Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Brandjes: Zuid-West USA en Vancouver Island zomer 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Brandjes
Amerikafan

Reis Brandjes: Zuid-West USA en Vancouver Island zomer 2013

Bericht door Brandjes »

Goedenavond,

Ik ben al sinds januari bezig met het voorbereiden van onze reis naar Zuid-West USA en Vancouver/Vancouver Island. We willen in juli/aug 2013 met 3 gezinnen (6 volw en 5 kind) deze reis gaan maken. De combinatie is ontstaan omdat mijn moeder heel graag naar Canada wil en we ook graag San Fransisco en Grand Canyon willen zien. De kans is groot dat mijn ouders en het gezin van mijn zusje zo'n grote reis niet nog een keer zullen ondernemen, vandaar de combinatie.

Om het nog ingewikkelder te maken, hebben we nu het idee opgevat om het USA-deel met 2 campers te doen en het Canada-deel met 2 auto's. Dit omdat we in de USA vaker 1 overnachting zullen doen en in Canada oha meerdere nachten op 1 plek zullen blijven.

Dit is de route die we nu in gedachten hebben:
dag 1: Ams-Phoenix
dag 2: Phoenix(ophalen camper)-Sedona
dag 3; Sedona
dag 4: Sedona-Grand Canyon
dag 5: GC - Kingman
dag 6: Kingman - LV
dag 7: LV-Lee Vining
dag 8: Lee Vining-Yosemite via Tioga Pass
dag 9: Yosemite - SF
dag 10: SF
dag 11: SF
dag 12: SF-Vancouver (ophalen auto)-Victoria
dag 13: Victoria-Ecluelet
dag 14: Ecluelet
dag 15; Ecluelet
dag 16: Ecluelet- Campbell River
dag 17: Campbell River
dag 18: Campbell River-Nanaimo- Whistler
dag 19: Whistler-Vancouver
dag 20: Vancouver
dag 21: Vancouver-Ams
dag 22: Ams

Wij zijn geen hikers, maar vinden het wel leuk om kleine wandelingen naar bezienswaardigheden te doen. Bovendien weten we dat we niet alles kunnen zien en zullen daar ook niet naar streven. We hopen in Canada veel wild te zien, zoals walvissen, Orca's, hopelijk beren en vogels. We zullen dan ook allerlei tochten boeken.

Ik sta open voor alle opmerkingen wat betreft de route en wat voor advies jullie ons ook kunnen geven. Is dit haalbaar?

Alvast bedankt.
Annette
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: zuid-West USA en Vancouver Island zomer 2013

Bericht door Tipsy_1 »

Het leuke is alleszins de afwisseling tussen het zuidwesten en canada!

Je denkt er toch aan dat je met een camper normaal gezien niet door death valley mag in de zomer he? dat betekent omrijden.
Campsite in yosemite tijdig boeken, maar je bent er mooi op tijd bij :-)

Het rondje op vancouver island is leuk! wij doen iets gelijkaardig deze zomer :-)

Ik neem aan dat je vanuit campbell river een orka tocht wil doen (op en neer rijden naar telegraph cove (stubbs) of port mcneil (mackay), maar het kan ev. ook vanuit campbell river)juli/aug is hier trouwens een goed seizoen voor.

Ucluelet (met een u ;-) ) lijkt mij ook helemaal geweldig. Wij hebben hier trouwens een cabin geboekt met hot tub met zicht op zee, http://pointwestcottages.com/: misschien ook iets voor jullie?
Je kan hier allerlei tochten doen, deze keer met name voor walvissen (minder op orka's gericht - die zie je eerder aan telegraph cove of aan victoria). Ik zelf had een klein boottochtje naar Mears island in gedachten.

Victoria lijkt mij ook zo mooi; als je van hier uit ook nog een orka toch wil doen kan je best wel een vroege ferry pakken (wij nemen die van 7u) anders zie je niet veel meer van het stadje zelf (de dag er na nog een flink rit naar ucluelet). Onderweg naar victoria kan je nog butchart gardens meepakken.

veel plezier met plannen!!!
Brandjes
Amerikafan

Re: zuid-West USA en Vancouver Island zomer 2013

Bericht door Brandjes »

Tipsy_1 bedankt voor je reactie.

Ik denk ook dat we een leuke afwisseling krijgen tussen USA en Canada en ben benieuwd of de landen anders " aanvoelen".

Ik weet, na het lezen van routes op dit forum, dat Death Valley jammer genoeg niet mag met een camper. Yosemite heb ik al op de agenda staan. Ben er alleen nog niet over uit of we 1 of 2 nachten daar moeten blijven. Lijkt mij heel gaaf, maar moet ook rekening houden met onze medereizigers.

De orcatocht doen wij het liefst bij Telegraph Cove, heb iets gelezen over een tour met een zeilboot. Maar die vertrekt rond 900u, dus dat inhouden dat we daar wel moeten overnachten. Anders blijven we in Campbell River, we hebben ook visliefhebbers in de familie! Belangrijk is toch wel Tofino, wij willen heel graag walvissen zien. Wij hebben ze ooit al eens bij Cape Cod gezien, maar de rest van de familie nog niet.

Ben benieuwd hoe jullie rondje Vancouver Island bevalt. Is onze planning van een overnachting in Whistler trouwens te doen?

Annette.
Groetjes,
Annette

manu47
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Reis Brandjes: Zuid-West USA en Vancouver Island zomer 2

Bericht door manu47 »

Gaan jullie in 1 dag rijden van San Francisco naar Vancouver en Victoria met de camper? Dat is wel heel ambitieus :) . Ook om van Campbell River naar Whistler te rijden in 1 dag is wel te doen maar als je de volgende al terug moet naar Vancouver, ga je er niet veel geniet van hebben denk ik. Voor de rest wel een mooie route, het Amerikaanse gedeelte staat ook hier op het verlanglijstje.
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik hoop dat ze dat stuk per vliegtuig doen :lol:
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ipv Cambell River zou ik naar Telegraph Cove e Port McNeill gaan: minder druk en toeristisch en meer walvissen
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Een auto die je in de USA huurt mag je toch niet in Canada inleveren?
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

Ik was vergeten te melden dat we inderdaad van San Francisco nasr Vancouver vluegen. De camper leveren we in SF in, de auto halen we op in Vancouver.

Whistler is maar een idee, mijn moeder wil daar heel graag beren zien. Als het op de één of andere manier in de route past, hoor ik het graag.

We willen ook het liefst naar Telegraph Cove, maar is het stuk Tofino-Telegrapf Cove goed te rijden op 1 dag? Als we dat doen, dan kunnen we Telegraph Cove-Nanaimo-Whistler wel vergeten, wordt te lang.

Ik ben al zo lang aan het puzzelen, zou graag wat concrete voorstellen van julie ervaren reizigers ontvangen.

Is het USA-stuk in orde? Ontvang ook graag suggesties over mooie campings.

Bedankt weer.
Groetjes,
Annette

elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik ben zelf vanuit Vancouver in één dag naar PortMcNeill gereden, had de boot van 9 uur en rond 16 uur was ik ter plaatse. Ben daar 3 nachten gebleven en heb vanuit PortMcNeill en vanuit Telegraph Cove 'n walvistocht gemaakt. Beiden succesvol.
Whistler vond ik super gaaf, die Peak2Peak is echt de moeite waard. Beren heb ik er niet gezien. Die zag ik pas bij Jasper.
Op Vancouver Island komen ze ook voor, maar je moet daar echt mazzel mee hebben. Vanuit PortMcNeill ben ik ook in 1 dag naar Tofino gereden (om 14 uur was ik daar) Maar ik ben dan ook wel 'n ochtendmens en vind het heerlijk te rijden in dit soort landen. Wel alles met de auto (SUV) een camper zou niks voor mij zijn.
Zou eerder 'n stukje USA laten vallen ipv Canada. Kun je niet op Vegas vliegen ipv Phoenix, of heb je je tickets al? Dan spaar je toch wat dagen uit die je bij Canada kunt toevoegen.

Heb zelf 2 mooie reizen gemaakt in die regio. Eentje zuidwesten USA en eentje west Canada + Montana/Wyoming (Yellowstone) Er is zoveel moois te zien in die landen.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ik zou in Canada ook zeker Victoria, Ucluelet/Tofino en Campbell River of Telegraph Cove doen.

Tofino - Telegraph Cove is wel te rijden in één dag: 500 km. Lange reisdag. Je kunt ook vanuit Campbell River een orca-tour doen (Hurricane Jack Adventures), dat scheelt je de rit naar Telegraph Cove. Houd onze website in de gaten, wij gaan dat van de zomer doen! Nu is Telegraph Cove wel dé plek voor orca's, want daar zitten ze zowel in de buurt + je kunt een comfortabele boottocht doen. Op de 2e plek staat Campbell River, dan Victoria en Vancouver (steeds verder weg + oncomfortabel in snelle boten).

Voor beren moet je wat geluk hebben, zowel op Vancouver Island (oa Strathcona Provincial Park). Verder zijn wij grote fans van Whistler, prachtig wandelgebied. Mijn tips voor jullie route:

dag 12: Vancouver - Victoria
dag 13: Victoria - Tofino
dag 14: Tofino: walvistour
dag 15: Tofino - Campbell River
dag 16: Campbell River: orca-tour Hurricane Jack
dag 17: Campbell River: dagje naar Strathcona PP op zoek naar beren. Reserve: heen en weer Telegraph Cove (zie website: 2 aug 2006)
dag 18: Campbell River - Whistler: zelf 's avonds rondje rijden op zoek naar beren (houd onze website in de gaten)
dag 19: Whistler - Vancouver ('s ochtends nog in Whistler kabelbaan omhoog)
dag 20: Vancouver
dag 21: Vancouver - Schiphol

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet, Ferry
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

Ferry, bedankt voor je input. Heb al veel van jullie gelezen, en zelfs al eens gevraagd welk fototoestel je gebruikt voor je prachtige foto's. Denk inderdaad dat we je reisvoorstel gaan opvolgen!

Elninjoo, beginnen in Las Vegas was onze eerste ingeving. Omdat we geen tijd hebben voor Bryce en Zion en dus alleen de Grand Canyon willen zien, kon ik geen mooi rondje maken vanaf Las Vegas naar SF. Vandaar dus de optie Phoenix. Ben hierover ook al aan het twijfelen geslagen, omdat ik mij afvraag of Phoenix-Sedona te doen is in 1 dag. We moeten die dag de campers (2 dus) ophalen en boodschappen doen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Als we zouden vertrekken vanuit LV en dan Hooverdam, Kingman en GC village aandoen, hoe zou mijn schema er dan uit kunnen zien?

Bedankt weer.
Groetjes,
Annette

elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Moet zeggen dat de Grand Canyon voor mij niet in de top 5 staat wat natuurparken betreft. Maar vanuit Vegas kun je daar wel eventueel 'n helicoptervlucht naartoe maken, dus dan spaar je ook die dagen en reistijd uit. Hooverdam vond ik overigens geen klap aan. We kwamen er langs omdat wij via Route66 naar Vegas reden, maar zou er zeker niet speciaal voor rijden.

Ik zou ipv campers gewoon SUV's nemen, dat rijdt toch sneller en comfortabeler en je kunt ook door Death Valley.
Zelf vond ik Monolake (bij Lee Vining) ook geweldig en van daaruit kun je ook 'n bezoekje brengen aan 't prachtige ghosttown: Bodie.

Is het trouwens qua vlucht niet goedkoper om vanuit de USA terug te vliegen? Je kunt ook via Seattle naar Vancouver (volgens mij maar 'n goed uur rijden) en de tarieven voor huurauto's zijn in de USA goedkoper dan in Canada.
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

@Elninjoo. Ziet er inderdaad naar uit dat vliegen vanaf Seattle goedkoper is dan vanaf Vancouver. Vraag me dan we het volgende af: is het handiger om dan Seattle-Vancouver-victoria te doen of Seattle-victoria via Port Angeles. Rekening houden met het ophalen van de huurauto. We zullen dan een vroege vlucht boeken en rond 1100 kunnen landen.
Groetjes,
Annette

elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Als je op dezelfde dag in Victoria wil aankomen als dat je naar Seattle vliegt, zou ik gewoon de kortste route nemen. Vancouver/Stanley Park heb je toch meer tijd voor nodig en kun je dan beter doen als je van V.I. terug komt en nog in Vancouver wilt overnachten.
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

Heb eens goed nagedacht en verder gelezen op dit forum en kom nu tot de volgende route. Toch maar landen op Phoenix, omdat ik de rode rotsen heel mooi vind (vond ze in Australië ook heel indrukwekkend). Bovendien toch vliegen op Vancouver, ben bang dat we anders te veel tijd kwijt zijn aan de route Seattle-Vancouver en wellicht bij de grens.

Dus:
Dag 1 Ams-Phoenix
Dag 2 phoenix (campers ophalen) - Sedona
Dag 3 Sedona
Dag 4 Sedona - GC via Desertview
Dag 5 GC - Kingman
Dag 6 Kingman- LV
Dag 7 LV- Bishop
Dag 8 Bishop - Yosemite
Dag 9 Yosemite-SF
Dag 10 SF incl inleveren camper
Dag 11 SF
Dag 12 SF - Vancouver +ophalen huurauto's - Victoria
Dag 13 Victoria - Tofino
Dag 14 Tofino
Dag 15 Tofino- Campbell River
Dag 16 Campbell River
Dag 17 Campbell River
Dag 18 Campbell River - Whistler
Dag 19 Whistler - Vancouver
Dag 20 Vancouver
Dag 21 vancouver - Schiphol
Dag 22 Schiphol

Met dank aan Ferry voor het Canada-deel. Mocht iemand nog tips, op-of aanmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag.
Groetjes,
Annette

Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Het Canada gedeelte ken ik niet. Wat betreft het zuidwest deel, ik zou van Grand Canyon in een keer naar Las Vegas rijden. Dat is prima te doen. De dag die je wint zou ik in Yosemite plaatsen. Nu heb je eigenlijk helemaal geen tijd om het park te bekijken, omdat je de hele dag onderweg bent vanuit Bishop en de volgende dag ook op tijd weer zult vertrekken om in SF te komen.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

@Damzkie. Daar had ik ook al aan zitten denken, maar we willen ook graag een indruk van The Strip in LV. Hebben we daar dan nog tijd voor? Een extra dag in Yosemite lijkt me geweldig, hoop wel dat dat gaat lukken voor 2 campers. Misschien moet ik eerst Yosemite proberen te boeken voor 2 nachten. Lukt dat maar voor 1 nacht, dan wellicht toch Kingman?

Groeten, Annette.
Groetjes,
Annette

AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Annette,

Is er een reden dat je naar Whistler wil gaan? Het is maar een vraagje, hoor omdat jullie in West Vancouver weer terug aankomen van Vancouver Island. Whistler, maar vooral de weg er naartoe, is zeker de moeite. Verder vind ik jullie Canada gedeelte prime en rustig genoeg om vanalles te zien en te doen! :thumbup: Het Amerika deel ziet er ook prima uit, maar met dat gedeelte ben ik niet zo bekend!

Nog veel plezier met de voorbereidingen!
Ann :)
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

@AnninBC. Whistler heb ik erin gezet omdat we er veel over gelezen hebben. Bovendien hopen we daar beren te zien, alhoewel we ons beseffen dat de kans wellicht klein is. Wil graag met de kabelbaan naar boven. Is het wellicht mooier om Whistler vooraan in de route te doen? Heb je nog tips voor accomodatie voor ons?
Groet, Annette.
Groetjes,
Annette

Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

@AnnInBC. Zie dat je schrijft over het aankomen is West-Vancouver voor Whistler. Kunnen we beter een andere boot nemen voor Whistler?
Groetjes,
Annette

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer