Reis Aagje: Eindelijk naar ZW-Amerika i.c.m. New York? Help

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Aagje
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2010, 09:26

Reis Aagje: Eindelijk naar ZW-Amerika i.c.m. New York? Help

Bericht door Aagje »

Jaren geleden wilden we al eens naar Amerika, door allerlei omstandigheden is het er niet van gekomen.
Nu gaat het wellicht eindelijk gebeuren :thumbup:

Ik heb al flink wat gelezen hier op het forum en allerlei reisverslagen.
Doordat ik zoveel lees en zoveel leuke dingen tegenkom zie ik door de bomen het bos niet meer.

Wat willen we?
We hebben 3 weken de tijd, vermoedelijk eind mei, begin juni 2015.
We willen niet alleen maar in de auto zitten, maar redelijk relaxed kunnen reizen en veel dingen doen/bekijken.

We willen eerst naar New York voor een aantal dagen, daarna doorvliegen naar ZW-Amerika.
Omdat we ZW-Amerika dan maar 2 weken (wellicht ietsjes langer) hebben, kunnen we natuurlijk nooit alle leuke dingen doen en zien, die ik hier ben tegengekomen. Daarom willen we geen rondje doen, maar een oneway, zodat je toch wat meer kan zien.

Allereerst vraag ik me af of het haalbaar is om een dergelijke reis te plannen in relatief korte tijd?
Ten tweede heb ik echt geen idee met wat voor budget we rekening moeten houden. In Azie waren we ooit rond de € 1.800 pp kwijt voor een maand, is het dubbele hiervan een redelijk budget voor Amerika (ong. € 4.000 pp)?
En wat is een redelijk aantal kilometers per dag om af te leggen, zonder dat je hoeft te stressen en ook onderweg nog eens wat dingen kunt doen/bekijken (niet dat je elke dag hoeft te rijden, want af een toe een (half) dagje relaxen aan een strand/zwembad of terrasjes is ook heerlijk)?

We willen in ieder geval San Francisco bezoeken.
Ook willen we 1 of meerdere NP's bezoeken, we hebben echter nog geen keuze kunnen maken, ze lijken allemaal leuk en interessant....
Ook Las Vegas staat op het wensenlijstje
Los Angeles ook, maar is geen absolute must. Alhoewel de kustroute tussen SF en LA me wel heel mooi lijkt.

Voor nu denk ik de volgende route (aantal dagen per plek nog onduidelijk):

Amsterdam - New York
New York - xx dagen
New York - San Francisco
SF - xx dagen
SF - Yosemite
Yosemite - xx dagen
Yosemite - Sequoia NP
Sequoia NP - 1 dag
Sequoia - Death Valley
DV - 1 dag
DV - Las Vegas
Las Vegas - xx dagen
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon - 1 dag??
Grand Canyon - ???

Vanaf Grand Canyon loop ik een beetje vast. Misschien naar Phoenix voor de terugvlucht naar huis?
Volgens Google Maps zit je dan op ong. 2.200 km totaal.
Ik vind het moeilijk om in te schatten of dat te doen is in de beschikbare tijd. Waarschijnlijk is het stuk van Sequoia naar Death Valley ook te veel om in 1 dag te rijden.

Andere optie is:

New York
San Francisco
Pismo Beach
Los Angeles
Sequoia
Death Valley
Las Vegas
Grand Canyon
Phoenix

Volgens Google Maps is dit ongeveer 2.600 km.

Wat zijn de meest optimale vliegvelden om op te vliegen?

Misschien hebben jullie nog wel heel andere opties voor een route. Er staat nog niks vast, dus alles is nog mogelijk :D

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Aagje: Eindelijk naar ZW-Amerika i.c.m. New York? Help

Bericht door miro »

Wij hebben in 2010 dit rondje gedaan:
SF-Monterey
Monterey-Mariposa (Yosemite)
Mariposa-Bakersfield
Bakersfield-LA
LA-LV (binnenlandse vlucht)
LV-Flagstaff (Grand Canyon)
Flagstaff- LV
LV- NY (binnenlandse vlucht)

Alles in drie weken. Wij wilden NY niet overslaan op onze eerste gezamenlijke USA reis en hebben daarom bewust gekozen voor een kleiner rondje Zuid West. Het was een strakke planning, maar meer dan de moeite waard. NY was wel heel erg warm midden in de zomer (juli) dat kan een nadeel zijn.
Onze reis kostte ongeveer tussen de €3500-4000pp. We reizen altijd in het hoogseizoen

Succes met je planning!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer