Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jochem05: Californie - Zuidwest

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jochem05
Amerika-ontdekker

Reis jochem05: Californie - Zuidwest

Bericht door jochem05 »

Hallo,

In oktober gaan wij rondreizen door Californië en wat parken in naburige staten. Hieronder staat een schema wat wij nu in gedachten hebben. Hebben jullie suggesties om dit reisplan te verbeteren: missen we wat, zijn we ergens te kort of juist te lang? Adviseren jullie om op sommige plekken vooraf al te boeken? Het schema is nog niet helemaal volledig, en na de opsomming volgen wat specifieke vragen. Wij vinden het prettig om 4 weken achter elkaar continu in de auto te zitten en juist wel zo nu en dan een rustdag te nemen: niks gepland qua reizen of activiteiten.

Overnachtingen op dag 1 t/m 4 en dag 12 zijn al geboekt. Laatst genoemde plaats op een dag is die van de geplande overnachtingslocatie.

dag
1 San Francisco (aankomt vliegveld SFO rond middag uur en met OV naar stad)
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco ('s ochtends vroeg auto ophalen) --> San Jose ('s avonds concert)
5 San Jose --> Yosemite Valley (en park)
6 Yosemite Valley --> Tiago Pass, Mono Lake, Bodie --> Bishop
7 Bishop --> Furnance Creek
8 Furnance Creek --> Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas--> Zion Park
11 Zion --> Bryce Park
12 Bryce --> Grand canyon (noordkant, overnachting reeds geboekt)
13 Grand Canyon (noordkant) --> Monument Valley
14 Grand canyon --> Mojave desert
15 Mojave desert --> Joshua tree national park
16 Joshua Tree --> Anza Borrego park
17 Anza Borrego --> Alpine --> San Diego
18 San Diego
19 San Diego
20 San Diego --> Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles
23 Los Angeles --> Santa Barbara
24 Santa Barbara --> San Simeon ?? (stadje is verder zelf niks)
25 San Simeon --> Big Sur --> ???
26 ????
27 Monterey --> Gilroy --> Santa cruz (31 okt: Halloween)
28 Santa cruz SFO (vlucht rond middaguur)
29 Amsterdam (aankomt dag later)

Specifieke vragen (naast de algemene vraag om tips)
Vraag dag 6:
Van Yosemite Park via de Tiago Pass, Mono Lake en Bodie naar Bishop lijkt een behoorlijke rit. We zitten ook nog te kijken of we kunnen overnachten in Lone Pine (obv de ANWB reisgids info over de stadjes) iets zuidelijker, dus nog een stukje verder. Zijn hier ervaringen mee?

Dag 13:
Hier staat nu een uitstapje naar Monument Valley. De korte route is afgesloten voor onbepaalde tijd en daarmee is het een flinke rit geworden vanaf de noordzijde van de grand canyon. Zeker als je daar nog wat wilt zien en dan weer terug rijdt over dezelfde weg grotendeels naar de zuidkant van de grand canyon. Hoe zijn de ervaringen met het uitstapje naar Monument Valley en is het de moeite waard?

Alvast bedankt voor het meedenken en alle reacties.

Groeten, Sjoerd en Lieke
Hier is mijn voorsteltopic
jerommeke10
Amerikakenner

Re: Rondreis Californie - Zuidwest

Bericht door jerommeke10 »

Vraag dag 6:
Van Yosemite Park via de Tiago Pass, Mono Lake en Bodie naar Bishop lijkt een behoorlijke rit. We zitten ook nog te kijken of we kunnen overnachten in Lone Pine (obv de ANWB reisgids info over de stadjes) iets zuidelijker, dus nog een stukje verder. Zijn hier ervaringen mee?
Ik zou eerder iets noordelijker dan Bishop overnachten, want jullie hebben heel weinig tijd voor Yosemite.
Concreet: Lee Vining, Mammoth Lakes of vlakbij Bodie: Virginia Creek Settlement. En dan sunset bij Mono Lake meepikken. En op dag 7 Bodie doen, vroeg in de ochtend (minder volk, minder warm).
12 Bryce --> Grand canyon (noordkant, overnachting reeds geboekt)
13 Grand Canyon (noordkant) --> Monument Valley
14 Grand canyon --> Mojave desert
Monument Valley is zeer zeker de moeite, maar het ligt wel een heel eind uit je route. Logischer is:
op dag 12: Bryce-Page
op dag 13: Page-GC South
op dag 14: GC-Mojave desert

In Page is ook vanalles te doen: Horseshoe bend en Antelope canyon zijn het bekendst, maar er is nog veel meer.
23 Los Angeles --> Santa Barbara
24 Santa Barbara --> San Simeon ?? (stadje is verder zelf niks)
25 San Simeon --> Big Sur --> ???
26 ????
27 Monterey --> Gilroy --> Santa cruz (31 okt: Halloween)
Je neemt wel veel tijd voor de kustroute. Drie dagen (LA-San Simeon-Monterey-SF/Santa cruz) is comfortabel en meer gebruikelijk, en geeft je een extra dag in te vullen naar keuze.
jochem05
Amerika-ontdekker

Re: Rondreis Californie - Zuidwest

Bericht door jochem05 »

jerommeke10 schreef:Ik zou eerder iets noordelijker dan Bishop overnachten, want jullie hebben heel weinig tijd voor Yosemite.
Concreet: Lee Vining, Mammoth Lakes of vlakbij Bodie: Virginia Creek Settlement. En dan sunset bij Mono Lake meepikken. En op dag 7 Bodie doen, vroeg in de ochtend (minder volk, minder warm).
Daar heb je een goed punt. Lastig is dat we de overnachting aan de Grand Canyon North Rim al geboekt hebben en dat na onze overnachting het seizoen (de pas?) sluit voor de winter. Al met al hebben we flink wat km te maken om tot de Gran Canyon te komen. Als we het eerste deel rustiger aandoen (dag extra Yosemite/Death Valley) zullen we ergens anders een dag moeten slinken. Als opties zie ik de volledig dag Las Vegas of geen aparte overnachting in Zion en Bryce. Iemand suggesties?

jerommeke10 schreef: Monument Valley is zeer zeker de moeite, maar het ligt wel een heel eind uit je route. Logischer is:
op dag 12: Bryce-Page
op dag 13: Page-GC South
op dag 14: GC-Mojave desert
In Page is ook vanalles te doen: Horseshoe bend en Antelope canyon zijn het bekendst, maar er is nog veel meer.
Daar zitten we ook erg over te twijfelen. Monument Valley lijkt ons heel erg gaaf en als je er (relatief) dicht in de buurt bent.... Maar het is toch een flinke omweg. Ik denk dat het wel rust geeft om de uitstap niet te maken, maar hier zullen wij tweeen het nog maar eens over moeten hebben. ;-)

jerommeke10 schreef: Je neemt wel veel tijd voor de kustroute. Drie dagen (LA-San Simeon-Monterey-SF/Santa cruz) is comfortabel en meer gebruikelijk, en geeft je een extra dag in te vullen naar keuze.
Je opmerking klopt helemaal. We hebben zelfs nog een dag over (26). Als we de kustweg in 3 dagen doen zijn er dus nog twee dagen in te vullen. Vanaf dag 13 staat nog niets vast dus kan er nog worden geschoven in de planning (meer moois om te zien! :thumbup: suggesties?). We zouden dit natuurlijk ook kunnen gebruiken om wel de uitstap naar Monument Valley te doen... hmm... Maar eens over nadenken.

Groet, Sjoerd
jerommeke10
Amerikakenner

Re: Reis jochem05: Californie - Zuidwest

ls we het eerste deel rustiger aandoen (dag extra Yosemite/Death Valley) zullen we ergens anders een dag moeten slinken
Mijn voorstel was om Bishop te wijzigen in Lee Vining, en de volgende dag in Furnace Creek te behouden. Dat verandert voorts niets in jouw schema. Nogal wat mensen doen Yosemite-FC in 1 dag (dat is ongetwijfeld te gehaast), maar met een tussenstop rond Lee Vining lukt het best. Je hebt op dag 8 ruim de tijd om verder Death valley te bezoeken en dan naar LV te rijden.
Vlakbij Bodie vond ik Virginia Creek motel een aanrader, maar dat schreef ik al.
Lastig is dat we de overnachting aan de Grand Canyon North Rim al geboekt hebben
Meestal kan je gratis annuleren en in jouw geval zou ik dat doen.
dus nog twee dagen in te vullen
Monument valley :wink:
In Zion is 2 dagen absoluut aangewezen, maar dan moet je ook met Bryce gaan schuiven.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik neem aan dat de logies bij de North rim die je geboekt hebt bij Jacob Lake is, aangezien de faciliteiten bij de North rim zelf sluiten op 15 oktober. Er is dan ook kans de weg er naar toe (tijdelijk) gesloten wordt wegens sneeuwval. Ik zou dus ook mee gaan in het voorstel van Jerommeke en naar de South rim gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de North Rim zeker mooi, en een overnachting in de lodge lijkt me prachtig, maar in jullie route zou het eigenlijk handiger zijn om Zion-Bryce- Page - Monument Valley - South Rim te doen.
Ik begrijp dag 14 niet; je komt dan toch van MV?
Ik zou zelf meer tijd voor Yosemite uittrekken zodat je iets meer kunt doen daar dan alleen er doorheen rijden, en minder tijd voor het laatste stuk.
Dag 27: wat is er in Gilroy?
Met 29 dagen zou je ook naar Moab (Arches, Canyonlands) kunnen gaan, maar dat betekent wel veel minder tijd voor de steden. Zo t zien gaat jullie voorkeur uit naar de steden?

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Dag 27: wat is er in Gilroy?
Premium outlet shopping center neem ik aan :wink:
Die heb je ook in bv. LV en Camarillo (boven LA).
jochem05
Amerika-ontdekker

Bericht door jochem05 »

Inderdaad in Gilroy is een outlet om de lege plekjes in de koffers te vullen :thumbup:

In the North Rim is een lodge geboekt, laatste nachtje voordat hij sluit. Het was mogelijk op de site, maar we gaan het nog even na voor de zekerheid.

Dag 14 klopt idd niet, hier was het idee om Monument Valley te bekijken en dan terug te rijden naar ongeveer de Grand Canyon south rim voor een overnachting. Hoewel we nu denken daar toch wat tijd te willen besteden na alle punten.

Page hadden we helemaal nog niet bedacht, goede aanvulling!

Wat betreft alles suggesties (bedankt!) zijn we nog wat scenario's aan het puzzelen in het programma. Nu hebben we dagen te veel ipv te weinig, dus even door puzzelen/afwegen. Komen dan met een update. :-D
jochem05
Amerika-ontdekker

Bericht door jochem05 »

Bedankt allemaal voor de reacties! Hierbij een korte weergave van hetgeen we hebben meegenomen en daaronder het nieuwe reisschema.
Na wat wikken en wegen lijkt Arches ons toch wat te ver weg, zeker niet onmogelijk en heb hem nog in een alternatieve planning staan (via zion park (2 dagen) --> north rim --> page --> bryce --> arches -> monument valley als tussenstop --> south rim ... en daarmee slaan we dan de mojave desert over).
Monument Valley willen we nu sowieso naar toe . Page is aan het programma toegevoegd, dagje langer in de south rim en ook via het forum nog op een leuk idee gekomen om naar de Verde Canyon Railroad te gaan. Gelukkig was er die ruimte want kwam erachter dat ik met die aankomst dag in Nederland in de war was, ondanks dat het er netjes bij stond. :oops: Maar heel fijn dat ik er nu achter kom.
De kustweg highway 1 heb ik een dagje korter gemaakt (geen overnachting in big sur meer).

Hier is de volgende opzet:
1 San Francisco (aankomst rond middaguur)
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco --> San Jose (ivm concert)
5 San Jose --> Yosemite Valley
6 Yosemite Valley --> Tiago Pass, Mono Lake (sunset), Bodie --> Lee Vinning
7 Lee Vining --> Furnance Creek (death valley)
8 Furnance Creek (Sunrise sabriski point) --> Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas --> Zion Park
11 Zion Park --> Bryce Park
12 Bryce Park --> Grand canyon (north rim)
13 Grand canyon (north rim) --> Page (route bovenlangs via Kanab ivm afgesloten weg)
14 Page --> Monument Valley --> Gran Canyon South rim
15 Grand Canyon (south rim)
16 Grand Canyon (south rim) --> Verde Canyon (Railroad)
17 Verde Canyon --> Mojave desert
18 Mojave desert --> Joshua tree national park
19 Joshua Tree --> Anza Borrego
20 Anza Borrego --> Alpine - San Diego
21 San Diego
22 San Diego
23 San Diego --> Los Angeles
24 Los Angeles
25 Los Angeles
26 Los Angeles --> Santa Barbara
27 Santa Barbara --> Monterey
28 Monterey --> Gilroy --> Santa cruz
29 Santa cruz --> SFO (vertrek rond middaguur)
30 Amsterdam

Wat is nu jullie indruk?
Groet, Lieke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Lieke,
Jullie trekken relatief veel tijd uit voor de Grand Canyon, met zowel de North Rim als de South Rim. Ik zou liever een dag extra Zion doen, maar ook Yosemite komt er wel erg bekaaid van af. En dan wel weer ruim de tijd voor het stuk na de Grand Canyon. Je zou Bryce na de North Rim kunnen doen, dan kun je een extra dag voor Zion uittrekken. Je zou dat ook ter plekke kunenn bkeijken, dan kun ej het van het weer laten afhangen. Met 2 nachten Zion kun je op weg van Las Vegas naar Zion ook nog Valley of Fire meenemen. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor het stuk van Death Valley - Las vegas - Zion - bryce - Grand Canyon. Dat was in september, dus enigszins vergelijkbaar qua periode.

Marianne
jochem05
Amerika-ontdekker

Bericht door jochem05 »

Beste allemaal,

Inmiddels zijn we weer gewend aan de Nederlandse samenleving. We hebben, ook mede dankzij alle tips, een fantastische reis gehad. De Amerikanen zijn echt supervriendelijk en gastvrij. We zouden zo weer gaan :thumbup:
We hebben veel gehad aan meerdere topics op dit forum. Zo hebben we bijv. door de shut down Yosemite niet kunnen bezoeken (goede reden om terug te gaan), maar wel Calavares Big Trees State Park, Jamestown en Lake Tahoe.

Groetjes, Sjoerd & Lieke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer