Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
maltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jan 2012, 16:32

Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Bericht door maltje »

We zitten met een probleempje:
Onze vrienden zouden willen dat we de laatste dagen ook bij hen langskomen maar de bedoeling was dat we aan kwamen in LA en volgende dag daar wat rondhingen en de dag nadien naar huis vertrokken.
Dus mijn vraag:Is LA echt de meoite wetende dat we maar 1 dag plus enkele uren daar hebben of is het interessanter om met onze vrienden nog wat aan de kust rond te hangen.
@Marianne,jaja ik heb je sites bekeken.

mvg
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Bericht door RiverCola »

Sorry, maar ik ga er even heel hard in... Moet je nu echt elke beslissing voorleggen aan het forum? Je hebt al zo ongelooflijk veel vragen gesteld. Het lijkt alsof je ontzettend onzeker bent en niet zelf beslissing durft te nemen. Ik heb het gevoel dat er zo langzamerhand ook bij andere wel enige irritatie begint te ontstaan.

En dan mijn mening. LA voor 1 dag...ja, je kunt iets leuks gaan doen, maar veel van de stad zul je sowieso niet meekrijgen. Daar is het te kort voor. Als je al in LA zou blijven dan zou ik je aanraden om de plekken die je bezoekt heel beperkt te houden. Bv alleen Venice Beach en 's middags/'s avonds Hollywood.
Maar overslaan zou mijns inziens net zo goed kunnen. Alleen reis je dan weer extra kilometers naar Laguna, terwijl jullie daar al geweest zijn. En je moet ook weer terug. Het is toch bijna 2 uur rijden ofzo... Wil je heel graag terug naar jullie vrienden aan het einde van de reis, of hebben zij het jullie gevraagd en durf je niet zo goed je eigen plan te trekken?
maltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jan 2012, 16:32

Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Bericht door maltje »

Je mag er voor mijn part zo hard invliegen als je wil,ik kan veel hebben.
IS het niet normaal dat ik veel vragen stel?En ik ben zeker niet de enige.
Ik kan ook alles opzoeken in boeken die ik niet ken of op het vrije internet.Maar waar dient een forum voor?
Ik ben groot genoeg om zelf beslissingen te nemen hoor :wink:
Je opmerking over LA vind ik dus goed,daarom dient dit forum ook.
Wat rondhangen in Hollywood lijkt me wel wat en tenslotte zijn we al enkele dagen in een grootstad(SF)

mvg
maltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jan 2012, 16:32

Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Bericht door maltje »

Los Angeles zal voor een andere keer zijn.
Er zijn 2 opties open:Na of voor SF een dagje Nappa Valley
Van SF rustig langs de kust naar LAX,met bezoek aan Monteray en nog wat mooie plaatsjes.
Is heel de kustlijn de moeite waard?

mvg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor de route langs de kust eens in dit topic.
De hele kust is leuk om te doen. Qua natuur is het stuk langs Big Sur erg mooi, verder naar het zuiden heb je leuke stranden.
Ik zie niet zo goed waar je de tijd hebt voor Napa Valley.
Dit was het laatste stuk:
15/09: Yosemite NP - San Francisco
16/09: SF
17/09: SF
18/09: SF - Big Sur - Cambria
19/09:Cambria - Santa Barbara - LA (slaap bv ergens in West Hollywood)
20/09: LA
21/09: LA - terugreis
Vervalt LA hier? Dan heb je nog 1 dag i te vullen? Dat kan prima met een extra overnachting langs de kust. Je kunt ook een extra dag Yosemite doen, bijvoorbeeld om de Mariposa Grove te bekijken. Je hebt er nu maar 1 volle dag en dat is echt niet veel.

Marianne
maltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jan 2012, 16:32

Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Bericht door maltje »

LA vervalt daar idd,dus 1 dag langer wat Nappa Valley zou kunnen worden.
Maar de laatste dagen het rustig aan doen langs de kust is misschien "slimmer".Het zal sowieso een drukke vakantie zijn.

mvg
maltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jan 2012, 16:32

Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Bericht door maltje »

Ik word zelf zot van dat denken en plannen(maar wel leuk hoor) dus sorry als jullie van mijn "gezaag" het ook worden.
Wat denken jullie dat het beste is:In 2 of 3 dagen van SF naar LA(X)
In 2 dagen ,kunnen we 3 dagen SF doen waarvan daar uit een dagje Napa
In 3 dagen geen Napa maar kunnen we wel ten volle genieten van de kust.
Dit is zowat mijn laatste bedenking voor dat de vakantie volledig in zijn plooi ligt.

mvg
maltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jan 2012, 16:32

Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach

Bericht door maltje »

ff nog 2 vraagjes:
Ik hoorde van een collega die in april van LA naar SF gereden is langs de kustweg dat hij 2u moest om rijden in de omgeving van Julia Pfeiffer park,hij wist niet of het wegenwerken waren of iets anders.
IS er iemand op de hoogte van een blijven durende omleiding?
2de vraag:Ik veronderstel dat je in de USA bijna overal met mastercard of visa kan betalen?Hoe doen de meeste dat hier:dollars mee nemen of met de kaart betalen?

mvg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer