Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Matan: Denver- Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Matan: Denver- Las Vegas

Bericht door Matan »

Hallo iedereen,

De vliegtickets voor 2015 zijn geboekt!
22 augustus 2015:
Brussel=> Londen (British Airways 395)
14u10 => 14u25 (Airbus A319, nonstop 1h, 15m, 349 km)
Londen=> Denver (British Airways 219)
16u05 => 18u50 (Boeing 777, nonstop 9h, 45m, 7,493 km)

13 september 2015:
Las Vegas=> Londen (British Airways 274)
21u20 => 15u00 (+1) (Boeing 747-400, nonstop 9h, 40m, 8,404 km)
Londen=> Brussel (British Airways 398)
16u30 => 18u40 (Airbus A319, nonstop 1h, 10m, 351 km)

Een autoreservatie heb ik momenteel lopen bij Alamo.co.uk/brits. Prijs is zo'n 1000 USD, maar schommelt vaak doordat het op de pond gebaseerd is blijkbaar.. Momenteel nog niets goedkopers gevonden voor een mid size suv.

Dit is het schema dat ik momenteel heb:

Code: Selecteer alles

zaterdag 22 augustus 2015	Dag 01		Brussel => Denver
zondag 23 augustus 2015	Dag 02		Denver => Sheridan
maandag 24 augustus 2015	Dag 03		Sheridan => Bighorn Canyon NRA => Cody (Buffalo Bill Historical Center, Old Trail Town)
dinsdag 25 augustus 2015	Dag 04		Cody => Beartooth Highway => Yellowstone NP (Canyon Village)
woensdag 26 augustus 2015	Dag 05		Yellowstone NP
donderdag 27 augustus 2015	Dag 06		Yellowstone NP
vrijdag 28 augustus 2015	Dag 07		Yellowstone NP (Canyon Village) => Grand Teton NP => Jackson
zaterdag 29 augustus 2015	Dag 08		Jackson => Flaming Gorge NRA => Vernal
zondag 30 augustus 2015	Dag 09		Vernal => Dinosaur NM => Colorado NM => Moab
maandag 31 augustus 2015	Dag 10		Moab => Long Canyon => Dead Horse Point SP => Canyonlands NP => Shafer Trail => Moab
dinsdag 1 september 2015	Dag 11		Moab => Arches NP => Moab
woensdag 2 september 2015	Dag 12		Moab => Monument Valley
donderdag 3 september 2015	Dag 13		Monument Valley ->  Torrey
vrijdag 4 september 2015	Dag 14		Torrey -> Bryce Canyon
zaterdag 5 september 2015	Dag 15		Bryce Canyon => Zion
zondag 6 september 2015	Dag 16		Zion
maandag 7 september 2015	Dag 17		Zion - Page
dinsdag 8 september 2015	Dag 18		Page - Grand Canyon
woensdag 9 september 2015	Dag 19		Grand Canyon
donderdag 10 september 2015	Dag 20		Grand Canyon - Las Vegas
vrijdag 11 september 2015	Dag 21		Las Vegas
zaterdag 12 september 2015	Dag 22		Las Vegas - Death Valley - Las Vegas
zondag 13 september 2015	Dag 23		Las Vegas => Brussel
maandag 14 september 2015	Dag 24		Brussel
Voor dag 22 met rondrit DV weet ik wel nog niet exact welke rit ik zou voorzien. ( http://goo.gl/maps/s2VGE http://goo.gl/maps/1r0uH http://goo.gl/maps/Wnofz )
Tips? Buiten de vliegtickets en de auto is er nog niks anders geboekt.

Het is mijn allereerste reis naar die regio dus ik ben afhankelijk van anderen voor de tijdsindeling en de nodige bezienswaardigheden :)

Alvast bedankt,
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Matan: Denver- Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Leuke route. Je hebt Dag 7, 8 & 9 een aantal bezienswaardigheden voor die dagen opgeschreven, maar het is wel wat veel om die allemaal op dat tijdsbestek te bekijken.
Dag 6, als je via de Beartooth gaat, waar je onderweg ook wel een paar keer stopt heb je nog ongeveer een halve dag voor bv de Lamar Valley. In je vorige topic zeg je dat je héél graag Yellowstone wilt zien. Dan trek je er wel echt het minimale qua tijd voor uit. Ook voor de Grand Tetons. Denk er eens over na of bv Monument Valley, Torrey, de volle dag Grand Canyon of het dagje Death Valley niet ingeruild kunnen worden voor een dag extra in Wyoming. Je zou bv Moab - MV - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion kunnen doen...

Dag 8 is qua dagrit goed te doen, misschien al een stukje Dinosaur NM erbij pakken? National Monuments kun je overigens ook met je parkenpas binnen. Als je ook het canyon deel van Dinosaur gaat bezoeken op dag 9 is er misschien geen tijd voor Colorado NM. Rij overigens het stuk van Grand Junction naar Moab over de 128, vooral als je eenmaal langs de Colorado river gaat rijden een erg mooie weg.
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Ik denk dat ik met 2 volle dagen op Yellowstone toch al redelijk wat gezien zal hebben? Ik wil het graag gezien hebben inderdaad, maar ook niet zo erg om er veel andere leuke dingen voor te moeten laten :)
Canyon lodge geboekt alvast. Bijna alles al uitverkocht.. Dus 25 aug tem 28 aug.
Schema ga ik zo laten zoals het nu is. The View hotel bij Monument Valley heb ik ook alvast geboekt. Zal alvast maar eens kijken voor de andere NP's ook.

*edit: enkel nog voor Grand Canyon: bij medereizigers zie ik vaak dat ze maar 1 overnachting nemen in GC. Is 2 overnachtingen te lang? Een kennis ging op de 2e avond reeds richting Williams (om dag erna richting LV te rijden). Heb GC nog niet geboekt in afwachting hiervan.
Dag 19 zou ik dan wijzigen naar Grand Canyon - Williams en dan daar overnachten. Dag erna vanuit Williams naar Hoover Dam en LV.

Hetzelfde voor Zion:
zaterdag 5 september 2015 Dag 15 Bryce Canyon - Zion
zondag 6 september 2015 Dag 16 Zion
maandag 7 september 2015 Dag 17 Zion - Page

Dit is ook OK zo? Maw 2 overnachtingen best nemen in Zion?
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou inderdaad liever 2 nachten in Zion zijn dan bij de Grand Canyon. Maar gezien het feit dat smaken verschillen, kan een ander er wel heel anders over denken. Ik zou wel proberen om een extra nacht in Yellowstone of Grand Teton eraan te plakken, maar jouw redenering begrijp ik ook. Als het je eerste reis is wil je zo veel mogelijk overal wat van zien en hoe lang je ook gaat, je kunt nooit alles zien.
Succes met plannen.
Kijk eens in onze reisverslagen. Misschien doe je daar ook nog ideeën op, of zeg je: Dat wil ik absoluut niet. Ook waardevolle informatie toch?
http://jojostravelblogamerica.blogspot.nl/
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Bedankt voor uw link. Yellowstone ga ik zo laten. Was al even slikken om 700 USD te betalen voor 3 overnachtingen daar. Zion ga ik zelfde hotel nemen voor 2 nachten.
Grand Canyon 1 nacht geboekt in Bright Angel Lodge. De 2e dag ga ik naar Williams/Flagstaff rijden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan zou ik voor Williams gaan. flagstaff is de verkeerde kant op.
Wij kwamen van monument valley en hadden aan die dag en de ochtend erop een helivlucht wel genoeg van de Grand Canyon gezien. Dat hebben er veel en daarom maar 1 nacht. Maar mt 2 nachten is echt niets mis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 700 dollar voor 3 nachten in Yellowstone erg veel. Dat moet wel goedkoper kunnen, zou ik denken. Je kunt regelmatig eens checken of er iets anders vrij komt. Wij hadden daar overnachtingen van rond de 100 dollar. Maar dat is wel een paar jaar geleden.
Waarom Williams? Je kunt gemakkelijk in 1 dag van de GC naar Las Vegas rijden. Je hebt dan 2 nachtn in het park, ik vind dat zelf wel ooi, zeker als je een wandeling wilt maken.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

$700 voor drie nachten? :blink: Ben benieuwd waar je dan zit. Het hangt er een beetje vanaf waar je zit maar wij zaten afgelopen maand 3 nachten voor nog geen $275 (Old Faitfull en Lake Lodge). Ik zou nog regelmatig op de officiële website van de parklodges kijken, er zal vast nog wel beters (lees goedkoper) voorbij komen.
Groetjes,
Daniel
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Voor yellowstone: ik heb op die site van de lodges gekeken. Er is al zeer veel uitverkocht. Voor de periode 25 aug tem 28 aug heb ik de Canyon Lodge Western cabin geboekt, 204 USD per nacht.
Niks goedkopers te vinden ( of het waren kamers met 1 bed of geen badkamer).
Lake Lodge was ook 204 USD per nacht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met hoeveel personen zijn jullie dan? Is een queen bed niet voldoende?
Ik zou eens kijken naar de Old Faithful Inn Old house. Daar heb je weliswaar geen eigen badkamer, maar er is een zeer nette badkamer op een paar passen lopen van je kamer, en je zit op een geweldig locatie voor iets meer dan 100 dollar. Zie hier en hier voor ons verblijf.

Er komen meestal nog wel kamers vrij, zeker op het laatst. Als je op de site niets ziet zou je ook eens kunnen bellen. Het is ook een aanrader om op meerde locaties te zitten, dan heb je ook meer kans om iets te vinden.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik begrijp die 700 dollar voor 3 nachten wel. Ik heb vooralsnog 1 nacht geboekt in de Canyon lodge voor volgend jaar en dat kost 232 dollar...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, het kan ook wel, er zijn zeker dure kamers. Maar er zijn ook (veel) goedkopere kamers. Zie voor een indicatie hieronder de prijzen in 2014, excl. tax.

Roosevelt
Frontier Cabin $124.00
Roughrider Cabin $74.00

Old Faithful Snowlodge
Lodge Room with 2 Queens $229.00
*Lodge Room with 1 King $239.00
*Western Cabin $155.00
Frontier Cabin $104.00

Old Faithful Lodge Cabins
Frontier Cabins $124.00
Budget Cabins $74.00

Old Faithful Inn
Suite $525.00
Semi-suite $425.00
East Wing Geyserside $260.00
*East Wing Standard $230.00
*West Wing Frontside $221.00
West Wing Standard $174.00
Old House Room $159.00
Old House Room with Shared Bath $103.00
Old House 2-Room Unit with Shared Bat $189.00
Old House 2-Room Unit $254.00

Mammoth Hot Springs
Suite $479.00
*Hotel Room $129.00
Hotel Room with Shared Bath $90.00
Budget Cabin $89.00
Budget Two Room Cabin $172.00
*Frontier Cabin $145.00
Hot Tub Cabin $239.00

Lake Yellowstone Hotel
Presidential Suite $629.00
Lakeside Suite $545.00
*Lakeside King $359.00
*Lakeside 2 Queens $349.00
*Lakeside 1 Queen $339.00
*Standard King $349.00
*Standard 2 Queens $329.00
*Standard 1 Queen $319.00
*Sandpiper Lodge Room $155.00
*Frontier Cabin $149.00

Lake Lodge Cabins
*Western Cabin $194.00
Frontier Cabins $125.00
Pioneer Cabins $79.00

Grant Village
*Standard Room $155.00

Canyon Village
*Lodge Room $194.00
*Western Cabin $194.00
Frontier Cabin $99.00

Marianne
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Dit kan goed zijn, maar uw lijst houdt geen rekening met beschikbaarheid. Ik heb vorige week geboekt voor een verblijf eind augustus 2015, en ik gok dat 70-80% al volboekt is. Natuurlijk dat de goedkopere opties eerst weg zijn.. Om een redelijke prijs te hebben moet je ofwel nog vroeger boeken of een minder drukke periode kiezen.
Veel vroeger kon ik niet boeken aangezien vliegtuigtickets ook minder dan 1 jaar op voorhand te koop zijn.

*edit: op uw voorgaand bericht: 2 personen maar voorkeur voor 2 aparte bedden. Wil gerust de website in het oog houden voor andere kamers die vrijkomen, maar dan doe ik natuurlijk wel wat verlies op mijn deposit ( wisselkoerskost) die ik momenteel voor 1 nacht heb betaald. ( Denk niet dat hun systeem dit kan overdragen naar een nieuwe reservatie)
Moest het nu nog 1 nacht geweest zijn zou ik weinig maken van een shared bathroom. Maar voor 3 nachten wil ik toch wel wat op mijn gemak zitten. T'is jammer dat het duur is, maar vraag =/ aanbod is hier in groot onevenwicht

Dit is mijn schema met hotels erbij. Enkel de Aria dien ik nog te boeken. Ik kom hier voor 3 nachten ergens onder de 600$ uit ( excl tax en resort fee). Geen idee of goedkoper kan, geen promocodes gevonden.
http://i.imgur.com/ID4oFFU.png
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

700 dollar voor drie nachten is wel veel.......Of je pakt een hotel net buiten het park? Gardiner ligt net 5 minuten buiten het park, wij waren afgelopen juli daar en een kamer met 2 queen bedden kostte 115 euro bij Super8 wat mooie ruime kamers waren met ontbijtje.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Net even gekeken voor het hotel dat je vertelde: hier kom ik op 515 USD incl tax. Ligt toch niet super centraal voor rondritten te doen als je telkens terug naar daar moet rijden? Van die super 8 naar canyon lodge is het meer dan 1u rijden.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wil je per se in Canyon overnachten? Als ik jullie data gebruik voor Lake Lodge dan kom ik op een totaal van $249. Dus het kan wel. Dit zijn overigens wel de meest basic cabins. Wij verbleven hier afgelopen september en vonden deze prima.

Gebruikte data overigens 4 t/m 7 september.
Groetjes,
Daniel
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Mrvanilla schreef:Wil je per se in Canyon overnachten? Als ik jullie data gebruik voor Lake Lodge dan kom ik op een totaal van $249. Dus het kan wel. Dit zijn overigens wel de meest basic cabins. Wij verbleven hier afgelopen september en vonden deze prima.

Gebruikte data overigens 4 t/m 7 september.
http://prntscr.com/4ymof8

Voor 2 personen dus de 612$ optie= even duur als canyon lodge. In een double bed ga je ook geen 2 mensen leggen. Met een Queen kan je het nog overwegen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Edit.

Als je een double bed te klein vind, tsja. Dat zou ik dus geen 400 dollar verschil waard vinden
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Matan schreef:Dit kan goed zijn, maar uw lijst houdt geen rekening met beschikbaarheid.
De lijst was eigenlijk bedoeld om te laten zien dat niet alles rond de 200 dollar ligt. en met dit overzicht kun je ook zien welke lodges goedkopere kamers hebben. Je gaat pas in augustus volgend jaar. De kans dat er ook nog goedkopere kamers vrijkomen is dan best wel groot.
Matan schreef:Wil gerust de website in het oog houden voor andere kamers die vrijkomen, maar dan doe ik natuurlijk wel wat verlies op mijn deposit ( wisselkoerskost) die ik momenteel voor 1 nacht heb betaald.
Dit kan ook in je voordeel werken. :wink: Het kan best zijn dat de euro over een half jaar veel sterker staat.
Matan schreef:Moest het nu nog 1 nacht geweest zijn zou ik weinig maken van een shared bathroom. Maar voor 3 nachten wil ik toch wel wat op mijn gemak zitten.
Ik gaf aan dat het best handig is om op verschillende plaatsen te zitten, dan hoe je niet altijd heen en weer te rijden. Je kunt toch ook 1 nacht in de Inn gaan zitten? Dan zit je aan een andere kant van het park. Het is prachtig om 's avonds of in de ochtend het geiserbasin bijna voor je alleen te hebben. Ik had je al naar ons verslag verwezen. Je ziet dan ook dat wij op verschillende locaties zaten.
Op de 27e is er een kamer met 2 queens vrij in de Inn.

Marianne
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Voor Yellowstone werkt men toch vaak gewoonweg met een rondrit zodat je terug op je startpunt toekomt? Sowieso dien je dit 1 keer te doen om alles gezien te hebben.
Maar goed, ik denk er nog even over na.
Een double bed is trouwens niet bedoeld voor 2 personen zover ik weet. Een queen is daar al meer geschikt voor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer