Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Ik ben aan het kijken naar een overnachting in Grand Tetons / Jackson.
Wij slapen daar 1 nacht en reizen de volgende dag door naar Salt Lake City.
Is het dan beter om echt in het park te slapen, bijvoorbeeld Signal Mountain Lodge (maar is hier WIFI? kan het niet vinden op de website en is voor ons wel belangrijk ivm thuisblijvende zoon).
Of beter al een stukje zuidelijker in Jackson (bijvoorbeeld Miller Park Lodge)?
Zouden jullie me willen adviseren wat het beste is voor onze route?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het scheelt maar een uur, maar overnachten in het park is wel mooi vind ik. Ik weet niet of er Wifi is in de Signal Mountain Lodge, toen wij er waren hadden we geen laptop bij ons. Ze hadden toen wel een pc voor algemeen gebruik.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
een half uurtje richting jackson vanaf signal mountain heb je elk refuge inn, met wifi. is net voor jackson. motel ligt recht over the elk refuge maar in de zomer zijn daar natuurlijk geen herten, wel wat vogels. is ook één van de goedkopere in de omgeving.

jacques
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
komende van grand teton heb je net voor jackson motel elk refuge inn, met wifi, en één van de goedkopere van de streek. op 10 minuutjes ben je dan aan moose junction en het visitor center, even verder heb je mormon row.

Jacques
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Rondreis sofie1983: Denver 2013 - vraagstukken!!!

Bericht door moon29 »

Hoi Sofie,
Al speurend op het forum naar tips voor mijn deel in RMNP en Yellowstone kom ik op dit topic.
Onze vliegtickets liggen vast en ik heb de meeste hotels al geboekt, maar ga nu aan de hand van jouw verhaal twijfelen over de route.

ons plan is:
juli:
10 huis -Denver
11 Denver -Denver
12 Denver -Estes Park (RMNP)
13 Estes Park -Estes Park (RMNP)
14 Estes Park -Hill City/ Rapid city
15 Hill City/ Rapid city -Hill City/ Rapid city
16 Hill City/ Rapid city -Hill City/ Rapid city
17 Hill City/ Rapid city -Sheridan
18 Sheridan -Cody
19 Cody -Yellowstone mammoth hot springs (via Beartooth highway)
20 Yellowstone mammoth hotsprings -Yellowstone canyon village
21 Yellowstone canyon village -Yellowstone - Old Faitfull
22 Yellowstone - Old Faitfull -Yellowstone - Old Faitfull
23 Yellowstone - Old Faithfull -Jackson (Grand Teton)
24 Jackson (Grand Teton) -Salt lake city
25 Salt Lake city -Las Vegas
26 Las Vegas -Las Vegas
27 Las Vegas -Las Vegas
28 Las Vegas
29 thuis

Maar aan de hand van jouw laatste post na afloop van jullie reis ga ik dus twijfelen of we de 3 nachten in Hill City niet beter kunnen schrappen. Voor ons is RMNP, Yellowstone en Las Vegas zeg maar de basis van de reis (dat wat we perse wilden zien dit keer). Kun je me (mag ook in persoonlijk bericht) aangeven waarin je zo teleurgesteld was bij Custer State Park/ Mount Rushmore/ Badlands?
Want 3 dagen is een groot aandeel in de reis. En Craters of the moon lijkt me ook heel mooi bijvoorbeeld, dus ik zou ook daarvoor in de plaats dingen kunnen doen als:
- dag extra Grand Teton
- Crators of the moon
- Idaho falls
- Twin falls
- dag extra salt lake city
We zouden dan ook eerder in Yellowstone zijn en dan is er nog meer beschikbaar zie ik.

keuzes......moeilijk....

Hopelijk kun jij of anderen hier op het forum me informatie geven waardoor het makkelijker wordt :wink:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

moon29 schreef: Hopelijk kun jij of anderen hier op het forum me informatie geven waardoor het makkelijker wordt :wink:
Ik ben dan een andere maar of het daar makkelijker van wordt weet ik niet :wink:

Als je overweegt om de South Dakota-hoek niet te doen dan zou je ook kunnen kijken om een dagje Idaho toe te voegen en dan de Sawtooth Mountains te bekijken. Kijk eens in ons verslag van 2012 de eerste 2,5 week. Dat komt dan wel overeen met je 2e optie met de aantekening dat je dan een dag langer in het begin Rocky Mountain NP zou kunnen doen. Dat deden wij op het einde.

Als ik moest kiezen tussen South Dakota en Idaho zou ik het moeilijk vinden. Ik geloof dat ik toch een lichte voorkeur heb voor South Dakota maar welke optie je ook kiest, het is nooit fout :mrgreen:

Elly
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Omdat deze reis voor ons regelmatig Wifi wel belangrijk is (en we die in Yellowstone waarschijnlijk ook al (bijna) niet zullen hebben) hebben we gekozen voor Refuse inn. Bedankt voor alle tips!

Echter....door het lezen van wat topics hier op het forum en wat reisverslagen ben ik gaan twijfelen of we de hoek bij Hill City wel mee moeten nemen. Dit zijn toch 3 nachten van onze (niet zo lange) reis.
Bij veel mensen bespeur ik dat het tegenvalt ten opzichte van Yellowstone en RMNP etc.

Daarom ga ik dus twijfelen of we de 3 nachten in Hill City niet beter kunnen schrappen. Voor ons is RMNP, Yellowstone en Las Vegas zeg maar de basis van de reis (dat wat we perse wilden zien dit keer). Zou de route mooier worden door Hill City te schrappen en dan daarvoor in de plaats dingen te doen als:
- dag extra Grand Teton
- Crators of the moon
- Idaho falls
- Twin falls
- of dag extra salt lake city
We zouden dan ook eerder in Yellowstone zijn en dan is er nog meer beschikbaar zie ik.

keuzes......moeilijk....

Iemand hier die me kan overtuigen wat het mooiste is??
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik had in het andere topic al antwoord gegeven :wink:

Wat betreft wifi in Grand Teton, in de Jackson Lake Lodge in het park heb je gewoon gratis wifi. Ga je lekker even in de (hele mooie :thumbup: ) lodge zitten met uitzicht op de Tetons :D

Elly
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Elly,

Dat is inderdaad nog een optie mocht die beschikbaar komen op onze datum :wink:

Groetjes,
Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vond South Dakota erg leuk. Niet spectaculair, maar heel plezierig. En wij hebben de Badlands niet eens gedaan.
Het lijkt me sowieso interessanter dan Idaho Falls, Twin falls of SLC. Craters of the Moon is leuk, maar dat kun je onderweg sowieso wel meenemen.
Wij hadden wel meer tijd willen hebben voor RMNP, maar of de kinderen dat - toen - ook hadden gewild weet ik niet. Het was vooral de afwisseling in parken, landschappen etc die onze 2004-vakantie zo leuk maakte.

Kijk eens hoe je de route zonder SD zou invullen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even voor de duidelijkheid, ik heb je post in het andere topic hierover ook gelezen.

Ik zou dag 14 gewoon nog even ochtendje in de Rockies blijven voor naar Hill City te rijden. Als je Idaho pakt heb je wel voor 4 nachten tot Las Vegas elke nacht een andere plek, ander hotel.
Er is in de BH voldoende te doen om er dagen door te brengen, maar het ligt ook aan je eigen interesses. Denk nou niet dat bv Mount Rushmore je een halve dag kost. Eventueel zou je wel terug kunnen komen voor de avondceremonie, maar verder heb je dat in een uur, hooguit 1.5u echt wel gezien. Ga je wandelingen maken bij viewpoints bij de Needles Loop dan neemt dat al meer tijd in beslag.
Heel veel mensen gaan ook niet naar de westkant of zeg maar het gebied rond Pectola Reservoir, maar rijden dan door naar bv Deadwood, Lead of Sturgis.
Ik denk dat het ook erg weerafhankelijk is. Ik had echt geen fijn weer waardoor vooral Badlands NP echt meer een drassige onbegaanbare modderpoel was waar je echt niet lekker even een paar km ging lopen.

Verkijk je verder overigens niet op de rit Estes Park - Hill City, daar ga je met wat eet en plas stops onderweg waarschijnlijk zeker een 7 uur over doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb even in het andere topic naar je laatste routevoorstel gekeken. Je zou daar nog een nacht Grand Teton aan toe kunnen voegen, en een extra nacht RMNP. En wellicht nog een stop bij Zion op weg naar Las Vegas? Het Kolob-deel is ook leuk. En in de buurt van St George is ook voldoende te zien.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wat is het soms toch moeilijk om vooraf keuzes te maken :wink:
Overigens stond mijn laatste routevoorstel ook in dit topic Marianne, maar dat is alweer wat posten terug.

Ik weet uit de reis van dit jaar dat we houden van afwisseling. We willen niet alleen maar view points zien en weer door sjeezen maar vinden het na een goede indruk en wat wandelingen wel fijn om weer op pad te gaan naar iets nieuws. Een lange rit met de auto is ook geen punt, dat vinden we zelfs heerlijk als afwisseling van een dag met flink veel wandelen. Dus ik denk dat op zich het lange rijden van Estes Park naar Hill City geen punt is, omdat we de dag ervoor in RMNP veel willen wandelen.

@PSVwally: het was me inderdaad bekend dat voor Mount Rushmore niet veel tijd uitgetrokken hoeft te worden. Een keer even overdag bekijken en een keer de avondceremonie, maar dat kost inderdaad geen halve dag. Ik begrijp niet zo goed waarom je adviseert om de dag dat we (volgens de route zoals we die dus hadden staan) naar Hill City rijden nog een ochtend eerst in RMNP te verblijven, aangezien je verderop in je bericht vertelt dat het een erg lange rit is van wel 7 uur. Dan is het toch beter om rond 8 uur weg te rijden en onderweg nog wat dingen te kunnen bekijken (als er iets leuks is op die route...)

Voor de afwisseling gaan we dan Hill City er dan toch maar inhouden.
Dan zijn er denk ik nog een aantal opties:
1) route laten zoals die was (ik zal hem hieronder nog even herhalen)
2) 1 dag minder Hill City, dag tussenvoegen na Grand Teton (bij of voorbij Crators of the moon)
3) optie 2 en dan Salt Lake city overslaan (is voor ons zeker geen must) en dan tussen de stop bij of na Craters of the moon nog een stop voor Las Vegas, maar wat is dan een mooie route (dus van Craters of the moon naar Las Vegas)
4) Hill city 1 dag minder, Estes park 1 dag meer

route zoals die nu was gemaakt:
juli:
10 huis Denver
11 Denver Denver
12 Denver Estes Park (RMNP) (via Peak to Peak hw en Nederland)
13 Estes Park Estes Park (RMNP), wandelen
14 Estes Park Hill City, lange rit (wat te zien onderweg? via Lusk?), 's avonds MT Rushmore ceremonie?
15 Hill City Hill City, bijv: Custer SP, MT Rushmore, Crazy Horse
16 Hill City Hill City, badlands?
17 Hill City Sheridan , via spearfish canyon
18 Sheridan Cody (buffalo bill museum, rodeo)
19 Cody Yellowstone Gardiner (via 120, 72, Beartooth hw, cooke city, lamar valley)
20 Yellowstone Gardiner Yellowstone canyon village (hoop hier 2 nachten van te maken)
21 Yellowstone canyon village West Yellowstone
22 West Yellowstone - West Yellowstone (hoop hier Old Faitfull van te maken)
23 West Yellowstone ( Old Faithfull_) Jackson (Grand Teton)
24 Jackson (Grand Teton) Salt lake city
25 Salt Lake city Las Vegas
26 Las Vegas Las Vegas
27 Las Vegas Las Vegas
28 Las Vegas naar huis
29 6 uur Dusseldorf

Alle ervaringen / meningen zijn welkom!
Misschien stom dat ik zo blijf twijfelen. Ik twijfel absoluut niet aan de reis op zich overigens, sterker nog, we kijken er nu al naar uit. Maar wil wel graag vooraf de 'juiste' keuzes maken. En met 'juist' bedoel ik dan wat het beste bij ons past. Want ik begrijp dat dat voor iedereen verschillend is. En daarom vind ik het nou juist zo fijn te horen waarom jullie voor het een of ander zouden kiezen. Dan kan ik kijken wat van die voorstellen het beste bij ons past.

Alvast bedankt weer!
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Oh, ik zou er zeker South Dakota in laten, zeker aangezien je route "toch maar" van Denver, via het noorden, een bocht maakt en in Las Vegas al eindigt, zonder dat je tijd inplant voor bv Zuid-Utah. Tijd genoeg voor South Dakota, vind ik dus.

- Op weg naar Custer heb je Scotts Bluff NM in Nebraska, stelt niet veel voor, maar aangename pitstop.
- Eens in South Dakota heb je Wind Cave National Park, Custer State Park (doe zeker de Wildlife Loop rond zonsondergang), Mt Rushmore NM (moet je sowieso eens bezocht hebben als je daar bent), Peter Norbeck Scenic Byway (bestaat eigenlijk uit een netwerk van scenic roads), South Dakota Air and Space Museum (als je daarvoor te vinden bent), Badlands NP (absoluut de moeite, probeer er zeker bij zonsop- of ondergang te zijn), Minuteman Missile NHS (je kan er tours boeken en afdalen in de launch control post, maar zelf niet gedaan)
- Op weg naar Sheridan heb je dan weer Deadwood en Spearfish Canyon scenic byway, en eens in Wyoming: Devils Tower NM.

Je kan trouwens ook perfect van South Dakota naar Cody rijden op 1 lange rijdag, maar dan heb je die dag wel geen tijd meer voor Bighorn Canyon & het Buffalo Bill museum.

Zie m'n blog
http://qbic66.wordpress.com/2013/09/26/ ... dy-custer/
http://qbic66.wordpress.com/2013/09/27/ ... 09-custer/
http://qbic66.wordpress.com/2013/09/28/ ... 09-custer/
http://qbic66.wordpress.com/2013/10/02/ ... er-denver/
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@PSVwally: Ik begrijp niet zo goed waarom je adviseert om de dag dat we (volgens de route zoals we die dus hadden staan) naar Hill City rijden nog een ochtend eerst in RMNP te verblijven, aangezien je verderop in je bericht vertelt dat het een erg lange rit is van wel 7 uur. Dan is het toch beter om rond 8 uur weg te rijden en onderweg nog wat dingen te kunnen bekijken (als er iets leuks is op die route...)
Op die route ligt behalve misschien een korte stop bij het State Capitol in Cheyenne niet echt heel erg veel bijzonders....Pas als je de Black Hills binnenkomt wordt het pas echt weer leuk. Ik heb bijvoorbeeld zaken als Wind Cave NP al achterwege gelaten, want daar heb je eigenlijk al niet eens tijd voor, of de Missile Silo's vlakbij badlands.
Spearfish canyon vond ik persoonlijk wat minder (maar daar regende het dan ook), maar vergeet vooral ook niet om de Needles Loop te rijden.

Je zou bijvoorbeeld via de oostkant Custer SP kunnen verlaten en naar Scenic, south dakota rijden en dan via de Sage Creek road Badlands ingaan. Wel een beetje vreemd dat je op deze (als het niet veel geregend heeft) goed begaanbare zandweg harder mag rijden als op de gewone weg.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Op de route tussen Estes Park en Hill City (ongeveer 6 u rijden) zijn wel wat mogelijkheden voor bezienswaardigheden maar dan moet je wat van de snelste route afwijken.
Hoewel State Capitol in Cheyenne mooi is, zou ik het misschien overslaan. (het is nog vroeg op je dag)
Ik zou eerder gaan voor een stop bij Fort Laramie (toch een stukje Amerikaanse geschiedenis). Je zou er tegen de middag kunnen zijn. Er is een schitterende picknickweide.
(je kan deze rit korter maken door bv al op dag 13 in Fort Collins te overnachten ipv Estes Park. Scheelt 1 u rijden op dag 14. (nadeel is wel dat je dan bijna alle nachten ergens anders verblijft)

Ik zou ofwel de route zo laten ofwel een dag proberen te winnen tussen Hill City en Cody.

Een dag winnen betekent dat er een dag langer gereden zal moeten worden (en dat je hotels moet wijzigen)
16 Hill City - badlands - Deadwood/Spearfish
17 Deadwood/Spearfish - Devils Tower - Cody (buffalo bill museum, rodeo)
18 Cody - Yellowstone Gardiner (via 120, 72, Beartooth hw, cooke city, lamar valley)
19 Yellowstone Gardiner Yellowstone canyon village (hoop hier 2 nachten van te maken)
20 Yellowstone canyon village West Yellowstone
21 West Yellowstone - West Yellowstone (hoop hier Old Faitfull van te maken)
22 West Yellowstone ( Old Faithfull_) Jackson (Grand Teton)
23 Jackson - Craters of the Moon - Twin Falls (of Idaho Falls)
24 Twin Falls (of Idaho Falls) - Salt lake city

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Bedankt voor al jullie tips tot dusver. :thumbup:
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.
De 2 nachten in Estes Park wil ik wel zo laten.
Ik vind het nog moeilijk een gevoel te krijgen bij de indeling rondom Hill City. Zo lees ik ook dat de Badlands het mooist is bij zonsopkomst. Maar aangezien het van Hill City nog ruim 1,5 uur rijden is, zou het dan als we de Badlands willen bezoeken beter zijn om daar 1 nacht te boeken en 2 in Hill City?

Nog even wat vragen die bij me opkwamen en wellicht mee kunnen spelen in de overweging om vanuit Hill City een dag sneller bij Cody te zijn en die nacht elders te kunnen besteden:
- wij vonden dit jaar de Lower Antelope Canyon en ook de Narrows echt fantastisch. Nu las ik dat er nog veel ook hele mooie slot canyons zijn die vaak veel onbekender zijn, maar ook heel mooi en gratis te bezoeken. Liggen er op onze route mooie slot canyons die we mee zouden kunnen pikken?
- onze dochter van dan 16 jaar wil natuurlijk ook wel shop tijd op vakantie. Nu zal dit in Las Vegas zeker aan bod komen, maar het zou leuk zijn als we ergens eerder op de reis als afwisseling ook een keer even naar een leuke outlet kunnen bijvoorbeeld. Waar zou dat het beste kunnen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Deadwood/Spearfish - Devils Tower - Cody (buffalo bill museum, rodeo)
Even over deze rit incl. devils tower....je gaat dan echt geen tijd meer hebben voor het Buffalo bill museum. Ik heb echt bijna de hele dag over deze tocht gedaan.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

moon29 schreef: - onze dochter van dan 16 jaar wil natuurlijk ook wel shop tijd op vakantie. Nu zal dit in Las Vegas zeker aan bod komen, maar het zou leuk zijn als we ergens eerder op de reis als afwisseling ook een keer even naar een leuke outlet kunnen bijvoorbeeld. Waar zou dat het beste kunnen?
Ten westen van Denver in de omgeving van Golden/Lakewood heb je Colorado Mills, een overdekte outlet mall. Ten zuiden van Denver ligt een buiten outlet mall bij het stadje Castle Rock. Verder heb je gewone malls zat in het Denver gebied: Park Meadows Mall, Cherry Creek Mall, Southlands Mall, Flat Irons Mall, Aurora Mall etc. Je dochter hoeft niet te kort te komen op shopping gebied.

Verderop kan ze weer winkelen in Salt Lake City: Gateway Mall, Trolley Square, Valley Fair, City Creek Center etc.
rdesmense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rdesmense »

Hoi,
Wij deden vorig jaar een groot deel van jullie reis, het is natuurlijk heel persoonlijk maar ben o zo blij dat we South Dakota niet links hebben laten liggen. Wij overnachtten in Custer, bezochten s'avonds Custer State Park en raakte verzeild in een kudde bizons, geweldige ervaring! :) De senic byways in dit park zijn zeker de moeite waard en Mount Rushmore is gewoon een must see! Op weg naar Sheridan deden we Deadwood en Devils Tower aan! Sheridan vonden wij niet zo bijzonder!
Veel plezier op deze mooie reis!

Groet Rieky
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer