Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tokheim: Denver - Denver zomer 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Reis Tokheim: Denver - Denver zomer 2012

Bericht door Tokheim »

De prijzen van Icelandair :thumbup: heeft ook ons doen besluiten om een rondje Denver te gaan doen in 2012.
We gaan op herhaling in alle plaatsen die we aan doen, maar we willen er nu meer de tijd voor nemen, en nieuwe dingen ontdekken/doen.
Natuurlijk gaan we weer met opa en oma, dus een hike als de Angels Landing zit er niet in, maar hopen wel wat makkelijke en tevens mooi (korte) hike te doen. We zijn vol aan het in lezen, en hopen op wat feedback op ons voorlopige ruwe reis schema.....

28 juni Schiphol - Reykjavik - Denver Airport
Vertrek 14.00 // 18.40 aankomst Denver
29 juni Denver - Moab 355 mile // 6 uur
30 juni - 02 juli Moab
Canyonlands NP
03 juli Moab - Goulding 150 mile // 3 uur
via Moki Dugway, Monument Valley
04 juli Goulding - Sedona 200 mile // 3 uur 45 minuten
05 juli - 6 juli Sedona
Red Rocks
07 juli Sedona - Las Vegas 280 mile // 4uur 30 min
08 juli - 11 juli Las Vegas
12 juli Las Vegas - Zion NP 165 mile // 3 uur
13 juli Zion NP
14 juli Zion NP - Torrey 190 mile // 4 uur
Via Bryce NP
15 juli Torrey
Capitol Reef NP
16 juli Torrey - Grand Junction 230 mile // 3 uur 30 min
17 juli Grand Junction - Denver 240 mile // 4 uur
18 juli - 19 juli Denver
Mile High City
20 juli Denver - Reykjavik - Zoetermeer
Vertrek Denver 17:15 // 12:55 aankomst Schiphol

Theo
Laatst gewijzigd door Tokheim op 03 okt 2011, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver - Denver

Bericht door Felicitas »

Mooie route. Wil je heen én terug naar Denver via de I70? Colorado is prachtig, dus misschien kan je er op de heen- of terugweg iets meer van meepakken?
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Denver - Denver

Bericht door Tokheim »

Hallo Felicitas,

De route is inderdaad via de I70, omdat we heen graag gebruik willen maken van de Jetlag door lekker veel km's te maken en meteen naar Moab te rijden. En terug is Grand Junction meer als tussenstop gepland om weer in Denver te geraken. Maar als je tips hebt in dit moeilijke stukje, ik hou me aanbevolen!!

Theo
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver - Denver zomer 2012

Bericht door Felicitas »

Je zou bijvoorbeeld via Black Canyon of the Gunnison National Park kunnen rijden (zie ons verslag) of een uitstapje kunnen maken naar Aspen en de Maroon Bells kunnen bezoeken (zie ons verslag). Het kost je wel snel een extra overnachting. Bij beide hoef je niet veel te wandelen om het moois te zien. Zelf vond ik de Maroon Bells heel mooi in juli met al die bloemen en besneeuwde bergtoppen. Of je kunt naar de top van Mount Evans rijden (hebben wij niet gedaan). Dit is zo maar een greep uit de mogelijkheden (hebben zelf natuurlijk ook lang niet alles gezien)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Als Aspen t ever si kun je ook nabij Grand Junction in Colorado NM gana kijken een park met veel uitzichtpunten.
Het verbaast me wel dat je niet Rocky Mountains NP ingaat. Ik kan me voorstellen dat het een keus is vanwege tijd. Maar ikwil het je aangeven als mogelijkheid. Ook hier kun je wandelen maar ook gewoon bij uitzichten genieten van de enorm hoge bergen.

Bryce rijdt je bewust langs???? Eerlijk gezegd vin dik dat wel een overnachting waard. Juist dit park is uitermate geschikt als je niet wilt lopen. Evt kun je een stukje lopen bij Queens Trail dat is in begin niet zo steil.
En Arches sla je ook over???
Sedona mag vast heel mooi zijn maar ik zou wat meer tijd tussen Denver en Moab inplannen... gewoon om het andere landschap ook mee te krijgen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben dezelfde vluchttijden van Icelandair alleen van 1 juli/23 juli, Onze route is gedeeltelijk gelijk alleen rijden wij vanaf Albuquerque terug naar Denver. Wij gaan vanaf Moab naar Capitol reef etc. en slaan Sedona helaas over, tijd! Als je niet wil wandelen in Bryce kan je naar mijn idee vanaf Zion er langs rijden, uitzichtpunten bekijken en weer verder rijden, daarvoor zou ik ook niet overnachten, ik zou dan wel vroeg vertrekken vanuit Zion want de route 12 moet ook heel mooi zijn en wat fotostops waard.
Mount Evans,vlakbij Denver, schijnt ook wel een bezoekje waard te zijn(highest paved byway USA). Je kan er wildlife spotten.
In Denver is het heel leuk om het Capitol state building te bezoeken, je hebt er gratis rondleidingen, mooi gebouw!
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

@Felicitas
Black Canyon en Maroon Bells zien er inderdaad wel mooi uit, even onthouden.

@Isis
Rocky Mountain NP hebben we al gezien en slaan we bewust over.
Alle uitzichtpunten van Bryce NP hebben we al gezien, maar het Amphitheater is wel een kort bezoekje waard.
Arches NP gaan we natuurlijk naar toe, daar staan genoeg Arches die we vorige keer hebben overgeslagen.
In Canyonlands NP willen wee een jeep huren en zelf gaan crossen.
Sedona ziojn we ook voorbij gevlogen en willen we graag op ons gemakje bekijken.
Een bezoekje aan het Slide Rock State Park en een ballonvaart boven dit Red Rock gebied staat op ons To Do lijstje.

@ina
Mount Evans gaan we zeker even bekijken of dit in te passen is.
En het State Capitol in Denver hebben we al bezocht en is inderdaad erg mooi.
Die Scenic Byway 12 is inderdaad 1 groot 3D schilderij waar je rijd!
Albuquerque incl. Holbrook (Wigwam hotel) hebben we tot nu toe geschrapt, maar wie weet....

Mvg.
Theo
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Of het rondje iets anders: Denver - Moab - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas - Sedona - Monument Valley - Durango (Million Dollar Highway) - Black Canyon of the Gunnison - Denver
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Durango (Million Dollar Highway), hebben we ook in onze planning gehad., maar we hebben de Durango and Silverton Narrow Gauge Railroad ook al eens gedaan en dit is langs de Million Dollar Highway als ik mij niet vergis. Het was inderdaad een waanzinnig mooi gebied.

Theo
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Tokheim: Denver - Denver zomer 2012

Bericht door Tokheim »

We hebben nog 7 maanden te gaan, maar inmiddels hebben we ons verhuur naar en in Amerika geregeld. De vliegtickets hadden we al een tijdje maar nu is daar de huur van een Minivan bijgekomen, gehuurd bij Eautohuur. Vanaf nu moeten we de route gaan finetunen, en dat is niet gemakkelijk. Er is weer zoveel te zien, maar gelukkig zijn er vele routes in de maak die allemaal in Denver beginnen dankzij Icelandair die met hetzelfde ¨probleem¨ zitten. Inmiddels staat dit verhaaltje nu ook op onze homepage, en heb ik er een leuk Apple-inspired thema op los gelaten.

Theo
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Jullie gaan net voor ons uit, wij vertrekken 1 juli, en zelfde tijd in Las Vegas. Ik zal jullie verslag bijhouden misschien nog wat leuke dingen overnemen. Als jullie het rondje andersom doen rijden we achter elkaar aan! :P
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Ja Ina, het wordt druk aan die kant. Ik heb natuurlijk ook al gespiekt bij jullie topic :oops: Ik zag dat jullie nu al een huis hebben gehuurd in Moab, wij zoeken ook zoiets voor 4 nachten. Zit er nog een gedachte achter de richting van jullie rondje, of is dit gewoon hoe het uitkomt, zoals bij ons.....

Theo
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

De gedachte is de dingen die we vorige keer veel te kort of niet hebben gezien nog eens iets beter te bekijken, vorige keer in Moab niet naar Canyonlands geweest(wist toen niet eens dat dat bestond!) Wat Dirt roads rijden, Goblin Valley nog nooit geweest, Bryce vind ik echt heel mooi wil ik nog eens zien. Las Vegas als afwisseling op al het natuurschoon. En we zijn al twee keer voor niets naar ABQ geweest voor de tentrocks, hopelijk kan het dit keer wel. Ik wil graag via die kant weer terug rijden naar Denver langs de Sand dunes en Garden of gods in Colorado Springs, dat stukje Colorado lijkt me best mooi. Eigenlijk liggen die tentrocks uit de richting, zijn ze weer dicht dan gaan we denk ik via Durango, verder weer veel reisverslagen gelezen.
De gedachte wat betreft de richting is dat naar mijn idee het begin juli meestal beter weer is, later in Julie zie je vaak meer regen en onweersbuien en ik wil graag die eerste week met de slotcanyon en Capitol Reef, Moab de beste kans op minder regen.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ina schreef:
In Denver is het heel leuk om het Capitol state building te bezoeken, je hebt er gratis rondleidingen, mooi gebouw!
Moet je deze reserveren?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Nee hoor, je kan er gewoon naar toe gaan, wij konden direct aanschuiven bij een groep, waarschijnlijk staan er wel tijden op de site, wij zijn op de bonnefooi gegaan.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hier meer info over de Colorado State Capitol Tours: http://www.colorado.gov/capitoltour
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Is een mooie route Theo. Wat ik zou aanpassen is in elk geval van Moab naar Monument Valley via Moki Dugway zou ik
de Valley of Gods ook nog mee pikken. En misschien nog voor de Moki Dugway ook nog Muley Point road als jullie tijd
genoeg hebben.

van Bryce NP naar Torrey neem je denk ik de UT12 Scenic Byway echt een plaatje.

In jouw route ga je toch over een gedeelte heen en terug over de I-70 ik ben het met Felicitas eens daar zou ik nog eens
heel goed naar kijken.

Ik vraag me alleen af waar je nu in je route de Million Dollar Highway wilt inplannen.

Succes met de verdere voorbereidingen, naamgenoot.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Hallo Theo, Theo hier!
Is het gebied rond de Moki Dugway, Valley of Gods en Muley Point Road goed te bereiden met een Minivan. Helaas zit er een SUV niet in wegens gebrek aan ruimte voor 5 personen en bagage. In Moab willen we een Jeep huren, zodat we daar lekker kunnen rondcrossen. De I-70 is inderdaad een puntje waar we over twijfelde. Het is er ongetwijfeld erg mooi, maar we zijn bang voor overkill aan natuur. Dus op de terugweg snel door naar Denver lijkt ons de beste optie over de I-70, vandaar.

Theo
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

tcoppers schreef: van Bryce NP naar Torrey neem je denk ik de UT12 Scenic Byway echt een plaatje.
Die weg hebben wij afgelopen jaar grootdeels gereden en wij vinden dit een absolute aanrader :thumbup:
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Van Bryce NP naar Torrey nemen we zeker de UT12 Scenic Byway. Deze weg hebben we in 2005 ook al eens gereden en, inderdaad schitterend. Veel mooier zullen ze er niet zijn. We belanden toen midden in een thunderstom, wat best indrukwekkend(=lees beangstigend) was, zo verlaten als je je daar dan kan voelen. Dus hopen we dit keer op mooi en droog weer :thumbup:

Theo
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer