Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Hinko »

Hoi,
Hierbij onze eerste reisschema. Dus nog zwaar in concept. :wink:

Reisschema september 2012.

Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP (de bedoeling is dat we in Yosemite een hotel proberen te krijgen)
Dag 6 Yosemite NP
Dag 7 Yosemite NP - Bishop (Tioga pass)
Dag 8 Bishop - Las Vegas (Death Valley)
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Page
Dag 11 Page - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Palm Springs
Dag 13 Palm Springs, rustdag
Dag 14 Palm Springs - LA
Dag 15 LA
Dag 16 LA
Dag 17 naar huis

De bedoeling is om in september 2012 te reizen.
We kunnen helaas niet langer dan 17 a 18 dagen. Ik heb bewust Zion en Bryce eruit gelaten.

Vragen en of opmerkingen aan jullie:
Dag 7: naar Bishop is dit goed of zijn er andere leukere plekken?
Dag 10: naar Palm, is dit verstandig vanuit Las Vegas? We willen graag de Grand Canyon zien.
Ook willen zoals je ziet nog naar LA.
Misschien iemand nog een beter alternatief om vanuit Las Vegas, via Grand Canyon naar LA te reizen. Natuurlijk niet in 1 dag :) ;)

Tips voor leuke en niet te dure hotels zijn natuurlijk altijd welkom. :D

Groet, Hinko
Laatst gewijzigd door Hinko op 03 aug 2011, 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 mei 2009, 12:46

Re: Reis Hinko&Carlijn sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Viva Las Vegas »

Er staan massas routes op dit forum. Kijk nog eens rond en je zal vast en zeker al zelf veel kunnen veranderen.

Waarom wil je zo lang naar Palm Springs?
Neem een overnachting in Death Valley.
Ga vanuit Las Vegas naar Zion NP en/of Bryce NP en ga dan via Page en de Grand Canyon richting Palm Springs en LA.

Nog heel veel opties, maar je bent pas begonnen. Veel plezier nog met plannen.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Hinko&Carlijn sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Hinko »

Dank voor je antwoord, ik bedoelde ook Page ipv Palm. Is inmiddels veranderd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hinko&Carlijn sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind zo'n rustige reis wel mooi, hoewel ik geen fan ben van rustdagen. Dan liever onderweg wat meer rust nemen. Wat is Palm? Waarom niet in een keer van Las Vegas naar de Grand Canyon en dan daar 2 nachten blijven?
Is LA een must? Zo nee, dan zou je na Las Vegas via Zion, Bryce en Page naar de Grand Canyon kunnen rijden en in Phoenix eindigen.

Edit
Ok, geen Palm maar Page. Dat is een flinke rit. Dan zou ik zeker ook Zion gaan bezoeken, je rijdt er doorheen.

Marianne
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Hinko&Carlijn sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Hinko »

Ja, om van Las Vegas naar Grand Canyon te reizen en daar 2 dagen te blijven is zeker nog een optie. LA willen we ook graag zien maar is geen must. We kunnen dit later alsnog een keer bezoeken samen met SD en wat thema parken. Phoenix als eindstation heb ik ook aangedacht.

Hinko
Laatst gewijzigd door markro op 01 aug 2011, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om steeds het volledige bovenstaande bericht te quoten --> een aantal keer de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door jolanxyz »

Als L.A. geen must is dan naar Phoenix of terug naar Las Vegas... en meer tijd voor Bryce/Zion.

Zo bijvoorbeeld:

1: aankomst S.F.
2: S.F.
3: S.F.
4: S.F. - Yosemite
5: Yosemite
6: Yosemite - Bishop
7: Bishop - Death Valley - Las Vegas
8: Las Vegas
9: Las Vegas - Zion
10: Zion
11: Zion - Bryce
12: Bryce - Page
13: Page (lake powell, antelope canyon, glen canyon dam)
14: Page - Grand Canyon
15:Grand Canyon - Sedona
16: Sedona - Phoenix
17: Phoenix - naar huis

Of denk eens ruig: vanuit Denver terug

1: Aankomst S.F.
2: S.F.
3: S.F.
4: S.F. - Yosemite
5: Yosemite
6: Yosemite - Bishop
7: Bishop - Death Valley - Las Vegas
8: Las Vegas
9: Las Vegas - Grand Canyon
10: Grand Canyon - Page
11: Page - Monument Valley
12: Monument Valley - Moab
13: Moab (Arches NP)
14: Moab (Canyonlands/Dead Horse point)
15: Moab - Denver
16: Sightseeing Denver
17: Denver - naar huis
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Hinko »

Ben lekker druk bezig. Nu met Phoenix als eindstation.
Iedereen bedankt voor de tips.

Als ik mijn planning 2.0 gereed heb laat ik jullie het weten :)
Gebruikersavatar
Carly Cupcake
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:29
Partner van: Hinko
Locatie: Groningen

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Carly Cupcake »

Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - San Simeon(?)
Dag 5 San Simeon - San Fransisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco - Yosemite NP
Dag 9 Yosemite NP
Dag 10 Yosemite NP
Dag 11 Yosemite NP - Bishop (Tioga pass)
Dag 12 Bishop - Stove Pipe Wells
Dag 13 Stove Pipe Wells - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Sedona
dag 17 Sedona - Phoenix
dag 18 Phoenix - Amsterdam

Okay, Hinko en ik hebben ons schema nu zo aangepast. Ik zelf wil toch wel heel graag naar LA, en al die parken lijken me prachtig, maar mezelf kennende heb ik het na 3 wel gezien. Ik wil dan behalve het landschap vooral zoveel mogelijk Amerikaanse cultuur snuiven in grote en kleine steden. En we houden beide wel van natuur en wandelen, maar met mate :wink:
Wat ik me wel afvraag is of 2 volle dagen LA genoeg is. We moeten ons nog een beetje verdiepen in wat we daar allemaal willen zien. Heeft iemand ervaring met goede hotels in LA?
En als we van LA naar SF rijden willen we een tussenstop maken in San Simeon, maar dat is een gokje. Suggesties voor een andere tussenstop zijn welkom!!
Dan is nog de vraag of 2 volle dagen SF wel nodig is, ook hier moeten we nog uitzoeken wat er allemaal te zien en te doen is.
Yosemite is een must na alle enthousiaste verhalen op dit forum en ook een overnachting in Death Valley mag niet ontbreken (Stove Pipe Wells). We kunnen 2 dingen doen op de terug weg, of van Grand Canyon weer terug naar Vegas en vanaf Vegas terug vliegen, of zoals in de planning nog een tussenstop maken in Sedona en vanaf Phoenix terug. Zijn hier mensen die al eens in Sedona zijn geweest?
Laatst gewijzigd door Carly Cupcake op 02 aug 2011, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

De route is prima zo, en ik zou zeker in Phoenix eindigen omdat je anders dezelfde weg terugrijdt naar Las Vegas. Daar zie ik geen toegevoegde waarde in, tenzij het voor de kosten van de tickets veel uit zou maken.
Sedona en omgeving is prachtig, er zijn al veel forumleden geweest. Kijk bijvoorbeeld eens op www.ontdek-amerika.nl voor meer informatie.
Bishop - SPW is niet ver, je zou ook in Lee Vining of Mammoth Lakes kunnen overnachten en een bezoek aan Bodie en Mono Lake kunnen brengen.

Marianne
Nieky81
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2011, 16:27

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Nieky81 »

Hoi, wij zijn net terug van onze eerste rondreis in 't zuidwesten. Jullie eerste voorstel is bijna hetzelfde rondje wat wij gedaan hebben, we hadden 20 dagen in totaal incl. vlucht.
In zowel LA als SF heb je zeker 2 dagen nodig.. er is genoeg te zien! SF vonden wij leuker en praktischer, qua afstanden veel beter te doen dan LA.. wij hebben deze dingen gedaan; Golden Gate brug, Fisherman's Wharf, Chinatown (Little Italy), Alamo Square, Lombard street.
In LA heb je de auto nodig om bij verschillende bezienswaardigheden te komen, zoals: Hollywood boulevard, Walk of fame, Beverly hills, Sunset boulevard, Bel air (1e dag) en Santa monica, Venice beach (2e dag). Ik vond de tijd nog tekort, omdat we vluchtig door bv. Beverly hills zijn gereden, terwijl ik daar ook had willen rondlopen of over bv. Rodeo drive, maar daar was geen tijd meer voor. Zeker in LA moet je ook rekening houden met het drukke verkeer (files!) rondom de stad. Ons hotel zat in Old Pasadena, Comfort Inn, een goede wijk en qua ligging best goed, Hollywood is ong. 20 min. rijden en naar de kust ook.
De Tioga pass vonden we heel mooi, is zeker aan te raden! en vanuit daar reden we ook naar Bishop, die afstand is goed te doen. In Bishop zelf is niet veel bijzonders, maar als tussenstop een ideaal plaatsje. Vanuit Bishop zijn we ook door Death Valley gereden (wel een lang stuk) tot aan Las Vegas. Ik zou een volgende keer meer tijd willen in Death Valley om ook te stoppen op bepaalde punten.
En wij waren 2 nachten in Las Vegas, dat vond ik echt te kort! Je kunt daar het beste 's avonds over de Strip wandelen, vanwege de sfeer, maar ook omdat het minder warm (meer schaduw) is. Overdag vond ik het bijna niet te doen om in die hitte te lopen, of je moet de bus pakken. En die hotels zijn daar zó groot, dat we er maar een paar hebben gezien, daar was ik nog lang niet uitgekeken!

Toen we trouwens door Mammoth Lakes reden, dachten we; waarom hebben we hier geen overnachting? het was een erg leuk plaatsje. Oja de laatste dag hebben we die kustroute gedaan van LA naar Monterey (onder SF). Volgens mij is Big Sur ook een mooi plaatsje om te verblijven, wij zouden de volgende keer meer tijd uitrekken voor deze kustroute.
In Page zijn we 2 nachten gebleven, de Antelope canyon daar is de moeite waard! en de Horse Shoebend.
Oja wij reden vanuit de Grand Canyon naar Scottsdale en vanuit daar naar LA, was wel een lange rit.. ong. 5,5 uur.

Zoals je ziet, je leert veel van zo'n reis, en maakt een volgende keer weer andere keuzes. Ik ken het probleem.. lastig om een beperkt aantal dagen te moeten verdelen over al die mooie plekken, er is gewoon teveel te zien. :D Succes ermee! :thumbup:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door Hinko »

Hoi iedereen!

Een kleine wijziging op onze programma

Dag 11 Yosemite NP -Mammoth Lakes
Dag 12 Mammoth Lakes - Stove Pipe Wells

We zijn nu druk bezig met het zoeken naar leuke hotels, zodra we een overzicht hebben zullen we dit met jullie delen.

@Marianne, thx voor je info tot nu toe!

@Nieky81, leuk om jullie verhaal te lezen!! Super. Onze planning is iets anders dan de eerste hier gepost. Zie post Carly Cupcake voor de huidig planning met bovenstaande als wijziging.
Misschien dat we nog een dagje extra naar LA,SF of LV kunnen. Ruimte is er nog wel.
Death Valley gaan we sowieso overnachten, lijkt ons helemaal te gek. Hoelang zijn jullie in Yosemite geweest?
Hadden julie een hotel in SF?
Zijn jullie van LA naar Monterey gereden? Onze stop is in San Simeon, circa 100 km onder Big Sur. Thx anyway zal het eens onderzoeken.
We weten nog niet precies wat we gaan doen in LA en SF maar goed er is dus ruimte voor een extra dag mochten blijken dat we in een van de steden tijd te kort komen.
Ik heb trouwens een leuk hotel gevonden in Hollywood. Orchid Suites of budget technisch motel 6 Hollywood.
Lekker even chillen in LV is natuurlijk ook heerlijk, tis ook vakantie :clap: :lol:
Heerlijk die mogelijkheden. :clap:
Laatst gewijzigd door Hinko op 03 aug 2011, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 SF-LV-LA

Bericht door SpaceAce »

Hinko schreef:Zijn jullie van LA naar Monterey gereden? Onze stop is in San Simeon, circa 100 km onder Big Blur. Thx anyway zal het eens onderzoeken.
De kustweg bevat heel veel leuke tussenstops! Twee tot drie overnachtingen langs de kustweg is geen overbodige luxe, maar ik snap dat er keuzes gemaakt moeten worden.

Wellicht heb je iets aan de onderstaande Afbeelding Bekijk de linkjes en besluit aan de hand daarvan hoeveel en waar je wilt overnachten.

- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P. - Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 2 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz
Hinko schreef:Ik heb trouwens een leuk hotel gevonden in Hollywood. Orchid Suites
Daar hebben wij in 2005 ook overnacht. Beviel ons prima! En volgens mij met ons nog heel veel andere AA-Leden :) (Orchid Suites wordt regelmatig positief genoemd op dit forum ;))
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Hinko »

Super!!
dank je voor je overzicht!

Ja dat had ik hier ook gelezen!! Ziet er leuk uit dat Orchid Suites.

Voor SF heb ik dit gevonden, lekker centraal en gratis parkeren. SF townhouse http://www.sftownhousemotel.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Orchid Suites ook prima, zie ons 2006 en 2008-verslag voor onze ervaringen. De ligging is gunstig, en parkeren gratis. Wij hadden een kamer met keuken, en zeker als je er meerdere dagen bent is dat heel prettig. Vergeet Mel's Drive Inn niet voor een lekker ontbijt en vooral voor de sfeer. Ook de California Pizza Kitchen in het Hollywood Highland Center vonden wij een aanrader.

Marianne
Nieky81
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2011, 16:27

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Nieky81 »

Hoi ja ik zag de nieuwe planning. Ik denk dat als je niet teveel natuurparken wil, maar ook steden.. dat je je goed kunt vermaken in zowel SF, LA als LV, waarvan wij LV de bijzonderste ervaring vonden.
In Death Valley hebben we niet overnacht, alleen doorheen gereden naar LV. In Yosemite waren we 2 nachten en zaten in het dorpje Mariposa, maar dat lag nog ruim een uur rijden van het begin vh park af.. zonde van de tijd dus. We hebben 1 dag Yosemite Valley gedaan en 1 dag de Mariposa Grove (Sequoia bomen, 1 uur rijden) en Glacier Point (erg mooi).

In SF hadden we een America's Best Value Inn hotel, op zich prima, maar vrij eenvoudig en klein.. en niet gratis parkeren. Degene die jullie hebben, lijkt me beter.
Wij zijn idd van LA naar Monterey gereden, dat was een lang stuk en Monterey was onze laatste stop, de dag erna naar SF om de vlucht naar NL te nemen, vandaar.
Zoals ik al zei zou ik de volgende keer meer tijd nemen voor deze kustroute en zeker 1 of 2 keer blijven overnachten langs de kust, volgens mij leek San Simeon me ook leuk toen we erdoor kwamen.
Tis allemaal mooi daar.. :)
Trouwens al op tijd aan 't uitzoeken, voor volgend jaar pas?!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Hinko »

Ja klopt volgend jaar september, vakantie begint nu al eigenlijk :wink:
We willen op tijd plekken reserveren voor Yosemite dus vandaar dat we alvast begonnen zijn met plannen.
Voor Yosemite gaan we naar Curry Village. Lekker twee volle dagen in het park.

Vraag aan Marianne. Is het verstandig om straks in september alvast te reserveren, volgens mij kan het 1 jaar voor die tijd toch?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat zou ik zeker doen. Je kunt het altijd nog annuleren. Vroeg reserveren betekent dat je misschien nog wat keuze hebt. Het blijft relatief duur om in het park te zitten, maar als je een stoneman room of een cabin with bath in Curry village hebt zit je beter dan in een tent, en toch nog enigszins betaalbaar. en zeker goed gelegen. De Lodge is ook een mogelijkheid, wel een stuk duurder.

Marianne
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Hinko »

Toch weer wat aangepast.
We komen nu aan op Labor Day. Zou dit een probleem opleveren?
Verandering, 1 dag extra voor highway 1

Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Morro Bay
Dag 5 Morro Bay - Monterey
Dag 6 Monterey - San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco - Yosemite NP
Dag 10 Yosemite NP
Dag 11 Yosemite NP
Dag 12 Yosemite NP -Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes - Stove Pipe Wells
Dag 14 Stove Pipe Wells - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Sedona
dag 18 Sedona - Phoenix
dag 19 Phoenix - Amsterdam

In LA Sea Shore motel in Santa Monica gezien. Ook best aardig.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Hinko »

Zo de eerste drie overnachtingen zijn geregeld.
3 nachten in een cabin in Curry Village. :D

Nog maar iets meer dan 300 dagen :lol:
Gebruikersavatar
Harriesch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jun 2011, 20:06

Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH

Bericht door Harriesch »

Hinko, heb jij al een geschikte accomodatie voor Mammoth Lakes gevonden? Ik heb zelf de overnachting na Yosemite NP nog op Lee Vining staan, maar Mammoth Lakes is ook nog een optie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer