Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis daisydpl: hulp bij route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
daisydpl
Amerikafan

Reis daisydpl: hulp bij route

Bericht door daisydpl »

bedankt iedereen!!!

oei heb ik mijn topic in het verkeerde onderwerk geplaatst? Ai ai ai, ik ben ook nieuw dus ik weet nog niet perfect waar wat op dit forum staat.

@oortjes : reisje is inderdaad niet het goede woord maar ik heb de neiging nogal veel verkleinwoordjes te gebruiken :D . Inderdaad een zeer grote uitgebreide reis maar we houden beide van reizen en kunnen dan ook geen min. stil zitten. We willen echt zoveel mogelijk zien.

hierbij mijn programma :

dag 1 : aankomst NY omstreeks 13h
dag 2 en dag 3 : volledige dag in NY (programma nog te bekijken)
dag 4 : voormiddag vertrek naar Los angeles. Namiddag aankomst in LA, auto halen bij Avis en check-in hotel
dag 5 : Universal studio's hele dag (onderweg even Hollywood binnen rijden). S'avonds misschien nog even Venice Beach of Rodeo drive verkennen
dag 6 : eventueel Rodeo drive en/of Venice beach indien eerder niet gelukt en dan doorrijden naar Palm Springs. Daar zou ik graag dat standbeeld van Marilyn monroe zien :D
dag 7 : ongeveer 65 km rijden vanaf hotel in Palm springs tot Josqhua tree. Daar dus Joshua tree een paar uurtjes ontdekken en in de late namiddag vertrekken naar laughlin om te overnachten
dag 8: hier zou ik graag van Laughlin naar Grand canyon willen rijden. Hier moet ik wel nog een hotel zoeken dicht bij de canyon :|
dag 9 : hele dag Grand canyon
dag 10 : zeer vroeg vertrekken naar Lake powell om daar de boottocht om 13u te halen. Deze boottocht duurt 2,5 uur en ziet er prachtig uit. Overnachting aan lake powell
dag 11: naar monument valley rijden en daar gehele dag doorbrengen. ook hier moet ik nog een goed hotel vinden in de buurt
dag 12 : naar zion park rijden en daar de rest van de dag doorbrengen
dag 13 : naar las vegas rijden en daar rest van de dag doorbrengen
dag 14 : hele dag las vegas (eventueel helikopter vlucht naar grand canyon)
dag 15: hele dat rijden naar Visalia. Hier wou ik eigenlijk graag al de dag voordien vertrekken en toch al een stukje doorrijden. Ergens in het midden zodat ik dan dag 15 geen 700 km moet rijden. Maar wat ligt er middenin las vegas en visalia waar ik eventueel kan overnachten?
dag 16 : sequoia park bezoeken en in de late namiddag vertrekken naar hotel dicht bij Yosemite park (ook hier hotel nog niet duidelijk)
dag 17: naar san francisco rijden om golden bridge te zien, lombard street & fischermann's warf
dag 18 : alcatraz en eventueel iets wat ik dat 17 niet zou gezien hebben
dag 19 : naar santa maria rijden en daar overnachten
dag 19 : voorbij solvan rijden en santa barbara en dan overnachten in los angeles
dag 20: s'morgens vertrek naar belgië

is dit haalbaar of toch teveel van het goede?

Note mod. Bart
Topic afgesplitst van TOPIC in samenspraak met TS.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis daisydpl: hulp bij route

Bericht door Martin & Marianne »

Je begint redelijk rustig, maar vooral het stuk vanaf dag 15 is echt te veel. Waarom wil je naar Sequoia? Het is sneller en mooier om van Las Vegas via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite te rijden. Een ochtend Yosemite is veel te weinig voor dat park. Je trekt verhoudingsgewijs vele meer tijd uit voor de Grand Canyon. Wat zijn je plannen daar?
Ik zou eens naar een one way kijken, bijvoorbeeld van LA naar SF. Dan hou je meer tijd over de rest. Wil je wel de kustroute doen, verdeel het dan beter want je neemt nu weinig tijd voor het mooiste deel.
Je kunt na de GC beter eerst naar Monument Valley gaan (overnachten in The View Hotel is mooi en duur, een cabin bij gouldings campground is leuk en veel goedkoper, zie daarvoor ons 2008-verslag) en dan naar Page. Kijk eens op googlemaps hoe de route loopt.
Jammer dat je Bryce overslaat, daar zou ik toch proberen tijd voor te vinden.

Marianne
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat het wat veel is. Maar ik lees ik vaker van die schedules waarbij ik van de opsomming al doodmoe wordt. Hoe doe jullie het ? vraag ik me dan af.

Vergis je niet dat sept. in Ned. al koeler is, maar hier nog volop 'lekker warm/heet' kan zijn, vooral als de Santa Ana's blazen (woestijnwinden).

In Palm Springs is er een park dat heet the "Living Desert". Je kunt er wandelen maar er zijn ook rondritten doorheen met open autootjes. Dan wordt je van alles en nog wat verteld over de woestijn, de vegetatie, de dieren, en hoe planten en beesten zich aanpassen/overleven in dat helse milieu.
Ook is er een kabelbaan in Palm Springs, de Aerial Tramway. Die gaat in ong. drie kwartier door vijf klimaatzones. Als je geluk hebt vertrek je uit 'oh wat is het heet' en kun je bovenop de berg sneeuwballen gooien. En er is fantastisch uitzicht over de omgeving. Je kunt bv. de Salton Sea zien liggen.
(Overigens, Grand Theft Parsons is ene hilarische film die in dat gebied speelt.)

Ik zou Sequoia/Kings Canyon overslaan. Grote bomen ja. Geen bonsai dus. Nou, dat was het dan.
Je ziet genoeg natuur denk in Yosemite - ik woon hier bijna tien jaar en heb het park weten te ontwijken totnutoe - en daar staan ook grote bomen.
(Ik heb een Ansel Adams kalender dat wel).

Vanuit Visalia naar Yosemite betekent rijden over de 99 en dat gaat niet zo snel aangezien het een wat krappe, drukke en doodsaaie weg is op de meeste stukken. Wordt aan gewerkt dat wel. Het krap en druk dat is, het doodsaai zal blijven vrezen we.
Maar als je zonodig over de 99 wilt mag je hier op de thee komen. Het is niet echt ver om naar Clovis, CA.

Fishermans Warf is een tourist trap met winkeltjes. Er zijn denk ik betere punten (de Presidio ?)
Ik ken San F. niet zo goed - de enkele keer dat we er zijn wil ik zsm. weg. LA spreekt me meer aan, ik weet niet waarom. LA heeft zoveel te bieden, bv. de La Brea tar pits.
Ik weet niet wat je je bij Hollywood voorstelt. Dure huizen vindt je in Bel-Air en Pacific Palisades, en Malibu. De meeste stars wonen overigens achter grote hekken, en vaak in gated communities.

Solvang is leuk ! maar wel toeristisch. Mortensen is de beste bakker IMHO. Heeft die speciale Deense taarten met custard erin. Oyoy.
Als je langs de kust rijdt (PCH1) moet je een van de 'missies' bezoeken - ooit opgezet door Father Juniper Serra, ze liggen op een-dag loop-afstand van elkaar. Santa Barbara heeft een mooie missie (kerk).
Dude
Moderator

Re: Nationale parken: Parkenpas of apart betalen?

Bericht door Dude »

Daisy, kijk je even in je persoonlijke berichten?
Ik heb je een PB gedaan ivm met dit topic.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

Bryce canyon hebben we ondertussen dus toegevoegd aan de planning. Geloof het of niet maar ik was deze helemaal vergeten :oops: :oops:
Sequoia national park hebben we ondertussen laten vallen en zullen dan meer tijd spenderen in Yosemite. Ik was zowieso al niet erg te vinden voor Sequoia park omdat ook ik zoiets had van "ok, 1 mooie grote boom...en that's it want in Yosemite heb je inderdaad ook zo een bomen".

In de grand canyon heb ik bewust wat meer tijd voorzien omdat ik de indruk heb dat deze zo groot is en dat ik misschien niet op een hele dag kan zien wat ik zeker wil gezien hebben.
De horseshoe bend is voor mij zeer belangrijk en ik weet nog niet langs welke route ik deze te zien krijg?!?

Nu zegt mijn collega wel dat bryce canyon zoveel beter is dan grand canyon dus volgens haar moet ik ZEKER genoeg tijd voorzien daar.

Het is dan ook een droom voor mij om National monument te zien maar ook hier heb ik geen idee hoeveel tijd ik echt moet voorzien ter plaatse.

In september is het inderdaag nog zeer warm en daar ben ik me zeker van bewest :D Geloof me, ik kan echt hoge temperaturen verdragen daar waar anderen niet begrijpen hoe ik het doe

Aan de aerial tramway had ik ook gedacht maar ik heb hoogtevrees en dit leek me dan ook geen super idee. Spijtig want ook daar ziet alles er prachtig uit.

In sequoia national park vraag ik me ook af of ik hier halve of hele dag moet voorzien. Echt moeilijk vind ik het om alles in te schatten :|

Of we van visalia naar yosemite langs de 99 zullen rijden heb ik ook geen idee. Eerlijk gezegd waren we gewoon van plan telkens van de ene plaats naar de andere onze gps te gebruiken.

LA spreekt mij ook meer aan dan San Francisco maar ik wil nu eenmaal alcatraz gezien hebben dus ik vrees dat er niets anders opzit. En die tram die door SF gaat ziet er ook super uit.
Waar de stars wonen interesseerd me totaal niet. Je zal toch niets zien en dan nog wil ik die mensen hun rust gunnen. Volgens mij worden ze zo al meer dan genoeg lastig gevallen.
De walk of fame bijvoorbeeld doe ik ook bewust niet! Ik vind het niet waard om hier tijd voor te spenderen. Sorry voor diegenen die dit zo buitengewoon vinden. Elk zijn ding maar mij zegt het echt niets.

Amaai, in USA wonen, dat is nou echt the american dream. Ik ben er nog nooit geweest maar moesten ze me vragen morgen te verhuizen dan zou ik er zeker niet te lang over twijfelen.
Volgens mij heeft het zoveel te bieden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is dan ook een droom voor mij om National monument te zien maar ook hier heb ik geen idee hoeveel tijd ik echt moet voorzien ter plaatse.
Bedoel je nou Monument Valley hiermee?

Zou je misschien je route hier nog eens neer kunnen zetten, maar dan zonder alle andere tekst erbij? Dus:

Dag 1: Belgie - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles
Etc, etc,etc....

Als ik je route een beetje goed begrijp zou ik in jullie geval echt New York skippen. 2 dagen is sowieso vrij kort voor een 1e bezoek en je hebt die dagen echt nodig in je zuidwest route als je het het goed wilt bekijken.
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

hierbij het programma :

dag 1 : brussel - NY
dag 2 : NY
dag 3 : NY
dag 4 : NY - Los Angeles
dag 5 : LA
dag 6 : LA - palm springs
dag 7 : Palm springs - Laughlin
dag 8 : Laughlin - grand canyon
dag 9 : grand canyon - page
dag 10 : page, lake powell
dag 11 : page - Monument valley
dag 12 : Monument valley - Bryce canyon
dag 13 : bryce canyon - Zion
dag 14 : Zion - las vegas
dag 15 las vegas
dag 16 : las vegas - visalia
dag 17 : visalia - yosemite
dag 18 : yosemite - san francisco
dag 19 : san francisco - santa maria
dag 20 : santa maria - los angeles
dag 21 : Los angeles - Brussel
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

en inderdaad, NY zou ik willen skippen om zo meer tijd te hebben om het Westen te doen

Volgende bezoeken zijn voor mij zeer belangrijk : Monument Valley - Bryce canyon - Horseshoe bend - Boottocht op Lake powell - Antelope canyon - Grand canyon en Yosemite

Verder wouden we dan ook graag volgende bezoeken indien mogelijk : joshua tree np - Zion - Universal studio's - Candery row - 17-mile drive - solvang

Eigenlijk ben ik ook heel erg aan het twijfelen of ik dus niet inderdaad beter gewoon Los Angeles - San Francisco doe en dan gewoon de rest laten vallen (hierdoor win ik toch ook wat meer tijd). Ik weet natuurlijk niet of die Candery row en 17- mile drive en Solvang echt de moeite zijn....
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je cannery row bedoelt in Monterey?

Ik neem even jou route als uitgangspunt.

Dag 6 heb je tijd voor zowel nog een beetje LA, als voor Palm Springs.
Dag 7 heb je, als je doorrijdt via Joshua Tree bijvoorbeeld, een relatief kleine afstand. Ik zou minimaal naar Williams rijden die dag, of misschien wel naar Tusayan of in Grand Canyon National park, dan heb je daar dag 8 genoeg aan als je niet naar beneden gaat wandelen.

Rij vanuit de Grand Canyon eerst naar Monument Valley en dan naar Page en dan naar Bryce. Opzich vind ik dit nogwel gaan. Je hebt waarschijnlijk wat weinig tijd in Zion, maar dat is dan een keuze die ik ook zou kunnen maken.

Maar dag 16 t/m eigenlijk je terug gaat naar Los Angeles geeft je geen tijd voor death valley, yosemite en san francisco.
Santa Maria is denk ik de meest non interessante kustplek. Overnacht tussen Cambria en Santa Barbara (cambria, san simeon, morro bay, pismo beach, solvang, santa barbara). Voor Monterey kun je niet veel tijd uittrekken, of je moet langs het mooiste deel vd kustroute rijden zonder een (flink) aantal keer te stoppen.

Ik zou die dagen NY echt gebruiken voor Yosemite en San Francisco...
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

ondertussen hebben we van ons reisagentschap te tip gekregen om vanuit Phoenix te vertrekken ipv Los Angeles. Ze vinden ook dat ik best NY laat vallen en wat extra tijd neem om het westen te bezoeken.

Hierbij de planning die ze me voorstellen :

dag 1 : Brussel - Phoenix
dag 2 : Phoenix - Grand Canyon
dag 3: Grand canyon - Monument valley
dag 4: Monument valley - Lake powell
dag 5: Lake powell
dag 6: Page - Bryce canyon
dag 7: Bruce canyon - Zion
dag 8 : Zion - Las Vegas
dag 9 : Las vegas
dag 10: Las Vegas - Death Valley
dag 11: Death valley - Mammoth lakes
dag 12: Mammoth lakes - Yosemite
dag 13 : Yosemite
dag 14: Yosemite - San Francisco
dag 15: SF
dag 16: SF - San Simeon
dag 17: San simeon - Los Angeles
dag 18: LA
dag 19 : LA

Met bovenstaand programma krijg ik wel Joshua tree niet te zien maar krijg ik in de plaats death valley en mammoth lakes. Nu weet ik natuurlijk niet of ik met joshua tree enorm veel ga missen of niet?
Ook ben ik wat bang dat de eerste dag wat saai zal zijn want Phoenix lijkt me nu niet de meest geweldige plaats in the US
Ik ben ook wat bang dat ik in Bryce canyon niet genoeg tijd zal hebben.

Wat vinden jullie van dit programma?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Goede keuze om NY voor een andere keer te bewaren.
Het is een mooi rondje, je kan nog overwegen om een dag in Page om te ruilen voor een volle dag Zion maar dat is smaakzaak.
Yoshua Trees staan er ook in Death Valley. Natuurlijk niet zo veel als in JT NP zelf. Voor wat je in de plaats krijgt ga je het niet missen. Alhoewel JT NP een erg mooi en verzorgd park is.

Phoenix? Daar blijf je toch niet. Vertrek meteen en rij via de Apache Trail (gaan jullie met de wagen of camper?) en dan via Sedona richting Grand Canyon en je zal zien dat die dag alles behalve saai zal zijn!
Je kan Apache Trail ook overslaan en via Montezuma Castle NM rijden, ten noorden van Phoenix.

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik vond persoonlijk Yoshua Tree zeer mooi.
Je zou het wel in je route kunnen opnemen.
Hieronder heb ik het erbij gezet en een dag Las Vegas weggelaten.
(in je oorspronkelijke route schreef je dag 21 LA-Brussel en in je laatste route ga je maar tot dag 19,
als je echt pas op dag 21 terugvliegt blijft er dus een dag over en kan je die toch weer bij LV zetten)
Denk eraan als je op dag 21 in LA vertrekt ben je pas op dag 22 in Brussel.

Ook in je eerdere berichten las ik dat je een boottocht van 2,5 u op Lake Powell wilt doen.
Misschien te overwegen is een langere tour die naar Rainbow Bridge gaat (vertrekken ook om 13u)
Tip: op tijd vertrekken in Grand Canyon, ergens onderweg lunch kopen (Walmart, Subway in Page), eten tijdens het varen.

dag 2 : Phoenix - Twentynine Palms
dag 3: Twentynine Palms - Grand Canyon
dag 4: Grand canyon - Monument valley
dag 5: Monument valley - Lake powell
dag 6: Lake powell
dag 7: Page - Bryce canyon
dag 8: Bruce canyon - Zion
dag 9 : Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas - Death Valley
dag 11: Death valley - Mammoth lakes
dag 12: Mammoth lakes - Yosemite
dag 13 : Yosemite
dag 15: SF
dag 16: SF - San Simeon
dag 17: San simeon - Los Angeles
dag 18: LA
dag 19 : LA

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

vind het vanuit Phoenix wel een omweg om eerst naar Joshua Tree National Park te gaan en dan naar de Grand Canyon. Waren zelf in juli in dit park en vonden het prachtig ondanks de hitte. Wij zijn vanuit de Grand Canyon via Oak Creek Canyon en Sedona naar Phoenix gereden en de Oak Creek is echt prachtig. Dit zouden jullie dan kunnen rijden : Phoenix - Sedona - Oak Creek Canyon naar de Grand Canyon.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Het is inderdaad een omweg via Joshua Tree maar TS leek me daar echt naartoe te willen.
De route via Sedona zou ook mijn voorkeur hebben.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

Joshua tree zou ik zowiezo laten vallen hoor moesten we vanuit Phoenix vertrekken. Ik denk gewoon dat ik het bij mijn laatste programma ga houden (misschien nog een dagje extra in Zion of Bryce canyon).
Mijn eerste programma was helemaal anders. We gingen dan eerst NY doen gedurende 2 dagen om dan daarna naar Los Angeles te gaan en van daaruit onze reis door de westkust te beginnen. Uiteindelijk zouden we dan ook terug eindigen in Los Angeles. MAAR uiteindelijk op aanraden van het reiskantoor gaan we gewoon vertrekken vanuit Phoenix. Het ligt net onder de grand canyon. We zouden dan via de apache trail en dan via sedona richting canyon rijden (weg die men hier had aangeraden op het forum). Op die manier heb ik ook meer tijd en kan ik meer bezoeken.
Ik krijg dan wel joshua tree niet te zien maar volgens mij zijn death valley en mammoth lake wel waardige vervangers.

Als jullie zo mijn programma zien, zijn er dan dingen waarvan jullie onmiddelijk denken "hier heb je echt geen tijd genoeg".

Ik zou inderdaad bijvoorbeeld kunnen overwegen om de langere tour te doen die naar Rainbow Bridge gaat maar duurt die dan geen 6 uur? Is dat niet te lang?

Kan je eigenlijk in of rond de nationale parken ook gemakkelijk eten vinden of moet je best alles meebrengen?
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

ons programma is ondertussen weer helemaal gewijzigd en er komen altijd alleen maar dagen bij :lol:

dag 2: Phoenix - Tusayan/Grand canyon national park
dag 3: Tusayan - Lake Powell
dag 4: Lake Powell
dag 5: Lake Powell - Monument Valley
dag 6: Monument Valley - Bryce Canyon
dag 7: Bryce canyon
dag 8: Bryce canyon - Zion
dag 9: Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas - Death Valley
dag 12: Death Valley - El Portel/Yosemite NP
dag 13: Yosemite
dag 15: San Francisco
dag 16: San Francisco
dag 17: San Francisco - Monterey
dag 18: Monterey - Los Angeles
dag 19: LA
dag 20: LA
dag 21: LA - Brussel

-
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Niet gek om nog wat dagen erbij te nemen. En dan nog is het kort zo hier en daar! Waaorm een volle dag Bryce? Ik dnek dat je het beste eens rustig wat reisverlsagen kunt gaan lezen, en de site http://www.ontdek-amerika.nl moet napluizen. Dan kun je voor jezelf kijken wat je aanspreekt en hoeveel tijd je overal wilt nemen. Misschien is het niet verkeerd om het deel bij de kust over te slaan. Of te eindigen in SF. Op die manier heb je een veel rustiger reis. Maar misschien vind je het juist prima zo. Wat is zeker aan zou passen is de stop in Monterey. Het stuk van Monterey naar LA via Hwy 1 is erg mooi, maar erg lang. Je kunt daar verschillende dingen zien en doen en dat is te krap op deze manier. Van Death Valley naar Yosemite/El Portal is ook erg veel; er is daar ontzettend veel te zien, maar zelfs zonder stops is het een flinke rit. Kijk eens naar ons 2004- 2006- en 2013-verslag voor dat stuk. En kijk eens naar mijn 2011-verslsag voor mijn septemberreis.
Kan je eigenlijk in of rond de nationale parken ook gemakkelijk eten vinden of moet je best alles meebrengen?
Ook om hier een idee over te krijgen - en voor andere praktische informatie - is het lezen van reisverslagen erg nuttig! In de GC, Death valley en Yosemite heb je goed gesorteerde winkels. Bij Bryce ligt er een winkel vlak buiten het park. Bij Zion heb je in Springdale wat mogelijkheden. In alle genoemde parken heb je restaurants en snackbars.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 sep 2013, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Mooie route maar in jouw planning rij je het stuk Lake Powell - Monument Valley 2x
Voor Bryce volstaat 1 dag, voor Zion mag er een dag bij.
Route langs de kust is niet zo goed verdeeld, vooral de dag Monterey-LA is veel te lang.

Misschien kan zoiets:

dag 2: Phoenix - Tusayan/Grand canyon national park
dag 3: Tusayan - Monument Valley
dag 4: Monument Valley - Lake Powell
dag 5: Lake Powell
dag 6: Lake Powell - Bryce Canyon
dag 7: Bryce canyon - Zion
dag 8: Zion
dag 9: Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas - Death Valley (beter is dan Lone Pine vind ik, dan heb je de volgende dag meer tijd)
dag 12: Lone Pine / Death Valley - El Portel/Yosemite NP
dag 13: Yosemite
dag 15: San Francisco
dag 16: San Francisco
dag 17: San Francisco - Monterey
dag 18: Monterey - San Simeon
dag 19: San Simeon - LA

of

dag 17: San Francisco - San Simeon (wel heel vroeg vertrekken in SF)
dag 18: San Simeon - LA
dag 19: LA

Groetjes,

Ingrid
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

Ingrid,

Bedankt voor deze route maar dat stuk met Lone Pine wil zeggen dat ik dan toch minder tijd ga hebben in Death Valley zelf?

De reden van Monument Valley is denk ik omdat ze onze volgende weg willen laten volgen naar Bryce :

Rij richting mexican hat vanuit Monument Valley. Even verder afslag nemen op route 261 en een stop maken in Gooseneck state park gelegen op route 361.Vervolg van de rite naar 261 waar we dan Moki Dugway en Muley point overlook hebben. Na een adembenemende rit aansluiten op route 95 die u door het gebied van de white canyon en de cataract canyon naar Hanksville leidt. Even verder is capitol reef NP waar u korte pick-nick kan houden. U kan hier de scenic 17 mile drive in het park bezoeken. Vervolg van de reis via Escalante canyon en de klein plaatsjes Henrieville, Cannonville en tropic naar één van de mooiste NP : Bryce canyon

Voor het laatste stuk vanuit San Francisco naar LA ben ik ook nog echt aan het twijfelen hoe ik het ga doen want SF - Monterey lijkt me echt een heel erg lange route :shock: Eigenlijk denk ik dat ik een dagje minder San Francisco ga doen. Ik wil er tenslotte alleen maar de golden gate bridge zien, alcatraz en fichermann's warf (waar ik zou overnachten). En eventueel nog lombard street en eens met zo een cable car meerijden.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Monument Valley - Bryce via 163-261-316 naar Goosenecks en terug naar 261-95-12 is al bijna 7u rijden, zonder stops!!
Het is een mooie route maar volgens mij niet in 1 dag te doen.
(wel bv Monument Valley - Torrey en Torrey - Bryce)

San Francisco is een leuke stad maar in jouw planning is idd misschien 1 dag beter.
Probeer dan wel een avondtour te regelen voor een bezoek aan Alcatraz zo heb je de volledige volgende dag voor de rest van de stad.
Langs de kust zou dan vb kunnen:
SF - Monterey / Monterey - San Simeon of Morro Bay / San Simeon of Morro Bay - LA

Liggen jouw hotels al vast of kan je nog schuiven?

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer