Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nordschleife: weer een route vraagje erbij.
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis Nordschleife: weer een route vraagje erbij.
Hallo allemaal.
Ik ben me alvast aan het inlezen voor de vakantie van 2012 die ons weer naar de states moet brengen.
Vorig jaar hebben het rondje LV - SF via al de bekende parken gedaan, volgend jaar is het de bedoeling dat we een rondje denver-denver via yellowstone met de camper doen.
Nu aan jullie de vraag hoeveel dagen zouden jullie per park/stad uitrekken om de boel daar te bekijken.
De route moet dan worden:
-Denver
-Rocky Mountain NP
-Arches/Canyonlands
-Capitol Reef
-Salt Lake City
-Grand Teton
-Yellowstone
-Met tussenstop terug naar Denver
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Michael
Ik ben me alvast aan het inlezen voor de vakantie van 2012 die ons weer naar de states moet brengen.
Vorig jaar hebben het rondje LV - SF via al de bekende parken gedaan, volgend jaar is het de bedoeling dat we een rondje denver-denver via yellowstone met de camper doen.
Nu aan jullie de vraag hoeveel dagen zouden jullie per park/stad uitrekken om de boel daar te bekijken.
De route moet dan worden:
-Denver
-Rocky Mountain NP
-Arches/Canyonlands
-Capitol Reef
-Salt Lake City
-Grand Teton
-Yellowstone
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Michael
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Nordschleife: weer een route vraagje erbij.
Hallo Michael,
Onderstaand hoe ik het in zou vullen. De meningen zullen verschillen, en soms zal het ook afhangen van je route en stops onderweg en van je interesses natuurlijk.
-Denver
-Rocky Mountain NP minstens 2 nachten
-Arches/Canyonlands minstens 3 nachten
-Capitol Reef 1 of 2 nachten
-Salt Lake City
-Grand Teton 1 of 2 nachten
-Yellowstone 4 nachten
Marianne
Onderstaand hoe ik het in zou vullen. De meningen zullen verschillen, en soms zal het ook afhangen van je route en stops onderweg en van je interesses natuurlijk.
-Denver
-Rocky Mountain NP minstens 2 nachten
-Arches/Canyonlands minstens 3 nachten
-Capitol Reef 1 of 2 nachten
-Salt Lake City
-Grand Teton 1 of 2 nachten
-Yellowstone 4 nachten
Marianne
ik exact hetzelfde 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou overwegen Rocky Mountain N.P. i.v.m. het wennen aan de grote hoogte aan het einde van de reis te doen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Helemaal gelijk OF
Dan zou een optie zijn om van Denver naar Badlands te gaan en via de Black Hills naar Yellowstone en zo via Grand Teton afzakken naar Capitol Reef. Vandaar via Moab naar RMNP en retour Denver.

Dan zou een optie zijn om van Denver naar Badlands te gaan en via de Black Hills naar Yellowstone en zo via Grand Teton afzakken naar Capitol Reef. Vandaar via Moab naar RMNP en retour Denver.
- Nordschleife
- Amerikafan
Ook naar gekeken maar dat word een beetje te veel van het goeie. We gaan max. 3 weken. En ik wil eigenlijk iets minder rijden als vorig jaar.thuul schreef:Helemaal gelijk OF![]()
Als laatst RMNP is helemaal niet zo'n slecht idee.
Zou misschien alleen nog Gunnison & Grand Junction/Colorado Nm er in willen hebben. Valt dit mooi te combineren?
Eventueel zou Capitol Reef dan nog kunnen vervallen om hier enkele nachten te verblijven. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
Dat moet je niet aan een CR fan vragen
Maar wanneer je van de Tetons meteen tussendoor naar Moab gaat dan moet het lukken via Gunnison en CNM naar RMNO terug te keren. Ook in drie weken. Handige logische route maken heet dat. En keuzes maken.
Heb je er al wel over nagedacht hoe je naar Yellowstone gaat vanaf Denver?
Schrijf het eens uit dan zal er op het forum wel commentaar op komen waar je je mee aan de gang kunt.

Maar wanneer je van de Tetons meteen tussendoor naar Moab gaat dan moet het lukken via Gunnison en CNM naar RMNO terug te keren. Ook in drie weken. Handige logische route maken heet dat. En keuzes maken.
Schrijf het eens uit dan zal er op het forum wel commentaar op komen waar je je mee aan de gang kunt.
Wij hebben vorig jaar Denver - Denver gedaan in iets meer dan 3 weken met een camper.
Misschien heb je iets aan onze reisblog van vorig jaar.
http://zuidwestusa2010.blogspot.com/
Misschien heb je iets aan onze reisblog van vorig jaar.
http://zuidwestusa2010.blogspot.com/
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
- Nordschleife
- Amerikafan
Wat aan Cr maakt jou er zo'n fan van?thuul schreef:Dat moet je niet aan een CR fan vragen![]()
Wat ik zo dacht was:
-Denver 2 dagen
-Gunnison 1 dag
-CNM 1 dag
-Moab 3 dagen
-Capitol Reef 1 dag
-Salt Lake
-Grand Teton 1 dag
-Yellowstone 4 dagen
-Stop onderweg naar RMNP
-RMNP 3 dagen
-Denver + naar huis
@Rene, Ik zal hem eens gaan lezen
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
We zijn nu op de drie reizen drie maal in CR geweest, twee maal op Fruita, het mooiste verblijf, tussen de fruitbomen en de herten en tussen de rode rotsen. pracht gezicht.
Maar verder is het een klein en fraai park met allerlei mogelijkheden van makkelijke wandelingen tot een dagtocht door Cathedral Valley met een 4x4. Dat is wel een van de mooiste trips die ik ken ( zie Ontdek-Amerika en CapitolReef)
Ik vind juist de overzichtelijkheid van het park, de gemoedelijkheid en de grootsheid van de natuur een erg mooie combinatie.
Maar verder is het een klein en fraai park met allerlei mogelijkheden van makkelijke wandelingen tot een dagtocht door Cathedral Valley met een 4x4. Dat is wel een van de mooiste trips die ik ken ( zie Ontdek-Amerika en CapitolReef)
Ik vind juist de overzichtelijkheid van het park, de gemoedelijkheid en de grootsheid van de natuur een erg mooie combinatie.
- Nordschleife
- Amerikafan
Na veel lezen en de tips van jullie een voorlopig schema gemaakt.
Wat vinden jullie er tot zover van. Nog tips over bepaalde (scenic) routes. Deze route zou dus in juni '12 met een camper gereden moeten worden.
Twijfels over de afstand Yellowstone-RMNP heb ik nog wel. Misschien nog ergens een tussenstop hier.
En waar kan ik het beste een tussenstop maken tussen Capitol Reef & Yellowstone, ik heb hier SLC gezet maar dat is niet noodzakelijk.
Dag 1:Aankomst Denver
Dag 2:Denver => Gunnisson
Dag 3:Gunnison - Colorado NM => Moab
Dag 4:Arches
Dag 5:Arches
Dag 6:Canyonlands
Dag 7:Moab=>Capitol Reef, Goblin Valley SP, Little Wild Horse slotcanyon
Dag 8:Capitol Reef
Dag 9:Capitol Reef=>Salt Lake City
Dag 10:Salt Lake City => Grand Teton (via Bear Lake)
Dag 11:Grand Teton
Dag 12:Yellowstone
Dag 13:Yellowstone
Dag 14:Yellowstone
Dag 15:Yellowstone
Dag 16:Yellowstone => Rocky Mountains (evt een gedeelte Bear Tooth Highway)
Dag 17:Rocky Mountains
Dag 18:Rocky Mountains
Dag 19:Rocky Mountains => Denver
Dag 20:Denver
Dag 21:Terugvlucht
Wat vinden jullie er tot zover van. Nog tips over bepaalde (scenic) routes. Deze route zou dus in juni '12 met een camper gereden moeten worden.
Twijfels over de afstand Yellowstone-RMNP heb ik nog wel. Misschien nog ergens een tussenstop hier.
En waar kan ik het beste een tussenstop maken tussen Capitol Reef & Yellowstone, ik heb hier SLC gezet maar dat is niet noodzakelijk.
Dag 1:Aankomst Denver
Dag 2:Denver => Gunnisson
Dag 3:Gunnison - Colorado NM => Moab
Dag 4:Arches
Dag 5:Arches
Dag 6:Canyonlands
Dag 7:Moab=>Capitol Reef, Goblin Valley SP, Little Wild Horse slotcanyon
Dag 8:Capitol Reef
Dag 9:Capitol Reef=>Salt Lake City
Dag 10:Salt Lake City => Grand Teton (via Bear Lake)
Dag 12:Yellowstone
Dag 16:Yellowstone => Rocky Mountains (evt een gedeelte Bear Tooth Highway)
Dag 17:Rocky Mountains
Dag 18:Rocky Mountains
Dag 19:Rocky Mountains => Denver
Dag 20:Denver
Dag 21:Terugvlucht
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Nordschleife
- Amerikafan
Ik denk toch maar dat we Yellowstone - Rocky Mountains met een overnachting ergens doen.
Waar raden jullie aan om te overnachten als we ook nog in Cody willen rondsnuffelen.
Waar raden jullie aan om te overnachten als we ook nog in Cody willen rondsnuffelen.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou eens kijken wat logisch op de kaart is... Het is ook wel belangrijk om te kijken wat een snelle en makkelijke route is. Rechtstreeks (kort) zou zijn via Thermopolis en Caspar maar misschien doe je daar wel langer over dan via Buffalo. Ik wete het niet dat is iets om uit te zoeken. Het is ook erg afhankelijk waarvandaan je uit Yellowstone vertrekt. De Bear Tooth Pass is geen weg waar je 80 km/u kunt rijden het is een smalle weg heb ik op streetview gezien met veel bochtenwerk. In één dag lijkt me sowieso gekkenwerk.
Mammoth Hot Springs via Bear Tooth Pass naar Estes Park (ingang RMNP) wordt geschat op ruim 600 miles (980km) en ruim 10 uur rijtijd (zonder stops)!
Mammoth H S - Casper Wy is rond de 350 miles en
Casper - RMNP is dan nog 265 miles
Je kunt ook via Cody - Sheridan - Buffalo rijden dat is verder maar heb je meer HWY. totaal ruim 700 miles (1150 km door de bergen en over saaie wegen dus niet de snelweg naar Z Frankrijk) meer dan 11 uur
Mammoth Hot Springs - Buffalo 340 miles en
Buffalo - Estes Park 374 miles (veel interstates/highways)
Buffalo ligt niet halverwege maar van Yellowstone naar Buffalo heb je nog behoorlijk veel smallere 2-baanswegen met veel kronkels. En pas bij Sheridan heb je Highways...
Wij doen over dat stuk 3 dagen (in 2012/ 13).... vanuit Rapid City.
Mammoth Hot Springs via Bear Tooth Pass naar Estes Park (ingang RMNP) wordt geschat op ruim 600 miles (980km) en ruim 10 uur rijtijd (zonder stops)!
Mammoth H S - Casper Wy is rond de 350 miles en
Casper - RMNP is dan nog 265 miles
Je kunt ook via Cody - Sheridan - Buffalo rijden dat is verder maar heb je meer HWY. totaal ruim 700 miles (1150 km door de bergen en over saaie wegen dus niet de snelweg naar Z Frankrijk) meer dan 11 uur
Mammoth Hot Springs - Buffalo 340 miles en
Buffalo - Estes Park 374 miles (veel interstates/highways)
Buffalo ligt niet halverwege maar van Yellowstone naar Buffalo heb je nog behoorlijk veel smallere 2-baanswegen met veel kronkels. En pas bij Sheridan heb je Highways...
Wij doen over dat stuk 3 dagen (in 2012/ 13).... vanuit Rapid City.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Nordschleife
- Amerikafan
Bear tooth Hyway schrappen we eruit we gaan aan de oostkant uit het park.
Dan via Cody richting Casper en zien we wel waar we stranden.
Dan via Cody richting Casper en zien we wel waar we stranden.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 2 en 3 vind ik trouwens al best pittig (qua soort wegen) .. met jetlag. Wanneer je camper ophaalt ben je al wat tijd kwijt en in Denver heb ik nog geen early pickups gezien (misschien vergis ik me daarin). Daarnaast moet je nog boodschappen doen. Dat zou betekenen dat je niet vroeg wegbetn. Nu is Denver geen LA/ SF maar toch. En de weg naar Gunnisson lijkt me geen 4-baans brede weg; google maps (niet zaligmakend maar voor idee) geeft ruim 4 uru reistijd aan 323 km. Het is iets dat je misschien even moet bekijken... De weg van Denver naar Co NM is schijnbaar wel erg mooi (delen) met leuke stadjes onderweg. Ik las dit in een reisverslag van Komar.
Gunnison - Co NM 225 km lijkt me wel te doen. Dan heb je ook niks verder die dag.
Ik wil geen roet in het eten gooien maar misschien goed om realistisch te kijken. Ik heb zelf voor een eerste dag niet meer dan 160km staan max 2,5 uur rijden.
Gunnison - Co NM 225 km lijkt me wel te doen. Dan heb je ook niks verder die dag.
Ik wil geen roet in het eten gooien maar misschien goed om realistisch te kijken. Ik heb zelf voor een eerste dag niet meer dan 160km staan max 2,5 uur rijden.
- Nordschleife
- Amerikafan
Ik weet het dus had het zelf al veranderd in het volgende:
Dag 1: Schiphol=>Denver
Dag 2: Denver (camper halen)
Dag 3: Denver=>Colorado NM
Dag 4: Colorado NM=>MOAB
Dag 5: Arches
Dag 6: Arches
Dag 7: Canyonlands
Dag 8: MOAB=>Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef=>Bear Lake
Dag 10:Bear Lake=>Grand Teton
Dag 12:Grand Teton=>Yellowstone
Dag 16:Yellowstone=>???
Dag 17:???=>RMNP
Dag 18:RMNP
Dag 19:RMNP
Dag 20:RMNP=>Denver
Dag 21:Denver=>Schiphol
Is het vanaf RMNP te doen om op tijd de camper terug te brengen? Hier zou ik anders dag 20 over houden
Dag 1: Schiphol=>Denver
Dag 2: Denver (camper halen)
Dag 3: Denver=>Colorado NM
Dag 4: Colorado NM=>MOAB
Dag 5: Arches
Dag 6: Arches
Dag 7: Canyonlands
Dag 8: MOAB=>Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef=>Bear Lake
Dag 10:Bear Lake=>Grand Teton
Dag 12:Grand Teton=>Yellowstone
Dag 16:Yellowstone=>???
Dag 17:???=>RMNP
Dag 18:RMNP
Dag 19:RMNP
Dag 20:RMNP=>Denver
Dag 21:Denver=>Schiphol
Is het vanaf RMNP te doen om op tijd de camper terug te brengen? Hier zou ik anders dag 20 over houden
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
RMNP zelf is te ver rijden om op tijd te zijn. Bovendien hangt het ook af waar je de camper huurt. Het ene bedrijf zit aan de Westkant van Denver en het dichtst bij, een volgende zit 'vlakbij' de luchthaven en de derde zit zelfs ver onder Denver. Vanuit Estes Park kan het misschien wel centrum is 1,5 uur rijden... ik zou er goed naar kijken evt de late middag van de voorlaatste dag toch richting Denver rijden (plaatsje Nederland
) Ik zou zelf liever iets dichterbij zitten
Ik snap dat je een keuze maakt zo toch lijkt het mij handiger om andersom rond te gaan.. Ik neem aan dat je Arches al bezocht hebt.. maar misschien is dat niet zo. Als je Moab al bezocht hebt zou ik dat en Col NM als laatste doen. Dan heb je Yellowstone en RMNP in het begin.. als je fris bent.
Ik zit trouwens op de grote USA kaart te kijken dan lijkt het of je RMNP - Yellowstone ook via RMNP - Fort Collins 287 en 80 - Lander 287 - Rawlins - Colter Bay - Teton - Yellowstone kunt rijden... (andersom dan
) Dit lijkt behoorlijk rechtstreeks, misschien is het veel door bergen... In kort de route Estes Park - Rawlins - Moran ( in Teton) 460 miles 8,5 uur; 740 km. Misschien wel een mooie optie.
Vanaf Fishing Bridge RV park - Estes 853 km 10 uur rijden dat kan volgens mij heel mooi in 2 dagen.

Ik snap dat je een keuze maakt zo toch lijkt het mij handiger om andersom rond te gaan.. Ik neem aan dat je Arches al bezocht hebt.. maar misschien is dat niet zo. Als je Moab al bezocht hebt zou ik dat en Col NM als laatste doen. Dan heb je Yellowstone en RMNP in het begin.. als je fris bent.
Ik zit trouwens op de grote USA kaart te kijken dan lijkt het of je RMNP - Yellowstone ook via RMNP - Fort Collins 287 en 80 - Lander 287 - Rawlins - Colter Bay - Teton - Yellowstone kunt rijden... (andersom dan

Vanaf Fishing Bridge RV park - Estes 853 km 10 uur rijden dat kan volgens mij heel mooi in 2 dagen.
- Nordschleife
- Amerikafan
Ik zal die route eens bekijken, zo missen we Cody alleen. Arches heb ik nog nooit bezocht overigens.
Eerst MOAB had ik eigenlijk gedaan omdat het daar toch iets warmer is begin juni scheelt misschien weer net een beetje.
Laat in de middag van RMNP weggaan zou idd. het best uitkomen. Waar zou jij die extra dag dan indelen. Arches, RMNP of Yellowstone.
Eerst MOAB had ik eigenlijk gedaan omdat het daar toch iets warmer is begin juni scheelt misschien weer net een beetje.
Laat in de middag van RMNP weggaan zou idd. het best uitkomen. Waar zou jij die extra dag dan indelen. Arches, RMNP of Yellowstone.
Laatst gewijzigd door Nordschleife op 22 mei 2011, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oei moeilijk.. een extra dag.. ja overal zeg ik dan..
Ik denk dat je er goed aan doet iets meer tijd uit te trekken voor de ovebrugging van afstanden. Zeker in begin is het wel fijn om niet te lange stukken te rijden.. Col NM is 260 miles (415km)...bijna 5 uur. Ik zie wel dat je dag 2 in Denver ophaalt en geen miles plant misschien kun je dan al 100- 150 km rijden... Dan is het te doen..
Misschien een dagje Capitol Reef, als je met twee bent en je wandelt graag is dat wel mooi om te doen.
Starten richting Arches is een goed plan als je er ng niet bent geweest.(Je zou ook in SLC kunnen starten en dan eerst Red rock country bezoeken... maar dat is weer een andere keuze)
Ik ben een fan van Arches maar een hele volle dag en een overnachting in Arches (ipv Moab) geeft genoeg tijd. In mijn blog kun je hier info halen.. wij hadden echt fijn de tijd (wel 2 nachten, maar 1 is ook prima). Dan een volle dag bij de uitzichten van Canyonlands is ook genoeg.
Wat ik trouwens heb begrepen is om Yellowstone campgrounds te reserveren wel slim is. Je voorkomt dan dat je moet ronddwalen.. en onnodig km rijdt. Als je niet of later komt kost dat je hoogstens een nacht .. anderzijds wel de zekerheid dat je een plekkie hebt. Plekken gaan via Xantera en zijn al jaar tevoren (meen ik) te bespreken. Ik ga 'als we gaan' ook direct wat plekken vastleggen. In Yellowstone kun je ook een planning maken wat je wilt bezoeken. Die route die ik je voorstelde neemt niet weg dat je wel Cody kunt bezoeken.. maar dan op een middag (en in avond rodeo doen en vlg ochtend weer Y in). Tja 't is een idee hoor. Ik weet zo geen afstanden en rijtijden... daar moet je maar eens induiken. misschien toch die extra dag bij Yellowstone...
BV
dag x Teton - Yellowstone (Old Faithfull - Mid Geyser basin)
dag x1 Yellowstone Mid Geyser en Norris geyser en Grand Canyon of Yellowstone, naar Mammoth
dag x2 Mammoth Springs - Cody via de Lamar vallei (212) is erg mooi om wild te bekijken... dan in avond rodeo
dag x3 Cody via de 14/16/20 naar West Thumb... en langs meer
dag x4 Yellowstone - richting Rocky Mountains..
Enfin moeilijk he?! Je moet uiteindelijk je eigen planning maken ik put ook alleen uit wat ik weet van vroeger (1993) en wat ik nu wil doen. En maak mijn eigen keuzes op basis van wat ik mooi vind. (Garnd Prismatic Spring bijvoorbeeld en nog een keer Delicate Arch en Devils Garden (primitive trail).

Misschien een dagje Capitol Reef, als je met twee bent en je wandelt graag is dat wel mooi om te doen.
Starten richting Arches is een goed plan als je er ng niet bent geweest.(Je zou ook in SLC kunnen starten en dan eerst Red rock country bezoeken... maar dat is weer een andere keuze)
Ik ben een fan van Arches maar een hele volle dag en een overnachting in Arches (ipv Moab) geeft genoeg tijd. In mijn blog kun je hier info halen.. wij hadden echt fijn de tijd (wel 2 nachten, maar 1 is ook prima). Dan een volle dag bij de uitzichten van Canyonlands is ook genoeg.
Wat ik trouwens heb begrepen is om Yellowstone campgrounds te reserveren wel slim is. Je voorkomt dan dat je moet ronddwalen.. en onnodig km rijdt. Als je niet of later komt kost dat je hoogstens een nacht .. anderzijds wel de zekerheid dat je een plekkie hebt. Plekken gaan via Xantera en zijn al jaar tevoren (meen ik) te bespreken. Ik ga 'als we gaan' ook direct wat plekken vastleggen. In Yellowstone kun je ook een planning maken wat je wilt bezoeken. Die route die ik je voorstelde neemt niet weg dat je wel Cody kunt bezoeken.. maar dan op een middag (en in avond rodeo doen en vlg ochtend weer Y in). Tja 't is een idee hoor. Ik weet zo geen afstanden en rijtijden... daar moet je maar eens induiken. misschien toch die extra dag bij Yellowstone...
BV
dag x Teton - Yellowstone (Old Faithfull - Mid Geyser basin)
dag x1 Yellowstone Mid Geyser en Norris geyser en Grand Canyon of Yellowstone, naar Mammoth
dag x2 Mammoth Springs - Cody via de Lamar vallei (212) is erg mooi om wild te bekijken... dan in avond rodeo
dag x3 Cody via de 14/16/20 naar West Thumb... en langs meer
dag x4 Yellowstone - richting Rocky Mountains..
Enfin moeilijk he?! Je moet uiteindelijk je eigen planning maken ik put ook alleen uit wat ik weet van vroeger (1993) en wat ik nu wil doen. En maak mijn eigen keuzes op basis van wat ik mooi vind. (Garnd Prismatic Spring bijvoorbeeld en nog een keer Delicate Arch en Devils Garden (primitive trail).
Ik breek even in. Weet niet bij wie je geboekt hebt. Wij hadden wel een early bird in Denver bij CA. Zijn na het uitgebreid boodschappen doen en lunchen weggereden rond de klok van twee en hebben toen toch nog 250 miles afgelegd, zaken bekeken en verdwaald voordat we rond half 7 op een campground kwamen. Maar....... dat was grotendeels interstate en vlak.
Maar desondanks: mijn ervaring is juist dat je eerste dagen veel doet. Die jetlag heb je mogelijk niet, eerder ben je vroeg wakker. ( omgkeerd hebben de meeste mensen er veel meer last van) Aan het eind van een vakantie zijn de meesten moe van alle indrukken, in het begin zit je nog vol aderenaline. Denver -Moab is 378 miles inclusief bezoek CNM. Street/Trips geeft voor eerste deel 4 uur aan en tweede deel 2 uur. Onze ervaring is dat dit vaak een goede schatting is. Wij hadden na twee dagen rijden trouwens 550 miles op de teller staan om je een idee te geven.
Op een relatief korte reis moet je keuzes maken, maar om nu dag 2 alleen maar de camper te halen en boodschappen te doen?? Ga gewoon een stuk op weg, kijk hoever je komt en dat is misschien verder dan je denkt.
Jullie kiezen er voor lange tijd in parken te verblijven. Dat is prima, maar dat zou ik dan voor Arches/Canyonsland ook doen. Want dat is een totaal ander gebied dan de bergen van de Rocky's. Of dat nu in het noorden dan wel rond Denver is. Van CNM is het dus 2 uur rijden. Je kunt dus relatief op tijd in Moab zijn. Ga dan dingen bekijken in Canyonsland en DHSP bv. Doe de volgende dag Arches, met een wandeling erbij. En hierna kun je weer verder.
Tetons - RMNP geeft S/T aan via Fort collins en Loveland. 500 miles, 8 uur
Verder wij zijn op de bonnefooi Yellowstone in gegaan. Omdat we gewoon speling wilden hebben in dagen. Bleek dat de campground met full-hook ups wel vol zat, volgende dag konden we wel terecht. Daar hadden we achteraf spijt van, want behalve stroom was er geen enkel echt voordeel. Duurder, een asfaltterrein, camper aan camper. Douches moest je ook nog voor betalen. De andere zijn echt mooi in de natuur. En plek zat.
Zo zie je maar. Routeplanner ben jezelf, dus...kiezen maar
Maar desondanks: mijn ervaring is juist dat je eerste dagen veel doet. Die jetlag heb je mogelijk niet, eerder ben je vroeg wakker. ( omgkeerd hebben de meeste mensen er veel meer last van) Aan het eind van een vakantie zijn de meesten moe van alle indrukken, in het begin zit je nog vol aderenaline. Denver -Moab is 378 miles inclusief bezoek CNM. Street/Trips geeft voor eerste deel 4 uur aan en tweede deel 2 uur. Onze ervaring is dat dit vaak een goede schatting is. Wij hadden na twee dagen rijden trouwens 550 miles op de teller staan om je een idee te geven.
Op een relatief korte reis moet je keuzes maken, maar om nu dag 2 alleen maar de camper te halen en boodschappen te doen?? Ga gewoon een stuk op weg, kijk hoever je komt en dat is misschien verder dan je denkt.
Jullie kiezen er voor lange tijd in parken te verblijven. Dat is prima, maar dat zou ik dan voor Arches/Canyonsland ook doen. Want dat is een totaal ander gebied dan de bergen van de Rocky's. Of dat nu in het noorden dan wel rond Denver is. Van CNM is het dus 2 uur rijden. Je kunt dus relatief op tijd in Moab zijn. Ga dan dingen bekijken in Canyonsland en DHSP bv. Doe de volgende dag Arches, met een wandeling erbij. En hierna kun je weer verder.
Tetons - RMNP geeft S/T aan via Fort collins en Loveland. 500 miles, 8 uur
Verder wij zijn op de bonnefooi Yellowstone in gegaan. Omdat we gewoon speling wilden hebben in dagen. Bleek dat de campground met full-hook ups wel vol zat, volgende dag konden we wel terecht. Daar hadden we achteraf spijt van, want behalve stroom was er geen enkel echt voordeel. Duurder, een asfaltterrein, camper aan camper. Douches moest je ook nog voor betalen. De andere zijn echt mooi in de natuur. En plek zat.
Zo zie je maar. Routeplanner ben jezelf, dus...kiezen maar

Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 23 mei 2011, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1717 Weergaves
-
Laatste bericht door pierresoixantehuite
-
- 14 Reacties