Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fraa 2013: Denver-Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis Fraa 2013: Denver-Las Vegas

Bericht door Fraa »

Ik ben nog altijd bezig met de foto's van de vorige reis & ik ben ook al een paar weken al terug aan het werk, maar het kriebelt toch weer om volgend jaar weer een ander stukje van de VS te zien 8)
Aanvankelijk was het Noord Westen mijn plan, maar de meeste mensen blijven in die hoek & ik kwam er maar niet uit qua route. Nu heb ik me gericht op een rondje Denver. Met dank aan Q-BiC om me wat tips & ideëen te geven voor de route, al heb ik wel een paar dingen gewijzigd. Salt Lake City stond in de planning, maar bij nader inzien zegt die stad me niet zoveel eigenlijk. Ook heb ik deze keer geen extra dagen op het begin & einde van de reis in de stad van aankomst (Denver) voorzien, want ik wil zoveel mogelijk natuur zien eigenlijk.

Afbeelding

Hier is ook een kaartje op Google Maps: http://goo.gl/jQ1bJ

Dit is nog altijd maar voorlopig natuurlijk, er zullen heus nog wel dingen wijzigen. Mijn vraag was eigenlijk of jullie nog dingen weten die ik écht niet mag missen? Of misschien ben ik gewoon iets heel dom vergeten? Of misschien wat tips voor bepaalde hotels/lodges/motels?

In ieder geval, ik kijk er wel naar uit :D
Laatst gewijzigd door Fraa op 19 nov 2012, 15:48, 8 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Fraa 2013: Denver-Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Fraa,
Leuke plannen! Ik ga dit topic even volgen, want wij denken ook aan een rondje Denver. Van Colorado weet ik nog niet veel, maar ik mis bijvoorbeeld Colorado NM en Garden of the Gods. Ligt allebei op de route.
In welke tijd van het jaar wil je gaan?

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

En ik mis Custer state park en de Needles Hwy.
Dit leek me ook wel iets voor jou: http://www.awayfromthegrind.com/blog/hi ... tive-park/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeker 1 dagje black hills extra inplannen, die tip kreeg ik iig ook voor mijn rondje.
Verder is het idd van balang in welke periode je gaat.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Hey Fraa, ik krijg je route niet te zien.

Ik krijg de volgende (trouwens geweldige) google-error:

403. That’s an error.
Your client does not have permission to get URL /RF4Fk3Tkkwq0ApPZkxfddXZtW2shdzB1wTq6atyjZRnP5ZG2F8LjSaz4S913BpEuOgLizLeyF2E from this server. (Client IP address: ...)

Forbidden That’s all we know.

:lol:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Martin & Marianne schreef:Hallo Fraa,
Leuke plannen! Ik ga dit topic even volgen, want wij denken ook aan een rondje Denver. Van Colorado weet ik nog niet veel, maar ik mis bijvoorbeeld Colorado NM en Garden of the Gods. Ligt allebei op de route.
In welke tijd van het jaar wil je gaan?

Marianne
Colorado NM & Garden Of The Gods staan sowieso op de planning, ik vraag me eigenlijk hoe het komt dat het niet op de route staat hier boven. Ik ben er zeker van dat ik het getypt had :lol:
Verder gaat de reis waarschijnlijk de eerste of tweede week van september volgend jaar beginnen, iets vroeger dan dit jaar in ieder geval. Ik merk nu al dat ik nog meer moeite heb om de route in bedwang te houden, er is zoveel te zien & als je maar een week of drie kan gaan, dan wordt het al snel te druk.
Cees A schreef:En ik mis Custer state park en de Needles Hwy.
Dit leek me ook wel iets voor jou: http://www.awayfromthegrind.com/blog/hi ... tive-park/
Ja Custer SP was ik over aan het nadenken natuurlijk, ik wist alleen niet goed waar ik het moest inpassen. Misschien op dag 6 richting Sheridan.
Dat voorstel van je lijkt mooi, doet me een beetje denken aan Goblin Valley SP eigenlijk :lol:

Needles Highway had Q-BiC ook verteld denk ik (al zei hij US89 ipv US87). Ik ga eens zien of ik Custer SP nog kan inpassen.
PSVwally schreef:Ik zou zeker 1 dagje black hills extra inplannen, die tip kreeg ik iig ook voor mijn rondje.
Verder is het idd van balang in welke periode je gaat.
Goh het is natuurlijk een evenwichtsoefening, ik wil de reis liefst rond de 21 dagen houden ongeveer. Ik heb dus nog wel één dag over om ergens tussen te peuteren. Maar als ik iedereen hun raad opvolg dan kan ik natuurlijk even goed ineens twee maanden gaan :lol: Dus ja je hebt hoogst waarschijnlijk 100% gelijk, maar ik wil de reis natuurlijk ook weer niet te druk maken. Ik hou het in beraad ;)
Doockles schreef:Hey Fraa, ik krijg je route niet te zien.

Ik krijg de volgende (trouwens geweldige) google-error
De afbeelding zou moeten werken, ik had het via Google Drive gedaan op het werk, nu via Dropbox werkt het normaal gezien :)

Misschien de belangrijkste vraag, hoeveel tijd denken jullie dat er gespendeerd moet worden aan jullie voorstellen? Ik bedoel, Custer State Park of Colorado NM bv, zie je dat in een paar uurtjes? Of moet je er toch een hele dag voor uit trekken? Is 2 dagen Badlands wel de moeite? Of toch maar één dag?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kreeg van Forumlid Jody de volgende reactie:
Re: Reis PSVwally nr 3: stuk ZW + Yellowstone
door Jody » 16 nov 2012, 11:19
Zowel voor de Tetons als de Needles highway geldt: als het regent ,mistig is of donker weer, is het beide niet heel bijzonder. Zo troffen wij het en dan "doe" je allebei in een paar uur tijd. Wandelen met mooi weer is grandioos en rijden over de Needles highway dan ook. Wij hadden heel even een zonnetje en dan is het schitterend maar anders ben je snel klaar. Keuzes moet je ook ter plekke nog maken, je kunt niet alles voorzien.
Jody
Onder Custer ligt ook nog Wind Cave National Park en volgens mij liggen bij Hot Spring heel veel Mammoet Fossielen en voor een fotoman zoals jij is evt Devils Tower ook nog een mooie om 'even' langs te rijden.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Devils Tower had ik ook gepland! Ook vergeten neer te pennen!

Er is zoveel om te zien & zo weinig tijd, frustrerend :lol:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wellicht heb je wat aan het eerste stuk van ons verslag van dit jaar: http://usatour2012.wordpress.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Fraa schreef:hoeveel tijd denken jullie dat er gespendeerd moet worden aan jullie voorstellen?
Ligt er natuurlijk aan wat je allemaal wil doen, lange wandelingen kunnen zomaar beslag leggen op een groot deel van je dag.
Maar normaal gesproken zou je (exclusief wandelingen) de Custer wildlife-loop + Needles Hwy + Mt.Rushmore in 1 dag kunnen zien zonder je echt te hoeven haasten.
1 dag Badlands is ook voldoende. In die ene dag kun je dan ook nog alle korte en een aantal middellange wandelingen doen.
De rimroad rijden van Colorado NM kost je een uurtje of 2. Tel hierbij op de wandelingen die je er wil doen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Als je bvb in de Cedar Pass Lodge slaapt (aan te raden :thumbup: ) is 1 dag Badlands voldoende. De uitzichten zij sowieso het mooist in de Golden Hours.
2011-07-05 20-43 673_opt.jpg
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Fraa schreef:
Cees A schreef:En ik mis Custer state park en de Needles Hwy.
Ja Custer SP was ik over aan het nadenken natuurlijk, ik wist alleen niet goed waar ik het moest inpassen. Misschien op dag 6 richting Sheridan.
Dat voorstel van je lijkt mooi, doet me een beetje denken aan Goblin Valley SP eigenlijk :lol:

Needles Highway had Q-BiC ook verteld denk ik (al zei hij US89 ipv US87). Ik ga eens zien of ik Custer SP nog kan inpassen.
Dat zal ik toch niet geweest zijn want ik ben nog niet in South Dakota geweest ;)
Met US89 bedoelde ik de weg tussen Jackson & SLC :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik ga alle tips (ik heb er net ook nog een deel van Q-Bic ontvangen op een ander forum) eens goed bekijken en de route wat proberen aan te passen. Ik weet nu al dat ik met 20 dagen niet ga toe komen, dus dat wordt weer een maandje verlof aanvragen volgend jaar :lol:

Ik zal straks een update proberen te posten :)

PS: Ja ik zie nu dat ik fout zat inderdaad, ik had Needles Highway opgezocht en dat was US87. Aangezien US89 er ten zuiden van Custer parallel langs loopt veronderstelde ik dat je die bedoelde :)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ook bevangen door het virus Fraa ? Het maakt niet uit hoeveel dagen je gaat: je komt er altijd tekort !
Maar dat is natuurlijk weer een goede reden om nog een keer te gaan. Suc6 met je planning :thumbup:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Fraa schreef:Ik ga alle tips (ik heb er net ook nog een deel van Q-Bic ontvangen op een ander forum) eens goed bekijken en de route wat proberen aan te passen. Ik weet nu al dat ik met 20 dagen niet ga toe komen, dus dat wordt weer een maandje verlof aanvragen volgend jaar :lol:

Ik zal straks een update proberen te posten :)

PS: Ja ik zie nu dat ik fout zat inderdaad, ik had Needles Highway opgezocht en dat was US87. Aangezien US89 er ten zuiden van Custer parallel langs loopt veronderstelde ik dat je die bedoelde :)
3 weken is wel te doen. Uw originele vraag was om iets "volledig nieuws" op te stellen, zonder overlap met vorige jaren, en da's dan ook het voorstel da'k voor u heb opgesteld, wat imo wel te doen moet zijn op 3 weken :)
Maar nu wilt ge der toch nog (opnieuw) Moab bij doen, dusja da's vragen om problemen é man :mrgreen:
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja ik weet het, maar gezien Arches veel te kort was tijdens de afgelopen reis kon dat er nog wel bij. De reis zal dus waarschijnlijk wel één of twee dagen langer worden :p
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Fraa schreef:Misschien de belangrijkste vraag, hoeveel tijd denken jullie dat er gespendeerd moet worden aan jullie voorstellen? Ik bedoel, Custer State Park of Colorado NM bv, zie je dat in een paar uurtjes? Of moet je er toch een hele dag voor uit trekken? Is 2 dagen Badlands wel de moeite? Of toch maar één dag?
Wij hebben dit jaar een ganse dag uitgetrokken voor Colorado NM en dat vonden we nog te kort. Er zijn een heleboel uitkijkpunten en langs de kant van het Visitor Center kan je ook een aantal korte wandelingen maken. We hebben een hele voormiddag besteed aan het deel voor en rond het VC. Daar hebben we gepicknicked en in de namiddag hebben we de uitkijkpunten verder op de weg gedaan. Uiteindelijk hebben we zo'n 5u in het park doorgebracht. We hadden graag langer gebleven, maar wilden ook nog de Main Street in Grand Junction bekijken en die winkeltjes slopen om 17u dus we moesten op tijd terug zijn. ;-)

Ik zie Colorado NM samen met Canyonlands staan op dag 13 Vernal - Moab. Lijkt me zelf wat veel om deze 2 parken mee te nemen en nog een meer dan 4u durende rit. Maar goed, waarschijnlijk zal het wel haalbaar zijn. Wij zijn gewoon geen vroege vogels en houden er niet van om vaak om 7u 's morgens al op pad te zijn. ;-) Vergis je wel niet in de weg door Colorado NM. Die rij je niet even op een half uurtje. ;-)

Volgens mij kan je Colorado NM beter meenemen op dag 16 Moab - Montrose. En dan op dag 17 langs BCotG. In dat park heb je wat minder wandelingen en ook minder afwisselende uitkijkpunten.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb nog wat zitten puzzelen & ik ben op het volgende uit gekomen:

Afbeelding

Ik heb een dag Badlands & een dag Yellowstone geschrapt, in de plaats krijg ik een dag Custer & een dag Grand Junction. Op die manier heb ik wat meer tijd voor Custer State Park & Colorado National Monument. Hierdoor zijn de afstanden ook iets beter verdeeld lijkt me.

De overnachtingen in Yellowstone zijn nog iets om over na te denken & ook dag 16 is een beetje vaag, is Black Canyon Of The Gunnison NP genoeg om een dag te vullen?
Zijn er rrgens nog dagen die té druk zijn volgens jullie?
Laatst gewijzigd door Fraa op 19 nov 2012, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Zoals ik het lees ga je op dag 4 van Estes Park naar Custer en "doe" je diezelfde dag ook nog even Custer State Park en de Needles Hwy.
Klopt dat ? Of lees ik iets verkeerd ?
Ik vrees namelijk dat dit allemaal een beetje te veel is voor 1 dag
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja klopt, daar is even nog wat fout gelopen :p

Hmm, hoe ga ik dat nu weer oplossen :lol:
Plaats reactie