Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis asv60: zuidwesten zomer 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Reis asv60: zuidwesten zomer 2015

Bericht door asv60 »

In Oktober zag ik opeens goedkope (699 euro) tickets naar Los Angeles. We hadden eigenlijk nog helemaal geen plannen, maar die werden hierdoor spontaan geboren.
Alleen deze tickets waren voor dit tarief, andere plaatsen en multi city niet. Voor de plannen die nu opborrelen is lax-lax niet het meest ideaal. Dit wordt voor ons de 4e keer zuid westen dus veel hebben we al 1 of meerdere keren gezien. We gaan van 26 juli- 15 aug.
Manlief wil graag naar de North rim van de Grand Canyon omdat we daar nog nooit geweest zijn. Ik wil graag naar Antelope Canyon en Monument Valley. Zoonlief wil perse naar San Francisco en Highway 1 rijden. Als we Hwy 1 rijden wil ik natuurlijk o.a ook de zeeolifanten bekijken en een whalewatch doen.
We willen niet te veel rijden en wat langer in de steden blijven. Hierdoor denken we er aan om 1 of 2 binnenlandse vluchten te doen. Los Angeles-Las vegas, of misschien een vliegveld nog dichterbij Page o.i.d. En Las Vegas- SanFrancisco.
In Vegas willen we eigenlijk niet blijven want daar zijn we dit jaar al 1 week geweest en in okt 2015 gaan we daar waarschijnlijk weer
heen omdat mijn man daar een schaaktoernooi wil spelen.
Ik had zoiets in gedachten:

Dag 1 vlucht Ams-Lax
2-Anaheim
3-Anaheim
4-Anaheim
5-Anaheim
6-Rijden of vliegen naar Vegas
7-Grand Canyon
8-Grand Canyon
9-Page
10_Page
11-Monument Valley
12-Zion
13-Zion
14-Zion-las vegas(nu vliegen naar sfo)
15-Of vandaag vliegen naar sfo
16-San Francisco
17-San Francisco
18-Highway Overnachten Monterey?
19-Highway 1-san Diego
20-San Diego
21- vlucht lax-ams

Misschien kunnen GC en Page een dag korter. Er moet vast nog van alles aan bijgeschaafd worden maar dit is dan ook een allereerste opzetje.
Graag jullie op en aanmerkingen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis: Asv60 Zuidwesten zomer 2015

Bericht door PSVwally »

Als je het zo doet snap ik dag 19 en 20 niet helemaal. Heb je de kustweg al wel eens gereden? Monterey - San Diego op 1 dag is niet reeel. Haal dan een dag van Anaheim af om de kustroute in 3 te splitsen en plaats de dag San Diego bij het begin.Al is één dag daar erg kort.

Als je naar de noord rim wilt zou ik eerst Zion, dan de Grand Canyon en dan Page doen. Dan kan Page evt een dag korter. Alleen ligt MV dan eigenlijk net weer verkeerd om ineens terug te rijden naar Las Vegas.

Vliegen naar Las Vegas of rijden, afhankelijk van waar je zit in LA zal niet zo heel veel schelen. Je moet je bagage inchecken, dus je moet nog redelijk van te voren op het vliegveld zijn. Verder opnieuw een auto ophalen bij McCarran. Het zal geen uren tijd schelen denk ik om zelf te rijden. Aan de andere kant scheelt het wel weer 4,5 tot 5u die poot stijf houden, maar qua tijd en geld win je er weinig mee denk ik.
asv60
Amerika-expert

Re: Reis asv60: zuidwesten zomer 2015

Bericht door asv60 »

Zoals ik al zei, het is pas een eerste opzet. Dus niets ligt vast.
We hebben nog nooit Highway 1 gereden trouwens.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat is de bedoeling van de dagen in Anaheim? als je ook LA wilt bekijken dan zou ik een andere overnachtingsplaats aanraden.
De North Rim zou ik laten afhangen van de mogelijkheid om iets te boeken in het park, daar zou ik zo snel mogelijk naar kijken. Het maakt verder weinig uit of je eerst naar de GC gaat of eerst naar Zion.
Ik zou het stuk LA-LV met de auto doen. Misschien nog via Death Valley rijden?
Je moet inderdaad de kustroute wel iets anders indelen. Op de AA-site staat een artikel over Hwy 1, misschien heb je daar iets aan.

Marianne
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Voorstel van PSVwally is een optie om eens verder uit te werken. Eerst Zion. Dan North Rim Grand Canyon, dan naar Page, denk 1 nacht voldoende en dan naar Monument Valley. Eventueel kunt je ook vliegen vanaf Flagstaff naar LA. Neem aan dat jullie in Page naar de upper of lower Antelope Cayon gaan. De Glen Cayon Dam is voor de kids ook leuk. wel van te voren reserveren. Een paar uur is genoeg. Zet de opties eens naast elkaar, rijden of vliegen. Ben heel benieuwd wat jullie gaan doen. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Anaheim is bedoeld om een beetje te relaxen, winkelen en naar Knotts Berry farm. En m'n man wil misschien nog een fietstocht doen met LA cycletours.
De volgorde bij de parken zullen we nog eens onder de loep nemen.
Bij Page willen we idd naar Antelope canyon.
Moeten we voor de North rim echt in het park zitten?
Hyw 1 zullen we ook nog beter moeten kijken waar we overnachten en of we dat in 2 of 3 dagen gaan doen.
Ik heb nu ook nog te weinig dagen in San Diego naar mijn zin.
We gaan ons weer even verdiepen in de materie :D

@ Marianne, ik zie dat jullie ook naar de North rim gaan volgend jaar. Overnachten jullie in de Grand Canyon Lodge? En wat zijn jullie plannen voor de North rim?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij overnachten inderdaad in de lodge. Zeker als je er twee nachten wilt blijven is dat wel erg handig, alle alternatieven liggen een behoorlijk eind rijden van de rim.
Onze voorlopige planning staat hier.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Als je en dagje Page inlevert kun je die mooi bij San Diego inzetten, een stad waar je je prima 2 dagen kan vermaken. Zoals eerder aangehaald is van Monterey naar San Diego niet te doen. Je zou vanuit Monterey naar Pismo kunnen rijden en vanuit Pismo naar San Diego, maar dat is ook al ver, zeker als je nog wat wilt zien en doen. Je zult dan wel elders dagen moeten inleveren (Anaheim?)
Groetjes,
Daniel
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

We hebben de route iets aangepast. Op sommige plaatsen blijven we wat langer om wat rust in te bouwen. Zoals ik in m'n begin bericht schreef is dit onze 4e keer westen en parken als b.v Yosemite en Bryce GC south rim en Las Vegas hebben we al meerdere keren gezien.
GC north rim gaat het toch worden met 2 overnachtingen in de GC lodge. Zal wel afkicken worden, geen wi-fi daar.
We gaan 1 binnenlandse vlucht doen van LAS naar SFO. Zoon wil perse daarheen en anders vinden we het toch te druk worden.
Over HWY 1 gaan we 3 dagen doen. Vraag me alleen af of we de whale watch bij Monterey beter op dag 16 of 's ochtends vroeg op dag 17 kunnen doen.
Ben benieuwd wat jullie er zo van vinden.
Nu ziet het er zo uit:
Dag 1 vlucht ams-lax
dag 2 Anaheim
dag 3 Anaheim
dag 4 Anaheim
dag 5 Anaheim- las Vegas
dag 6 Las Vegas- GC North rim
dag 7 GC
dag 8 GC-Page
dag 9 Page- Monument valley
dag 10 Monument Valley- Zion(Springdale)
dag 11 Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion-Las Vegas en aansluitend vlucht naar SFO
dag 14 San Francisco
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco-Monterey(of salinas) Hwy 1
dag 17 Montery-Morrow bay(of omgeving)
dag 18 Morro Bay- San Diego
dag 19 San Diego
dag 20 San Diego
dag 21 vlucht lax-ams
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dag 16 San Francisco-Monterey(of salinas) Hwy 1

Ik vraag hier vaak wat mensen perse in Monterey zoeken .
Maar....Salinas ; Moet dat echt ?
Het John Steinbeck huis en museum.
Het Rabobank Agricultural museum.
Allemaal mooi.
Maar Salinas is een klein stadje waar je sneller met gang gerelateerde onveiligheid wordt geconfronteerd dan in een grote stad.
Wil je toch in die hoek verblijven ?
Carmel ?
Of Santa Cruz misschien ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Ik heb met jouw Wyndham corporate code het Travelodge Monterey geboekt voor $120. Bijna alle hotels schreewend duur daar in de buurt.
Het is alleen maar een overnachtingsplek meer niet. En dan is dit beter dan Salinas toch?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

asv60 schreef: GC north rim gaat het toch worden met 2 overnachtingen in de GC lodge. Zal wel afkicken worden, geen wi-fi daar.
In het winkeltje daar heb je gratis wifi.

Elly
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

asv60 schreef:. Vraag me alleen af of we de whale watch bij Monterey beter op dag 16 of 's ochtends vroeg op dag 17 kunnen doen.
Zeker op dag 16. De dag erna zul je je tijd nodig hebben voor alle bezienswaardigheden aan de kustweg. Een whale whatch trip kost je al gauw drie en half uur. Als je een beetje op tijd uit SF vertrekt kun je zelfs de 17 mile drive nog doen na de whale watch, scheelt je ook weer tijd de dag erna.
Groetjes,
Daniel
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

michelly schreef: In het winkeltje daar heb je gratis wifi.

Elly
Top! :thumbup:
Mrvanilla schreef:
Zeker op dag 16. De dag erna zul je je tijd nodig hebben voor alle bezienswaardigheden aan de kustweg. Een whale whatch trip kost je al gauw drie en half uur. Als je een beetje op tijd uit SF vertrekt kun je zelfs de 17 mile drive nog doen na de whale watch, scheelt je ook weer tijd de dag erna.
Ja, dat is natuurlijk ook zo. Had ik nog niet zo goed voor de bril dus!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

asv60 schreef:Ik heb met jouw Wyndham corporate code het Travelodge Monterey geboekt voor $120. Bijna alle hotels schreewend duur daar in de buurt.
Het is alleen maar een overnachtingsplek meer niet. En dan is dit beter dan Salinas toch?
:thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer