Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ina: Planning Phoenix-Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Reis ina: Planning Phoenix-Yellowstone

Bericht door ina »

Tickets zijn binnen dus we kunnen gaan plannen, aan en opmerkingen welkom, of tips voor onderweg :thumbup:

1. Lux-Phoenix
2. Phoenix-LV
3. LV
4. LV
5. LV-Zion(camping geboekt)
6. Zion
7. Zion-Capitol Reef(fruita camp ground, niet te laat aankomen voor plekje)
8. C.R.
9. C.R.-Moab(huis huren)
10. Moab
11. Moab
12. Moab-Salt Lake city(zaterdag)
13. SLC
14. SLC-Grand Teton(proberen plekje te krijgen op Gross Ventre)
15. Grand Teton
16. GT-Yellowstone(Canyon campground geboekt)
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yell.-Craters of the moon campground
20. Craters - lange rit maken richting Yosemite(Fallon??)
21. ??-Yosemite
22. Yosemite
23. Yosemite-Seqouia
24. Seqouia
25. Sequoia-?
26. ?
27. ?-Phoenix
28.Phoenix
29. Phoenix-Lux

Ik twijfel zelf over dag 21 en 22, die afstand is best wel lang, nu heb ik zelf het idee dat er in dat gebied niet veel te zien/doen is tussen Craters of the moon en Yosemite, wel evt onderweg een tussenstop bij Twin falls. LA is optioneel, voor ons niet echt noodzakelijk maar misschien voor de kids wel leuk een dagje strand maar zou geschrapt mogen worden.
Laatst gewijzigd door ina op 20 jan 2015, 14:15, 7 keer totaal gewijzigd.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Planning Phoenix-Yellowstone

Bericht door michelly »

Mooie route Ina :thumbup:
Zo te zien hebben jullie het kamperen met de tent helemaal ontdekt :lol:
Superleuk!
Dag 20 en 21 zijn inderdaad flinke rijdagen maar daar is op zich toch niet zoveel mis mee?
Ik zou wel wat tijd voor Craters ot Moon inruimen. Zijn jullie daar al eerder geweest?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Nee, nooit eerder geweest, ik vraag me ook af of we veel tijd hebben als we vanaf Yellowstone komen met nog een bezoekje aan Idaho falls tussendoor. Lastig met google map dat ze nu bepaalde wegen niet pakken ivm de winter. Ik denk dat we namiddag en avond hebben voor het park.

* meet en greet gaat hem dus weer niet worden :cry:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als ik op Streets & Trips kijk dan is de route van Canyon tot Craters ot Moon via Idaho Falls op een kwartier na 4 uur rijden. Ik zou er dan denk ik voor kiezen om de volgende dag niet zo ver te rijden zodat je nog een voormiddag hebt voor Craters. Wij zijn allemaal fan van dit park :thumbup:

Jammer dat een meeting er niet inzit :x :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Leuk, ze gaan weer :thumbup: Zijn jullie al eerder in Yellowstone geweest? Ik zou daar een dagje meer voor uittrekken namelijk.
Die boog op het einde naar California maakt het wat vreemd. Vooral omdat je terugvliegt vanaf Phoenix. Aangezien er best aan aantal flinke ritten moeten worden gemaakt in jullie route. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar op het einde vd vakantie heb ik vaak wat minder zin om lange afstanden te rijden.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Is ook wel een beetje twijfel Paul over dat stukje, naar mijn idee, is enkel het stuk tussen Craters of the moon en Yosemite lang. We vonden vorige keer Yosemite en Sequoia zo leuk dus dacht als we dat er nog bijpakken, maar het moet wel haalbaar zijn, en Los Angeles zou ik kunnen skippen.
Yellowstone zijn we al een keer eerder geweest in 2007. Ik dacht wanneer we vanaf Grand Teton die kant op gaan doe je al een stukje van de 8, daarna nog 2 volle dagen leek mij wel voldoende??
Laatst gewijzigd door ina op 20 jan 2015, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente

Re: Reis ina: Planning Phoenix-Yellowstone

Bericht door steentjuh »

Wij hebben afgelopen jaar de route ongeveer andersom gedaan.

Wij zijn in 2 dagen van DV naar Yellowstone gereden met een overnachting in Wells.
Op de 2e reisdag hebben we ook craters of the moon bezocht , en we waren nog redelijk vroeg aangekomen.

Het is opzich goed te doen , wij zijn weinig gestopt omdat het inderdaad een saaie route is qua landschap , je rijdt voornamelijk over vlakke wegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke route!
En wij herkennen het probleem van veel dingen nog eens willen zien.
Wij reden in 2008 van Yosemite via Craters of the Moon naar Grand Teton. We hadden een stop in Reno en in Burley. We hadden de overnachting tussne Reno en Grand Teton open gelaten omdat we geen idee hadden hoe ver we zouden rijden.
In 2002 hebben we in Fallon overnacht. Daar heb je ook geen reservering nodig.

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zit toch een beetje met het laatste stuk in mijn maag, van Sequoia terug naar Phoenix, ik zit er aan te denken evt 1 nachtje minder in Sequoia of Yosemite, om wat extra reistijd te hebben terug naar Phoenix. Iemand route opties vanaf Sequoia naar Phoenix ?
Laatst gewijzigd door ina op 20 jan 2015, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@Marianne, ik lees in jouw verslag van 2008 dat de tijd tussen Reno en twin falls een uur vooruit gaat, dan hebben wij dus een uur extra als we van Craters of the moon naar bijv. Fallon zouden rijden toch.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je hebt dan inderdaad een uur extra (tussen Idaho en Nevada).

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Persoonlijk zou ik geen volle dag in SLC blijven.
Als je COTM voor Grand Teton doet, dan heb je daarna een dag extra voor het traject Yellowstone - Yosemite

12. Moab-Salt Lake city
13. SLC - Craters of the Moon (je zou via Twin Falls kunnen rijden en daar een fotostop doen bij de Shoshone Falls)
14. Craters of the Moon - Grand Teton (met korte stop in Idaho Falls, stel je daar niet te veel bij voor, de 'Falls' zijn maar 6 m hoog) (zie onze blog van 2011 - dag 4)
15. Grand Teton
16. GT-Yellowstone(Canyon campground geboekt)
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone - onderweg naar Yosemite
20. onderweg - onderweg
21. onderweg - Yosemite

Vanaf Sequoia zijn er meerdere mogelijkheden. LA zou kunnen en is misschien fijn als bijna-afsluiter. Of Palm Springs met Joshua Tree NP.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Wij vonden slc (capitool, mormonentempel, winkelcentrum) en een bezoekje aan de park city outlets juist een onverwacht leuke afwisseling tussen al het natuurgeweld :thumbup:

Zie ook het impressie-moe topic :wink:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dank je Ingrid, wij hebben kennissen in SLC waar we nog even langs willen, helaas op het moment ernstig ziek, even kijken hoe het met hem gaat anders misschien een goed alternatief hoewel wij net als Eddepet de mormonentempel en Capitool erg leuk vinden als afwisseling. We zijn er wel het weekend, las dat het Capitool wel open is maar geen Guided tours dus maar kijken of we zelf rond kunnen kijken. Winkels zijn op zondag wel open neem ik aan in de stad der Mormonen.
Ik zat ook te denken aan Palm desert als tussenstop naar Phoenix..
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik dacht nu aan het volgende voor de laatste dagen vanaf Sequoia:

25. Sequoia-....??
26. ...-PalmSprings(Joshua three NP)
27.Palm Springs-PHO
28. Phoenix/Scottsdale
29. PHO-LUX

Weet iemand nog een leuke stop tussen Sequoia en Palm Springs, volgens Google maps is de snelste weg hoe dan ook langs Los Angeles. In een dag van Lodgepole campground naar Palm Springs is wat te lang.
Ik dacht zelf eerst alsnog naar LA, even langs Venice beach en dan evt. een hotel bij Anaheim maar ben bang dat dat weer te lang wordt, zeker met de drukte van LA?? Dus misschien heeft iemand nog een andere optie.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Inmiddels een en ander geboekt, route als volgt
1. Lux-pho
2. Pho-LV
3. LV
4. LV
5. LV-Zion(Red clifs recreation area)Watchman campground geboekt
6. Zion
7. Zion-Capitol Reef , (Calf creek trail)Fruita campground
8. Capitol Reef
9. Capitol reef-moab(little wild horse canyon)huis gehuurd
10. Moab
11. Moab
12. Moab-SLC
13. SLC
14. SLC-Grand Teton(gross ventre campground??)
15. Grand Teton
16. Grand Teton-yellowstone(Canyon campground geboekt)
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone-Craters of the moon(Campground )
20. Craters of the moon-Fallon, lange rit stop twin falls
21. Fallon-yosemite(proberen plekje op de pines campgrounds)
22. Yosemite
23. Yosemite -Sequoia(lodgepole geboekt)
24. Sequoia
25. Sequoia-Palm springs omgeving
26. Palm Springs
27. Palm Springs-Scottsdale
28. Scottsdale
29. Pho-Lux

Aanmerkingen en/of tips voor onderweg zijn welkom
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Om de een of amdere reden blijf ik je tijd in Yellowstone erg kort vinden. Het is juist erg leuk om daar de auto uit te gaan en een stuk te gaan lopen. De boardwalks bij de geiservelden kun je je al uren vermaken. Ook bv de wandeling naar bv de upper falls in de grand canyon of yellowstone neemt al snel een uur of meer in beslag. Vooral als het druk is op dat smalle pad. Maar ook bij Mammoth zo'n hotspring in of gewoonweg een rondje in de schemer kost daar al veel tijd.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@Paul, het is keuzes maken, op zich denk ik dat de tijd wel goed is, we rijden vanaf Teton al snel Yellowstone binnen, even kijken of we dan linksom of rechtsom de loop nemen, dag 2 is een volle dag voor bijv. de upper loop, dag 3 weer een volle dag om de andere kant van de onderste loop te doen. Mijn ervaring is wel dat je op een gegeven moment wel genoeg geisers hebt gezien. Echt grote wandelingen vind ik een beetje eng in Grizzly gebied :shock: Voordeel is dat we 3 nachten op Canyon staan dat is weer lekker centraal, we kunnen zelfs na het avondeten een stukje gaan rijden op zoek naar wildlife vanuit de auto :wink:
Wij zijn al eerder 3 dagen in Yellowstone geweest dus het is ook niet allemaal nieuw, toen hadden we een hotel in Cooke city en West Yellowstone wat extra rijtijd betekende maar toch veel kunnen doen, vrijwel alles wat je hier boven noemt.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Vanaf de campground bij Lodgepole kan je een leuke, gemakkelijke wandeling doen naar de Tokopah Fall.
Maar let wel op want in 2010 hebben we daar reetjes maar ook een beer gezien.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij zijn al eerder 3 dagen in Yellowstone geweest dus het is ook niet allemaal nieuw, toen hadden we een hotel in Cooke city en West Yellowstone wat extra rijtijd betekende maar toch veel kunnen doen, vrijwel alles wat je hier boven noemt.
En ik maar denken dat jullie daar nog nooit waren geweest, dat verandert de zaak wel ja. :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer