Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis marrob : Route en evaluatie
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis marrob : Route en evaluatie
Hallo,
Komende zomer gaan we met onze dochters (6 en 9 jaar) een rondreis maken met auto en tent door het Zuidwesten. We zijn samen twee keer eerder in dezelfde regio geweest en passen de reis nu echt aan de kinderen aan en aan plekken die wij nog heel graag (weer) willen zien. We hebben echter een luxe probleem: na de Grand Canyon hebben we nog een week over! We weten dat Los Angeles een voor de hand liggende keuze is, maar wij vonden beide bezoeken aan Los Angeles niet bijzonder en zien er geen meerwaarde in. Hebben jullie tips voor de locaties in die lege week of zie je ergens anders in onze reis mogelijkheden om iets in te lassen? We vliegen naar en van San Francisco dus dat is een vast gegeven.
10-7 Aankomst San Francisco 11.01 uur
Camping/ Motel
11-7 Camping/ Motel- Yosemite (Lower Pines?)
12-7 Yosemite
13-7 Yosemite- Bishop oid
14-7 Bishop- Death Valley- Las Vegas
15-7 Las Vegas
16-7 Las Vegas
17-7 Las Vegas-Zion (Watchman?)
18-7 Zion fietsen
19-7 Zion- Bryce
20-7 Bryce
21-7 Bryce- Page
22-7 Page Antelope Canyon, Lake Powell
23-7 Page- Flagstaff
24-7 Flagstaff
25-7 Flagstaff- Slide Rock state park
26-7 Flagstaff- Grand Canyon (Mather)
27-7 Grand Canyon
28-7 Grand Canyon- Peach Springs- Kingman
29-7
30-7
31-7
1-8
2-8
3-8
4-8
5-8
6-8 naar San Francisco
7-8 San Francisco Chinatown, Golden Gatepark
8-8 San Francisco fietsen
9-8 San Francisco
10-8 San Francisco-Amsterdam
We zijn erg benieuwd naar jullie ideeën!
Komende zomer gaan we met onze dochters (6 en 9 jaar) een rondreis maken met auto en tent door het Zuidwesten. We zijn samen twee keer eerder in dezelfde regio geweest en passen de reis nu echt aan de kinderen aan en aan plekken die wij nog heel graag (weer) willen zien. We hebben echter een luxe probleem: na de Grand Canyon hebben we nog een week over! We weten dat Los Angeles een voor de hand liggende keuze is, maar wij vonden beide bezoeken aan Los Angeles niet bijzonder en zien er geen meerwaarde in. Hebben jullie tips voor de locaties in die lege week of zie je ergens anders in onze reis mogelijkheden om iets in te lassen? We vliegen naar en van San Francisco dus dat is een vast gegeven.
Camping/ Motel
11-7 Camping/ Motel- Yosemite (Lower Pines?)
12-7 Yosemite
13-7 Yosemite- Bishop oid
14-7 Bishop- Death Valley- Las Vegas
15-7 Las Vegas
16-7 Las Vegas
17-7 Las Vegas-Zion (Watchman?)
18-7 Zion fietsen
19-7 Zion- Bryce
20-7 Bryce
21-7 Bryce- Page
22-7 Page Antelope Canyon, Lake Powell
23-7 Page- Flagstaff
24-7 Flagstaff
25-7 Flagstaff- Slide Rock state park
26-7 Flagstaff- Grand Canyon (Mather)
27-7 Grand Canyon
28-7 Grand Canyon- Peach Springs- Kingman
29-7
30-7
31-7
1-8
2-8
3-8
4-8
5-8
6-8 naar San Francisco
9-8 San Francisco
We zijn erg benieuwd naar jullie ideeën!
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
Re: Reisroute Zuidwest met kids met nog niet ingevulde week
Jullie zouden vanaf Bryce richting Moab kunnen rijden, daar is een hoop te doen en zien. Je komt langs Capitol Reef NP, Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point SP etc. Daar kun je minstens 3 dagen vullen. Daarna kunnen jullie richting Monument Valley en Page en dan verder gaan met jullie schema. Na de Grand Canyon kun je via Joshua Tree NP de prachtige kustroute naar SF rijden, met stops in bv Cambria en Monterey. LA zou je dan over kunnen slaan.
Dan is je week wel gevuld
. Idee?
Dan is je week wel gevuld

Groetjes,
Daniel
Daniel
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Reis marrob : Zuidwest met kids met nog niet ingevulde week
Of als je voor een stad wilt gaan San Diego! Wij vonden het heel leuk daar vooral Balboa park, Seaworld en Legoland.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat je erg weinig tijd voor Yosemite uittrekt, daar zou je wel een of twee dagen extra kunnen doen. Zie daarvoor eens ons 2002-verslag, toen waren onze kinderen ongeveer even oud als die van jullie. Zie ook de andere verslagen voor Yosemite met kinderen. Je zou nog via Columbia SHP kunnen rijden, en via Calaveras Big Trees SP als je sequoia's wilt zien (de Mariposa Grove is gesloten vanaf mei volgend jaar).
Moab erbij is een goede optie. Wil je wel een stuk van de kust meenemen? Of wellicht nog via Sequoia/Kings Canyon (zie daarvoor ons 2006-verslag).
Voor SF zou je ook een dag minder uit kunnen trekken, je kunt bijvoorbeeld het Golden Gate Park combineren met de fietstocht.
Marianne
Moab erbij is een goede optie. Wil je wel een stuk van de kust meenemen? Of wellicht nog via Sequoia/Kings Canyon (zie daarvoor ons 2006-verslag).
Voor SF zou je ook een dag minder uit kunnen trekken, je kunt bijvoorbeeld het Golden Gate Park combineren met de fietstocht.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik zou starten met tussen Yosemite en Las Vegas een dag extra in te lassen.
Aangezien je toch naar SF terug moet is de kustroute voor de hand liggend en je zou inderdaad tijd hebben om San Diego toe te voegen.
Aangezien je toch naar SF terug moet is de kustroute voor de hand liggend en je zou inderdaad tijd hebben om San Diego toe te voegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikafan
Dank voor jullie reacties! We hebben de vorige keren Moab nooit aangedaan, dus daar zal ik me eens in verdiepen. Ook Columbia en Calaveras ken ik (nog
) niet. Marianne, jullie hebben je goed vermaakt in Yosemite! Ik kan me voorstellen dat onze kids het ook erg leuk vinden om in het riviertje te spelen. San Diego vonden wij wel leuk,maar heeft niet een hele diepe indruk achter gelaten. Zal dat ook nog eens gaan bekijken. Marcopstal, bedoel je dan tussen Bishop en Las Vegas?
Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met kinderen en de natuurparken. Ik weet dat wij zelf een beetje "natuurmoe" waren na Zion, Bryce, North Rim, Monument Valley en Canyon de Chelly: pas bij het bekijken van onze vakantiefoto's zagen we hoe mooi de South Rim en bijv Route 1 waren. Hoe enthousiast bleven jullie kinderen? Ik vrees dat ze bij Route 1 ook op ons aandringen een blik uit het autoraampje zullen werpen en de rest van de route gekluisterd aan hun dvd-schermpjes zitten
Toch is dit wel de mooiste route richting SF. We hebben de tweede keer de route door het "binnenland" genomen, maar daar was weinig spectaculairs aan: lege vlaktes met trieste dorpjes.
En even off-topic: is een honkbalwedstrijd leuk om met kinderen van 6 en 9 te bezoeken?

Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met kinderen en de natuurparken. Ik weet dat wij zelf een beetje "natuurmoe" waren na Zion, Bryce, North Rim, Monument Valley en Canyon de Chelly: pas bij het bekijken van onze vakantiefoto's zagen we hoe mooi de South Rim en bijv Route 1 waren. Hoe enthousiast bleven jullie kinderen? Ik vrees dat ze bij Route 1 ook op ons aandringen een blik uit het autoraampje zullen werpen en de rest van de route gekluisterd aan hun dvd-schermpjes zitten

En even off-topic: is een honkbalwedstrijd leuk om met kinderen van 6 en 9 te bezoeken?
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Bishop is al wat ver. Ik geef altijd de voorkeur aan Mammoth lakes en Death Valley zelf om te overnachten.
Op de Highway 1 maak je verschillende stops aan de viewpoints. De zeeolifanten, McWayfalls, Bixby bridge, .... Als je geluk hebt zie je walvissen zwemmen voor de kust. Ik kan me niet voorstellen dat dit een saaie route is voor kinderen.
Baseball met kids, persoonlijk zou ik zeggen nee. Als je het spel niet kent versta je er niets van en het kan uren duren. De spektakelwaarde is niet zo heel hoog.
Op de Highway 1 maak je verschillende stops aan de viewpoints. De zeeolifanten, McWayfalls, Bixby bridge, .... Als je geluk hebt zie je walvissen zwemmen voor de kust. Ik kan me niet voorstellen dat dit een saaie route is voor kinderen.
Baseball met kids, persoonlijk zou ik zeggen nee. Als je het spel niet kent versta je er niets van en het kan uren duren. De spektakelwaarde is niet zo heel hoog.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Met Moab en kustroute zou zoiets kunnen:
Camping/ Motel
11-7 Camping/ Motel- Columbia (Columbia State Park en Calaveras Big Trees)
12-7 Columbia - Yosemite (Lower Pines?)
13-7 Yosemite
14-7 Yosemite- Mammoth Lakes
15-7 Mammoth Lakes- Death Valley
16-7 Death Valley-Zion (Watchman?)
17-7 Zion fietsen
18-7 Zion- Bryce
19-7 Bryce - Torrey (Capitol Reef)
20-7 Torrey - Goblin Valley - Moab
21-7 Moab
22-7 Moab
23-7 Moab - Monument Valley
24-7 Monument Valley- Page
25-7 Page Antelope Canyon, Lake Powell
26-7 Page- Flagstaff
27-7 Flagstaff- Slide Rock state park
28-7 Flagstaff- Grand Canyon (Mather)
29-7 Grand Canyon
30-7 Grand Canyon- Peach Springs- Kingman
31-7 Kingman - Las Vegas
1-8 Las Vegas
2-8 Las Vegas
3-8 Las Vegas - Santa Monica
4-8 Santa Monica - Cambria/San Simeon
5-8 Cambria/San Simeon - Monterey
6-8 Monterey - San Francisco
9-8 San Francisco
Ik zou persoonlijk wel na Page de volgorde veranderen en niet Flagstaff maar Sedona kiezen om te overnachten:
26-7 Page - Grand Canyon
27-7 Grand Canyon
28-7 Grand Canyon - Sedona
29-7 Sedona - Slide Rock
30-7 Sedona - Peach Springs - Kingman
Groetjes,
Ingrid
Camping/ Motel
11-7 Camping/ Motel- Columbia (Columbia State Park en Calaveras Big Trees)
12-7 Columbia - Yosemite (Lower Pines?)
13-7 Yosemite
14-7 Yosemite- Mammoth Lakes
15-7 Mammoth Lakes- Death Valley
16-7 Death Valley-Zion (Watchman?)
17-7 Zion fietsen
18-7 Zion- Bryce
19-7 Bryce - Torrey (Capitol Reef)
20-7 Torrey - Goblin Valley - Moab
21-7 Moab
22-7 Moab
23-7 Moab - Monument Valley
24-7 Monument Valley- Page
25-7 Page Antelope Canyon, Lake Powell
26-7 Page- Flagstaff
27-7 Flagstaff- Slide Rock state park
28-7 Flagstaff- Grand Canyon (Mather)
29-7 Grand Canyon
30-7 Grand Canyon- Peach Springs- Kingman
31-7 Kingman - Las Vegas
1-8 Las Vegas
2-8 Las Vegas
3-8 Las Vegas - Santa Monica
4-8 Santa Monica - Cambria/San Simeon
5-8 Cambria/San Simeon - Monterey
6-8 Monterey - San Francisco
9-8 San Francisco
Ik zou persoonlijk wel na Page de volgorde veranderen en niet Flagstaff maar Sedona kiezen om te overnachten:
26-7 Page - Grand Canyon
27-7 Grand Canyon
28-7 Grand Canyon - Sedona
29-7 Sedona - Slide Rock
30-7 Sedona - Peach Springs - Kingman
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerikafan
Ingrid, bedankt voor je reisschema! Inmiddels hebben Columbia en Calaveras een vaste plek in ons schema gekregen. We zijn nog aan het kijken naar het gedeelte tussen Yosemite en Las Vegas. Mammoth Lakes ziet er mooi uit en ik heb op het forum al diverse enthousiaste verhalen over Twin Lakes campground gelezen. We waren eigenlijk van plan om Death Valley zonder overnachting te doorkruisen. We zouden dan bijv. van Mammoth Lakes naar een plaats iets voor Death Valley (zag al dat er ontzettend interessante plaatsen in dat gedeelte liggen
) moeten rijden en de volgende dag via DV naar LV. We willen liever ook niet twee lange autodagen achter elkaar, dus we zijn nog aan het puzzelen.
De lege week gaan we op jullie aanraden doorbrengen in de omgeving van Moab. Daar hadden we zelf helemaal niet aan gedacht, maar in die omgeving is inderdaad een hoop te zien en te doen.
De laatste dagen voor SF in het schema van Ingrid zijn veel "trekdagen". Ik heb nog niet uitgezocht hoe lang het op die dagen rijden is, maar zoals gezegd willen we liever niet te veel autodagen achter elkaar. Misschien zullen we ergens in de route een dag korter moeten blijven om deze te gebruiken bij de kust.
Als ons schema klaar is, zal ik m hier weer posten.
Ik ben nog wel benieuwd of kinderen na een aantal parken ook "natuurmoe" worden. In de reisverslagen lees ik daar niet echt iets over. Valt dit mee?
De baseballwedstrijd laten we maar zitten: ik heb zelf ook geen zin om uren naar een spel te kijken waar ik de regels niet van begrijp

De lege week gaan we op jullie aanraden doorbrengen in de omgeving van Moab. Daar hadden we zelf helemaal niet aan gedacht, maar in die omgeving is inderdaad een hoop te zien en te doen.
De laatste dagen voor SF in het schema van Ingrid zijn veel "trekdagen". Ik heb nog niet uitgezocht hoe lang het op die dagen rijden is, maar zoals gezegd willen we liever niet te veel autodagen achter elkaar. Misschien zullen we ergens in de route een dag korter moeten blijven om deze te gebruiken bij de kust.
Als ons schema klaar is, zal ik m hier weer posten.
Ik ben nog wel benieuwd of kinderen na een aantal parken ook "natuurmoe" worden. In de reisverslagen lees ik daar niet echt iets over. Valt dit mee?
De baseballwedstrijd laten we maar zitten: ik heb zelf ook geen zin om uren naar een spel te kijken waar ik de regels niet van begrijp

Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
- ingrid14
- Amerika-expert
De dagen voor SF zijn langs Highway 1.
4-8 : 4u rijden via 1 en 101
5-8 : kleine 3u rijden maar hier is het mooiste stuk van highway 1, dus je zal veel willen stoppen, ook leuk is een stop bij Pfeiffer Beach
6-8 : 2u15 rijden
Groetjes,
Ingrid
4-8 : 4u rijden via 1 en 101
5-8 : kleine 3u rijden maar hier is het mooiste stuk van highway 1, dus je zal veel willen stoppen, ook leuk is een stop bij Pfeiffer Beach
6-8 : 2u15 rijden
Mijn zoon in elk geval niet. Er valt natuurlijk ook veel te ontdekken in de parken en er is het wildlife.marrob schreef:Ik ben nog wel benieuwd of kinderen na een aantal parken ook "natuurmoe" worden.
Groetjes,
Ingrid
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in het schema van Ingrid een dag minder bij Flagstaff/GC doen en dan ergens aan de kust twee nachten op dezelfde plaats blijven. Kingman is ook niet nodig, misschien die dag ruilen voor een extra overnachting in Yosemite?
Onze kinderen werden niet echt "natuurmoe", maar ze vonden niet alle parken even interessant. Parken met afwisseling en veel verschillende activiteiten en de aanwezigheid van water hadden de voorkeur.
Marianne
Onze kinderen werden niet echt "natuurmoe", maar ze vonden niet alle parken even interessant. Parken met afwisseling en veel verschillende activiteiten en de aanwezigheid van water hadden de voorkeur.
Marianne
Ik zou echt nog een extra dag Yosemite doen. Het is een heerlijk park om te wandelen, te fietsen, met een band op de rivier te dobberen etc.
Wij reisden met tieners, die waren niet 'natuurmoe', maar snakten soms weer naar WIFI en een zwembad, dus daarom wisselden wij de campings, simpel en luxe, af.
Wij reisden met tieners, die waren niet 'natuurmoe', maar snakten soms weer naar WIFI en een zwembad, dus daarom wisselden wij de campings, simpel en luxe, af.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Onze ervaring is dat de kinderen niet snel natuurmoe worden. Wel moe van "altijd maar wandelen". Tenminste, die van ons. Door afwisseling (wandelen, fietsen, paardrijden, auto in het park en zwembad bij hotel) houden ze het weer wel lang vol. Ook de junior ranger programs werken prima om die vermoeidheid tegen te gaan. Net als spannende wandeltochten!marrob schreef:Ik ben nog wel benieuwd of kinderen na een aantal parken ook "natuurmoe" worden. In de reisverslagen lees ik daar niet echt iets over. Valt dit mee?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Als je van Death Valley naar Zion rijdt moet je bijna wel in/langs/door Las Vegas.
Ik zou daar LV inpassen (route Ingrid).
Verder is een dag extra Yosemite niet overbodig.
Op het laatst is misschien San Diego (Seaworld) inpasbaar vanaf Grand Canyon.
Zullen de kinderen vast enorm van genieten.
Evenals Monterey Sea Aquarium.
Ik zou daar LV inpassen (route Ingrid).
Verder is een dag extra Yosemite niet overbodig.
Op het laatst is misschien San Diego (Seaworld) inpasbaar vanaf Grand Canyon.
Zullen de kinderen vast enorm van genieten.
Evenals Monterey Sea Aquarium.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikafan
We zijn er mede dankzij jullie tips, veel reisverhalen en alle info op het forum uit! Dit gaat ons reisschema worden:
6 t/m10 juli New York
10-07 New York- San Francisco- Monterey: KOA Moss Landing
11-07 Monterey: Whalewatch tour
12-07 Monterey-Pismo Beach
13-07 Pismo Beach- Malibu: Malibu rv park
14-07 Malibu: Bezoek Los Angeles (Santa Monica, Hollywood, Beverly Hills)
15-07 Malibu- Kingman
16-07 Kingman- Grand Canyon: Mather Campground
17-07 Grand Canyon
18-07 Grand Canyon- Flagstaff: KOA
19-07 Flagstaff: Slide rock state park
20-07 Flagstaff- Page: Wahweap campground
21-07 Page: Antelope Canyon
22-07 Page- Monument Valley
23-07 Monument Valley- Moab
24-07 Moab: ATV tocht
25-07 Moab
26-07 Moab- Capitol Reef
27-07 Capitol Reef- Bryce: Rubys Inn campground
28-07 Bryce
29-07 Bryce- Zion: Watchman campground
30-07 Zion
31-07 Zion- Las Vegas
01-08 Las Vegas
02-08 Las Vegas
03-08 Las Vegas- Bishop: Death Valley
04-08 Bishop- Yosemite: Lower Pines Campground
05-08 Yosemite
06-08 Yosemite- Columbia S.P./Calaveras
07-08 Columbia- San Francisco
08-08 San Francisco
09-08 San Francisco
10-08 San Francisco- Amsterdam
We hebben wat annuleerbare reserveringen voor motels en campgrounds. Tips zijn uiteraard van harte welkom!!
6 t/m10 juli New York
10-07 New York- San Francisco- Monterey: KOA Moss Landing
11-07 Monterey: Whalewatch tour
12-07 Monterey-Pismo Beach
13-07 Pismo Beach- Malibu: Malibu rv park
14-07 Malibu: Bezoek Los Angeles (Santa Monica, Hollywood, Beverly Hills)
15-07 Malibu- Kingman
16-07 Kingman- Grand Canyon: Mather Campground
17-07 Grand Canyon
18-07 Grand Canyon- Flagstaff: KOA
19-07 Flagstaff: Slide rock state park
20-07 Flagstaff- Page: Wahweap campground
21-07 Page: Antelope Canyon
22-07 Page- Monument Valley
23-07 Monument Valley- Moab
24-07 Moab: ATV tocht
25-07 Moab
26-07 Moab- Capitol Reef
27-07 Capitol Reef- Bryce: Rubys Inn campground
28-07 Bryce
29-07 Bryce- Zion: Watchman campground
30-07 Zion
31-07 Zion- Las Vegas
01-08 Las Vegas
02-08 Las Vegas
03-08 Las Vegas- Bishop: Death Valley
04-08 Bishop- Yosemite: Lower Pines Campground
05-08 Yosemite
06-08 Yosemite- Columbia S.P./Calaveras
07-08 Columbia- San Francisco
08-08 San Francisco
09-08 San Francisco
10-08 San Francisco- Amsterdam
We hebben wat annuleerbare reserveringen voor motels en campgrounds. Tips zijn uiteraard van harte welkom!!
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee nachten Bryce is niet echt nodig. Ik zou een nacht Bryce inruilen voor een extra nacht Yosemite, dat is voor jonge kinderen leuker denk ik.
Overweeg eens om de route andersom te doen zodat je eerder in Yosemite bent. De watervallen zijn dan nog niet opgedroogd en er zal meer water in de Merced River staan. Je zou dan nog kunnen raften misschien.
Je hebt relatief veel tijd voor het stuk tussen Kingman en Page, daar zou je wel een nacht minder kunnen doen.
Als je bij Moab al een dag uittrekt voor een ATV tocht is een extra dag daar aan te raden. Je hebt dan een dag voor Arches en een dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP.
Denk er aan dat je op 15 maart al om 15.00 uur klaarzit voor de reservering in Yosemite. Oefen een maand van te voeren zodat je ziet hoe het gaat (en dan om 16.00 uur). Als je de route om zou draaien moet je op 15 februari de camping reserveren. Het is niet zo gek om te proberen om voor beide perioden te reserveren.
Marianne
Overweeg eens om de route andersom te doen zodat je eerder in Yosemite bent. De watervallen zijn dan nog niet opgedroogd en er zal meer water in de Merced River staan. Je zou dan nog kunnen raften misschien.
Je hebt relatief veel tijd voor het stuk tussen Kingman en Page, daar zou je wel een nacht minder kunnen doen.
Als je bij Moab al een dag uittrekt voor een ATV tocht is een extra dag daar aan te raden. Je hebt dan een dag voor Arches en een dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP.
Denk er aan dat je op 15 maart al om 15.00 uur klaarzit voor de reservering in Yosemite. Oefen een maand van te voeren zodat je ziet hoe het gaat (en dan om 16.00 uur). Als je de route om zou draaien moet je op 15 februari de camping reserveren. Het is niet zo gek om te proberen om voor beide perioden te reserveren.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 jan 2015, 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- ingrid14
- Amerika-expert
Het is een mooie route geworden.
2 nachten Bryce is niet echt nodig, normaal gezien kan je het park nog bezoeken op de dag dat je van Capitol Reef komt.
Flagstaff vind ik niet zo handig voor Slide Rock. Ik zou zeker op tijd daar naar toe vertrekken 's ochtends want als het vol is, moet je wachten tot iemand vertrekt voor ze weer iemand binnen laten.
Groetjes,
Ingrid
2 nachten Bryce is niet echt nodig, normaal gezien kan je het park nog bezoeken op de dag dat je van Capitol Reef komt.
Flagstaff vind ik niet zo handig voor Slide Rock. Ik zou zeker op tijd daar naar toe vertrekken 's ochtends want als het vol is, moet je wachten tot iemand vertrekt voor ze weer iemand binnen laten.
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikafan
We hebben inderdaad lang getwijfeld over de volgorde in de route. Onze eerste rondreis zijn we begonnen in Yosemite. Om minder het gevoel van herhaling (voor zover mogelijk op zo'n reis en na 13 jaar) te ervaren hebben we uiteindelijk voor deze volgorde gekozen. In deze volgorde zijn we helaas bij Ruby's Inn op een dag dat er geen rodeo is. Dat vinden we wel erg jammer. Ook is de kans inderdaad groot dat de Merced River weinig voorstelt.
Is Bryce en Capitol Reef echt op een dag te doen? Routeplanner geeft zo'n 2 1/2 uur aan voor Moab-Capitol Reef en 3 uur voor Capitol Reef-Bryce. We willen graag rijden via Route 12.
Is Bryce en Capitol Reef echt op een dag te doen? Routeplanner geeft zo'n 2 1/2 uur aan voor Moab-Capitol Reef en 3 uur voor Capitol Reef-Bryce. We willen graag rijden via Route 12.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft Capitol Reef en Bryce niet op 1 dag te doen, als je naar Zion gaat kun je ook nog iets in Bryce doen. Maar een volle dag Bryce is ook niet verkeerd.
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor een nacht Capitol Reef en een nacht Bryce. Dat was te doen, maar meer tijd voor CR was wel mooi geweest. Je kunt ook overwegen om daar 2 nachten te doen, zeker als je op Fruita staat is dat heel mooi.
Marianne
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor een nacht Capitol Reef en een nacht Bryce. Dat was te doen, maar meer tijd voor CR was wel mooi geweest. Je kunt ook overwegen om daar 2 nachten te doen, zeker als je op Fruita staat is dat heel mooi.
Marianne
-
- Amerikafan
We zijn inmiddels al weer twee maanden terug in Nederland en hebben nog altijd moeite met " afkicken". De reis was in een woord geweldig. We hebben genoten van het samenzijn als gezin en van alles wat we met elkaar hebben beleefd. Er heeft heel veel voorbereiding in onze reis gezeten en dat heeft er zeker toe geleid dat het allemaal zo goed is verlopen. Het was prettig om ter plekke in het roadbook een keuze te kunnen maken uit de activiteiten in de omgeving. Wat ons ook heel goed bevallen is, is om twee nachten op een plek te blijven. Er was daardoor veel tijd voor spelen op de camping en in het zwembad. Onze kinderen (twee meiden van 6 en 9 jaar oud) waren vooral te spreken over de KOA-campings. Hier troffen ze veel (Nederlandse) kinderen en was er voor hen vaak iets leuks te beleven. Een van hun hoogtepunten was het crossen in een karretje achter een golfwagentje op de KOA-camping in Flagstaff...
Bij de voorbereidingen hebben we ontzettend veel gehad aan de reacties en ervaringen op het forum, de reisverslagen en de site ontdek-amerika.nl. Bij het maken van ons roadbook en de roadbooks voor de kinderen hebben we dankbaar gebruik gemaakt van de roadbooks van Laura&Edwin. Uiteraard mogen onze roadbooks gebruikt worden door forumlezers. Stuur me dan gerust een berichtje.
Voor al die geluksvogels die nog een soortgelijke reis in het vooruitzicht hebben, schrijf ik hier een korte evaluatie van onze bestemmingen.
6 t/m 10 juli New York: hoogtepunten waren lopen over Brooklyn Bridge, Top of the Rock en fietsen door Central Park. We zaten in Hotel Newton. Deze ligt wel een eindje van het "centrum" af, maar met het metrostation voor de deur of het metrostation bij Central Park, 3 blokken verderop, hadden we een goede verbinding naar alle bezienswaardigheden.
10-07 New York- San Francisco- Santa Cruz: KOA Santa Cruz. Leuke camping
11-07 Santa Cruz: Whalewatch tour was fantastisch!!
12-07 Santa Cruz-Pismo Beach: Route 1 vonden wij erg mooi, de kinderen hadden vooral oog voor hun tablets. Ook een rustmoment voor hen. Zeeolifanten vonden ze nog wel weer interessant. We hadden site NB20 op North Beach Campground. Vanaf deze plek liepen we zo het strand op en zagen we walvissen zwemmen.
13-07 Pismo Beach- Los Angeles: Heerlijk geshopt in de outlet van Camarillo. Kids hebben allebei een paar Skechers-schoenen met wieltjes eronder gekocht. Waren ideaal!!! (denk aan saaie supermarkten en andere plekken waar kinderen zich vervelen)
14-07 Los Angeles: Hollywood, ritje door Beverly Hills en naar het strand en de pier bij Santa Monica.
15-07 Los Angeles- Kingman: Lange rit, maar geen probleem dankzij tablets. 's Avonds gegeten in Dambar& Steakhouse.
16-07 Kingman- Grand Canyon: Mather Campground. Gereden via Peach Springs en Seligman. Erg toeristisch, maar wel even grappig. Zonsondergang bij Yaki Point maakte veel indruk.
17-07 Grand Canyon: Hermits Rest Route vooral gedaan. Junior Ranger Programma
18-07 Grand Canyon- Flagstaff: KOA. Het heeft hier veel geregend. KOA viel erg in de smaak bij de meiden.
19-07 Flagstaff. Gewoon op de camping gespeeld en kleding gewassen.
20-07 Flagstaff- Page: Wahweap campground. Horseshoe Bend: mooi en griezelig. Mooi uitzicht op de camping. Erg warm. Gezwommen in zwembadje van Resort tussen alle andere Nederlanders.
21-07 Page: Lower Antelope Canyon. Vonden we allemaal erg mooi.
22-07 Page- Monument Valley. Stonden op Gouldings Lodge Campground. Vanaf deze camping kun je Monument Valley net niet zien. Campground niets bijzonders.
23-07 Monument Valley- Moab. Zonsopgang bekeken vanaf parkeerplaats voor de supermarkt. Erg indrukwekkend. Op de route kwamen we langs Hole in the Rock (vreemde verzameling van toeristentrekkers) en een boog (Wilson Arch) langs de weg.
24, 25-07 Moab. Weer een KOA. Warm! Bezoek gebracht aan Arches en Canyonlands. Bij het Visitor Center werd geadviseerd om vroeg op de dag te gaan wandelen. Mill Creek Canyon werd afgeraden, hier gebeurden veel ongelukken. In de omgeving is ontzettend veel te doen, maar de hitte zorgde er voor dat onze meiden niet zo veel zin hadden in lichamelijke inspanning (op het zwembad na). Gegeten in de Brewery.
26-07 Moab- Capitol Reef. Stop in Goblin Valley State Park, ook weer erg warm, maar zeer geschikt om verstoppertje te spelen. Capitol Reef was erg mooi. Wandeling gemaakt door de beek achter het Visitor Center. In Capitol Reef is geen restaurant of winkel. We hebben gegeten in een van de twee restaurantjes van Torrey. Bij de rotstekeningen vonden onze kinderen het geluidsbandje geweldig: Hello, my name is Rick Pikkebik... Tekeningen hebben ze eigenlijk niet bekeken.
27-07 Capitol Reef- Bryce: Rubys Inn campground. Gereden via Scenic Byway 12 met tussenstop in Kiva Coffeehouse. Prachtige route. Zonsondergang gekeken bij Bryce Point.
28-07 Bryce. Vroege hike: Queen's Garden met Navajo Loop. Succesnummer. 's Nachts is het in Bryce vreselijk koud! We hebben een ATV-tour gedaan wat erg in de smaak viel. 's Avonds gegeten bij Ebenezer Barn & Grill. Erg toeristisch, maar wij vonden het heel leuk.
29-07 Bryce- Zion: Watchman campground. We stonden op plek B058 en vanaf daar konden we zo het riviertje in lopen. Gespeeld met (bij Walmart gekochte) zwembanden.
30-07 Zion: Wandeling door de Narrows. Leuk!!
31-07 t/ 02-08 Zion- Las Vegas. We konden allemaal de bewoonde wereld waarderen na de natuurparken. De lichtshow in Fremont Street vonden we mooi. Verder diverse casino's bekeken en gezwommen in het zwembad van het Mardi Gras motel.
03-08 Las Vegas- Bishop: Death Valley. Kinderen vonden het in Death Valley te warm om ver bij de auto vandaan te gaan. Wij vonden het indrukwekkend.
04-08 Bishop- Yosemite: Lower Pines Campground.
05-08 Yosemite. In de vallei was het ontzettend druk. We hebben een wandeling gemaakt op de route naar Glacier Point
06-08 Yosemite- Columbia S.P./Calaveras. Vooral Columbia viel erg in de smaak. We hadden een plekje op Marble Quarry RV park. Dit was een camping met voornamelijk Amerikaanse gasten, waar vandaan je zo het stadje in liep. Calaveras was mooi, maar op een bepaald moment lijken die bomen op elkaar...
07-08 t/m 10-08 Columbia- San Francisco. Fietsen over de Golden Gate Bridge met een " aanhaakfiets" voor beide kinderen, zo kwam iedereen ontspannen de stad door en de brug op. Cable Car. Red Coach Motor Lodge, prima motel met gratis parkeergelegenheid en behulpzame medewerkers. Vanaf het hotel moet je niet richting Market Square lopen: een en al zwervers. Je kunt wel prima met de bus over Van Ness richting Fishermans Wharf, bushalte om de hoek.
Wij hebben bij de Walmart in San Francisco een tent gekocht. Deze wilden we vooraf bestellen en klaar laten leggen, maar we waren hier te laat mee. Even om denken dus dat je dit echt 2 tot 3 weken voor je aankomstdatum moet doen. Gelukkig lag er in de winkel een tent die aan onze eisen voldeed: in 2 minuten op te zetten, ideaal bij het vele opzetten en afbreken deze vakantie. De keuze viel ons echter wel tegen, dus dit is wel een aandachtspuntje.
Als huurauto hadden we een Minivan gekozen, maar deze waren niet meer beschikbaar bij het ophalen. We kregen een SUV mee (Nissan Pathfinder). Halverwege hebben we deze, vanwege een leeglopende band, omgeruild voor een Minivan (Kia Sedona). De minivan had veel meer bagageruimte, we konden opeens weer door de achterruit kijken.
In alle parken hebben we meegedaan aan het Junior Ranger Programma. De meiden wilden graag een badge in ontvangst nemen, maar hadden niet iedere keer zo'n zin in de opdrachten in het boekje. Thuis zijn ze heel blij met de badges.
De stop-over in New York is ons erg goed bevallen. De vliegtijden waren te overzien en de kinderen vonden New York een fantastische stad. Op de terugweg hadden we een korte tussenstop in Houston. Het viel erg tegen om in het vliegtuig te slapen door het tijdsverschil. Van Houston naar Amsterdam duurde daardoor best lang. Met de kinderen ging het goed in het vliegtuig. Op de trans-atlantische vluchten was een entertainmentsysteem. Ze hadden tablets, tekenspullen, puzzelboekjes en tijdschriften mee. Onze jongste dochter vond het vliegtuigeten niet geweldig. Gelukkig hadden we zelf nog wat broodjes in de tas van de binnenlandse vlucht.
Er valt nog zoveel meer over te vertellen, maar dit zijn wat ons betreft toch wel de belangrijkste zaken. We hebben genoten. Zelfs aan een eindeloze zomer in de USA komt een einde, maar dan gelukkig wel met eindeloze herinneringen!
Bij de voorbereidingen hebben we ontzettend veel gehad aan de reacties en ervaringen op het forum, de reisverslagen en de site ontdek-amerika.nl. Bij het maken van ons roadbook en de roadbooks voor de kinderen hebben we dankbaar gebruik gemaakt van de roadbooks van Laura&Edwin. Uiteraard mogen onze roadbooks gebruikt worden door forumlezers. Stuur me dan gerust een berichtje.
Voor al die geluksvogels die nog een soortgelijke reis in het vooruitzicht hebben, schrijf ik hier een korte evaluatie van onze bestemmingen.
6 t/m 10 juli New York: hoogtepunten waren lopen over Brooklyn Bridge, Top of the Rock en fietsen door Central Park. We zaten in Hotel Newton. Deze ligt wel een eindje van het "centrum" af, maar met het metrostation voor de deur of het metrostation bij Central Park, 3 blokken verderop, hadden we een goede verbinding naar alle bezienswaardigheden.
10-07 New York- San Francisco- Santa Cruz: KOA Santa Cruz. Leuke camping
11-07 Santa Cruz: Whalewatch tour was fantastisch!!
12-07 Santa Cruz-Pismo Beach: Route 1 vonden wij erg mooi, de kinderen hadden vooral oog voor hun tablets. Ook een rustmoment voor hen. Zeeolifanten vonden ze nog wel weer interessant. We hadden site NB20 op North Beach Campground. Vanaf deze plek liepen we zo het strand op en zagen we walvissen zwemmen.
13-07 Pismo Beach- Los Angeles: Heerlijk geshopt in de outlet van Camarillo. Kids hebben allebei een paar Skechers-schoenen met wieltjes eronder gekocht. Waren ideaal!!! (denk aan saaie supermarkten en andere plekken waar kinderen zich vervelen)
14-07 Los Angeles: Hollywood, ritje door Beverly Hills en naar het strand en de pier bij Santa Monica.
15-07 Los Angeles- Kingman: Lange rit, maar geen probleem dankzij tablets. 's Avonds gegeten in Dambar& Steakhouse.
16-07 Kingman- Grand Canyon: Mather Campground. Gereden via Peach Springs en Seligman. Erg toeristisch, maar wel even grappig. Zonsondergang bij Yaki Point maakte veel indruk.
17-07 Grand Canyon: Hermits Rest Route vooral gedaan. Junior Ranger Programma
18-07 Grand Canyon- Flagstaff: KOA. Het heeft hier veel geregend. KOA viel erg in de smaak bij de meiden.
19-07 Flagstaff. Gewoon op de camping gespeeld en kleding gewassen.
20-07 Flagstaff- Page: Wahweap campground. Horseshoe Bend: mooi en griezelig. Mooi uitzicht op de camping. Erg warm. Gezwommen in zwembadje van Resort tussen alle andere Nederlanders.
21-07 Page: Lower Antelope Canyon. Vonden we allemaal erg mooi.
22-07 Page- Monument Valley. Stonden op Gouldings Lodge Campground. Vanaf deze camping kun je Monument Valley net niet zien. Campground niets bijzonders.
23-07 Monument Valley- Moab. Zonsopgang bekeken vanaf parkeerplaats voor de supermarkt. Erg indrukwekkend. Op de route kwamen we langs Hole in the Rock (vreemde verzameling van toeristentrekkers) en een boog (Wilson Arch) langs de weg.
24, 25-07 Moab. Weer een KOA. Warm! Bezoek gebracht aan Arches en Canyonlands. Bij het Visitor Center werd geadviseerd om vroeg op de dag te gaan wandelen. Mill Creek Canyon werd afgeraden, hier gebeurden veel ongelukken. In de omgeving is ontzettend veel te doen, maar de hitte zorgde er voor dat onze meiden niet zo veel zin hadden in lichamelijke inspanning (op het zwembad na). Gegeten in de Brewery.
26-07 Moab- Capitol Reef. Stop in Goblin Valley State Park, ook weer erg warm, maar zeer geschikt om verstoppertje te spelen. Capitol Reef was erg mooi. Wandeling gemaakt door de beek achter het Visitor Center. In Capitol Reef is geen restaurant of winkel. We hebben gegeten in een van de twee restaurantjes van Torrey. Bij de rotstekeningen vonden onze kinderen het geluidsbandje geweldig: Hello, my name is Rick Pikkebik... Tekeningen hebben ze eigenlijk niet bekeken.
27-07 Capitol Reef- Bryce: Rubys Inn campground. Gereden via Scenic Byway 12 met tussenstop in Kiva Coffeehouse. Prachtige route. Zonsondergang gekeken bij Bryce Point.
28-07 Bryce. Vroege hike: Queen's Garden met Navajo Loop. Succesnummer. 's Nachts is het in Bryce vreselijk koud! We hebben een ATV-tour gedaan wat erg in de smaak viel. 's Avonds gegeten bij Ebenezer Barn & Grill. Erg toeristisch, maar wij vonden het heel leuk.
29-07 Bryce- Zion: Watchman campground. We stonden op plek B058 en vanaf daar konden we zo het riviertje in lopen. Gespeeld met (bij Walmart gekochte) zwembanden.
30-07 Zion: Wandeling door de Narrows. Leuk!!
31-07 t/ 02-08 Zion- Las Vegas. We konden allemaal de bewoonde wereld waarderen na de natuurparken. De lichtshow in Fremont Street vonden we mooi. Verder diverse casino's bekeken en gezwommen in het zwembad van het Mardi Gras motel.
03-08 Las Vegas- Bishop: Death Valley. Kinderen vonden het in Death Valley te warm om ver bij de auto vandaan te gaan. Wij vonden het indrukwekkend.
04-08 Bishop- Yosemite: Lower Pines Campground.
05-08 Yosemite. In de vallei was het ontzettend druk. We hebben een wandeling gemaakt op de route naar Glacier Point
06-08 Yosemite- Columbia S.P./Calaveras. Vooral Columbia viel erg in de smaak. We hadden een plekje op Marble Quarry RV park. Dit was een camping met voornamelijk Amerikaanse gasten, waar vandaan je zo het stadje in liep. Calaveras was mooi, maar op een bepaald moment lijken die bomen op elkaar...
07-08 t/m 10-08 Columbia- San Francisco. Fietsen over de Golden Gate Bridge met een " aanhaakfiets" voor beide kinderen, zo kwam iedereen ontspannen de stad door en de brug op. Cable Car. Red Coach Motor Lodge, prima motel met gratis parkeergelegenheid en behulpzame medewerkers. Vanaf het hotel moet je niet richting Market Square lopen: een en al zwervers. Je kunt wel prima met de bus over Van Ness richting Fishermans Wharf, bushalte om de hoek.
Wij hebben bij de Walmart in San Francisco een tent gekocht. Deze wilden we vooraf bestellen en klaar laten leggen, maar we waren hier te laat mee. Even om denken dus dat je dit echt 2 tot 3 weken voor je aankomstdatum moet doen. Gelukkig lag er in de winkel een tent die aan onze eisen voldeed: in 2 minuten op te zetten, ideaal bij het vele opzetten en afbreken deze vakantie. De keuze viel ons echter wel tegen, dus dit is wel een aandachtspuntje.
Als huurauto hadden we een Minivan gekozen, maar deze waren niet meer beschikbaar bij het ophalen. We kregen een SUV mee (Nissan Pathfinder). Halverwege hebben we deze, vanwege een leeglopende band, omgeruild voor een Minivan (Kia Sedona). De minivan had veel meer bagageruimte, we konden opeens weer door de achterruit kijken.
In alle parken hebben we meegedaan aan het Junior Ranger Programma. De meiden wilden graag een badge in ontvangst nemen, maar hadden niet iedere keer zo'n zin in de opdrachten in het boekje. Thuis zijn ze heel blij met de badges.
De stop-over in New York is ons erg goed bevallen. De vliegtijden waren te overzien en de kinderen vonden New York een fantastische stad. Op de terugweg hadden we een korte tussenstop in Houston. Het viel erg tegen om in het vliegtuig te slapen door het tijdsverschil. Van Houston naar Amsterdam duurde daardoor best lang. Met de kinderen ging het goed in het vliegtuig. Op de trans-atlantische vluchten was een entertainmentsysteem. Ze hadden tablets, tekenspullen, puzzelboekjes en tijdschriften mee. Onze jongste dochter vond het vliegtuigeten niet geweldig. Gelukkig hadden we zelf nog wat broodjes in de tas van de binnenlandse vlucht.
Er valt nog zoveel meer over te vertellen, maar dit zijn wat ons betreft toch wel de belangrijkste zaken. We hebben genoten. Zelfs aan een eindeloze zomer in de USA komt een einde, maar dan gelukkig wel met eindeloze herinneringen!
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
Rondreis Californië 2005
Rondreis Denver 2017
-