Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman: SF - LA - LV 16/12-25/12/2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reis Kalaman: SF - LA - LV 16/12-25/12/2012

Bericht door kalaman »

Een beetje onverwacht gaan we nog een extra keer de plas over voor deels citytrip (SF/LA/LA) en anderzijds de kustroute SF-LA.
De route ziet er als volgt uit (nog geen hotels/auto geboekt) :
16/12 BRU-SF
17/12 SF
18/12 SF
19/12 SF - Carmel
20/12 Carmel - Morro Bay
21/12 Morro Bay - LA
22/12 LA
23/12 LA - Las Vegas
24/12 Las Vegas
25/12 LAS - BRU

Afhankelijk van de weersomstandigheden plannen we oa Big Sur en/of Julia Pfeiffer Burns SP. Na onze verbazing in april ll over de schoonheid van Valley of Fire zouden we dit eventueel nog eens inlassen op het einde. Dan rijden we ineens door tot in Overton en 's avonds naar Vegas om er 's anderendaags de terugvlucht te nemen. De enige bedoeling van de stop in Vegas is dat mijn oudste zoon er nog nooit geweest is.
Deze keer ga ik met mijn 2 zonen (17 en 26).
Ik had bij deze planning een concrete vraag betreffende de auto. Uiteraard ben ik niet van plan om een auto te huren vanaf 15/12, maar wel vanaf 18/12. Heeft er iemand ervaring met een goed gelegen hotel (voor het bezoek aan SF) dat shuttle-service heeft dd 16/12 vanaf SFO en dd 19/12 terug naar SFO (car rental)?
Laatst gewijzigd door kalaman op 26 sep 2012, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Re: Reis Kalaman SF - LA - LV 15/12-24/12/2012

Bericht door gastxyz »

Rij je 24/12 nog terug naar LA? Avondvlucht?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

oei sorry, nee , de terugvlucht is op 24/12 om 8u30 van uit Las Vegas.
Bedankt om te melden, heb het eerste bericht in het topic ondertussen aangepast.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

kalaman schreef:Ik had bij deze planning een concrete vraag betreffende de auto. Uiteraard ben ik niet van plan om een auto te huren vanaf 15/12, maar wel vanaf 18/12. Heeft er iemand ervaring met een goed gelegen hotel (voor het bezoek aan SF) dat shuttle-service heeft dd 15/12 vanaf SFO en dd 18/12 terug naar SFO (car rental)?
Bij welke maatschappij huur je ? De meeste grote verhuurders hebben ook vestigingen in het centrum van San Francisco.
Lijkt me gemakkelijker om, als jouw verhuurder ook een centrumvestiging heeft, de auto op te pikken in het centrum. Hoef je niet terug naar het vliegveld
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik heb nog niet gehuurd. Het wordt meer dan waarschijnlijk opnieuw via USA-Reisen en hier zijn de prijzen van Alamo, Dollar en National zo goed als identiek.
Het zou inderdaad veel beter zijn om hem op te halen in het centrum.
Dan zou mijn vraag eigenlijk worden : "heeft er iemand ervaringen met een goed gelegen hotel (voor stadsbezoek) die shuttledienst heeft vanaf SFO en naar de city-car-rentals?"
Of rij je daar dan met de taxi of bus naar toe? Het zou wel handig zijn mochten we ineens onze bagage kunnen meenemen en dan direct wegrijden uit SF, dus de bus zie ik niet direct zitten :wink: .
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Met een hotel in SF centrum kan ik je niet helpen.
Als ik in SF ben neem ik 'n hotel bij het vliegveld. Veel goedkoper en gratis parkeren.
Die 15 min. rijden naar het centrum en die 10 - 15 $ per dag parkeergeld in het centrum neem ik op de koop toe.

Maar v.w.b. ophalen huurauto in het centrum. Ik zie dat Alamo 4 vestigingen heeft in het centrum van SF
Bovendien, zo groot is dat centrum van SF nou ook weer niet. Ik zou gewoon gaan lopen, goed voor het buikje en zo. :mrgreen:
En anders pak je de cable car of de bus. Daarna rij je met de auto even terug naar je hotel om de rest van de familie en de bagage op te halen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

gratis parkeren hoeft niets vermits ik pas de auto ga ophalen als we SF verlaten :wink:
Anderzijds zoek ik gewoon een goed hotel om de stad te verkennen. Daarvoor vind ik het toch wel handig dat we een centrumhotel nemen.
Gewoon iets wat niet exorbitant duur is (toch enkel maar om te slapen) en dicht bij de meeste bezienswaardigheden.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

eigenlijk dacht ik nog aan een andere optie : waarom eigenlijk na aankomst (voorzien om 20u30) nog een shuttle of whatever nemen naar een veel duurder hotel downtown ipv gewoon de eerste nacht bij de luchthaven te blijven en 's anderendaags, uitgeslapen :wink: , richting downtown te gaan?
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik heb in juni 3 nachten geslapen in SF in The Travelodge at The Presidio en was daar zeer tevreden over. Gratis parkeren , de bus stopt voor het hotel , heel vriendelijk en behulpzaam personeel ,...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

kalaman schreef:Het zou inderdaad veel beter zijn om hem op te halen in het centrum.
Het is wel lang geleden en ik weet niet of Alamo deze regel nog steeds hanteert, maar het volgende overkwam mij op onze eerste Amerikatrip.
De auto haalde ik op downtown San Francisco en leverde deze weer in bij McCaren Airport in Las Vegas.
Dat heeft me $ 250,00 gekost.
Normaal gesproken waren er geen drop off kosten tussen Californie en Nevada als de locatie maar hetzelfde was.
En voor het ophalen in het centrum en inleveren op het vliegveld werden gewoon kosten in rekening gebracht.

Die reis was toen door Jan Doets samengesteld en zij hebben dit later volledig vergoed.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Danielv1
Amerika-newbie

Bericht door Danielv1 »

Beste Kalaman..

Wij hebben net 3 nachten geslapen in het Herbert Hotel in SFO, dit ligt in Powel street.
Vanochtend de huurauto opgehaald bij Dollar waar ook de andere verhuurkantoren naast zitten.
Dit is slechts de hoek om en 100 meter rechtdoor.

Verwacht geen 4 sterren maar het ligt wel fantastisch t.o.v. downtown en de autoverhuurders.
http://www.theherberthotel.com/

Groetjes Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: SF - LA - LV 15/12-24/12/2012

Bericht door kalaman »

ik weet niet of de MOD de titel van dit topic kan wijzigen, maar de data zijn gewijzigd in 16/12 - 25/12. Route blijft gelijk.
Heb daarnet de definitieve tickets geboekt bij Connections aan 590€pp wat ik toch wel een heel goede prijs vind.
Bovendien met kerstavond in 'Sin City' (ook iets om niet meer te vergeten) en met kerst kalkoen op het vliegtuig... :wink:

Bedankt Kurt10 en Danielv1 voor de hoteltips :thumbup: . Nu kan ik écht gaan kijken/boeken.

@Izognoeg : wij boeken de auto altijd bij USA-Reisen. Daar is alles heel duidelijk betreffende de drop-off (no one-way fee! tussen CA en NV, noch bij Alama noch bij Dollar of National) en is alles altijd tiptop in orde. Gewoon documenten tonen aan de desk van de rental cars en binnen het kwartier ben je er weer weg.
Laatst gewijzigd door markro op 26 sep 2012, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Data in topictitel aangepast.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Zo kalaman, jij laat er ook geen gras over groeien wat reizen betreft. :lol:
Veel plezier! ;-)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt :wink: . Tja, dat forum hier heeft ons nog méér besmet dan we al waren voordien... :wink:
de "oorzaak" van deze reis is eigenlijk een beetje als volgt ontstaan : volgend jaar in april gaan we sowieso terug naar het ZW, maar vermits we dan maar 2 weken hebben kon de kustroute er onmogelijk bij genomen worden. Bovendien blijven we in die periode liever in al die "remote area's" met zoveel mogelijk dirt roads en daar horen steden absoluut niet bij (zie maar onze afkeer in april ll van Sedona :? ). En aangezien sinds een paar dagen nu ook de exacte locatie van de King of Wings gekend is in de Bisti Badlands "moeten" we daar absoluut naar toe. En dit ligt natuurlijk helemaal niet de buurt van de kust :wink:
Een volgende mogelijkheid was dan juni/juli als we oa Yosemite gaan bezoeken (voor het eerst). Maar hoe meer ik hier aan het plannen was (vertrek in SFO en dan via LA en Yosemite naar het noorden en eindigen in Seattle) hoe meer het duidelijk werd dat we zelfs met 5 weken :shock: niet genoeg zouden hebben. We hebben immers dermate goede herinneringen aan oa Glacier en dan de Icefields Parkway ts Banff en Jasper dat ik ook al aan 7000km zat om terug in Seattle (Cascades en Olympic) te eindigen.
Bovendien vind ik eind december eigenlijk nog geen slechte periode om, vooral, de steden SFO-LA en LV te bezoeken. Ook na het lezen wat wat reisverslagen van in die periode leek het mij geen groot klimatologisch probleem. Op grote hitte ben ik sowieso al niet echt verlekkerd. OK, het is wel vroeg donker, maar in een stad is dat niet echt een probleem. En al helemaal niet in de mooi versierde kerstperiode. Vandaar begon dit eigenlijk meer en meer te groeien om nu dus de kustroute te doen. Toen ik kon boeken voor amper 590€ was het direct beslist :wink: .
Vermits mijn oudste zoon nog nooit in LV geweest is was dit ook de ideale gelegenheid. Dat is ook niet zo'n natuurfreak als mijn jongste zoon en mijzelf maar ik denk dat ik hem toch eens ga meenemen naar Valley of Fire...benieuwd welke ogen hij daar gaat trekken. Maar VOF is nog niet zeker, een beetje afhankelijk vd weersomstandigheden.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kalaman: SF - LA - LV 16/12-25/12/2012

Bericht door Doockles »

Mooie prijs ja! ;-)

Goh wat ben ik jaloers dat je zo vaak kan gaan. :oops: En ja, je komt gewoon dagen/weken/maanden te kort om al dat moois te zien. :lol:
Veel plezier met voorbereiden!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Doockles schreef:
Veel plezier met voorbereiden!
:thumbup: . Op die manier reizen we eigenlijk het ganse jaar door hé. Weet je dat we nu nog altijd niet klaar zijn met de video's van april :? . Aan Alaska "moeten" we zelfs nog beginnen...
Misschien moeten we toch eens een USA-vrij jaar inlassen en naar Benidorm gaan... :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

na nog wat puzzelen zou dit de uiteindelijke route worden (behoudens opmerkingen van ervaringsdeskundigen :wink: ).
Valley of Fire heb ik toch maar geschrapt en vervangen door Alabama Hills omdat dit meer op de route ligt (én nog nooit bezocht). VOF nemen we misschien weer op in april.
Rekening houdend met de periode van het jaar hebben we geen hikes voorzien in bvb Big Sur, vandaar dat we eigenlijk maar 1 stop ingelast hebben langs de kustroute.
We zijn wel van plan om ze volledig te rijden (ook de 17-mile drive en eventueel eens langs de Infinite loop (Apple)).
Maar misschien zeggen jullie wel dat bepaalde stukken van de "1" echt niet de moeite zijn en dat we beter de 101 nemen?

16/12 - BRU - SFO
17/12 - SF
18/12 - SF
19/12 - SF - Cambria (of omgeving)
20/12 - Cambria - LA
21/12 - LA
22/12 - LA - Lone Pine (Alabama Hills)
23/12 - Lone Pine - DV - LAS
24/12 - LAS
25/12 - LAS - BRU

voorlopig enkel nog maar volgende hotels geboekt (telkens met annuleringsmogelijkheid) :
SFO : Howard Johnson San Bruno
SF : Travelodge at the Presidio
LA : Hollywood Celebrity

Ik twijfel eigenlijk of we in SF niet beter gewoon in de Howard Johnson (SFO) blijven en telkens met het openbaar vervoer naar SF gaan (de auto huur ik vanaf 19/12). Ik vrees immers dat er van 17/12 niet veel zal overblijven : vertrekken met alle bagage van uit SFO en naar de Travelodge gaan, waar we allicht nog niet zullen kunnen inchecken? Ik zie het ook niet zitten om de dag van aankomst (voorzien 20u30) nog door te reizen naar de Travelodge. Of ik zou ergens nog een hotel moeten vinden dat een shuttleservice heeft van de luchthaven. Hoe doen de meesten van jullie het bij aankomst in SFO? De eerste nacht bij de luchthaven blijven of ineens door naar het centrum (er rekening mee houdend dat wij geen auto hebben)?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

kalaman schreef:Hoe doen de meesten van jullie het bij aankomst in SFO?
Ik wil een auto hebben vanaf het moment dat ik uit het vliegtuig stap tot het moment dat ik weer vertrek.
Openbaar vervoer in Amerika is over het algemeen behelpen (understatement)
In SF (en ik heb dat al eerder geschreven) neem ik een hotel bij het airport.
Vroeger een aantal keren in het Hyatt regency in Burlingame gezeten, tegenwoordig de Hampton Inn in San Francisco South (ten noorden van de airport)
Oké het is 15 -20 min rijden van het centrum en je moet een parkeerplek voor je auto zoeken, maar daar staat tegenover dat centrumhotels van vergelijkbare klasse veel duurder zijn en je daarnaast ook nog eens een poot uitdraaien als het om parkeren van je auto in hun garage gaat.
Voor dat prijsverschil rij ik graag dat half uurtje op en neer naar het centrum.
Bijkomend voordeel van die airporthotels. Als je vanaf SF je reis richting binnenland vervolgt (wat de meesten toch doen) zit je vanaf dat airport in no time op de San Mateobridge
Vandaar m'n voorkeur voor SFO airporthotels.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Cees A schreef: In SF (en ik heb dat al eerder geschreven) neem ik een hotel bij het airport.
Vandaar dat ik dit ook serieus overweeg. Anderzijds een auto nemen enkel en alleen om er mee naar het centrum te rijden (en dan toch geen parkeerplaats vinden) :? :?:
Verschil van 100€ als ik de auto op 19/12 neem ipv 16/12 en dit enkel om over en weer te rijden naar het centrum...
Is dat B.A.R.T. systeem overigens iets waar forumleden (Cees A niet, want hij neemt de auto :wink: ) ervaring mee hebben?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

iemand ervaring met het BART-systeem in San Francisco?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer