Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ivoamerika: reis zuidwest Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Ivoamerika: reis zuidwest Amerika
Er zijn nogal wat topics over Antelope Canyon, zoals dit recente topic. Bekijk die eens.
Voor deze en andere vragen: het is leuk en leerzaam om eens mee te lezen in de andere topics, dan kom je ook dingen tegen waar je zelf misschien niet aan gedacht had. Je hebt nog heel erg veel tijd, dus lees mee hier, lees reisverslagen, bekijk http://www.ontdek-amerika.nl, haal wat reisboeken uit de bieb etc.
Waarom zou Tunnel View niet gaan lukken?
Ik heb zelf geen ervaring met het rijden met een camper door de tunnel bij Zion. Zie ook hiervoor de NPS-site voor meer informatie: http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/t ... tunnel.htm
Marianne
Voor deze en andere vragen: het is leuk en leerzaam om eens mee te lezen in de andere topics, dan kom je ook dingen tegen waar je zelf misschien niet aan gedacht had. Je hebt nog heel erg veel tijd, dus lees mee hier, lees reisverslagen, bekijk http://www.ontdek-amerika.nl, haal wat reisboeken uit de bieb etc.
Waarom zou Tunnel View niet gaan lukken?
Ik heb zelf geen ervaring met het rijden met een camper door de tunnel bij Zion. Zie ook hiervoor de NPS-site voor meer informatie: http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/t ... tunnel.htm
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Pismo Beach-Santa Barbara: ik zou via de 101 gaan en een stop doen in Solvang en bij Santa Ynez missiepost.
- Bij tunnel view kan je gewoon parkeren, dan stap je tot de rand van de parking, je maakt een foto en je gaat weer verder
- Monument Valley: op de parking staan allerlei aanbieders van tours, ze zijn meestal allemaal hetzelfde en namiddag of nog beter tegen de avond is zeker een mooie tijd
- Yosemite: als jullie vb het Panorama Trail willen doen dan moet je wel vooraf de hikers bus reserveren http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx
- Alcatraz: best is vooraf tickets te reserveren, kan vanaf 90 dagen vooraf http://www.alcatrazcruises.com/
- op dag 21 zou ik dan al de camper inleveren en de auto huren
- Universal Studios zou ik 1 volle dag voor plannen, de andere bezienswaardigheden op de andere dag
Groetjes,
Ingrid
- Bij tunnel view kan je gewoon parkeren, dan stap je tot de rand van de parking, je maakt een foto en je gaat weer verder
- Monument Valley: op de parking staan allerlei aanbieders van tours, ze zijn meestal allemaal hetzelfde en namiddag of nog beter tegen de avond is zeker een mooie tijd
- Yosemite: als jullie vb het Panorama Trail willen doen dan moet je wel vooraf de hikers bus reserveren http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx
- Alcatraz: best is vooraf tickets te reserveren, kan vanaf 90 dagen vooraf http://www.alcatrazcruises.com/
- op dag 21 zou ik dan al de camper inleveren en de auto huren
- Universal Studios zou ik 1 volle dag voor plannen, de andere bezienswaardigheden op de andere dag
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
Ivoamerika
- Amerika-ontdekker
Mijn medereizigers hebben steeds meer hun twijfels over Universal Studios, omdat ze niet echt pretpark liefhebbers zijn en dan nog lang moeten wachten in de rijen met die warmte. Ik zou graag willen weten wat jullie dan aanraden ter vervanging. Ik weet natuurlijk wel van Hollywood, Beverly Hills, the Grove, Farmers Market enz. maar ze willen ook graag nog naar het strand.
Hebben jullie tips voor stranden en leuke plekjes bij Los Angeles en omgeving en of we de bovenstaande bezienswaardigheden kunnen combineren op een of meerdere dagen?
Hebben jullie tips voor stranden en leuke plekjes bij Los Angeles en omgeving en of we de bovenstaande bezienswaardigheden kunnen combineren op een of meerdere dagen?
Als je het nog te besteden hebt, zou ik toch gaan voor universal en dan frontline tickets kopen. Dan hoef je niet in de rij te staan. Strand is heel leuk bij santa monica. Je kunt in LA heel makkelijk een stadstour boeken die je langs alle highlights brengt. Dagindeling zou kunnen zijn: stadstour, daarna naar santa monica naar het strand en dan 's avonds lekker eten en rondlopen op de boulevard.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die rijen daar is inderdaad wel een oplossing voor, maar voor niet-pretparkliefhebbers is het misschien beter om iets anders te verzinnen. Als je een studiotour wilt doen is een tour bij Warner Bros een aanrader. Dat kost je ongeveer 2,5 uur. Dat is dan te combineren met een paar uur strand (leuk om te fietsen van bijvoorbeeld naar Santa Monica) en andere dingen.
Zie ons 2006-verslag voor Universal en WB, en ons 2008-verslag voor andere studio's en onze fietstocht.
Kijk ook eens in het All about LA! topic in het andere zuidwesten-forum.
Marianne
Zie ons 2006-verslag voor Universal en WB, en ons 2008-verslag voor andere studio's en onze fietstocht.
Kijk ook eens in het All about LA! topic in het andere zuidwesten-forum.
Marianne
-
Ivoamerika
- Amerika-ontdekker
We kiezen waarschijnlijk uit een apollo of star camper, wat in hetzelfde pand zit in LA, dicht bij het vliegveld. Wat is dan de mooiste of beste route daar naartoe om de camper in te leveren?
Via de 101 langs via Camarillo en Thousand Oaks, of via de highway 1 langs Malibu en Santa Monica?
Via de 101 langs via Camarillo en Thousand Oaks, of via de highway 1 langs Malibu en Santa Monica?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou via Malibu en Santa Monica rijden. Is misschien wel drukker. Die andere route hebben wij deels gereden, op weg naar de Paramount ranch. Is niet echt bijzonder. Dan is het toch leuker om langs Malibu te rijden.
Jullie hebben nog een jaar, dus alle tijd om de nodige reisverslagen te lezen en daaruit tips te halen. Ik zou ook nog eens kijken naar je vertrekpunt. Blijkbaar is SF geen optie, maar heb je ook overwogen om in Las Vegas te beginnen? Dan kun je daar in een hotel op de Strip gaan zitten, wat in LV toch egenlijk wel een must is. En vandaar rij je naar Yosemite zodat je dat vroeg in je route hebt. Dat is echt wel aantrkkelijker want de watervallen zie je dagelijks minder worden.
Marianne
Jullie hebben nog een jaar, dus alle tijd om de nodige reisverslagen te lezen en daaruit tips te halen. Ik zou ook nog eens kijken naar je vertrekpunt. Blijkbaar is SF geen optie, maar heb je ook overwogen om in Las Vegas te beginnen? Dan kun je daar in een hotel op de Strip gaan zitten, wat in LV toch egenlijk wel een must is. En vandaar rij je naar Yosemite zodat je dat vroeg in je route hebt. Dat is echt wel aantrkkelijker want de watervallen zie je dagelijks minder worden.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Je kan gaan shoppen in Camarillo en dan 'doorsteken' naar highway 1.
Als je de Las Posas Road neemt kom je uit op highway 1. En dan via Point Mugu, Malibu en Santa Monica naar LA.
Groetjes,
Ingrid
Als je de Las Posas Road neemt kom je uit op highway 1. En dan via Point Mugu, Malibu en Santa Monica naar LA.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
Ivoamerika
- Amerika-ontdekker
Bedankt marianne voor al je tips, ik leer er veel van, overigens ook van je handige wandelsite.
We hebben inderdaad nog een jaar, maar het uitzoeken van deze reis is inmiddels een dagelijkse bezigheid geworden en een geweldige hobby. Ik houdt erg van vakanties helemaal uitzoeken en dan is zo'n reis natuurlijk helemaal geweldig. Ik wil trouwens ook de basis zo goed als rond hebben zodat we aan het eind van de vakantie wanneer de prijzen uitkomen meteen kunnen boeken, vanwege alle vroegboekkortingen die je dan kunt krijgen. Dat scheelt natuurlijk best een hoop geld.
Nog even over je reactie, als we in Las Vegas beginnen winnen we 8 dagen voor Yosemite t.o.v. de nu staande route. Ik ben natuurlijk niet zo bekend met de omstandigheden daar met betrekking tot de watervallen als andere forumleden maar ik ga er vanuit dat er nog wel wat water naar beneden valt in die tijd van de zomer
. Verder vinden we het toch wel erg fijn om af te sluiten met dagen aan de kust om toch wat uit te rusten aan het strand met minder rij uren. Dat zou je dan niet hebben als je weer in Las Vegas eindigt.
Maar je zegt dat een hotel erg verstandig is in Las Vegas, zou het dan een optie zijn om die 2 nachten in LV in een hotel door te brengen met de camper op de parkeerplaats van het hotel als de prijs niet veel verschilt met 2 nachten op een rv park aldaar? Misschien is dat beetje meer comfort ook wel fijn
Nog even over je reactie, als we in Las Vegas beginnen winnen we 8 dagen voor Yosemite t.o.v. de nu staande route. Ik ben natuurlijk niet zo bekend met de omstandigheden daar met betrekking tot de watervallen als andere forumleden maar ik ga er vanuit dat er nog wel wat water naar beneden valt in die tijd van de zomer
Maar je zegt dat een hotel erg verstandig is in Las Vegas, zou het dan een optie zijn om die 2 nachten in LV in een hotel door te brengen met de camper op de parkeerplaats van het hotel als de prijs niet veel verschilt met 2 nachten op een rv park aldaar? Misschien is dat beetje meer comfort ook wel fijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is niets te zeggen van de watervallen, behalve dan dat ze echt elke dag een stuk verder opdrogen. De Yosemite Falls zal waarschijnlijk droogstaan als jullie er zijn. De Merced river wordt ook elke dag een stukje minder hoog en snel. Dus ja, die 8 dagen maakt wel uit, hoewel het voor een groot deel afhangt van de hoeveelheid sneeuw die de komende winter gaat vallen.
Kijk eens hier naar de webcam van Yosemite Falls op dit moment, en hier voor dezelfde waterval vorig jaar begin juni.
Er zijn veel menen die de camper parkeren en in Las Vegas in een hotel gaan zitten. Overigens is Las Vegas voor heel veel menen juist de plek om lekker relaxed te eindigen.
Marianne
Kijk eens hier naar de webcam van Yosemite Falls op dit moment, en hier voor dezelfde waterval vorig jaar begin juni.
Er zijn veel menen die de camper parkeren en in Las Vegas in een hotel gaan zitten. Overigens is Las Vegas voor heel veel menen juist de plek om lekker relaxed te eindigen.
Marianne
-
Ivoamerika
- Amerika-ontdekker
Ik ben alvast aan het kijken naar campgrounds/rv parks onderweg om te overnachten. Bij needles kwam ik uit op het Pirate Cove rv resort, weet iemand of het klopt dat je daar minimaal 2 nachten moet staan?
Zijn er misschien nog andere topics waar ik campgrounds kan laten beoordelen of zijn beoordeeld, of zou ik dat ook hier kunnen plaatsen?
Zijn er misschien nog andere topics waar ik campgrounds kan laten beoordelen of zijn beoordeeld, of zou ik dat ook hier kunnen plaatsen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens hier rechtsboven onder hotels & Campings. Als je dan bij Needles kijkt vind je dit: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... s&staat=CA
En gebruik ook eens de (google)zoekfunctie op het forum (helemaal rechtsboven).
Als er staat dat er een minimum van 2 nachten is dan zal dat wel zo zijn. Dure grap.
Marianne
En gebruik ook eens de (google)zoekfunctie op het forum (helemaal rechtsboven).
Als er staat dat er een minimum van 2 nachten is dan zal dat wel zo zijn. Dure grap.
Marianne
-
Ivoamerika
- Amerika-ontdekker
Ik heb een vraag betreffende een stekker/omvormer voor Amerika, misschien is dit niet de beste plek om deze vraag te stellen. Voor onze reis volgend jaar moeten we zoiets aanschaffen maar ik weet niet welke van de twee. Moet je zowel een reisstekker USA als een Omvormer (110V-220V) kopen voor een camperreis?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Naar mijn idee heb je enkel een aangepaste stekker nodig en geen "omvormer".
De toestellen die je dient te gebruiken dienen aan te geven geschikt te zijn voor 110-230 V (100-240). Met moderne zaken is dat doorgaans geen enkel probleem.
De toestellen die je dient te gebruiken dienen aan te geven geschikt te zijn voor 110-230 V (100-240). Met moderne zaken is dat doorgaans geen enkel probleem.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ivo: WIj gaan van de zomer voor 1 nacht naar de KOAcamping in Needles. Ik zal van meer camping onder de camping : 'Hotels en overnachting'een review achterlaten.
-
Ivoamerika
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
Even een vraagje met betrekking tot dagindeling.
We zouden graag een tour doen in Monument Valley, maar weten niet goed welke tijd het mooist is.
Ons leek de Sunrise tour wel mooi op de dag dat we naar page rijden, of zouden jullie de sunset tour doen op de dag dat we aankomen vanuit de Grand Canyon?
Tot hoelaat rijden de verschillende tours allemaal?
Even een vraagje met betrekking tot dagindeling.
We zouden graag een tour doen in Monument Valley, maar weten niet goed welke tijd het mooist is.
Ons leek de Sunrise tour wel mooi op de dag dat we naar page rijden, of zouden jullie de sunset tour doen op de dag dat we aankomen vanuit de Grand Canyon?
Tot hoelaat rijden de verschillende tours allemaal?
-
Ivoamerika
- Amerika-ontdekker
Zou iemand misschien nog een antwoord kunnen geven over de hierboven staande vraag? 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je de (google) zoekfunctie op het forum (hier rechtsboven) al eens geprobeerd? Er zijn meerdere topics hierover. Je kunt daar eens wat bekijken.
Een paar voorbeelden van topics die je vindt als je "tour monument valley" intikt in de google-zoekfunctie:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=54720
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36118
Marianne
Een paar voorbeelden van topics die je vindt als je "tour monument valley" intikt in de google-zoekfunctie:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=54720
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36118
Marianne
-
Ivoamerika
- Amerika-ontdekker
we zitten al te kijken voor eventuele vluchten voor volgend jaar en kwamen hierop uit:
- 5 Juli: Eerst Amsterdam-London, daar 3 uren overstaptijd, vervolgens London-Los Angeles
- 30 Juli: Eerst Los Angeles-London, daar 1 uur en 50 minuten overstaptijd, vervolgens London-Amsterdam.
Ik wil graag weten of de overstaptijden reeël zijn en dat het dan niet haasten is om de volgende vlucht te pakken.
- 5 Juli: Eerst Amsterdam-London, daar 3 uren overstaptijd, vervolgens London-Los Angeles
- 30 Juli: Eerst Los Angeles-London, daar 1 uur en 50 minuten overstaptijd, vervolgens London-Amsterdam.
Ik wil graag weten of de overstaptijden reeël zijn en dat het dan niet haasten is om de volgende vlucht te pakken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 5439 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 17 Reacties