Reis Mandijtjuh: Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mandijtjuh
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:55
Contacteer:

Reis Mandijtjuh: Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas?

Bericht door Mandijtjuh »

Ben gaan twijfelen over onze 2e Amerika reis.. Eerst was het de bedoeling om Yellowstone/Moab/Zion/Las Vegas te doen..
Zion en Las Vegas vonden we super van onze 1e reis en Yellowstone lijkt mij ook super mooi.
Maar ik had een tijd terug het verslag van Martin en Marianne gezien van 2006 van Seattle/Olympic NP naar beneden naar San Francisco en dat zag er ook heel erg mooi uit.
Nu zag ik vorige week een filmpje hoe iemand Orca's zag zag van heel erg dichtbij in omgeving San Juan Island bij Seattle. Het is echt mijn droom om ze ook in het wild te zien! Heb al wel de vorige keer in Monterey walvissen gezien en dit was al super! Maar helaas geen Orca.. Nu ben ik bezig geweest om een beetje een route te maken voor die omgeving om te kijken wat mogelijk is. Het liefst zouden we namelijk alsnog willen eindigen in Las Vegas maar vraag mij af of dit niet te ver is voor 3 weken.
Wat ons het mooiste lijkt: San Juan Island, Olympic NP, Lake Quinault, Crater Lake NP, Yosemite, Las Vegas en evt Lake Tahoe??
Dit heb ik samengesteld:

Van - Naar Rijtijd:
1 AMS – Seattle (of Vancouver)
2 Seattle - San Juan Island 3:33
3 San Juan Island - San Juan Island
4 San Juan Island - Olympic NP 4:28
5 Olympic NP - Olympic NP
6 Olympic NP - Lake Quinault 2:29
7 Lake Quinault - Portland 3:14
8 Portland - Woodburn (outlet) 0:38
9 Woodburn- Crater Lake NP 3:48
10 Crater Lake NP - Lassen Volcanic NP 4:27
11 Lassen Volcanic NP - Lake Tahoe 3:39
12 Lake Tahoe - Lake Tahoe
13 Lake Tahoe - Lake Tahoe
14 Lake Tahoe - Yosemite 4:28
15 Yosemite - Yosemite
16 Yosemite - Yosemite
17 Yosemite - Lone Pine/Death Valley 3:53
18 Lone Pine/Death Valley - Las Vegas, NV 3:54
19 Las Vegas, NV - Las Vegas, NV
20 Las Vegas, NV - Las Vegas, NV
21 Las Vegas, NV – AMS
22 AMS
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas??

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo! En het kan ook best, hoewel ik het zelf iets anders zou verdelen. Ik zou Lake Tahoe laten vallen, of alleen opnemen als tussenstop, en wat meer tijd voor Washington en Oregon uittrekken. Of een extra dag voor Lassen Volcanic, daar heb je nu erg weinig tijd voor.
In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?

Marianne
Mandijtjuh
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:55
Contacteer:

Re: Reis Mandijtjuh: Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas?

Bericht door Mandijtjuh »

Waarschijnlijk Juni of eerste 3 weken september. Moet nog nakijken hoe het zit met het weer daar..
Ik had Lake Tahoe er zo tussengedaan om wat meer rust te hebben. We willen niet iedere dag rijden.. Wat zouden jullie anders aanraden als tussenstop tussen Lassen Volcanic en Yosemite?

Nog tips voor hotels?
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mandijtjuh: Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas?

Bericht door Martin & Marianne »

Lake Tahoe is prima als tussenstop voor 1 nacht, maar 3 nachten leek me wat veel omdat je die tijd ook ergens anders goed kunt gebruiken. Met 2 nachten voor Lassen is het ook veel minder gehaast op dat stuk en heb je die rustdagen niet nodig,
Juni is erg vroeg voor de parken in het noordwesten. heb je ons 2006-verslag al bekeken? Wij waren er half juli en hadden op veel plaatsen nog sneeuw.

Marianne
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Mandijtjuh: Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas?

Bericht door Yeehaw »

Mooie route hoor. Zal je geen spijt van krijgen. Ik zou ook september kiezen.
Met die orcas weet je het nooit. Wij hebben dit in Alaska gedaan en hebben alleen maar kleintjes gezien.
Olympic en Crater Lake allebei mooi maar je moet er wel goed weer bij hebben en helaas is het vaak bewolkt. Je kan Crater Lake gerust overslaan als het bewolkt is. Dat geldt ook voor Mt. St. Helens maar die zie ik niet in je route.
Lassen is heel mooi maar met een halve dag hadden wij het wel gezien.
Lake Tahoe kan best. Rondje om het meer met een bezoek aan het Donner Museum is aan te bevelen maar meer dan 2 nachten hebben wij er ook nooit doorgebracht. Van Lake Tahoe kan je richting Yosemite een omweg maken door Gold Country. Daarna kan je Tioga pass nemen naar Lee Vining en Lone Pine. Als je er nooit bent geweest is Bodie ook zeer de moeite waard en de Bristlecones vanaf Big Pine en Alabama Hills bij Lone Pine. We hebben wel eens 4 dagen aan de eastern Sierra doorgebracht zonder ons te vervelen. Is erg veel te zien.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer