Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nadiaU: waar een NP in plannen...?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nadiaU
Amerikafan

Reis nadiaU: waar een NP in plannen...?

Bericht door nadiaU »

Onze Californië trip heeft inmiddels iets meer vorm aangenomen..
en ik vroeg mij af wat jullie ervan vonden..?

Tussendoor willen we eigenlijk ook nog 1 of 2 dagen naar een nationaal park toe..
Wij vroegen ons af waar we dit het beste konden inpassen en welk park het beste bij onze route past..

Het ziet er nu als volgt uit:
Dag 1: Aankomst SF
Dag 2-6: SF
Dag 7: Deel 1 Highway 1
Dag 8: Deel 2 Highway 2
Dag 9: Deel 3 Highway 3
Dag 10: Aankomst LA
Dag 11-12: LA
Dag 13-14: Strand/Boulevards rondom LA (onbekend welke.. tips welkom :P )
Dag 15:: Retour Amsterdam

We willen dan eventueel 3 nachten doen op Highway 1, ondertussen uiteraard whalwatchen en eventueel nog wat stranden pakken (reisgenootje is strand fan, haha)
De trip zal overigens ergens in september/oktober plaats gaan vinden.. data zijn nog niet zeker..

Alvast bedankt :thumbup:
jta
Amerika-expert

Re: Waar een NP in plannen...?

Bericht door jta »

hallo,

Yosemite lijkt het meest voor de hand liggend. Een half dagje rijden van SF, zou er toch minstens 2 overnachtingen moeten voor over hebben.
Iets zuidelijker : Sequoia NP, met logies in bv Three Rivers. Misschien iets minder gewaardeerd en geked dan Yosemite maar toch ook heel afwisselend en mooi.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waar een NP in plannen...?

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite ligt inderdaad voor de hand, maar Sequoia/Kings Canyon is ook prachtig. In beide gevallen zou ik minimaal 2 nachten voor het park uittrekken.
Met een van die parken erbij zou een rondje ook een mogelijkheid zijn, dus LA - Sequoia en/of Yosemite - SF - LA.
Wat willen jullie tussen SF en LA allemaal doen? Voor het strand moet je echt zuidelijker gaan zitten.

Zie voor het stuk Yosemite - Kings Canyon/Sequoia - LA ons 2006-verslag.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis nadiaU: waar een NP in plannen...?

Bericht door Isis »

Zoals boven... Yosemite / Sequoia. Dan zou ik vanuit SF (dag 2-4) dag 4/5 naar Yosemite rijden. Daar minstens 2 nachten blijven dan naar Sequoia nog 2 nachten dan weer naar de Hwy 1... misschien dat je ook een dag LA zou kunnen opofferen. Amders is het meer een heen en weer rijden naar en in het park.

Voor tips over LA zou ik de zoekfunctie gebruiken met de woorden: hoge hoed Rivercola heeft er een heel verhaal over geschreven. Ik ben geen stads fan (hoewel SF wel prettig is).
Succes met plannen
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer