Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Bericht door Johan VL »

In oktober ga ik dan samen met m'n zoon (16) 14 dagen, waarvan er eigenlijk maar 11 vakantie zijn, de andere 3 tel ik als reisdagen, naar het zuid-westen via Fox. Het één en ander heeft Fox al op de planning gezet.

dag 1 Amsterdam-Schiphol
dag 2 San Fransico
dag 3 Yosemite National Park/Sequoia National Park
dag 4 Yosemite National Park/Sequoia National Park
dag 5 Las Vegas
dag 6 Las Vegas
dag 7 Bryce Canyon National Park
dag 8 Monument Valley & Grand Canyon
dag 9 Monument Valley & Grand Canyon
dag 10 Monument Valley & Grand Canyon - Via Route 66 naar Los Angeles
dag 11 Via Route 66 naar Los Angeles
dag 12 Via Route 66 naar Los Angeles
dag 13 Los Angeles - Amsterdam
dag 14 aankomst Amsterdam

Wat ik me wel afvraag, hoe is dat nou bij zo'n national park? Ik denk: je hebt een ingang en dan een te volgen route, die volg je, je eet iets, maakt wat foto's, en gaat naar de uitgang. Alleen zullen daar de parken heel wat groter zijn. Zijn er in die parken dan ook routes gemaakt? Wat voor routes zijn dat? Looproutes, met je auto, gaat er een treintje?

Van de Grand Canyon naar Los Angeles via route 66. Dat klinkt leuk. Maar is het ook leuk? Wat is er bijzonder om te stoppen / te zien onderweg op dat stuk?
Hockey
Amerika-expert

Re: oktober 14 dagen via Fox

Bericht door Hockey »

dag 1 Amsterdam-Schiphol - San Francisco
dag 2 San Fransico
dag 3 San Francisco - Yosemite National Park/Sequoia National Park
dag 4 Yosemite National Park/Sequoia National Park - Las Vegas
dag 5 Las Vegas
dag 6 Las Vegas - Bryce Canyon
dag 7 Bryce Canyon National Park - Monument Valley & Grand Canyon
dag 9 Monument Valley & Grand Canyon - Royte 66
dag 12 Via Route 66 naar Los Angeles
dag 13 Los Angeles - Amsterdam
dag 14 aankomst Amsterdam

Ik heb het in een van naar schema gezet.En dan schrik ik. Yosemite en Sequoia zijn twee parken die een flink eind uit elkaar liggen. Monument Valley en Grand Canyon zijn ook twee parken. Ga eens goed na op welke dagen je nu precies reist en waar je zal overnachten.
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariëlle »

Het lijkt mij ook nog al een eind voor in 14 dagen. Ga je met een gewone auto of met een camper? En liggen er al overnachtingen vast?

Op de site http://www.nps.gov kun je heel veel informatie vinden over alle nationale parken. Ook praktische zaken via de link "plan your visit".
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de overnachtingen vast? Misschien goed om even aan te geven waar je overnacht, dan kunnen we tips geven voor onderweg. Ik neem aan dat je bijvoorbeeld op dag 8 en 9 niet op dezelfde locatie overnacht?
Voor de parken kun je het beste op de site van de National Park Service kijken; http://www.nps.gov.
Elke park heeft een eigen site waarop vooral het plan your visit-deel interessant is om te lezen. Ook vind je daar per park een kaart (links onder park tools). Bestudeer die alvast om een idee te krijgen van de wegen in het park en de ligging van de bezienswaardigheden.
Voor Yosemite: http://www.nps.gov/yose
Voor Sequoia en Kings Canyon: http://www.nps.gov/seki
Voor de Grand Canyon: http://www.nps.gov/grca
etc.
Lees ook eens wat reisverslagen om te zien wat je in de parken kunt doen. Zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag voor een route in september, en ons 2013-verslag.
Voor Yosemite heb je eigenlijk geen tijd op deze manier, bekijk het eens op googlemaps. Gebruik dan voor Yosemite Yosemite Village. Als je dan de route naar Las Vegas bekijkt zie je dat je niet via Sequoia NP rijdt. Daar is eigenlijk ook geen tijd voor.
Bij de ingang van het park krijg je ook een kaart, en een krantje met informatie over bezienswaardigheden, activiteiten, openingstijden van winkels etc.
Op http://www.ontdek-amerika.nl vind je ook veel informatie over de parken. Je kunt natuurlijk ook eens een reisgids bekijken, in de bibliotheek vind je meestal verschillende gidsen. Eigenlijk had je dat allemaal beter eerst kunnen doen en dan pas iets boeken, maar je zult sowieso wel mooie dingen zien.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Is het deze reis? Dan ziet het er zo uit:
1 naar SF
2 SF
3 SF - Modesto
4 Modesto - Visalia
5 Visalia - Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas - Bryce
8 Bryce - Mexican Hat
9 Mexican Hat - Flagstaff
10 Flagstaff - Laughlin
11 Laughlin - Los Angeles
12 Los Angeles
13 Los Angeles - Ams
14 Ams

Er is vooral naar de prijs gekeken bij de overnachtingen, niet naar de ligging.
Als er iets aangepast kan worden zou ik Modesto (ligt 2,5 uur van Yosemite!) en Visalia aanpassen. Bekijk deze plaatsen eens op googlemaps en kijk naar de afstand tot de parken.
Mooier zou zijn om een nacht in of dichtbij Yosemite te hebben en dan een nacht in bijvoorbeeld Bishop. Dan sla je Sequoia over, maar daar heb je toch geen tijd voor, je hebt een mooiere en kortere route en je hebt meer tijd voor Yosemite.
Mocht er niets aangepast kunnen worden dan zou ik op eigen kosten een motel in Mammoth Lakes of Bishop nemen, bijvoorbeeld de Motel 6. Kost niet veel en je krijgt er veel voor terug.

Marianne
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Hockey schreef: dag 3 San Francisco - Yosemite National Park/Sequoia National Park
dag 4 Yosemite National Park/Sequoia National Park - Las Vegas

dag 7 Bryce Canyon National Park - Monument Valley & Grand Canyon
dag 9 Monument Valley & Grand Canyon - Royte 66

Ik heb het in een van naar schema gezet.En dan schrik ik. Yosemite en Sequoia zijn twee parken die een flink eind uit elkaar liggen. Monument Valley en Grand Canyon zijn ook twee parken. Ga eens goed na op welke dagen je nu precies reist en waar je zal overnachten.
Fox heeft de planning gemaakt. Ik denk dat je dag 3 naar Yosemite Park rijdt. Kun je dag 4 's-ochtends fris erin en daarna 's-middags naar Sequoia Park, daar de volgende ochtend in en 's-middags naar Las Vegas. Dag 3 overnacht je in Modesto, dag 4 in Visalia.

Zo ook met Monument Valley denk ik, kom je eind dag 7 aan, dag 8 bezoeken, eind dag 8 naar Grand Canyon. Zoiets verwacht ik.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Mariëlle schreef:Het lijkt mij ook nog al een eind voor in 14 dagen. Ga je met een gewone auto of met een camper? En liggen er al overnachtingen vast?

Op de site http://www.nps.gov kun je heel veel informatie vinden over alle nationale parken. Ook praktische zaken via de link "plan your visit".
Heb zo geen idee van de afstanden. Dat heb je in Europa wel aardig, maar de kaart van Amerika ken ik eigenlijk niet zo.

We hebben een gewone auto gehuurd, een Dodge Charger met kofferbak als het goed is :-).
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Martin & Marianne schreef:Is het deze reis? Dan ziet het er zo uit:
1 naar SF
2 SF
3 SF - Modesto
4 Modesto - Visalia
5 Visalia - Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas - Bryce
8 Bryce - Mexican Hat
9 Mexican Hat - Flagstaff
10 Flagstaff - Laughlin
11 Laughlin - Los Angeles
12 Los Angeles
13 Los Angeles - Ams
14 Ams

Er is vooral naar de prijs gekeken bij de overnachtingen, niet naar de ligging.
Als er iets aangepast kan worden zou ik Modesto (ligt 2,5 uur van Yosemite!) en Visalia aanpassen. Bekijk deze plaatsen eens op googlemaps en kijk naar de afstand tot de parken.
Mooier zou zijn om een nacht in of dichtbij Yosemite te hebben en dan een nacht in bijvoorbeeld Bishop. Dan sla je Sequoia over, maar daar heb je toch geen tijd voor, je hebt een mooiere en kortere route en je hebt meer tijd voor Yosemite.
Mocht er niets aangepast kunnen worden dan zou ik op eigen kosten een motel in Mammoth Lakes of Bishop nemen, bijvoorbeeld de Motel 6. Kost niet veel en je krijgt er veel voor terug.

Marianne
Ja die is het Marianne. Weet niet of je zelf nog wat kunt veranderen nu. Voor dat je deed boeken volgens mij wel, nu denk ik niet meer nu er al betaald is.

Eigenlijk wilden we een motor-rondreis. Maar dat was niet interessant. Wat je voor een huurmotor betaald is krankjorum. Toen gekeken om zelf tickets te regelen en bij booking.com voor hotels. En toen kwam ik op die pagina van Fox, die overigens wel meer vakanties heeft die ik leuk vind. Voordeel is: alles is geregeld. Denk hun hebben goede prijzen omdat ze groot inkopen, dat kan ik in m'n uppie niet. En vind het wel leuk om de toeristische dingen te bekijken. Ben je er paar keer geweest, dan misschien niet. Maar nu, 1e keer in Amerika, waarom zou je dan niet de toerist uit gaan hangen? :-)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Bericht door PSVwally »

Ik vind je enthousiasme leuk en je gaat zeker ook veel zien, alleen ontbreekt het je aan tijd om echt dingen goed te bekijken. Je hebt al te weinig tijd om alle viewpoints te bekijken, laat staan om dus ook een (korte) wandeling te maken.
Mexican Hat ligt bv 30min boven Monument Valley, Flagstaff 1,5u ten zuiden van de Grand Canyon. Die 2u is al verloren tijd.
Ik begrijp best dat Fox ook aan de reis moet verdienen, maar als je geen plaatsen in Tusayan kopen snap ik niet dat. Ze de reis laten eindigen in LA maar dan niet Williams als overnachtingsplek nemen. Dat ligt ook op een uur
vd Grand Canyon, maargoed. Modesto en Visalia zijn ook van die plekken.

Nu een leuke reis gaan maken en ervan genieten en dan snel terugkomen met wat meer tijd en betere eigen planning om het ook echt te beleven.

Ook de 5e keer hang ik nog de toerist uit. Leuk dat fox alles regelt, maar je gaat echt heel veel in de auto zitten en voor alle parken die je bezoeken gaat moet je die auto echt uit.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ja denk het ook, dat de tijd beetje krap gaat worden om alles te zien wat op de planning staat. Eigenlijk heb je nog meer tijd nodig, maar dit was maximaal haalbare in verband met vakantie verlof voor m'n zoon, kon niet langer vrij krijgen. Maar mag de pret verder niet drukken :-).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Johan VL schreef: Heb zo geen idee van de afstanden. Dat heb je in Europa wel aardig, maar de kaart van Amerika ken ik eigenlijk niet zo.
Je kunt je toch een beetje gaan oriënteren met een routeplanner? Gebruik googlemaps om je route eens te bekijken, dan begrijp je ook de opmerkingen hier beter. Ik zou je dat echt aanraden, dan weet je wat je ongeveer te wachten staat.
Ik vermoed ook dat er niets meer aangepast kan worden, maar ik zou dan serieus kijken naar mijn voorstel om Visalia te laten vallen en in plaats daarvan - als de Tioga Pass open is - een overnachting ten oosten van Yosemite te nemen. Het kost je misschien 80 dollar voor een extra overnachting, dat is te overzien lijkt me
Ik heb de Fox-route van Modesto naar LAs Vegas hier en mijn voorstel hier in googlemaps gezet, bekijk dat eens goed.
En bekijk de sites die gegeven zijn om een beeld te krijgen van de parken.

Koop hier alvast de Hallwag kaart nr 5, die is bij de betere boekhandel of een ANWB - winkel verkrijgbaar. Of te bestellen bij Tioga Tours (http://www.tiogatours.nl). Dan krijg je een goed beeld van de route.

Marianne
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dank Marianne voor de moeite die je gedaan hebt. Zal morgen bij de ANWB vast die kaart gaan halen.

In afstand verkijk je je nogal gauw ja. Zal dit weekend alle stops eens even in google maps zetten, en kijken hoe ze liggen ten opzichte van de parken.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

citaat van Fox:

"Uw reis is inclusief een gepersonaliseerde route- en reisgids:
Ons roadbook is een zeer complete reisgids voor uw vakantie inclusief uitgebreide routebeschrijvingen en routekaarten. U ontvangt dit boek voor uw vertrek in Nederland via de post. Het bevat een uitgebreide routebeschrijving voor de hele reis inclusief reistijd en adressen, interessante stops voor onderweg en tips voor bezienswaardigheden. Dit boek zorgt ervoor dat u vantevoren een juiste inschatting kunt maken van de reistijd, een selectie van de meest interessante bezienswaardigheden en geen hoogtepunt hoeft te missen.
"

Zou fijn zijn om dit tijdig te ontvangen, daar kun je alvast wat mee. Ben benieuwd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Hier alvast hoe ik het zou doen:

Op dag 3 kun je al naar Yosemite rijden, het is alleen jammer dat je eerst nog de auto op moet halen en dat je na het bezoek aan het park weer helemaal terug moet rijden naar Modesto. Hou er rekening mee dat het vroeg donker is in oktober (tussen 7u en 7u30).

Op de site van Fox staat voor dag 3 het volgende:
Vandaag haalt u uw auto op in het centrum van San Francisco en reist u vervolgens naar het binnenland in de richting van Yosemite National Park. Indien de tijd het toelaat, raden wij u aan om een stukje van de prachtige Pacifische Kustroute te rijden. Overnachting in Modesto.
Die kustroute zou ik vergeten, dat gaat echt niet lukken, in elk geval niet in combinatie met Yosemite. Als je naar Yosemite rijdt, rij dan via de 120 naar Yosemite Valley. Je rijdt dan boven Modesto langs, via Manteca en Groveland. Je zou rond het middaguur in Yosemite kunnen zijn. Bij de ingang van het park koop je de America the Beautiful Pass. Kost 80 dollar (per auto) en je kunt daarmee alle nationale parken gratis bezoeken (geldt niet voor Monument Valley)
Koop een broodje onderweg of in het park en zoek een mooi plekje op om te picknicken en verken de vallei. Zie voor wandelingen daar mijn wandelsite. Als je niet wilt wandelen daar en je bent snel uitgekeken in de vallei zou je naar Glacier Point kunnen rijden. Stop even bij Tunnel View (voor het uitzicht op mijn avatar). Bij Glacier Point heb je een prachtig uitzicht over het park.
Dan via de 140 het park verlaten en naar Modesto. Het is ongeveer 2,5 uur rijden van Yosemite Valley naar Modesto, dus vertrek op tijd uit Yosemite als je niet het donker wil rijden. Met een gps is dat trouwens niet zo'n probleem, maar ik zou zeker het eerste stuk niet in het donker rijden.
Kijk hier voor de Yosemite Guide (die krijg je ook bij de ingang van het park).

Dag 4. Ik zou hier kiezen tussen Yosemite en Sequoia. Als je naar Sequoia gaat rij je via Fresno naar Kings Canyon. Hier kun je naar Grant Grove. De General grant tree is een van de grootste bomen ter wereld. Het is vanaf de parkeerplaats maar een klein stukje lopen. Zie ook hier voor ons verslag.
Na Kings Canyon rij je via de generals Hwy verder, naar sequoia NP. Zie http://www.nps.gov/seki voor een kaart van het park. In Sequoia rij je naar de parkeerplaats bij de General Sherman Tree. De General Sherman is de grootste boom te wereld. JE moet wel een stukje wandelen. Ik weet niet of de shuttlebussen dan nog rijden, maar als dat het geval is kun je van de parkeerplaats naar de boom lopen, en dan naar de shuttlebushalte lopen en met de bus terug naar de parkeerplaats. Het is erg mooi om hier nog iets verder te lopen, langs de Congress Trail. Of beklim Moro Rock.
Zie hier en hier voor onze bezoeken aan de General Sherman Tree.
En dan door naar Visalia. Dit is ruim 1,5 uur rijden vanaf de General Sherman Tree.

Op dag 5 kun je rechtstreeks naar Las Vegas rijden. Mooier, maar wel een paar uur langer is het om via Death Valley te rijden.

Op dag 7 rij je door Zion NP. Je kunt de canyon in, met de shuttlebus. Ik vind dat wel een aanrader. Doe dan ook een van de leuke korte wandelingen in het park, zie mijn wandelsite voor de mogelijkheden. Zorg ervoor dat je voor zonsondergang bij Bryce bent. Je verliest hier een uur, maar de zon gaat nog steeds op hetzelfde tijdstip onder als je je aan de oude tijdzone houdt. :wink: Zie hier voor Bryce in september. Koud, maar heel mooi.

Dag 8: je kunt op twee manieren van Bryce naar Mexican Hat rijden, via Capitol Reef of via Page. Via Page is iets sneller, via Capitol Reef net iets mooier misschien. Ik zou de route via Page nemen, je rijdt dan een klein stuk dezelfde route als toen je van Zion kwam. In Page is Antelope Canyon een aanrader, zie ook hiervoor mijn 2011-verslag.

Dag 10: bezoek deze dag alvast de Desert view drive. De volgende dag kun je de bus nemen naar Hermit's Rest en zo hier en daar uitstappen voor een view point.

Als je in Bishop zou overnachten in plaats van in Visalia (wat ik zou doen als de Tioga Pass open is) dan zou ik dag 3 naar de Mariposa grove rijden voor de sequoia's. Je rijdt dan vanuit SF richting Oakhurst en de zuidingang van Yosemite. De volgende dag heb je dan voor Yosemite en je rijdt, door Yosemite, via de Tioga PAss naar Bishop. Of Mammoth Lakes. Van Bishop rij je via Deaht Valley naar Las Vegas.

Marianne
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ik schrijf hier nu een beetje van wat ik vind op internet. Misschien dat andere mensen er iets aan hebben. Voor mij tevens een soort notitieblokje. En iedereen die er op of aanmerkingen over heeft, is welkom om die te plaatsen. Misschien zie ik dingen verkeerd, ben immers nog nooit in Amerika geweest.

Dag 1 en dag 2: 's-avonds naar het hotel Whitcomb in San Francisco. 1231 Market Street. Ligt vlak aan de 101. Eigenlijk een goede ligging, met op loopafstand "Chinatown" met de Cable Car. Pier 39 en de Golden Gate Bridge. Denk dat je vanaf Pier 39 misschien Alcazar ook al kunt zien liggen. Dag 1 zal er niet meer veel puf voor zijn, maar dag 2 dus de hele dag om hier rond te lopen. Nog meer tips voor dat hoekje van San Francisco?

Dag 3: auto ophalen in San Francisco en naar Modesto. Als het kan via de Pacific Coastroute. Hotel in Modesto is Best Western Palm Court Inn, 2001 W Orangeburg Avenue. Kortste route is 142 kilometer (ja ik weet het, maar in kilometers heb ik een beter beeld in m'n hoofd. Kan er miles neerzetten, maar dan reken ik toch om naar kilometers). Ik neem aan dat het dat stuk naar het zuiden is, en wil dat dan volgen tot Santa Cruz en dan niet via San Jose, maar via Watsonville en dan langs het San Luis Reservoir. Moet nog kijken of dat via Gilroy of via de 156 (Holister) wordt. In ieder geval via de Pacheco Pass Highway. Dan via de 5 omhoog, de 132 op, langs San Joaquin River, zo naar Modesto. 387 km voor vandaag.

Dag 4: optijd op staan, ontbijten, en als dan naar Yosemite Park. Ik denk via de 132 en de 49 naar Marposa en dan naar El Portal en zo Yosemite Park binnen rijden. Wat ik nog niet helemaal door heb, is hoe het werkt in zo'n park. Kom je langs een hokje waar je entree moet betalen? En daar dan een kaart kopen voor de auto voor 80 dollar, waarmee je dan in bijna alle national parken kan? En je rijdt in Yosemite Park alles met de auto erdoorheen? Hier een link gevonden van wat daar de bezienswaardigheden moeten zijn: http://wikitravel.org/upload/shared//th ... mite00.png. Ik tel dan met de auto kilometers tot Mono Lake (Lee Viking), en dan weer terug. Sequoia Park op die dag, en dan nog naar Visalia is niet te doen. Daarom tel ik van Mono Lake terug naar Crane Flat en dan via de 41 naar beneden, via Fresno naar Visalia, hotel Holiday Inn, 9000 W Airport Dr, Visalia. 614 kilometer totaal die dag, inclusief alle kilometers door Yosemite Park. Is best flink.

Dag 5: Van Visalia naar Las Vegas, naar het Gold Coast hotel & casino Las Vegas. Adres 4000 W Flamingo Rd, Las Vegas, Na het ontbijt mooi naar Sequoia Park, ligt op de route. Daarna kiezen: via Death Valley of via Calico (volgens mij komen we op de terugweg praktisch langs Calico). Mijn voorkeur gaat dan uit via Death Valley. Daarna door naar Las Vegas. 689 km voor deze dag.

Dag 6: de hele dag in Las Vegas. OK. Kijken wat dat wordt.

Dag 7: 's-ochtends vertrekken naar Zion Park. Dat is 258 kilometer en Bryce National Park, nog een 150 kilometer. Totaal dikke 400 kilometer, en bij Bryce National Park slapen we: 105 East Center Street, Bryce Canyon City.

Zo, nu even pauze. Morgen verder met de andere dagen :-).
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Zie nu je reactie Marianne. Ga ze morgen eens met elkaar vergelijken en dan je tips toepassen. Leuk dat je er zoveel tijd in stopt! :-)
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Op dag 4 heb je 614 km en op dag 5 689 km. Als je dan in je achterhoofd houdt dat het laat licht wordt en vroeg donker en je ook op wegen komt waar je niet te hard moet/kan rijden om nog iets te zien, en er ook nog de nodige viewpoints zijn, dan zou ik keuzes gaan maken. Ook het Mono Lake is trouwens een erg mooie locatie waar je toch echt uit de auto moet om het echt te zien.
Wij rijden eigenlijk per dag nooit meer dan 500 km en dat is dan in een periode waarin het langer licht is! (en eigenlijk is dat al teveel).
Overweeg toch de tips van Marianne eens, misschien een extra hotel boeken en het door Fox geboekte hotel laten schieten...Ik weet zeker dat de reis dan rustiger wordt en je meer gaat genieten van alles wat er te zien is.
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariëlle »

Je kan inderdaad een kaart kopen bij de ingang van Yosemite. Deze "America the beautiful-pas" kost inderdaad ongeveer 80 euro en daar kan je een jaar lang mee naar alle nationale parken. Wij hebben de kaart al gekocht in San Francisco, bij het maritiem museum. Dan kan je ook nog even in het maritiem museum (oude schepen) rondkijken. DIt zit best dicht bij pier 49. Zie http://www.nps.gov/safr/index.htm

In het park zelf kan je inderdaad gewoon rondrijden. Je merkt wat betreft verkeer niet eens heel erg dat je in een park zit. Het is er alleen veel mooier, er zijn minder dorpjes en de benzine is meestal duurder. Ook rijden er vaak gratis bussen in de drukkere gebieden. En er is meestal een visitor centre waar je informatie kunt krijgen, meestal is hier ook een gratis museumpje bij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je bent al goed bezig geweest. Maar doe ook iets met de dingen die hier gezegd zijn.
Johan VL schreef: Dag 4: optijd op staan, ontbijten, en als dan naar Yosemite Park. Ik denk via de 132 en de 49 naar Marposa en dan naar El Portal en zo Yosemite Park binnen rijden. Wat ik nog niet helemaal door heb, is hoe het werkt in zo'n park. Kom je langs een hokje waar je entree moet betalen? En daar dan een kaart kopen voor de auto voor 80 dollar, waarmee je dan in bijna alle national parken kan? En je rijdt in Yosemite Park alles met de auto erdoorheen? Hier een link gevonden van wat daar de bezienswaardigheden moeten zijn: http://wikitravel.org/upload/shared//th ... mite00.png. Ik tel dan met de auto kilometers tot Mono Lake (Lee Viking), en dan weer terug. Sequoia Park op die dag, en dan nog naar Visalia is niet te doen. Daarom tel ik van Mono Lake terug naar Crane Flat en dan via de 41 naar beneden, via Fresno naar Visalia, hotel Holiday Inn, 9000 W Airport Dr, Visalia. 614 kilometer totaal die dag, inclusief alle kilometers door Yosemite Park. Is best flink.
Dit wordt te veel. Het is toch ook niet de bedoeling dat je alleen maar in de auto zit. Stap ook eens uit en maak een wandeling. Als je de Tioga Pass wilt doen, rij dan niet terug naar Visalia.
Er was al verwezen naar http://www.ontdek-amerika.nl en naar de NPS-site. Gebruik die sites, daar vind je alle informatie die je nodig hebt.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dag 1 en dag 2: 's-avonds naar het hotel Whitcomb in San Francisco. 1231 Market Street. Ligt vlak aan de 101. Eigenlijk een goede ligging, met op loopafstand "Chinatown" met de Cable Car. Pier 39 en de Golden Gate Bridge. Denk dat je vanaf Pier 39 misschien Alcazar ook al kunt zien liggen. Dag 1 zal er niet meer veel puf voor zijn, maar dag 2 dus de hele dag om hier rond te lopen. Nog meer tips voor dat hoekje van San Francisco?
Ik weet niet wat hun loopafstand noemen, maar je zit zeker niet dichtbij de golden gate en lopend naar embarcadero is zeker 30 min, lopen naar de fishermans wharf ligt zeker tussen de 45 min en een uur. Loop daar (voora 's avonds) ook niet zomaar overal rond, want je zit tegen Tenderloin aan wat niet het lekkerste buurtje is.
Ik weet niet hoelaat je in SF aankomt, maar ik zou naar de fishermans wharf gaan met de cable car en dan een hop-on-offbusticket nemen. Dan kun je in één dag best veel van SF zien. Evt een avondtour alcatraz erbij, al wordt de dag dan erg druk.

Het is al eerder gezegd door Marianne, maar laat de kustroute op dag 3 zitten. Het mooiste stuk van highway 1 ligt zeg maar van Carmel by the Sea tot Cambria en daar kom je helemaal niet. Tot Santa Cruz heeft geen meerwaarde. Concentreer je op Yosemite. Vooral ook omdat je de auto ook nog moet ophalen. Gebruik hier echt al een halve dag voor Yosemite.

Even jouw dagvoorstelling van Visalia via Sequoia naar Death Valley en Las Vegas. Ik heb geen idee hoe je hier op die kilometerafstand komt. Ik doe even net of ik het routeadvies van marianne niet gelezen heb en je inderdaad via Seki gaat rijden.
Dat ontbijtje moet erg vroeg, of in de auto.... Stel je wilt die dag naar Sequoia dan zou je van Visalia naar Squaw valley moeten rijden en dan zeg maar de Generals Highway door Sequoia naar Three Rivers. Dan ben je in ieder geval door een mooi stuk Sequoia NP heengereden. Ik neem even geen stop/pauze tijden mee en wegwerkzaamheden in dit NP. Alleen dit stuk is al zo'n 210 kilometer. Ruim 3.5u rijden zonder stops.
Dan kun je kiezen om of via Visalia naar de 99 te rijden of de 65 te pakken vanaf Exeter naar Bakersfield, dat scheelt beide niet zo veel tijd. Bij Bakersfield heb je de keuze om of de 178 via Lake Isabella te pakken of om de 58 richting Mohave en dan de 14 richting Ridgecrest te pakken. Dan de 395 naar Olancha en dan rechtsaf richting death valley. De rit vanaf Visalia of Exeter naar Furnace Creek, wat een goede maatstaf is voor Death Valley is dik 500 kilometer reken op zeker 5.5 tot 6u rijden en dan heb je dus nog niets van death valley gezien, alleen er doorheen gereden.
Dan moet je nog nog ruim 200km naar Las Vegas wat ook ruim 2 uur rijden is.... Ik zit dus eerder op 900+ kilometer voor de dag. Dat ga je qua afstand misschien wel redden, maar qua tijd ga je alleen in de auto zitten. Reken op meer dan 10u zuivere rij tijd.

Ik zou je echt adviseren om 1.5e dag Yosemite te doen en als je de overnachting in Visalia niet naar Bishop kunt/wil verzetten Sequoia overslaan en of direct of via Lake Isabelle en Death Valley naar Las Vegas te rijden. Dan is het nog 7u zuivere rijtijd, maar dan kun je als je heel vroeg vertrekt nog wel de/wat highlights van Death Valley doen.
Dag 7: 's-ochtends vertrekken naar Zion Park. Dat is 258 kilometer en Bryce National Park, nog een 150 kilometer. Totaal dikke 400 kilometer, en bij Bryce National Park slapen we: 105 East Center Street, Bryce Canyon City.
Ook hier heel vroeg vertrekken, je verliest een uur als je naar Zion gaat ivm tijdzone, dus je bent als je om 7u uit las Vegas vertrekt rond 10.30 in Zion. Je moet tot eind Oktober gebruik maken van de shuttle bus.. ik zou hier een kleine en evt 1 grote wandeling plannen. Dan terug naar de ingang om je auto op te halen en dan kun je door Zion heenrijden naar Bryce. Net na de Zion tunnel ligt rechts een parkeerplaats, deze wandeling van ongeveer een uur zou je ook nog kunnen doen, leuk met wat afgronden en onder een overhangende rots door naar Canyon Overlook. Zorg idd dat je tegen zonsondergang bij Bryce sunset point staat. Overigens slaap je volgens mij in de Bryce View lodge, dat ligt nog wel gunstig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer