Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bianca89: het Westen in juli 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bianca89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Bianca89: het Westen in juli 2015

Bericht door Bianca89 »

Hallo,

In juli 2015 willen mijn vriend en ik met de auto gaan rondtrekken in het Westen van Amerika. In eerste instantie wilden wij er ook graag een paar dagen New York voor plakken, maar we kunnen maar drie weken weg en dan wordt de tijd in het Westen zo kort, en het prijskaartje een stuk duurder.
Nu ben ik aan het kijken om zelf de reis samen te stellen, maar er is zoveel... Ik weet het allemaal niet zo goed. Nu heb ik bij FOX een reis gevonden, die eigenlijk wel lijkt op wat ik zelf ook had samengesteld. Nu mijn vraag... Wat zou er aan veranderd moeten worden om hem beter te maken, zijn er plekken die ik absoluut gezien moet hebben die hier niet tussen staan etc.

Dag 1. Aankomst San Fransisco
Dag 2. SF
Dag 3. SF
Dag 4. SF – Montery
Dag 5. Montery – Yosemite
Dag 6. Yosemite – Fresno/Visalia
Dag 7. Fresno/Visalia – Las Vegas
Dag 8. Las Vegas
Dag 9. Las Vegas – Bryce Canyon
Dag 10. Bryce Canyon
Dag 11. Bryce Canyon – Page
Dag 12. Page
Dag 13. Page – Monument Valley
Dag 14. Monument Valley – Grand Canyon
Dag 15. Grand Canyon
Dag 16. Grand Canyon – Laughlin
Dag 17. Laughlin – Palm Springs
Dag 18. Palm Springs – LA
Dag 19. LA
Dag 20. LA – Amsterdam
Dag 21. Aankomst Amsterdam

Heel erg bedankt alvast.
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
gastxyz

Re: Reis Bianca89: het Westen in juli 2015

Bericht door gastxyz »

Dag 1. Aankomst LA
Dag 2. LA
Dag 3. LA - Morro Bay
Dag 4. Morro Bay - Monterey
Dag 5. Monterey - SF
Dag 6. SF
Dag 7. SF - Yosemite
Dag 8. Yosemite
Dag 9. Yosemite - Mammoth Lakes / Bishop (Tioga Pass / Bodie / Mono Lake)
Dag 10. Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 11. Death Valley - Las Vegas
Dag 12. Las Vegas – Springdale (Zion)
Dag 13. Zion
Dag 14. Zion - Bryce Canyon
Dag 15. Bryce Canyon - Page (Horseshoe Bend + Antelope Canyon)
Dag 16. Page – Monument Valley
Dag 17. Monument Valley – Grand Canyon
Dag 18. Grand Canyon - Kingman
Dag 19. Kingman - LA
Dag 20. LA – Amsterdam
Dag 21. Aankomst Amsterdam

Nu wel Highway 1, Zion (hoe kan Fox dit missen....), geen overbodige stopplaatsen als Laughlin en Palm Springs (toch veel te warm in juli en geen tijd voor voor Joshua Tree etc) en Visalia/Fresno (zal wel voor Kings Canyon+Sequioa NP zijn, waar je met de reis van Fox toch nauwelijks tijd voor hebt)) hele dag Page is voor 1e reis wat overbodig, net zoals een volle dag Grand Canyon (behalve als jullie wandelaars zijn die naar 'beneden' willen wandelen, voor een gedeelte).
Mocht er nog een dag (of meer) bij mogen, volle dag Vegas is wel lekker als rustpunt in de gekte + misschien wat meer tijd voor Yosemite + SF/LA).
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
de route van arno is zeker de betere versie van de ,,fox"-route.
na de grand canyon doe je wel veel woestijnkilometers , gewoon om terug te vliegen vanuit los angeles ( en geen tijd om te bezoeken). een terugvlucht vanuit las vegas ?

jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vergeet die FOX route inderdaad. Kijk daarvoor ook eens in dit topic (en ik heb nog steeds geen antwoord van Fox ontvangen). In juli is het erg raar om niet de Tioga Pass te nemen. Bekijk de routes eens op googlemaps, dan zie je waarom de route van Arno handiger is. En ook mooier.
Wil je wat meer tijd voor de parken dan is eindigen in Las Vegas of Phoenix een goede optie. Of begin in SF en eindig in LA.

Marianne
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Bedankt voor de tips! Leek een prima trip zoals ik hem las, dus ben blij dat ik het hier nog even heb nagevraagd.

Wat betreft de route van Arno: als we dan toch zelf gaan plannen, hoef ik natuurlijk helemaal niet vast te houden aan het schema van FOX. Is het schema dat jij daar hebt gegeven sowieso een goed schema, of zijn er dan nog betere opties?
Een dag erbij is wel een optie, is het dan een goede optie om er een dag bij te plannen bij Yosemite? Las Vegas hoef ik geen dag erbij. Eén avond om het gezien te hebben vind ik prima, we zijn beiden geen gokkers en vinden het zonde daar veel geld uit te geven. Ook zijn we geen lange wandelaars, dus bijv. geen lange hike-tochten.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Bianca89 schreef:s het schema dat jij daar hebt gegeven sowieso een goed schema, of zijn er dan nog betere opties?
Dat schema van Arno is heel goed, denk zelfs dat er met je wensen en tijd niet veel anders te maken is. Als je een extra dag kan inzetten zou ik voor Las Vegas gaan
Groetjes,
Daniel
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Hoi,
In de bovenstaande route zit ook een overnachting bij de Death Valley. Nou lees ik veel over de hitte daar en dat wordt afgeraden in de zomer daar te overnachten. Hoe zit dat precies?

Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben benieuwd waar je dat leest. Zijn dat ervaringen van mensen die het gedaan hebben? Ik ben zelf erg enthousiast over overnachten in DV, en ik ben niet de enige hier op het forum. Als je de route neemt via DV (en dat is de mooiste route van Yosemite naar Las Vegas) dan is een overnachting aan te raden omdat je dan het park tijdens de mooiste uren ziet. Wij deden het meerdere keren in juli of augustus, zie daar ons 2004-, 2006- en 2008-verslag. Met een overnachting in Lee Vining of Mammoth LAkes en een in DV heb je ook tijd voor bijvoorbeeld Bodie, Mono Lake, Bristlecone Pines Forest en de Alabama hills.

Ik zou een rondje vanuit SF mooi vinden, dan ziet het er zo uit. Maar als de kust geen must is kun je ook in LA eindigen en ergens langer blijven of Monument Valley toevoegen:

1 naar SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yosemite (eventueel via Calaveras Big Trees SP voor de sequoia's)
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mammoth Lakes/Lee Vining (Mono Lake)
8 Mammoth Lakes - Death Valley (Bodie)
9 Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Grand Canyon (of Monument Valley)
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Palm Springs
17 Palm Springs - Los Angeles
18 Los Angeles
19 Los Angeles - Pismo Beach
20 Pismo Beach - Monterey
21 Monterey - SF
22 SF - Amsterdam

Op mijn wandelsite vind je veel korte wandelingen in de parken, en een enkele lange wandeling (het zou jammer zijn om die bij voorbaat uit te sluiten lijkt me :wink: ).
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden. En voor de parken is de NPS-site ook een geweldige bron van informatie:
Yosemite: http://www.nps.gov/yose
Grand Canyon: http://www.nps.gov/grca
Zion: http://www.nps.gov/zion
etc

Marianne
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Dat van de Death Valley heb ik bij verschillende organisaties gelezen, dat ze geen overnachtingen in de Death Valley zelf boeken in de zomer.

Wat zijn de voordelen van de reis die jij net noemt (starten in SF) t.o.v. de reis die eerder door Arno werd genoemd (starten in LA)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Reisorganisaties boeken vrijwel nooit in de parken, niet alleen niet in Death Valley. Ze bieden er ook in de wintermaanden geen overnachting aan. Dus ik denk niet dat het met de temperatuur te maken heeft. Je hebt overal airco, dus het overnachten is echt goed te doen.

Als je in SF begint kan dat een paar dagen autohuur schelen omdat je in de stad zelf geen auto nodig hebt. Je bespaart ook parkeerkosten, en die zijn behoorlijk hoog in SF. Dit in tegenstelling tot LA waar je erg onthand bent zonder auto en waar parkeren ook niet zo duur is. Nu moet ik zeggen dat wij in SF altijd wel meteen de auto meenamen, maar dat is ook omdat wij met 4 personen waren, en dan is een auto met alle bagage wel gemakkelijk.
Verder vind ik het mooi om zo snel mogelijk in Yosemite te zijn omdat je in juli de watervallen dagelijks minder ziet worden.

Marianne
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Bedankt voor je reactie!
We hebben toch besloten in LA te starten en te eindigen. De SF tot LA route wel bekeken en in overweging genomen, maar we willen toch graag de kust zien. Een retourtje SF kost zo'n 300,- meer dan een ticket die we voor LA hebben gevonden.
De vliegtickets en autohuur is nu geregeld, nu op zoek naar mooie plekjes om te overnachten!
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Een nieuwe vraag:
Afgelopen weekend in het Engels met iemand gepraat over de reis, en er toen achter gekomen dat we 4 juli (als in 4th of july, independence day) aankomen in Los Angeles.
Heeft iemand tips voor Los Angeles in combinatie met de independence day? Waar is het mooiste vuurwerk, moet het hotel extra vroeg geboekt worden hiervoor?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Ik ben nu bezig met het zoeken van overnachtingen. Nu bezig voor twee overnachtingen om Yosemite te kunnen bezoeken, omdat ik lees dat die al snel vol zitten. En inderdaad, er zit helaas al van alles vol.
Ik heb al veel rondgekeken en veel gelezen op het forum, maar ik kan er nu nog niet helemaal uitkomen. Heeft iemand ervaring met de volgende overnachtingsplekken? (twee personen, twee nachten)

- Yosemite Riverside Inn (11399 Cherry Lake Road Groveland, CA), €259,-
- Hounds Tooth Inn (42071 Highway 41 Oakhurst, CA), €243,-
- Pine Rose Inn (41703 Road 222, Oakhurst), €210,-
- Yosemite View Lodge (11136 Highway 140 El Portal, CA), €363,-

Ik heb gelezen dat El Portal gunstiger ligt dan bijv. Oakhurst, maar is het voordeel zoveel groter dat het meer dan €100,- waard is?

(En als extra vraag: kan ik mijn vragen gewoon in mijn eigen topic blijven plaatsen, of moet ik hier een nieuw topic voor aanmaken?)
Marcopstal
Amerika-expert

Blijf maar in je topic, dan is er een overzicht waarover het gaat.

Oakhurst is buiten het park zeker niet slecht, je moet er alleen rekening mee houden dat je toch meer dan een uur (als het vlot rijdt) onderweg bent alvorens je in de vallei komt. Vanuit El Portal slechts 20 minuten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe gaat je route nu lopen?

Het voordeel van El Portal tov Oakhurst van €100 is denk ik een afweging die je zelf moet maken. El Portal ligt gunstiger voor de vallei en het is makkelijk om wandelingen als Panorama trail te maken, omdat je de bus kunt pakken. Oakhurst ligt gunstiger voor Glacier Point te bezoeken. Ook voor de mariposa grove, maar die een groot deel van volgend jaar niet bereikbaar vanwege werkzaamheden.
Oakhust - Yosemite Valley(Curry Village) in een uur is niet te doen. Reken eerder tussen 1.15 en 1.30 hoor. Mooie maar bochtige weg.

Het is wel zo dat mocht er iets gebeuren op de 41 dan moet je een heel stuk omrijden. Wij hadden daar in 2012 dus de pech mee (ook overnacht in Oakhurst) en konden meer dan 2.5u enkele reis omrijden om naar Yosemite valley te geraken. Ik heb verder geen ervaring met je hotels. Wij sliepen in een comfort inn.
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

De route zoals hij nu gepland staat:

Zaterdag 4 juli Aankomst LA: 16:00 landen
Zondag 5 juli LA
Maandag 6 juli LA – Morro Bay
Dinsdag 7 juli Morro Bay – Montery
Woensdag 8 juli Montery – SF
Donderdag 9 juli SF
Vrijdag 10 juli SF – Yosemite
Zaterdag 11 juli Yosemite
Zondag 12 juli Yosemite – Mammoth Lakes/Bishop (Tioga Pass/Bodie/Mono Lake)
Maandag 13 juli Mammoth Lakes – Death Valley
Dinsdag 14 juli Death Valley – Las Vegas
Woensdag 15 juli Las Vegas
Donderdag 16 juli Las Vegas – Springdale (Zion)
Vrijdag 17 juli Zion
Zaterdag 18 juli Zion – Bryce Canyon
Zondag 19 juli Bryce Canyon – Page (Horseshoe Bend & Antelope Canyon)
Maandag 20 juli Page – Monument Valley
Dinsdag 21 juli Monument Valley – Grand Canyon
Woensdag 22 juli Grand Canyon – Kingman
Donderdag 23 juli Kingman – LA
Vrijdag 24 juli LA – terug naar huis
Zaterdag 25 juli Aankomst vliegveld

Als ik op google maps het verschil tussen 'Yosemite Riverside Inn' en 'Yosemite View Lodge' bekijk, lijkt de Riverside Inn een mooi compromis: niet te duur, maar wel in het park en dichterbij dan de twee inns in Oakhurst. Klopt dit?
Marcopstal
Amerika-expert

Wat het risico op rondrijden betreft, dat weet je nooit. Enkele weken terug was de 120 afgesloten nabij El Portal en kon je langs die kant niet binnen.

thanks, heb de fout aangepast
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

The view lodge zit wel een stuk dichter bij de ingang van Yosemite en bij de vallei. Ik ben met beide niet bekend om een keuze te kunnen maken, maar voor mij zou het ook een prijs/afstand/wat voor 's avonds bij het hotel te doen afweging worden. Je moet ook wat geluk hebben dat er geen bosbranden zijn bijvoorbeeld, wat de afgelopen jaren veel voorkomt.
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Pf, ik vind het zo lastig een keuze te maken! Nu ook tentjes gevonden in Curry Village. Je betaalt veel voor weinig luxe, maar wat betreft de locatie is het volgens mij wel een mooie plek?

Twijfel is nu het meest tussen:
- Yosemite Riverside Inn (Ik kan de plaats hier niet van vinden, het is geen El Portal, geen Oakhurst, maar ook niet centraal in het park..) (= €251,)
- Curry Village (tentje) (= €212,-)
- Oakhurst: Hounds Tooth Inn (= €243,-)

Allemaal rond dezelfde prijs zo ongeveer. Als Amerika-kenners, voor welke zouden jullie gaan?

Edit:
@PSV Wally, jouw reactie had ik nog niet gezien bij het plaatsen van dit bericht. Wat er s avonds in de buurt van de accommodatie te doen is, is inderdaad een goede! Daar ga ik nog even naar kijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer