Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rups666: routeplanning SF-SF in 4 weken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rups666
Amerika-newbie

Reis rups666: routeplanning SF-SF in 4 weken

Bericht door rups666 »

Hoera! Mijn vriendin en ik hebben onze tickets geboekt voor onze 4-weekse rondreis SF-SF.
Maar nu de route nog....

OP 29 mei komen we 's avonds aan in San Francisco; op 25 juni vliegen we weer terug naar Nederland.
Hieronder onze eerste routeplanning. Willen jullie, met al jullie wijsheid commentaar leveren?

De Tioga Pass is dan waarschijnlijk nog niet open gezien de statistieken. Daar zijn we qua route dus ook maar vanuit gegaan (jammer).

We hebben wat meer dagen gepland in SF (lijkt ons leuke stad en in juni is daar LGBT-filmfestival), maar daar kan wellicht nog een dagje (of 2, 1 begin reis, 1 eind) af, als we ergens anders te weinig hebben ingepland. Las vegas boeit ons tot dusver niet heel erg (avond en ochtend voldoende?). In LA willen we naar Hollywood Boulevard, Mulholland Drive, Venice/Santa Monica etc. Wil best een studio-tour doen, maar het zijn allemaal voornamelijk pretparken (universal en warner bros) toch? Dat hoeft voor ons dan weer niet. Dan zou 2 dagen LA wel voldoende kunnen zijn?

We hoeven niet in de natuurparken zelf te overnachten en we hoeven daar geen dagen en dagen te wandelen. Afwisseling van sommige parken wel echt flink lopen en andere stukken 'op zijn japans' (auto uit, kijken, auto in) lijkt ons prima. Hangt ook van het weer af, want we gaan ervan uit dat het bloedheet gaat zijn. We slapen in hotels/motels/hostels (die we overigens z.s.m. willen boeken, op de bonnefooi durven we m.b.t. drukte niet helemaal aan).

Eventueel willen we Sequoia overslaan (om elders meer tijd te krijgen), maar dan zouden we in een ruk van Yosemite naar Death valley rijden, is dit te doen?

En Bryce en Zion: Zion lijkt onze voorkeur te hebben. Daguitstap via Zion naar Bryce of slapen in buurt Bryce (waar?)

Page slaan we tot dusver over, dom plan?

Van Bluff in 1 ruk naar de Grand Canyon en dan overnachten in Flagstaff en eventueel de volgende dag nog even terug naar GC? Of eerst naar Flagstaff/Sedona/andere plaats rijden en vanaf daar de volgende volle dag voor GC gebruiken? Dan weer overnachten in Flagstaff/Sedona/andere plaats en vanaf daar naar LA (via Joshua Tree)?

Eigenlijk zouden we ook nog wel ergens een outlet-mall willen bezoeken. Iemand tips voor malls die op onze route liggen?

Kortom: Is dit haalbaar/zijn we niet veel te enthousiast? Ergens te kort of te lang? Wat missen we?
Hou je vooral niet in en roep je commentaar!
Dank alvast voor het meedenken!

(woensdag) 29 mei: aankomst SF ('s avonds)
30mei: SF (Alcatraz, Golden Gate etc. Koelbox e.d. scoren voor onderweg)
31 mei: SF
(zaterdag)1 juni: Huurauto ophalen en naar yosemite (plan: Yosemite Bug hostel)
2 juni: Yosemite
3 juni: Yosemite>Sequoia
4 juni: Sequoia
5 juni: Sequoia>Death Valley
6 juni: Death Valley > Las Vegas
7 juni: Las Vegas > Zion/Springdale (via Valley of Fire & Hoover dam?)
8 juni: Zion
9 juni: Zion (uitstapje Bryce en terug of elders slapen?)
10 juni: Zion > Moab
11 juni: Moab (arches, Canyonlands, dead horse point)
12 juni: Moab > Bluff (paardrijden in Monument Valley)
13 juni: Bluff > Grand Canyon (gelijk naar GC of plaats als uitvalspunt nemen? Flagstaff? Sedona?)
14 juni: Grand Canyon
15 juni: Grand Canyon/Flagstaff/Sedona > LA (via Joshua Tree)
16 juni: LA
17 juni: LA
18 juni: LA
19 juni: LA >Big Sur (+ stop Hearst Castle)
20 juni: Big Sur > Monterey (whale watching etc.)
21 juni: Monterey > SF (+ stop Santa Cruz)> huurauto inleveren in SF
22 juni: SF
23 juni: SF
24 juni: SF
25 juni: SF>vliegen
26 juni: aankomst Amsterdam
Hockey
Amerika-expert

Re: Routeplanning SF-SF in 4 weken

Bericht door Hockey »

Hallo Rups, wees welkom. 19 juni red je niet. Zonder een stop bij Hearst Castle is het al te ver en te lang reizen naar Big Sur, maar met Hearst Castle erbij wordt het nog onmogelijker. Stop bij San Simeon of Cambria die dag.
rups666
Amerika-newbie

Bericht door rups666 »

Thanx Hockey, voor zowel welkom en de tip.
Dat vermoeden hadden we al een beetje ja, dat Big Sur te ver zou zijn. Zal eens kijken naar de plaatsen die je voorstelt.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ik zou Page niet overslaan, dat was echt 1 van de hoogtepunten van onze reis. Zo zonde om het over te slaan als je er dicht bij in de buurt bent. Wij gingen daar kijken bij de river bend (echt prachtig!!!), de antilope canyon (fantastisch!) en een tochtje met een boot (aanrader). Genoeg te doen dus!

Malls zou ik in Vegas pakken, die zijn gigagroot. Ik zou daar ook een nachtje meer pakken. Voor Bryce zou ik daar een nacht overnachten en niet vanuit Zion. Dat wilden wij ook doen, maar tijdens de reis waren we op dat punt even helemaal klaar met al het rondreizen en hebben we Bryce overgeslagen. Achteraf zonde, het schijnt prachtig te zijn. Ik zou persoonlijk ook zorgen voor ergens een rustpuntje middenin je reis, even een dagje relaxen bij een zwembad ofzo.

In Monterey heb je vrij weinig tijd zie ik. Je reist op de zelfde dag alweer verder. Kan wel, maar is wel gehaast en de kustroute is erg mooi.

Succes met het uitpuzzelen :)
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

rups666 schreef: De Tioga Pass is dan waarschijnlijk nog niet open gezien de statistieken. Daar zijn we qua route dus ook maar vanuit gegaan (jammer).
Waarom doe je de route dan niet in omgekeerde volgorde?
rups666 schreef:9 juni: Zion (uitstapje Bryce en terug of elders slapen?)
10 juni: Zion > Moab
Hoe wil je van Zion naar Moab rijden? Ik zou zeker bij Bryce overnachten, anders rij je heen en weer. En dan kun je ook een zonsopgang (vroeg!) of een zonsondergang meemaken.

Marianne
rups666
Amerika-newbie

Re: Reis rups666: routeplanning SF-SF in 4 weken

Bericht door rups666 »

Dank voor jullie reacties!
Waarom doe je de route dan niet in omgekeerde volgorde?
Ja, dat kan natuurlijk. We hebben eigenlijk puur gevoelsmatig bedacht dat we 'm zo wilden doen. Zonder zweverig te worden voelt het heel onnatuurlijk om de route andersom te doen. Maar dan is de kans dat de tioga pass open is wel groter natuurlijk, da's waar.

Van Zion naar Moab via HW 70, dus langs Bryce; is daar in de buurt iets om te slapen of alleen in het park (zal al wel vol zitten?)

En iertje wat maak je het moeilijk met je superlatieven m.b.t. Page. We willen er heel graag heen, maar een maand lijkt ineens maar zo kort :shock:
Maar we kunnen her en der nog wat schuiven.

En een rustdag hier en daar kan zeker geen kwaad. We zijn ook eigenlijk reizigers die het lekker rustig aan doen (als ik dat soms vergelijk met het moordende tempo van vrienden en/of reisorganisaties). Maar op de een of andere manier lijkt dat hier toch niet helemaal te gaan combineren met de planning....
Misschien willen we gewoon te veel?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je zoiets doet heb je voldoende tijd overal.

woensdag 29-mei Amsterdam - San Francisco
donderdag 30-mei San Francisco
vrijdag 31-mei San Francisco
zaterdag 1-jun San Francisco - Monterey
zondag 2-jun Monterey - Cambria
maandag 3-jun Cambria - Los Angeles
dinsdag 4-jun Los Angeles
woensdag 5-jun Los Angeles
donderdag 6-jun Los Angeles - tussenstop
vrijdag 7-jun tussenstop - Grand Canyon
zaterdag 8-jun Grand Canyon
zondag 9-jun Grand Canyon - Monument Valley
maandag 10-jun Monument Valley - Moab
dinsdag 11-jun Moab
woensdag 12-jun Moab - Bryce
donderdag 13-jun Bryce - Zion
vrijdag 14-jun Zion
zaterdag 15-jun Zion - Las Vegas
zondag 16-jun Las Vegas
maandag 17-jun Las Vegas - Death Valley
dinsdag 18-jun Death Valley - Lee Vining
woensdag 19-jun Lee Vining - Yosemite
donderdag 20-jun Yosemite
vrijdag 21-jun Yosemite
zaterdag 22-jun Yosemite - San Francisco
zondag 23-jun San Francisco
maandag 24-jun San Francisco
dinsdag 25-jun San Francisco - Amsterdam
woensdag 26-jun Amsterdam

Misschien nog een dag extra voor Moab en een dag minder SF. En Page tussenvoegen kan ook prima met een dag minder SF.
Voor MV zou ik niet in Bluff maar in het park overnachten, kijk eens naar de cabins op Gouldings Campground.
Vlakbij Bryce zijn voldoende mogelijkheden, zie daarvoor op de hotelbeoordelingen (zie de link bovenin). Ook in Tropic zijn er mogelijkheden. De lodge in het park is prachtig, maar snel vol en duur.
Als je het rustiger aan wilt doen zou ik Moab door Page vervangen.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Zoals altijd heeft geeft Marianne de perfecte voorzet. :clap:

Je kan nog wat variëren: zo zou ik 8 juni in Page slapen, ik zou eerder kiezen voor 1 nacht GC en 1 nacht Page ipv 2 nachten GC en geen Page.
Daarnaast zou er bij mij één dag SF afgaan ten voordelen van 3 nachten Moab. Dan kan je een huis huren in Moab en dat geeft wat meer rust halverwege de reis.

Je kan ook in Page een speedboot huren en de ganse dag op het water zitten, maar het is wel duur en dan moet je 2 nachten in Page zitten.
rups666
Amerika-newbie

Bericht door rups666 »

Thanx Marianne!

Wow, het ziet er zo anders uit als je simpelweg de route omdraait! Maar wel een hele goede optie zo! En de boel lijkt opeens al veel luchtiger in elkaar te zitten!
Goed zeg!

Was net al opties aan het bekijken in en om Bryce. Zit al veel vol, maar er is vast nog wel wat betaalbaars te vinden.
Als we aan het begin van onze reis een dag SF eruit halen, zouden we idd 1 dag langer Moab/Page kunnen doen, dat is zeker het uitzoeken waard.

Wat is een goede plek als uitvalsbasis voor de Grand Canyon?
@Jerommeke: Ik zat ook te denken aan een nacht minder GC ja. Marianne's voorstel gecombineerd met jouw aanvulling ziet er super uit!
Ik ga dit zeker zo voorstellen aan mijn vriendin!

Nu weer lekker verder kijken naar slaapplaatsen enzo (och, kon ik morgen maar alvast weg).
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

De route zoals Marianne hem heeft gemaakt ziet er goed uit. Ik zou alleen wat dagen van SF afhalen en die in Page stoppen. Je kan ook alle dagen SF bij elkaar stoppen aan het begin of einde. Ik zou hem ook tegen de klok in maken zodat je via de tioga pass kan. Voor ons was dit echt 1 van de hoogtepunten qua route.
Wij vonden las vegas juist heel leuk omdat je er heel betaalbare luxe hebt en 1 of 2 dagjes in een 5 of 4 sterren hotel bij het zwembad liggen en niks doen is ook wel heerlijk tijdens je reis. Je kan hier ook naar de outlet mal gaan. De premium outlet mall in north las vegas heeft een heleboel merkkleding winkels voor een goede prijs. Verder ziet jullie route er heerlijk uit.
Succes!!! :thumbup:

Gr. Laura
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Was net al opties aan het bekijken in en om Bryce. Zit al veel vol, maar er is vast nog wel wat betaalbaars te vinden
Hier alvast enkele plaatsen die wij OK, charmant en betaalbaar vonden, en dicht bij (of in) de parken.
SF is onvermijdelijk duur, je kan eventueel buiten de stad een hotel zoeken.
In Moab vind je vast wel iets.
LV is duur en druk tijdens het weekend, jullie zitten daar op zaterdag. Eventueel zou ik een dagje SF naar voor halen, zodat je rondrit een dag later begint en je zondag + maandag in LV overnacht.
Death valley is ook duur. Lone Pine kan een goed alternatief zijn.
In Zion ken ik niet meteen een budgetvriendelijke locatie.

Bryce:
http://www.brycecountrycabins.com

GC:
http://www.grandcanyonlodges.com/bright-angel-408.html

Las Vegas: heel eenvoudig maar allerbeste ligging
http://www.billslasvegas.com/

Monument valley: de cabins op de campground van Gouldings Lodge
https://online.rezexpert.com/book?business_code=5184

Lee Vining: lekker eten en vlakbij Bodie (Bodie niet overslaan als je zoveel tijd hebt)
http://www.virginiacrksettlement.com/

Yosemite: heel primitief maar onvergetelijke ervaring en wellicht al volgeboekt:
http://www.yosemitepark.com/housekeeping-camp.aspx

Page: ook eenvoudig maar veel moeilijkheden met de website:
http://www.redrockmotel.com/
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Wat lekker dat jullie in mei al gaan; lijkt me een mooi seizoen als ik zo naar de foto's van reisverslagen kijk.
Wij doen ook SF>SF in 4 weken (juli/aug). De afgelopen 3 weken heb ik me een ongeluk gegoogeld naar overnachtingen en routes en onze reis ligt qua stops nu vast. Misschien heb je er iets aan.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

iertje007 schreef:Ik zou Page niet overslaan, dat was echt 1 van de hoogtepunten van onze reis. Zo zonde om het over te slaan als je er dicht bij in de buurt bent. Wij gingen daar kijken bij de river bend (echt prachtig!!!), de antilope canyon (fantastisch!) en een tochtje met een boot (aanrader). Genoeg te doen dus!

Malls zou ik in Vegas pakken, die zijn gigagroot. Ik zou daar ook een nachtje meer pakken. Voor Bryce zou ik daar een nacht overnachten en niet vanuit Zion. Dat wilden wij ook doen, maar tijdens de reis waren we op dat punt even helemaal klaar met al het rondreizen en hebben we Bryce overgeslagen. Achteraf zonde, het schijnt prachtig te zijn. Ik zou persoonlijk ook zorgen voor ergens een rustpuntje middenin je reis, even een dagje relaxen bij een zwembad ofzo.

In Monterey heb je vrij weinig tijd zie ik. Je reist op de zelfde dag alweer verder. Kan wel, maar is wel gehaast en de kustroute is erg mooi.

Succes met het uitpuzzelen :)
Ik bedoel uiteraard de horseshoe bend
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Je kan proberen via hotwire of priceline een aantal hotels te boeken. Wij hebben zo een paar goedkope overnachtingen geregeld :thumbup:
Voor las vegas zaten we zo in een 5 sterren hotel voor maar 50 euro per nacht. Er gaat wel wat tijd in zitten maar wij vonden het ook wel leuk vooral als je achteraf zag wat een hotel normaal per nacht kost :D

Gr. Laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In aanvulling op Jerommeke:

Zion: Canyon Ranch Motel in Springdale. Wil je veel goedkoper dan moet je buiten Springdale kijken (Hurricane).
Tentkamperen is natuurlijk ook een geweldig leuke en zeer betaalbare optie.

Houskeeping Camp in yosemite vinden wij geweldig, zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag. Is altijd volgeboekt, maar vaak komt er ook wel weer iets vrij.

Je kunt schuiven met je dagen SF om het weekend in Las Vegas te vermijden. Ik zou ook proberen niet in het weekend in Yosemite te zitten.
Page inderdaad tussen GC en MV: ik ging nog uit van de lange rijdag van LA naar de GC, maar met een tussenstop in de buurt van de GC kan 1 nacht ook voldoende zijn.

Mocht in de GC de Bright Angel Lodge niet meer vrij zijn dan kun je nog de Yavapai en Maswik Lodge proberen. Via http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Wij zaten in de red feather lodge bij GC (Tusayan). Ik was er niet kapot van, eigenlijk de minste overnachting die we gehad hebben, maar op zich wel prima te doen voor een nachtje. In Page was de Holiday Inn Express prima, niks mis mee en een van de goedkopere opties.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
rups666
Amerika-newbie

Bericht door rups666 »

En we hebben met alle tips en wijsheid van jullie een nieuwe planning opgesteld. Deze lijkt ons goed en rustig te bereizen.

woensdag 29-mei Amsterdam -> San Francisco
donderdag 30-mei San Francisco
vrijdag 31-mei San Francisco
zaterdag 1-jun San Francisco -> Monterey
zondag 2-jun Monterey -> Cambria
maandag 3-jun Cambria -> Los Angeles
dinsdag 4-jun Los Angeles
woensdag 5-jun Los Angeles
donderdag 6-jun Los Angeles -> Kingman (via Joshua Tree)
vrijdag 7-jun Kingman -> Grand Canyon
zaterdag 8-jun Grand Canyon -> Page
zondag 9-jun Page -> Monument Valley
maandag 10-jun Monument Valley -> Moab
dinsdag 11-jun Moab
woensdag 12-jun Moab -> Bryce
donderdag 13-jun Bryce -> Zion
vrijdag 14-jun Zion
zaterdag 15-jun Zion -> Las Vegas (via Valley of Fire)
zondag 16-jun Las Vegas
maandag 17-jun Las Vegas -> Death Valley (via Hoover Dam)
dinsdag 18-jun Death Valley -> Lee Vining
woensdag 19-jun Lee Vining -> Yosemite
donderdag 20-jun Yosemite
vrijdag 21-jun Yosemite
zaterdag 22-jun Yosemite -> San Francisco
zondag 23-jun San Francisco
maandag 24-jun San Francisco
dinsdag 25-jun San Francisco -> Amsterdam
woensdag 26-jun Amsterdam

Voor Yosemite zoeken we nog een goede slaapplek. De meeste plekken daar zijn al vol (in ieder geval die op de route liggen vanaf Lee Vining) maar Camp Curry heeft nog wel plek. Alleen was hier vorig jaar het Hanta-virus en is dat waarschijnlijk de reden dat er nog wel plek is. Doen/niet doen?
De Yosemite Bug leek ons ook eerst ook een goede slaapplek, alleen is de locatie nu wat onhandiger omdat we vanaf de andere kant aankomen, plus het ligt 'buiten' Yosemite. Tips zijn welkom.

Ook Monument Valley is de slaapplek nog een twijfelpuntje. Goulding's is helaas vol. Bluff is second choice, maar misschien heeft iemand nog een betere tip?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ik zou 2 dagen van SF afhalen en dan 1 extra dag bij Moab en 1 volle dag Page nog inplannen.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

^ Eens. Ik zou zeker een extra dag pakken in Moab. Je hebt nu aan het begin en eind van de reis een aantal dagen in San Fran. Ik zou die aan het begin lekker overslaan en gewoon beginnen met rijden. :mrgreen:

In Monument Valley heb je ook nog The View Hotel (wel een stuk duurder) en er is net in een ander topic ook gesproken over slaapplekken in de buurt van MV: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=46407. Daarin geeft Kalaman aan dat hij in Mexican Hat zal verblijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou ook een of twee dagen SF inleveren, bijvoorbeeld voor meer tijd op het stuk grand Canyon/Page of bij Moab. Een tussenstop in Capitol Reef geeft ook al meer ruimte voor Moab, maar wel weer extra in- en uitpakken. Heb je voor Monument Valley ook bij de campground gekeken voor de cabins?
In Yosemite kun je naar Curry Village, de tenten waar het Hanta virus was (de Signature tenten) worden voor zover ik kan zien niet aangeboden. Het is gebruikelijk dat er in CV nog plaats is als de rest vol is, het is redelijk massaal. Behalve de tenten heb je nog andere accommodatie daar, wij konden vorige week voor begin juni nog een Stoneman room en een cabin vinden. Maar een tent kan ook, en eventueel kijk je vlak voor vertrek of er nog iets anders vrijkomt.
Mischien kun je wel iets vinden in MV als je wat gaat schuiven met de dagen? Door alle dagen SF in het begin of aan het eind te doen kun je natuurlijk wat schuiven.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer