Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rolands
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2011, 14:07

Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Bericht door rolands »

Eigenlijk waren we origineel van plan om een grote rondreis te maken in Mei van dit jaar, maar ivm verhuizing is dit helaas niet mogelijk en hebben we dit niet door laten gaan. Omdat we toch wel graag naar Amerika willen en onze voorkeur toch naar de west kust gaat, is het idee om de route SF - LA te doen begin september, en dan dus de kustroute met de 17mile drive. Ik denk dat we alleen veel te veel dagen hebben in LA, dus ik vraag me af of we er nog beter iets bij kunnen pakken, zoals San Diego, en wat is dan aan te raden om daar te gaan kijken (of onderweg). Of kunnen we onderweg van SF naar LA beter iets anders meepakken en de tijd daar wat verlengen?

Daarnaast is de opzet is dat we alleen voor de routes een auto hebben en niet in SF of LA, ik ga er namelijk van uit dat we goed met openbaar vervoer uit de voeten kunnen.

Dit is het plan:

Dag1 Vlucht Amsterdam – San Francisco
Dag2 San Francisco
Dag3 San Francisco
Dag4 Route San Francisco – Montery Auto ophalen, rijden naar Montery
Dag5 Route Montery – Pismo Beach Rijden naar Pismo Beach via Highway1
Dag6 Route Pismo Beach - LA Rijden naar LA Auto inleveren
Dag7 Los Angeles
Dag8 Los Angeles
Dag9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles
Dag 11 Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles Terugvlucht naar NL


Tips en opmerkingen zijn welkom!

Alvast bedankt,
Roland
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roland: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

OV in LA kan wel maar is niet echt handig, je bent veel meer tijd kwijt op die manier en niet alles is bereikbaar.
Als je wat midner tijd in LA wilt besteden zou je een stuk van de kustweg kunnen doen en dan via Kings canyon/Sequoia naar LA rijden. Of ga naar Joshua Tree.
Is de vlucht al geboekt? Een rondje LA of SF is natuurlijk ook mogelijk, dan kun je zowel de kust als parken als Yosemite en Sequoia meenemen.
In en rond LA is genoeg te zien, kijk maar eens naar het topic van RiverCola (all about LA).

Marianne
Benneke
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 apr 2012, 15:19

Re: Reis Roland: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Benneke »

Ik vermoed dat je dus Hwy 1 doet ?
what about Hearst Castle in San Simeon ??
Verder , Pismo Beach is het bezoeken waard ,
maar ik zou toch Morro bay niet overslagen !
en als je dan toch tijd hebt ! Solvang in de Santa Ynez Valley !!
Ook zeker gaan ontbijten ! Aebleskivers , lekker !!!!!
Gewoon mijn gedacht hé ,
Joyco
Amerikafan
Berichten: 174
Lid geworden op: 06 jan 2012, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roland: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Joyco »

Je hebt inderdaad behoorlijk wat dagen in LA. Je zou bijvoorbeeld in het begin nog naar Yosemite kunnen gaan, en daarvandaan richting Monterey te rijden. Je mist dan wel een stuk kustroute. Je zou ook evt een paar dagen naar Las Vegas kunnen gaan vanuit LA. San Diego kan natuurlijk ook, maar daar kan ik je helaas nog niks over vertellen! Zoals Marianne al aangeeft is het in LA wel handig om een auto te hebben! Mocht je toch deze route aanhouden zou ik de dagen aan het begin en eind van de reis wat beter verdelen zodat je ook in SF wat meer tijd hebt. In SF is het zonder auto trouwens ook heel goed te doen!

Nog even een tip omtrent het huren van een auto: In SF betaal je soms (veel) minder als je de auto bij de luchthaven ophaalt. Voor ons kostte het 200 dollar meer om de auto in de stad zelf af te leveren! Ik zou aanraden om een beetje te puzzelen met de locaties, en ook met het aantal dagen. Een week autohuur is vaak goedkoper dan 6 dagen autohuur.

Groetjes Joyce
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Roland: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Hockey »

Ik zie dat ik uitgenodigd wordt om los te gaan met tips. Maar allereerst, zie deze post, waarbij de kustroute besproken wordt.

Alternatief:
(let op, dit hangt af van jouw voorkeur)
SF naar Mountain View, daar het Computer History Museum aandoen
Mountain View naar Santa Clara, daar het Intel Museum doen
Santa Clara naar San Jose, daar The Tech doen en rondsnuffelen in de stad.
San Jose naar Santa Cruz: Boardwalk
Santa Cruz naar Monterey, 17 Mile Drive en Aquarium en een beetje de oude stad bekijken
Monterey naar Carmel
Carmel naar Big Sur, Julia Pfeiffer Burns State Park
Big Sur naar San Simeon, Elephant Seals en Hearst Castle bekijken en de pier tegenover Hearst Castleop.
San Simeon naar Cambria, even rondsnuffelen
Cambria naar Morro Bay, oude stadsdeel aan de haven en hier (of in Santa Cruz) whale watchen
Morro Bay naar San Luis Obispo, even bij de Madonna Inn langs
SLO naar Pismo Beach en Shell Beach
Pismo Beach naar Solvang (Deens stadje); hier overnachten is duur. Overnachten in Buellton, ligt er een paar kilometer vandaan is goedkoper.
Solvang naar Santa Barbara, onderweg schijnen nog wat bezienswaardigheden te zijn, maar ik ken die niet
Santa Barbara naar Ojai voor een dagje in de spa
Ojai naar Simi Valley voor Reagan Presidential Library
Simi Valley naar Malibu, pak ook de 27 oftewel de Topanga Canyon mee
Malibu naar Venice Beach
Venice Beach naar LA
in LA is het Jet Propulsion Laboratory een absolute aanrader, doch dit kan alleen als je reserveert als er plek is. Zie hier.
In LA vergeet niet Pedersen Auto Museum en de La Brea Tarpits. Deze twee zijn minder bekend bij de gemiddelde toerist.
Als je nog tijd hebt, door naar San Diego, stoppen in Laguna Beach en La Jolla.
In San Diego, de USS Midway (een vliegdekschip) en San Diego Zoo (wat mij betreft de mooiste ter wereld) en Cabrillo National Monument.
En tenslotte weer terug naar LA voor de terugvlucht van LAX.
rolands
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2011, 14:07

Re: Reis Roland: San Francisco - Los Angeles

Bericht door rolands »

Wow wat een reacties zo snel al, bedankt allemaal voor de tips zover.

We willen eigenlijk de kust route doen zodat we later een keer terug kunnen gaan om meer voor de parken te gaan en ook richting LV. De parken lijken ons wel echt geweldig, maar ik wil voorkomen dat we daar nu snel even doorheen moeten vanwege de beperkte tijd of dat we daarvoor te ver van onze route moeten afwijken. Ik zal vanavond alles eens op een rij gaan zetten van wat we waar willen gaan doen.

Nogmaals bedankt zover!

Roland
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Roland: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Yeehaw »

Mooi lijstje van Hockey. Point Lobos staat er echter niet op (net onder Carmel). Dit is een schitterend park en als je dit bezoekt kan je die 17 miles gerust overslaan imo. Btw, in Pebble Beach is een golfbaan. Openbaar en je hebt geen handicap of zie iets nodig. Kost wel $ 495,-- plus clubhuur ($ 80,--) en een cart ($ 80,--) en vermoedelijk ook een caddy. Heeft verder niets met je reis te maken maar ik zeg het maar even ;)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Roland: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Hockey »

Hmm, Pebble Beach is eigenaar van het stuk waarop de 17 Mile Drive ligt. Toegang tot die Drive is $9,75. En als je gaat eten/drinken bij een van de aangesloten restaurants en meer dan $25 besteed krijg je je toegangskaartje afgetrokken van de rekening. Dat is wel een aanrader. Ik heb dat toen gedaan en heerlijk over zowel een oceaan als een golfbaan uitgekeken. En heerlijk gegeten, tegen een heel betaalbare prijs.
rolands
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2011, 14:07

Re: Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Bericht door rolands »

Nou we hebben inmiddels de vlucht vast staan, we vertrekken op woensdag 5 september naar San Francisco en gaan terug op woensdag 19 september vanuit Los Angeles. Ik heb de route die we in gedachte hadden, via de kust dus, wat uitgeschreven met de dingen die we onderweg kunnen doen en ik zoek nog naar meer dingen zodat ik een zo compleet mogelijk lijst krijg en overzicht met alles.

Ik wil eigenlijk alleen de eerst een laatste paar dagen vast leggen. Dus in ieder geval in SF en wellicht de laatste nacht in de buurt van het vliegveld in LA.

Hoe zit het eigenlijk met de drukte in de periode 5 september - 19 september? Is het goed te doen om niks vast te leggen qua hotels/overnachting? Is reserveren in bijvoorbeeld het Julia Pfeiffer Burns State Park of bij Big Sur nodig? Want dit zou mogelijk nog een leuke plek zijn om te overnachten, maar ik wil liever dit niet vastleggen.

Leuk zeg, dat plannen, er is toch best veel te zien en ik ben nu alleen maar nog naar de route onderweg van SF naar LA aan het kijken :)
rolands
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2011, 14:07

Re: Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Bericht door rolands »

Ook de huurauto is geregeld, die halen we op bij Alamo in San Francisco op o'farrell street. Het hotel in San Francisco staat nu ook vast van 5 september - 8 september (annuleren kan nog wel eventueel), het is het Grant Plaza Hotel op Grant Street geworden, tegen China Town aan en vlak bij Union Square.

Ook het hotel voordat we vertrekken in Los Angeles staat ook vast 18 september - 19 september (ook nog te annuleren), dit is Travelodge Hotel at LAX geworden, makkelijk met de shuttlebus 's ochtends naar het vliegveld (vliegtuig gaat om 8 uur 's ochtends) en dicht bij Alamo voor het inleveren van de huurauto.

Ik zal morgen even het voorlopige reisschema erop zetten. Ik twijfel nog of we vanuit LA naar bijvoorbeeld Joshua Tree moeten gaan, naar San Diego of gewoon beiden moeten doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee of het druk is bij Big Sur, ik vermoed eigenlijk dat het wel verstandig is om te reserveren. Wij hebben met de tent ook al eens lang moeten zoeken, buiten het seizoen. Wij vonden Pfeiffer Big Sur erg mooi, maar de Lodge is wel rpijzig denk ik. De Ripplewood Resort ken ik niet maar ziet er leuk uit en is waarschijnlijk wat goedkoper.
Wij hebben in de kerstvakantie een paar dagen rondom LA doorgebracht (incl Joshua Tree), misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Als ik zo je dagen in LA zie heb je genoeg tijd om bv san diego erbij te doen hoor. Ik zou zeker wel je huurauto houden, want LA is groot (provincie Utrecht) en de metro brengt je niet overal. Aan de kant van Hollywood en hollywood studio's is de metro goed, maar wil je bv naar het griffith observatory of het getty center dan moet je hele grote stukken lopen. En 50 km ofzo van hollywood naar longbeach in een bus,metro of taxi is ht ook niet elemaal
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Bericht door kalaman »

omdat we volgend jaar ook die route gaan rijden, gewoon een berichtje om dit topic ook bij "mijn berichten" te zien :wink:
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Harry »

kalaman schreef:omdat we volgend jaar ook die route gaan rijden, gewoon een berichtje om dit topic ook bij "mijn berichten" te zien :wink:
Je kunt i.p.v. een bericht plaatsen ook onderaan de pagina "abonneer op dit onderwerp" aanklikken. :D
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis rolands: San Francisco - Los Angeles

Bericht door kalaman »

Ik weet het Harry. Weet nt waar mijn ged achten waren om het op zo'n manier te doen :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer