mooie uitkijkpunten is zeker de moeite waard. Zelfs het kleine klimmetje naar Zabriskie Point is nog wel te doen. En bovendien, het ervaren van die ongelooflijke hitte is een belevenis op zich.
Maar goed, ik geef je dit alleen ter overweging mee, je beslist natuurlijk zelf.
PrisP
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PrisP »

Hallo Paul en Elly,

Wow, wat een boel tips! Ik ga er weer mee puzzelen :)

2e keer Grand Teton is vooral om mijn tijd in Yellowstone en Grand Teton een beetje te kunnen rekken en dan niet 6 uur naar Salt Lake te hoeven rijden.

Had inderdaad gelezen dat er meer plekken heel heet kunnen zijn in die periode.
Mijn lijf (m.n. mijn hoofd) kan niet zo goed tegen extreme hitte. Normaal ga ik naar de tropen en dan heb ik er, na 2 dagen acclimatiseren, weinig/geen last meer van. Ik heb geen idee hoe ik reageer op hoge temperaturen in de USA. Geen idee of ik het qua 'ervaren van de hitte' met elkaar kan vergelijken.
Death Valley weet ik van tevoren dat het sowieso gruwelijk heet is :shock:

Paul, jouw opzet ga ik eens uitrekenen hoeveel km's en uren het dan is! Ziet er heel interessant uit :)


Dank jullie wel :)

Groetjes,
Priscilla
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Ik kan de pure rijtijden er ook wel achter zetten. Heb dit rijtje inmiddels zo vaak gezien haha
In principe zijn alleen de ritten van Bishop naar Las Vegas door death valley en de rit van Jackson naar Provo ritten van rond de 5u.
Er zitten wel een aantal ritten in van 4.5u waar je de hele dag over kunt doen, of waar je eerst beter dus de rit maakt en dan nog heel de middag op een bepaalde plek hebt (of langer).
Hou even rekening met wegen die op dit moment afgesloten zijn, die moet je even rechttrekken in google maps. Bijvoorbeeld Yosemite - Bishop. De tioga pass is op dit moment gesloten ivm de winter en zo zijn er ook wegen in Yellowstone en tussen Yellowstone en Grand Teton gesloten.
PrisP
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PrisP »

Dank voor het aanbod Paul, als je het allemaal uit je hoofd weet en het is echt geen moeite, dan graag!

Wat ik zo zie is de rit van Bishop naar Las Vegas, via Death Valley de langste. Maar er is onderweg volgens mij zat te zien.
Deze route klinkt interessanter dan onderlangs (Visalia-Needles-Flagstaff), wat ik eerst had opgeschreven.
Ik hoef niet persé door Death Valley, kan er ook omheen...kan ik later nog beslissen ;)

Dit is Plan C, een kruising tussen jouw tips en mijn 'Plan B3':
1 NL naar San Fransisco
2 San Francisco
3 San Francisco naar Yosemite
4 Yosemite (Seqouia's kijken bij Merced Grove & Tuolumne Grove)
5 Yosemite naar Bishop
6 Bishop naar Las Vegas (via Death Valley)
7 Las Vegas naar Zion (Via Hoover Dam)
8 Zion
9 Zion naar Bryce
10 Bryce
11 Bryce naar Salt Lake City
12 Salt Lake City naar Jackson (Colter Bay ipv Jackson deze 2 nachten?)
13 Jackson
14 Jackson naar Gardiner
15 Gardiner
16 Gardiner naar Yellowstone Lake
17 Yellowstone Lake naar Jackson
18 Jackson naar Provo
19 Provo naar Moab
20 Moab naar Page (Canyon Lands/Moab overslaan, rechtstreeks naar Page?)
21 Page naar Tusayan
22 Tusayan (Grand Canyon)
23 Tusayan naar Las Vegas
24 Las Vegas (Valley of Fire)
25 Las Vegas naar huis
26 aankomst NL
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Ik begrijp dan een aantal zaken niet.
Dag 7 kom je langs valley of fire, waarom dan op het einde vd vakantie nog eens vanuit las vegas daar heen rijden? En op dag 23 kom je langs/over de hoover dam, waarom dan op dag 7 daar uren voor omrijden?

Moab is prachtig, maar ik zou hier (op een volgende reis) langs gaan. Je hebt er nu zo weinig tijd. Zeker voor Arches, Canyonlands en Dead Horse sp. Je knalt nu ook langs Monument Valley naar Page. Voor Moab kun je beter een dag of 3 uittrekken.

Verder is het even ver van SLC naar West Yellowstone als naar Jackson. Allebei iets meer dan 4,5u. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom je 2x langs Jackson zou gaan? Behalve dat je door de Teton Range rijd. Puur qua route is het niet logisch.
Bryce is qua park niet zo heel groot. Afhankelijk van wat je plannen daar zijn kan je daar evt die volle dag vandaan halen en bij Yellowstone/Grand Teton zetten. Of bij Moab. Dan heb je daar al meer tijd om rond te kijken.
Maar zo is het altijd hoor, puzzelen, puzzelen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het niet zo gek om twee keer door grand teton te rijden. Wij deden dat dit jaar ook. Er lopen twee wegen door het park; op deze manier kun je ze allebei meenemen zonder heen en weer te hoeven rijden.
Kijk eens in ons 2015-verlsag voor delen van de route. Ook in 2008 deden wij Yellwostone met een deel van het zuidwesten.
Ik zou niet zowel de Merced Grove als de Tuolumne grove doen; een van beide is voldoende. Er is zoveel meer te zien in Yosemite. De Merced Grove is minder druk. Zie ook hiervoor ons 2015-verslag.
Tussen Yosemite en Las Vegas is erg veel te zien, een extra stop daar zou ook niet gek zijn. Ook voor Yellowstone zou een extra dag wel mooi zijn, dus mocht je nog wat langer weg kunnen dan zou ik dat zeker overwegen.
Wat betreft Death Valley: wij zijn er al meerdere keren in de zomervakantie geweest. Het is echt heel bijzonder om die hitte mee te maken. En vind je het onplezierig, dan blijf je in de auto. Een overnachting in het park is een aanrader, zwemmen in die hitte is ook heel bijzonder.
Een volle dag Bryce is niet nodig, die dag kun je beter ergens anders gebruiken.
Ik zou geen twee nachten Gardiner doen, maar liever wat centraler gaan zitten in Yellowstone.

Marianne
PrisP
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PrisP »

Wow Marianne, van jullie blog word ik laaiend enthousiast, maar ook nog meer in de war. Ik kom nu helemaal tijd tekort :shock:
Bryce heb ik ingekort, die overnacht/dag heb ik nu bij Moab geplakt. Ik zie daar Arches & Canyonlands.
Naar Page ga ik voor de Antelope Canyon, maar die zou ik dan 's ochtends kunnen doen en daarna doorrijden naar de Grand Canyon.
Gardiner zou ik dan 1 nacht kunnen doen en dan nog een locatie in Yellowstone....alleen zijn die zo gruwelijk duur.
Bij Las Vegas de eerste keer zijn we vooral op de doorreis, is best een lang stuk. Aan het eind hebben we daar nog tijd, dan ga ik dan wel naar de Valley of Fire. De Hooverdam rijden we als het goed is overheen, dus dan hebben we die meteen gehad. Volgens mij komen we dan beter uit.
Ik vind het, na het lezen van je verslagen, bijzonder jammer dat we maar zo weinig tijd hebben bij Yosemite, maar ja...ik kan de vakantie echt niet langer maken :sadcry:
Met jullie tips (ook die van Paul dus) ben ik de dagen waarin we alleen maar reden en een tussenstop maakten om de rit niet te lang te maken al kwijt! Ben echt super blij met jullie hulp :)

1 NL naar San Fransisco
2 San Francisco
3 San Francisco naar Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite naar Bishop
6 Bishop naar Las Vegas
7 Las Vegas naar Springdale
8 Springdale
9 Springdale naar Bryce
10 Bryce naar Salt Lake City
11 Salt Lake City naar Colter bay
12 Colter Bay
13 Colter Bay naar Gardiner
14 Gardiner
15 Gardiner naar Yellowstone Lake
16 Yellowstone Lake naar Jackson
17 Jackson naar Provo
18 Provo naar Moab
19 Moab
20 Moab naar Page
21 Page naar Tusayan/North Rim
22 Tusayan/North Rim
23 Tusayan/North Rim naar Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas naar huis
26 aankomst NL

En Marianne, ik ben heel benieuwd met welk programma jullie die handige overzichtskaarten op de blog hebben gemaakt!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door michelly »

Het kan in mijn optiek allemaal net. Het is toch wel een beetje krapjes. Ik zou proberen een nacht meer Moab te doen. Dan zou je van Salt Lake City meteen naar Yellowstone kunnen gaan. Daar heb je dan 3 nachten, vervolgens 2 nachten Grand Teton en dan via Provo naar Moab. Zo spaar je een dag uit die ik dus voor Moab en omgeving zou gebruiken. Je zou de overnachting in Provo ook open kunnen laten en dan misschien nog wel wat verder rijden. Dan heb je ook weer een halve dag meer in Moab. Tusayan ligt overigens aan de South Rim en niet aan de North Rim.

Wil je nog wat leesvoer kijk dan eens op onze site: http://www.michelly.nl
PrisP
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PrisP »

Hoi Elly,

Dank voor je aanvullingen, ik ga ze onderzoeken!
Yellowstone en Grand Teton zijn wel mijn hoofdreden om uberhaupt naar Amerika te gaan (oké...ik geef toe dat ik, nu ik zoveel info heb, echt wel meer redenen heb voor een bezoekje). Ik weet dus niet in hoeverre ik aan die dagen wil komen. Wellicht haal ik ze liever ergens anders af.

Als ik Provo niet van tevoren boek, is er dan wel genoeg (betaalbare) accommodatie in het hoogseizoen?

Bij de Grand Canyon ben ik er nog niet helemaal uit of ik South of North Rim wil...vandaar Tusayan/North Rim.

Je site stond sinds mijn speurtochten op het forum al onder mijn favorieten en ben ik ook al mee begonnen met lezen, maar het is allemaal zo gruwelijk veel ;)

Groetjes,
Priscilla
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Is het een idee om een SF en Yosemite te vergeten en een rondje Las Vegas te doen? Dan heb je meer tijd overal, want het is nu echt wat krap. Voor Moab is een extra dag mooi, maar je zou ook nog een overnachting in Monument Valley kunnen doen en je zou Capitol Reef toe kunnen voegen.
Als je het zo houdt zou je kunnen overwegen om een nacht minder Colter Bay te doen want je hebt op de terugweg ook nog tijd voor Grand Teton. Hangt er natuurlijk wel van af wat je daar wilt doen.
Provo hoef je niet vast te leggen. Wij hebben dat stuk al een paar keer gedaan zonder te reserveren. Dit jaar waren we erg blij dat we niets vastgelegd hadden want we kregen onderweg erg slecht weer wat het rijden bijna onmogelijk maakte en konden toen zometeen een motel opzoeken. En soms zit het allemaal mee en wil je liever nog wat extra kilometers maken.

Voor Yosemite: de Merced of Tuolumne Grove kun je doen als je van SF naar het park rijdt. Of je rijdt eerst naar glacier Point en doet de Merced Grove als je van Yosemite naar Bishop rijdt. Dan heb je een volle dag voor de vallei. Ik zou wel in het park gaan zitten, of in El Portal.

Accommodatie in Yellowstone hoeft niet duur te zijn, je moet alleen geluk hebben dat er iets vrij is wat betaalbaar is. Wij zaten er dit jaar voor gemiddeld 121 dollar per nacht,

Ik gebruik MS Streets & Trips voor de kaartjes. Dat programma wordt niet meer gemaakt.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Dat is ook wel de reden dat velen na hun 1e bezoek nog eens (of vaker) terug gaan. Je stopt nu eigenlijk bijna 2 reizen van 3 weken in 1 reis. En dan zijn er nog genoeg kleinere mooie dingetjes die je overslaat.
Als Yellowstone de hoofdmoot is moet je je misschien idd afvragen of je de ronde zo groot moet maken.
Als het je 1e trip is zou ik, ondanks dag het veel drukker is, toch voor de southrim gaan. Dat is toch grootser in indrukwekkender.
PrisP
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis PrisP : Vragen rondreis 3 volwassenen SFO - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door PrisP »

Dank jullie wel voor alle tips!
Inmiddels ligt het grootste deel van de reis vast.
Het is een flinke afstand, we gaan enorm veel bezoeken in zeer korte tijd, maar we zijn er van overtuigd dat alles de moeite waard is en dat het te doen is. We lezen veel topics mee op dit forum en genieten van jullie enthousiasme en tips. Dank voor jullie hulp :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer