Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis harryvb: Yellowstone half mei
-
harryvb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis harryvb: Yellowstone half mei
Hallo
Wij willen half mei Yellowstone doen vanuit Las Vegas (stops zijn ingepland).
We willen graag weten wat we daar van weer mogen verwachten, niet dat we mooi weer willen maar wel of er passen gesloten zijn en of we rond die periode alle hoogtepunten kunnen bezien.
De route zou vanuit las vegas over Yellowstone naar mount rushmore zijn en zo terug richting Las Vegas via de nodige stops die we nog moeten inplannen.
Belangrijk voor ons is te weten langswaar het park in te rijden als we van de kant van Las Vegas komen en langs waar we er terug kunnen uitrijden richting mount Rushmore en of dat realistisch is om dat half mei te doen.
Alvast bedankt
Harry
Wij willen half mei Yellowstone doen vanuit Las Vegas (stops zijn ingepland).
We willen graag weten wat we daar van weer mogen verwachten, niet dat we mooi weer willen maar wel of er passen gesloten zijn en of we rond die periode alle hoogtepunten kunnen bezien.
De route zou vanuit las vegas over Yellowstone naar mount rushmore zijn en zo terug richting Las Vegas via de nodige stops die we nog moeten inplannen.
Belangrijk voor ons is te weten langswaar het park in te rijden als we van de kant van Las Vegas komen en langs waar we er terug kunnen uitrijden richting mount Rushmore en of dat realistisch is om dat half mei te doen.
Alvast bedankt
Harry

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yellowstone half mei
Wat heb je zelf al gevonden op de NPS-site? Daar worden de meeste van je vragen toch al beantwoord lijkt me. Zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/spring.htm en de links die in dat stuk gegeven worden.
Waarom zou je eerst naar Yellowstone gaan en dan naar Mt Rushmore? Is het niet handiger om het andersom te doen zodat je zo laat mogelijk in Yellowstone bent?
Marianne
Waarom zou je eerst naar Yellowstone gaan en dan naar Mt Rushmore? Is het niet handiger om het andersom te doen zodat je zo laat mogelijk in Yellowstone bent?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb het in 2013 half Mei gedaan, dus misschien heb je iets aan mijn verslag.
Het weer is lastig te voorspellen natuurlijk. Ik had nog wandelingen die gesloten waren ivm sneeuw en er waren een aantal werkzaamheden, voornamelijk aan parkings. Meren waren nog helemaal of grotendeels bevroren, maar ik had prima weer. Kon gewoon in korte broek en shirt lopen, alleen 's avonds een trui of vest.
Wel is het zo dat een aantal van de accommodaties en voorzieningen in Yellowstone pas rond Memorial Day openen. Dit geldt ook voor Grand Teton NP trouwens.
De enige weg die afgesloten was (deze gaat vaak pas in Juni open) was de weg tussen Canyon en Roosevelt.
Buiten het park heb je richting Cody of de Black Hills een aantal opties. Ik ben via Cooke City gereden. De Beartooth highway was nog wel gesloten, maar de route ging in het begin nog wel tussen de sneeuwvelden door. Dit was volgens mij de 296 en de 120. Je kan ook, vooral als je zeker weet dat de beartooth gesloten is van Lake Yellowstone naar Cody rijden.
Van Cody naar de Black Hills was de 14a afgesloten. Dus vanaf Lovell kon je niet door Bighorn NF, de 14 vanaf Greybull was wel open. Ik heb daar door de enorm dikke mist overigens weinig van meegekregen.
Is het realistisch? Ik vond het geweldig. Wel was het weer, vooral in de Black Hills, enorm nat. In Yellowstone en de Black Hills was het nog niet enorm druk. In beide gebieden enorm veel wildlife gezien. Maar als je geen afgesloten routes wild is het misschien niet de gunstigste maand om te gaan.
Het weer is lastig te voorspellen natuurlijk. Ik had nog wandelingen die gesloten waren ivm sneeuw en er waren een aantal werkzaamheden, voornamelijk aan parkings. Meren waren nog helemaal of grotendeels bevroren, maar ik had prima weer. Kon gewoon in korte broek en shirt lopen, alleen 's avonds een trui of vest.
Wel is het zo dat een aantal van de accommodaties en voorzieningen in Yellowstone pas rond Memorial Day openen. Dit geldt ook voor Grand Teton NP trouwens.
De enige weg die afgesloten was (deze gaat vaak pas in Juni open) was de weg tussen Canyon en Roosevelt.
Buiten het park heb je richting Cody of de Black Hills een aantal opties. Ik ben via Cooke City gereden. De Beartooth highway was nog wel gesloten, maar de route ging in het begin nog wel tussen de sneeuwvelden door. Dit was volgens mij de 296 en de 120. Je kan ook, vooral als je zeker weet dat de beartooth gesloten is van Lake Yellowstone naar Cody rijden.
Van Cody naar de Black Hills was de 14a afgesloten. Dus vanaf Lovell kon je niet door Bighorn NF, de 14 vanaf Greybull was wel open. Ik heb daar door de enorm dikke mist overigens weinig van meegekregen.
Is het realistisch? Ik vond het geweldig. Wel was het weer, vooral in de Black Hills, enorm nat. In Yellowstone en de Black Hills was het nog niet enorm druk. In beide gebieden enorm veel wildlife gezien. Maar als je geen afgesloten routes wild is het misschien niet de gunstigste maand om te gaan.
-
harryvb
- Amerikafan
Mariane je bent inderdaad goed op de hoogte van USA wij iets minder daarom horen we graag wat de mensen ervaren hebben op hun doortochten in de verschillende gebieden, als we allen alles van sites zoals NPS moeten halen wordt dit forum spijtig genoeg overbodig.
Je tip om andersom te rijden is zeker het overwegen waard maar niettegenstaande hoor ik graag wat de mensen hun ervaringen zijn rond die tijd in Yellowstone.
Alvast bedankt
Harry
Je tip om andersom te rijden is zeker het overwegen waard maar niettegenstaande hoor ik graag wat de mensen hun ervaringen zijn rond die tijd in Yellowstone.
Alvast bedankt
Harry

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er blijft buiten de informatie op de NPS-sites nog genoeg over om op het forum te bespreken
, maar ik vind dat je voor de parken eerst de algemene informatie van de NPS-sites wel zou kunnen bekijken. Of kijk op http://www.ontdek-amerika.nl.
En ik begreep uit je vraag dat je vooral benieuwd was naar welke ingangen open zijn; dat soort dingen vind je op de NPS-sites. Daar hoef je geen USA-ervaring voor te hebben om daar eens te kijken natuurlijk.
Marianne
En ik begreep uit je vraag dat je vooral benieuwd was naar welke ingangen open zijn; dat soort dingen vind je op de NPS-sites. Daar hoef je geen USA-ervaring voor te hebben om daar eens te kijken natuurlijk.
Marianne
-
harryvb
- Amerikafan
We zouden het park willen bezoeken vanuit Cody rond 25 mei en vandaar naar West Yellowstone enzo naar Jackson om grand teton te bezoeken, we willen hier 4 a 5 dagen voor uit trekken.
Is dat haalbaar en heeft er iemand nog tips om onderweg te stoppen?
mvg
Harry
Is dat haalbaar en heeft er iemand nog tips om onderweg te stoppen?
mvg
Harry

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vier of vijf dagen voor Yellowstone en Grand Teton is mooi. Wij waren er dit jaar begin juni, kijk eens naar ons reisverslag. En in 2004 reden wij van South Dakota via Sheridan en Cody naar Yellowstone en vervolgens naar Grand Teton, misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Heb je al over overnachtingen nagedacht? Als je in het park wilt overnachten kun je het beste zo snel mogelijk eens kijken op http://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Wat bedoel je precies met onderweg stoppen? In de parken? Heb je al op http://www.ontdek-amerika.nl en de NPS-site gekeken voor de bezienswaardigheden? Je kunt het beste je vragen wat specifieker stellen. We weten nu niet of en in hoeverre je al ingelezen bent en wat je precies zoekt voor informatie.
Marianne
Heb je al over overnachtingen nagedacht? Als je in het park wilt overnachten kun je het beste zo snel mogelijk eens kijken op http://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Wat bedoel je precies met onderweg stoppen? In de parken? Heb je al op http://www.ontdek-amerika.nl en de NPS-site gekeken voor de bezienswaardigheden? Je kunt het beste je vragen wat specifieker stellen. We weten nu niet of en in hoeverre je al ingelezen bent en wat je precies zoekt voor informatie.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou wel rekening met Memorial Day weekend. Volgens mij volgend jaar rond 31 september, het zal dan druk zijn in Yellowstone en GT
31 september?PSVwally schreef:Hou wel rekening met Memorial Day weekend. Volgens mij volgend jaar rond 31 september
je bedoelt vast 30 mei
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ehhh ja Mei moet dat zijn
Geen idee hoe ik bij September kom
Geen idee hoe ik bij September kom
-
harryvb
- Amerikafan
Reis harryvb: Tussenstops Las Vegas Yellowstone
Wij willen vanuit Las Vegas naar Yellowstone en terug en zoeken een paar leuke tussenstops.
En ja ik weet het we zouden beter op Denver vliegen maar we zijn nu eenmaal graag in Las Vegas.
En ja ik weet het we zouden beter op Denver vliegen maar we zijn nu eenmaal graag in Las Vegas.

-
ingrid1955
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Tussenstops Las Vegas Yellowstone
hallo,
net terug van een las vegas - yellowstone in 20 dagen. zijn natuurlijk veel manieren, weet niet of je de parken tussen las vegas en yellowstone al gezien hebt. dit was in grote lijnen ons traject :
las vegas - zion - bryce - page ( antelope canyon en de rest) - grand canyon - monument valley - moab 3 dagen - rijdag van 800 km tot in jackson - grand teton 3 dagen - yellowstone - terugvlucht vanaf jackson
hebt u de vluchten al geboekt ? de ,,terug" naar las vegas kan wel voor veel kilometers zorgen.
Jacques
net terug van een las vegas - yellowstone in 20 dagen. zijn natuurlijk veel manieren, weet niet of je de parken tussen las vegas en yellowstone al gezien hebt. dit was in grote lijnen ons traject :
las vegas - zion - bryce - page ( antelope canyon en de rest) - grand canyon - monument valley - moab 3 dagen - rijdag van 800 km tot in jackson - grand teton 3 dagen - yellowstone - terugvlucht vanaf jackson
hebt u de vluchten al geboekt ? de ,,terug" naar las vegas kan wel voor veel kilometers zorgen.
Jacques
-
ingrid1955
- Amerikakenner
hallo,
vergeten : in 2010 vanuit las vegas meer noordelijk gereden via Escalante , paar prachtige slotcayons, dan naar Moab ( en toen terug naar zuiden)
jacques
vergeten : in 2010 vanuit las vegas meer noordelijk gereden via Escalante , paar prachtige slotcayons, dan naar Moab ( en toen terug naar zuiden)
jacques
-
harryvb
- Amerikafan
Wij zouden geen tussenvlucht nemen maar alles met de auto doen.ingrid1955 schreef: hebt u de vluchten al geboekt ? de ,,terug" naar las vegas kan wel voor veel kilometers zorgen.
Jacques
Laatst gewijzigd door PSVwally op 20 jul 2015, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast, alleen relevant deel quoten aub ipv heel bericht
Reden: Quote aangepast, alleen relevant deel quoten aub ipv heel bericht

Je zou bv via Valley of Fire SP, Snow Canyon SP en Kolob Canyon naar Cedar City kunnen rijden en daar overnachten. Vervolgens naar Salt Lake City en daar overnachten. En dan naar Jackson (Grand Teton).
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
ingrid1955
- Amerikakenner
hallo,
over de vluchten bedoel ik eigenlijk : bv heenvlucht naar las vegas en terugvlucht vanaf jackson
Jacques
over de vluchten bedoel ik eigenlijk : bv heenvlucht naar las vegas en terugvlucht vanaf jackson
Jacques
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij kun je in het routeschema forumdeel beter een routetopic aanmaken. Dat maakt het allemaal veel overzichtelijker dan al de losse vragen over je route. Want als je van Las Vegas komt en via GT en Yellowstone naar de Black Hills wilt zou ik eerst de Grand Tetons doen, dan Yellowstone en dan via Cody naar het oosten. En dus niet vanuit Cody naar Yellowstone zoals in je andere topic. De zaken onderweg die Daniel aangeeft zijn leuk. Evt een nacht Salt Lake City erbij en evt Craters of the moon, je zou ook via Bear Lake kunnen rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt toch ook in Denver beginnen en in Las Vegas eindigen?harryvb schreef:Wij willen vanuit Las Vegas naar Yellowstone en terug en zoeken een paar leuke tussenstops.
Je hebt nu twee topics die over dezelfde reis gaan; misschien is het goed om alles in 1 topic te houden, dan hebben we het totale plaatje. Want voor deze vraag is het ook goed om te weten dat je half mei wilt gaan en dus Yellowstone bij voorkeur zo laat mogelijk in je route op wilt nemen. En hoeveel tijd heb je overal? Hoeveel dagen wil je voor dit stuk opnemen? Heb je parken als Capitol Reef, Bryce en Zion al eens bezocht?
In je andere topic had is al verwezen naar ons 2004-verslag - toen reden we van Denver naar Las Vegas (en door naar SF) en naar ons 2015-verslag; toen reden we van Las Vegas naar Yellowstone.
Je hebt de vraag van Ingrid55 over de vluchten nog niet beantwoord: zijn ze al geboekt?
Marianne
Re: Reis harryvb: Tussenstops Las Vegas Yellowstone
note mod: routetopic aangemaakt en onderwerpen samengevoegd om het geheel overzichtelijk te maken
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
harryvb
- Amerikafan
Vluchten moeten nog geboekt worden maar word zeker vliegen op Las Vegas.ingrid1955 schreef:hallo,
Jacques

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht