Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kaiser Chief: vragen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kaiser chief
Amerikafan

Reis Kaiser Chief: vragen

Bericht door kaiser chief »

Hallo,

We zijn van plan om volgend jaar eind april of begin mei volgende route te doen:

Las vegas (3 nachten)
Williams (2 nachten)
Montezuma’s castle en sunset crater volcano np bezoeken, overnachten in page
Antelope canyon bezoeken en rijden tot bluff (2 nachten)
Rijden naar durango en onderweg mesa verde bezoeken (2 nachten, 1 dag die treinrit)
Rijden naar monticello (2 nachten)
Via natural bridges rijden naar capitol reef (1 nacht)
Panguitch (2 nachten)
Rijden naar vegas (even stoppen in zion)

Ik heb sowieso enkele vragen:

Is het beter om van monticello rechtstreeks te rijden naar bryce, of is tussenstop natural bridges en capitol reef de moeite? Of is natural bridges te veel hetzelfde als arches?

Durango lijkt me wel een leuk dorpje, maar is die treinrit de moeite? Of rij ik van bluff beter via mesa verde naar monticello ineens? Of zijn er ook andere leuke zaken te doen in durango?

Is eind april/begin mei een goede periode voor deze route?

Zijn sommige autoritten te lang?

zijn tuba city en bluff een beetje de moeite, we vinden het ook wel leuk om savonds iets te kunnen gaan drinken in lokaal cafe. Williams is bv goed voorbeeld van leuk dropje waar je nog wat rustig kan eten en drinken savonds.

Verder zijn alle suggesties welkom :thumbup:
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisroute Kaiser Chief: vragen

Bericht door Old Faithful »

Is de overnachting in Williams bedoeld als uitvalbasis voor Grand Canyion N.P.? In dat geval zou ik proberen minstens één overnachting aan de rim of in Tusayan te boeken. Je bespaart dan tijd en benzine, omdat je niet heen en weer hoeft te reizen. Bovendien heb je de mogelijkheid een zonsondergang en/of zonsopkomst aan de Grand Canyon te beleven.

Waarom kies je voor twee overnachtingen in zowel Bluff als Monticello?

Over Capitol Reef willen de meningen nog weleens verschillen. Ik vind het park wel de moeite waard.
Ik heb Natural Bridges ooit bezocht toen ik van Torrey naar Mexican Hat reed, omdat ik er toch langs kwam. Ik heb daar geen spijt van gehad, ik zou er echter niet (ver) voor omrijden.
Ik neem aan dat Panguitch is voor een bezoek aan Bryce N.P.? Afhankelijk van je plannen in Bryce, zou je hier aan één overnachting genoeg kunnen hebben. Aan het einde van de dag zou je dan de twee uurtjes naar Springdale kunnen rijden, zodat je een hele dag voor Zion hebt. Zion is in mijn ogen typisch een park dat je moet ontdekken door er te gaan wandelen. Het is veel minder een "kijk"park dan Bryce.

Ik heb geen ervaring met reizen eind april/begin mei in dat gebied. Met name in de hooggelegen gebieden, denk aan Grand Canyon en vooral Bryce, kan het met name 's nachts behoorlijk koud zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
kaiser chief
Amerikafan

Dank je voor de reactie

Is overnachten aan de grand canyon zelf niet heel duur? Ik dacht nu inderdaad er 2x te overnachten voor 1 dag grand canyon te bezoeken en dan savonds terug naar williams te rijden.

Ik zou eerst merendeel van dag in page wilen doorbrengen (antelope canyon en lake powell), en dan savonds doorrijden naar bluff. Dan heb ik hele dag voor mounment vallen en valley of the gods en dan savonds terug overnachten in bluff. Of rij ik dan savonds beter door tot durango bv?

Ik zou monticello als uitvalsbasis willen nemen voor arches en canyonlands enzo. (omdat moab te duur is om te overnachten)
Of neem ik mss beter 1 overnachting in monticello en 1 in green river bv?
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Je hebt maar weinig tijd, dan zou ik toch overnachting zoeken op een betere locaties. Williams, Bluff, Monticello, Panguitch... allemaal niet ideaal. Ik zou eerst zoeken naar betaalbare plaatsen op de goede locaties, en pas uitwijken als die niet vindbaar zijn.
Bijvoorbeeld:
Grand Canyon: Maswik Lodge of Bright Angel Lodge: vanaf 70 usd.
Monument valley: Gouldings Campsite (cabin) 92 usd,
Bryce: in Tropic heb je Bryce Country Cabin: 99 usd.
In Moab weet ik niet meteen iets, maar daar heb je volgens mij ook goedkopere hotelketens.

Natural bridges vind ik nauwelijks te vergelijken met Arches, en persoonlijk vond ik natural bridges niet zo bijzonder.
kaiser chief
Amerikafan

Ik heb Gouldings Campsite even opgezocht en is al voor groot deel volzet in mei is al snel rond de 200 dollar voor een nacht
is zo een beetje het probleem rond monument valley, iets betaalbaar vindan dat beetje goed gelegen is
bij de andere locaties als bryce is dit waarschijnlijk eenvoudiger
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook eens goed zoeken naar andere overnachtingsplaatsen. Monticello is echt niet handig voor Arches. Is een Motel6 of iets dergelijks in Moab niet mogelijk? Wij zaten dit jaar in het Bowen motel, dat is ook betaalbaar. Voor MV zou ik regelmatige eens checken of er een cabin vrij is, heb je wel bij cabins op de campground gekeken? En anders een yurt in Mexican Hat (San Juan Inn).

En de GC is ook goed te doen. Als je ongeveer weet wanneer je er bent zou ik het alvast vastleggen, annuleren kan tot kort van te voren gratis. En als er nu niets vrij is dan regelmatig checken of er iets vrij komt.
Een mooi en heel goedkoop alternatief is een tent. zal op sommige plaatsen frisjes zijn maar op veel plaatsen kan dat heel goed.

Probeer eens een route per dag uit te schrijven. Dan kun je beter zien wat mogelijk is.

Wij hebben dit jaar Natural Bridges overgeslagen maar verder wel een deel van jouw route gedaan, misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
kaiser chief
Amerikafan

Na nog wat te lezen zou ik eventueel volgende overwegen:

dag 1-3 Las vegas
dag 4+5 grand canyon
dag 6 page
dag 7+8 monument valley
dag 9 durango
dag 10 via silverton en million Dollar Highway naar moab, lijkt me beter dan die trein dan?
dag 11 + 12 moab
dag 13 capitol reef
dag 14 bryce
dag 15 zion
dag 16 las vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Twee nachten MV is niet nodig. Als je van hiken houdt is een extra nacht Zion aan te raden. In mei kan het nog sneeuwen bij Durango/Silverton, zie ons 2013-verslag. Misschien dat stuk overslaan en meer tijd uittrekken voor Moab, Zion en Page?
En schrijf het eens in de van-naar-vorm, dan zie je beter wat reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Ik heb Gouldings Campsite even opgezocht en is al voor groot deel volzet in mei is al snel rond de 200 dollar voor een nacht
Hoe kom je erbij? cabins zijn elke dag nog vrij. Aan 92 usd
https://online.rezexpert.com/book?business_code=5184
jerommeke10
Amerikakenner

In Page krijgt 'lake powell motel' (nieuwe eigenaar) heel goede reviews.
Zal wel snel vol zitten.
kaiser chief
Amerikafan

Re: Reis Kaiser Chief: vragen

Ik heb het iets overzichtelijker uitgeschreven, wat zou ik hier nog aanpassen of beter kunnen doen?
Bijlagen
11-09-2013 9-21-53.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eerst een nacht Grand Canyon en dan een nacht Williams lijkt me wat minder logisch, als er iets in het park te vinden is de 2e nacht zou ik dat andersom doen. Maar dan is Montezuma Castle wat verder uit de richting, dat zou je dan beter de eerste dag kunenn doen. Hmm, lastig.
Van Duango naar Moab via BGotG is een aardige rit. Wij namen daar (vanaf Silverton) nog een tussenstop. Ik had al naar mijn 2013-verslag verwezen, wij gingen ook naar de Black Canyon. En naar het Colorado NM. Ik zou zelf Durango overslaan denk ik, dan kun je de tijd nemen voor het stuk van MV naar Moab (Moki Dugway en Muley Point, Gooseneck SP, valley of the Gods) en een extra nacht Moab doen.
Waarom heb je gekozen voor 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion? Een beetje jammer dat je niet reageert op onze vragen en opmerkingen, zo is het lastig om rekening te houden met je wensen.
Heb je de cabins in MV inmiddels gevonden?

Marianne
kaiser chief
Amerikafan

Sorry als ik niet op vragen zou hebben geantwoord, was in ieder geval niet bewust :(
Ik apprecieer alle inbreng sowieso, en heb inderdaad de cabins gevonden. Ik was inderdaad ergens verkeerd aan het zien, dat hotel is een goede tip.

Als je hele dag bryce doet, en ook die zanduinen wil doen lijkt me 2 nachten bryce wel een goed idee.
Zion zou ik eerder gewoon wat viewpoints willen doen, dus daarom lijkt 1 nacht me voldoende.

Zou juni duurder zijn qua hotels enzo dan mei? Want misschien is begin juni mooiere periode om te gaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of de Coral Pink Sand Dunes de moeite waard zijn, ik heb er nog nooit iets heel positiefs over gelezen. En die liggen tussen Bryce en Zion, dus je hebt wel een volle dag Bryce en maar heel weinig tijd voor Zion. Daarom vroeg ik me af of jullie van wandelen houden en gaf ik de suggestie om in dat geval 2 nachten Zion te doen.
En ik gaf ook de suggestie om Durango over te slaan. Als er dingen zijn die je er echt in wilt houden geef dat dan aan, dan houden we er rekening mee.

Mei en juni zijn allebei prima maanden. Ik vond het dit jaar eind mei in Arches al behoorlijk heet. Hou rekening met Memorial Day, dan is het druk en duur. Verder zal het qua prijs niet veel uitmaken denk ik.

Marianne
kaiser chief
Amerikafan

Ja, misschien dat ik die zand-duinen eerder in het achterhoofd hou voor als ik echt tijd zou hebben en 1 nacht bryce neem beter, en dan savonds doorga tot zion.
Wandelen is sowieso het plan, anders kan je in veel parken niet veel doen. Maar iemand van ons is niet goed te been, dus zullen het sowieso eerder kleine hikes zijn.

durango hoeft niet echt, maar zou ook graag mesa verde bezoeken. Kan eventueel ook 1 nacht in cortez blijven misschien. Of heb je voor mesa verde maar weinig tijd nodig?

Had inderdaad ook al gezien dat je beter niet rond memorial day daar kunt zijn. Dus zal het ervoor of erna worden waarschijnlijk :-)
Laatst gewijzigd door Aricon op 11 sep 2013, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
kaiser chief
Amerikafan

Hallo,

Ik hab nog wat zitten puzzelen en ben nu tot dit gekomen.

1: Las Vegas
2: Las Vegas
3 Las vegas
4 Grand canyon
5 page
6 monument valley
7 moab
8 moab
9 capitol reef
10 bryce
11 bryce
12 zion
13 zion
14 furnace creek
15 lee vining
16 lee vining
17 SF
18 SF
19 SF

Is dit haalbaar? Zeker de route van zion naar furnace creek, is dit niet te lang rijden?
Maar nogmaals tussenstop in lv lijkt me stom.
Zijn er verder andere zaken die ik beter zou wijzigen of laten vallen
Van moab naar bryce kan ik capitol reef laten vallen, maar is die aurorit dan ook niet te lang?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou ook in Phoenix kunnen beginnen, en dan Las Vegas tussen Zion en DV plannen. Dan heb je meer tijd voor de GC, en niet die lange rit van Zion naar DV - hoewel dat wel te oden is in 1 dag. waarom zou het trouwens stom zijn om daar een ancht LV te plannen? Je rijdt er toch langs.
Waarom 2 nachten Lee Vining? Ik zou 1 of 2 nachten in Yosemite of aan de westkant van het park gaan zitten. Twee nachten Bryce is niet nodig, het is een klein park waarvan de de hoogtepunten, incl een wandeling naar beneden, in een middag/avond en ochtend kunt doen. Kijk maar eens naar ons 2013-verslag. Had je daar al eens naar gekeken? Is ook voor Yosemite handig om te bekijken.

Marianne
kaiser chief
Amerikafan

Eigenlijk is beginnen in Phoenix misschien nog wel een goed idee ja. Dan kan je zo naar boven rijden en montezuma's castle doen.
Is Phoenix ook de moeite om te bezoeken? Of beter gewoon meteen van wegrijden. Want is zo een stad waar ik niet meteen een idee van heb. Moet ook de vluchten eens opzoeken natuurlijk.

Misschien inderdaad een nacht in het westen van yosemite logeren.

1 nacht zion is misschien ook wel voldoende inderdaad
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce doen. En misschien is Phoenix wel heel interessant maar je hebt weinig tijd dus meteen de dag na aankomst verder rijden lijkt mij dan het beste.

Marianne
kaiser chief
Amerikafan

Indien phoenix de moeite is wil ik hier eventueel wel 1 of 2 dagen voor verlengen, maar heb het even opgezocht en heeft precies niet echt belangrijke musea ofzo?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties