Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PSVwally nr 3: stuk ZW + Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally nr 3: stuk ZW + Yellowstone

Bericht door PSVwally »

Ik weet dat dit mss beter een vraag is voor het noordwest topic, maar ala
Ik zit er dus serieus over na te denken de route om te draaien en dus in LA te beginnen. Vooral omdat ik nu ook tickets voor €600 zie en het risico denk ik maar ga nemen. Verder ben ik een aantal dagen later in Yellowstone dan wanneer ik vanuit Denver zou starten en ik heb las Vegas op maandag en dinsdag ipv zaterdag en zondags.

Nu zit ik met een aantal dagen waarvan ik me afvraag of het haalbare kaart is (ik ben geen urenlange wandelaar).
Torrey - dinosaur - vernal (laatste stuk vroeg in de avond lijkt mij geen probleem)
Vernal - flaming gorge - jackson (heb ik genoeg tijd voor FG of mss te weinig tijd in Jackson?)

Het laatste stuk heb ik wat aangepast.
Van spearfish naar Hill city, dag black hills. De dag erna wederom in de black hills en custer sp doorbrengen, maar dan toch al naar wall rijden om te overnachten. De dag erna de badlands loop rijden/bekijken, maar dan zou ik evt al een stuk naar het zuiden willen rijden, maar wat is haalbaar?
Ligt er bv iets onder hot springs ofzo wat een goede overnachtingsplek zou kunnen zijn? De dag erna is het de bedoeling om naar Estes Park te rijden, waar ik de dag daarna nog de hele dag kan rondkijken in RMNP voor ik naar Denver rijd.

Iemand?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De tickets kunnen geboekt worden, dat scheelt weer. De reis zal zeker van amsterdam/brussel of dusseldorf naar Los Angeles gaan en terug vanaf Denver.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Wat heb je de tickets betaald ?
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Is het niet wat om die overnachting na Badlands in Scottsbluff te nemen? Ben je van plan de dag ervoor ook nog naar Badlands te gaan? Je zou dan ook kunnen kiezen voor die nacht in Wall in Interior door te brengen, voor een mooie sunset in het park en idem voor de volgende morgen. Vroeg het park in voor een prachtige zonsopgang.

als mod:
Jouw topic mag gerust in het ZW gedeelte blijven staan aangezien een groot gedeelte van jouw route doorheen deze regio gaat. Dat er ook vragen volgen over het NW gedeelte hoeft geen obstakel te zijn. Zo blijft alle info van jouw reis netjes samen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Omdat er misschien ook zaken zijn die jou voor n stuk vd route kunnen helpen, dit poste ik vandaag in het topic van Q-Bic :
kalaman schreef:
Q-BiC schreef:Geen probleem. Als je eens even tijd hebt, kan je je route altijd in m'n eigen topic eens posten :wink:
Hoi Stijn, met een beetje vertraging, maar hier zijn de routes die wij gereden hebben (jij doet een combinatie van 2 van onze routes), soms bleven we ook ergens een dag, maar ik vermeld hier gewoon de pure routes :
Route 2010 : enkel Canada (en de effectief gereden km's) :
Vancouver - Penticton 399
Penticton - Revelstoke 267km
Revelstoke - Banff 380
Banff - Jasper 303
Jasper - Prince George 643
Prince George - Smithers 400
Smithers - Prince Rupert 400
Prince Rupert - Inside Passage - Port Hardy 30
Port Hardy - Campbell River 258
Campbell River - Victoria 298
Victoria - Ferry - Vancouver 75

Route 2011 : Noord-West USA
Seattle - Mt Rainier - Mt St Helens - Ashford 588 (heel wat moeten omrijden door afgesloten weg omwille van de sneeuw (25 juni))
Ashford - Moses Lake 370
Moses Lake - Kalispell 580
Kalispell - Shelby 526 (heel wat moeten omrijden door afgesloten Going-to-the-sun-Road omwille van de sneeuw (27 juni) + ommetje via Canada)
Shelby - Gardiner 583
Gardiner - Grand Teton (Togwotee Mountain Lodge) 255
Grand Teton - West Yellowstone 277
West Yellowstone - Beartooth Highway (fantastisch :thumbup: ) - Billings 400
Billings - Makoshika State Park - Glendive 396
Glendive - Devil's Tower - Spearfish 496
Spearfish - Custer State Park - Mt Rushmore - Badlands NP (Cedar Pass Lodge) 331
Badlands NP - via Sage Creek (dirt) Rim Road (100-den buffels :thumbup: )en Sheep Mountain (dirt) RD - Wounded Knee - Cheyenne 593
Cheyenne - Estes Park - Rocky Mountains NP tot aan Grand Lake en zelfde weg terug naar Bear Lake - via Lily Lake en Olive Ridge - Denver 440 (hier waren we niet op tijd weg want het waren ineens apocalyptische weersomstandigheden waarbij heel wat rotsen naar beneden spoelden en op de weg terecht kwamen).

Als je nog bepaalde zaken meer in detail wilt weten laat je het maar horen :wink:
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Dude schreef:Is het niet wat om die overnachting na Badlands in Scottsbluff te nemen? Ben je van plan de dag ervoor ook nog naar Badlands te gaan? Je zou dan ook kunnen kiezen voor die nacht in Wall in Interior door te brengen, voor een mooie sunset in het park en idem voor de volgende morgen. Vroeg het park in voor een prachtige zonsopgang.

Bart waar zou jij in dit stuk van mijn route je overnachtingen nemen , ik heb nog niets vastliggen :

Dag 7 Maandag 03/06/13 Rocky Mountains NP-Hot Springs
Dag 8 Dinsdag 04/06/13 Hot Springs-Custer/Keystone/Rapid City
Dag 9 Woensdag 05/06/13 Custer/Keystone/Rapid City
Dag 10 Donderdag 06/06/13 Custer/Keystone/Rapid City-Sheridan
Dag 11 Vrijdag 07/06/13 Sheridan-Cody
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zal de route nog eens posten. LA - Denver

Ik zat me ineens te bedenken of ik niet beter de route om kon draaien. Dus :
Dag 1 ? - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - las Vegas (via waar moet ik nog kijken, geldt ook voor route andersom)
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas -Zion(springdale)
Dag 7 ochtend Zion, dan naar Bryce
Dag 8 ochtend Bryce dan de hele middag voor scenic 12 naar Torrey
Dag 9 mountainbiken capitol reef (evt. jeep bij minder weer of al een stuk doorrijden...)
Dag 10 vroeg op pad keuze fantasy canyon/dinosaur..... Vernal
Dag 11 Vernal - Jackson (flaming gorge)
Dag 12 door Grand Teton naar Yellowstone, old faithful
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 yellowstone, eind vd middag naar Cody.
Dag 16 ochtend buffalo bill museum. Daarna door naar Bighorn SP. Het stuk van zeg Buffalo naar Spearfish lijkt me niet zo boeiend en dat zou ook nog een stuk in het donker gereden kunnen worden. Devils tower is dan voor ooit misschien nog eens. Overnachten in spearfish.
Dag 17 spearfish canyon, deadwood en mt Rushmore. Overnachting Hill City, keystone of custer.
dag 18 crazy horse, needles highway en custer sp (eigenlijk gewoon de black hills opdelen in 2 dagen, overnachten in Wall
Dag 19 Badlands, overnachten Interior
Dag 20 afhankelijk van de afstand en wat ik eigenlijk wil zien hiertussen van wat me echt aanspreekt zou ik via Cheyenne al door willen rijden naar Estes Park...anders eindigd de dag in Cheyenne
Dag 21 via RMNP naar Denver
Dag 22 Denver - ?
Is het niet wat om die overnachting na Badlands in Scottsbluff te nemen? Ben je van plan de dag ervoor ook nog naar Badlands te gaan? Je zou dan ook kunnen kiezen voor die nacht in Wall in Interior door te brengen, voor een mooie sunset in het park en idem voor de volgende morgen. Vroeg het park in voor een prachtige zonsopgang.
Mijn plan was om dag 17 en 18 in zn geheel aan de Black Hills te geven, maar op dag 18 al wel naar Wall te rijden, wat op dag 19 dan al zo'n 1.5u scheelt. Dus niet specifiek Badlands al zien. Ik wilde dag 19 voor de missile range en Badlands uittrekken met een overnachting in de Ceder pass lodge. De dag erna zou ik dan dus na de zonsopkomst in Badlands al een heel stuk richting het zuiden willen rijden, volgens mij moet ik toch al verder dan Scottsbluff dan kunnen komen?
Wat heb je de tickets betaald ?
Ik heb ze nog niet geboekt, ik KAN gaan boeken nu 8) Ik zie de prijzen op het moment nog niet onder de 665 euro, al is dat wel een relaxte vlucht die om 23.59 vertrekt de 24ste zodat ik evt de laatste dag nog wat in Denver nog wat kan zien, maar volgens mij moet het goedkoper kunnen voor Mei. Vorig jaar betaalde ik 560euro voor Ams - LA - Las Vegas - Ams. Ik heb wel de mazzel dat zowel Amsterdam als Brussel als Dusseldorf of evt Antwerpen gunstig liggen. Dus ik hoop dat ze begin januari nog ergens voor rond de 600 gaan komen.
Badlands NP - via Sage Creek (dirt) Rim Road (100-den buffels )en Sheep Mountain (dirt) RD - Wounded Knee - Cheyenne 593
Heb je die ook op video? Sheep Mountain road heb ik al wat filmpjes van gezien overigens, maar daar moet je op het einde (als je het al haalt) toch keren?

Wat moet ik me overigens voorstellen bij een wall drug??
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Toen jammer genoeg nog geen sprake van een GoPro op de voorruit :wink: . Het is inderdaad een doodlopende weg en moet je inderdaad keren. Het is wel een (bij ons althans) goed berijdbare dirt road met verrassende uitzichten. Je bent er wel écht helemaal alleen en moet dus op niet al te veel hulp rekenen mocht er iets mis gaan...maar is dat niet bij de meeste, mooie dirt roads zo :wink: ?
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Een Wall Drug= in dit geval : een grote verzameling van winkeltjes op elk gebied. Dus van buitensportzaak-snoepwinkel. Uiteraard kun je er eten . Koffie voor 5$ct drinken en gratis ijswater tappen. Ijs en milkshakes kopen en ...................100.000 souvenirs kopen. Alles omlijst met grappige amerikaanse houten beelden en idiote kitcherige kinderspeeltoestanden. Het is een leuk oord voor of na de Badlands voor een 1 1/2 á 2 uur. Vroeg op de dag ben je bijna alleen . Later wordt het uiteraard drukker. Toeristisch maar niet TE vonden wij. Grappig om te zien hoe de paarden er vroeger "gestald" werden i.p.v. de auto's nu. Wij waren er in september. Geen idee van de drukte in het hoogseizoen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zag van de week ergens iets over het corn palace in Mitchell South Dakota, door de slechte oogsten kunnen ze minder kleuren gebruiken. Maar dat is ook apart (overigens voor mij te ver uit de route).
De gevel helemaal aangekleed met mais en nog een hoop kunstwerken ;)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo de 1e overnachting is geboekt. Een nachtje Old faithful Inn in Yellowstone NP. Het viel me op dat hier voor de maanden erop al heel veel sold out is, zo niet bijna alles.

De vraag blijft of er een plaatsje ligt met hotels natuurlijk tussen Interior en Scottsbluff of tussen Hot Springs en Cheyenne?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo, na een maandje rust nu weer vol over op de planning. Inmiddels staat de route vast en is het hopen dat het weer ook wat meewerkt in Mei, vooral in Yellowstone. Aangezien het onzeker is of de zuid ingang open is heb ik Old Faithful gecancelled en een hotel in Gardiner voor de 1e nacht in Yellowstone. Ook deze is nog te annuleren overigens, dus dat kan tijdens de trip ook nog aangepast worden.

1 - Eindhoven - Los Angeles, aankomst 11.55 Rustige dag we zien wel wat we nog kunnen doen.
2 - Los Angeles (in LA wil ik in 2 dagen nog de mulholland drive doen, nog een keer binnen in het Griffith Obs. kijken, want dat was de vorige keer gesloten, naar het hollywood sign lopen, wat meer de zuidkant van de stad bekijken
verder venice overdag en santa monica pier in de avond en evt naar de grove en nog wat door beverly hills ed. rijden.
3 - Los Angeles - Pasadena Overnachting is puur om de volgende dag vroeg de stad uit te kunnen en minder kans op files te hebben.
4 - Pasadena - via de 2 door San Angeles NF naar Baker (optioneel :en dan via Dantes View (stuk death valley waar we de vorige keer niet aan toe kwamen)) en dan 's avonds naar Las Vegas
5 - Las Vegas Skydive en gunstore en voor de rest me tegoed doen aan lekker eten en wat rondkijken
6 - Las Vegas - Zion NP (angels landing, uur of 5 wandelen, dus vroeg weg uit Sin City), overnachten springfield
7 - Zion NP - Bryce Canyon NP (eerst nog wat highlights van Zion, dan naar Bryce. Nog geen specifiek plan voor Bryce Canyon
8 - Bryce Canyon NP - Torrey (highlights Bryce en scenic route 12)
9 - Capitol Reef (cathedral valley, of 1 van de andere loops of mountainbiken)
10 - Torrey - Dinosaur NM - Vernal
11 - Vernal - Flamin Gorge - Jackson (eigenlijk 2 overbruggingsdagen om richting Yellowstone te komen)
12 - Jackson - Yellowstone - Gardiner (nu nog onbekend of de zuidingang open is, zo ja dan via Grand Teton)
13 - Yellowstone
14 - Yellowstone
15 - Yellowstone - Cody (laat in de middag naar Cody)
16 - Cody - Spearfish (in de ochtend Buffalo Bill Museum, in de middag via Bighorn SP naar Sheridan) en dan evt laat aankomen in Spearfish
17 - Spearfish - Hill City (black hills, needles loop, mt rushmore)
18 - Hill City - Custer SP - wildlife loop, laat op de middag naar Wall
19 - Wall - Badlands evt missile silo's - lange rit naar Scottsbluff
20 - Scottsbluff - RMNP - Estes Park
21 - Estes Park - RMNP - Denver
22 - Ochtend en middag in Denver, rond 15.00 op vliegveld. 17.45 vlucht naar Minneapolis, 20.45 vlucht terug naar Nederland
23 - Aankomst thuis

Zitten een aantal lange ritten bij, maar dat vind ik niet zo erg. Ook Zion en Bryce gaan wat snel, maar ik richt me vooral op Zion en Capitol Reef, dus waarschijnlijk ben ik een middag en ochtend in Bryce wat mij genoeg lijkt. En alleen doe je sommige dingen toch anders dan met zn 2-en of een groep.

Vragen: Zijn beide kanten van Dinosaur NM in één middag te bekijken?
Vernal - Jackson, kan ik mn tijd beter bij Flaming Gorge besteden, of bij Jackson?
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Mooie route! Kan je helaas niet voorzien van tips, aangezien wij er dit jaar in dezelfde periode zijn. Zie behoorlijk wat plekken in je route staan die wij ook zullen aan doen. :thumbup:

Mag ik trouwens vragen waarom je Dinosaur NM aan doet? Ik heb er het 1 en ander over opgezocht en wij denken er nu over na om deze over te slaan en meer tijd te besteden bij Colorado NM, maar misschien dat we door jou toch weer wat kunnen schipperen. :D Overigens is onze route Moab - Vernal, Vernal - Jackson.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zal ik eens eerlijk wezen dat ik daar eigenlijk helemaal niet naar gekeken heb. Ik zou de route eerst andersom doen en dan zou ik aan die kant helemaal niet komen. Mijn keuze voor Dinosaur was vrnl omdat het dichtbij Vernal ligt en omdat fantasy canyon misschien wel iets te veel is op die dag.Colorado NM ligt veel meer richting Arches. Ik ben ook heel eerlijk dat ik niet weet welke weg mooier is om te rijden, de 24 en 191 naar Vernal of de 24 en dan de 70 naar Fruita en vanaf daar de 139 omhoog. Die weg ziet er na 3x streetview op elke route wel wat mooier uit. Dinosaur leek me overigens wel een afwisseling tov de rotsformaties bij Zion, Bryce en Capitol Reef...maar daar zit dus nog een overdenking in. Thanks voor het melden...en me weer nog meer opties geeft om uit te kiezen :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nu dan plannen wat concreter zijn. De tickets en autohuur en een aantal hotels geboekt, heb ik voor de kenners nog wat vraagjes.

Ik wil vanuit Pasadena via San Angeles NF richting Las Vegas. misschien ( dat beslis is als ik niet te laat bij Baker ben) wil ik Dantes View meepakken in Death Valley, omdat dat het enige was wat ik de vorige keer eigenlijk echt wilde zien, maar waar geen tijd voor was. Aangezien dit dan mn 1e park van dit jaar wordt moet ik hier mn annual year pass ergens halen. Nu lees ik ergens dat dat in Shoshone kan, maar daar zit geen visitor center? Waar haal ik dan die pas?

Vernal - Jackson is best een stuk rijden. Nu kan ik zeer weinig vinden over wat er in jackson allemaal te doen is. Ik wilde eigenlijk wat(meer) tijd doorbrengen bij Flaming Gorge, maar omdat alles rond de Grand Tetons en Yellowstone midden Mei nog alle kanten op kan wil ik ook niet te laat in Jackson zijn om daar wat zaken uit te zoeken voor de 4 dagen erop.

Op het stuk Interior SD naar Scottsbluff NE, stuurt google maps me eerst een stuk over de bigfoot trail. Maar dan slaat het programma ineens linksaf een zandpad op.(volgens streetview) Ik kan toch beter die vorige weg helemaal blijven volgen tot voorbij Pocupine en Wounded Knee? Ik heb echt een idee dat je daar 100-den km's in de middle of nowhere rijdt namelijk?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

PSVwally schreef: Vernal - Jackson is best een stuk rijden. Nu kan ik zeer weinig vinden over wat er in jackson allemaal te doen is. Ik wilde eigenlijk wat(meer) tijd doorbrengen bij Flaming Gorge, maar omdat alles rond de Grand Tetons en Yellowstone midden Mei nog alle kanten op kan wil ik ook niet te laat in Jackson zijn om daar wat zaken uit te zoeken voor de 4 dagen erop.
Wij hebben ook Moab - Vernal, Vernal - Jackson op de planning. Vanuit Moab vroeg vertrekken naar Vernal om Colorado NM en Dinosaur NM te bezoeken. De dag erna een lange reisdag Vernal - Jackson zodat we de dag daarop naar de Tetons kunnen. Helaas ontkom je niet aan een lange reisdag wanneer je Grand Teton en Yellowstone wil bezoeken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat klopt, maar ik kan behalve enkele kabelbanen weinig vinden wat er in Jackson zelf te doen is. Bij de Grand Teton wilde ik eigenlijk alleen Teton park road rijden en een stop maken bij Jenny Lake. Maar ook dat is, omdat ik er midden Mei ben leuk gepland, maar afwachten, of het al mogelijk is.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Eerst even aansluitend op de Wall-verhalen.. Ik zou de laatste dag van Balck Hills al in de middag naar Wall rijden en even rondkijken, hapje eten.. maar dan ook gauw door naar Badlands. Daar een hele dag dorobrengen incl zosnopgang... Wij vonden trourwens ook Minuteman NHS erg interessant (leuker dan Wall). Leuk voor souvenirtje en goeie hamburger verder niet.
Ik ga nog even in op deze...
Dag 6 Las Vegas -Zion(springdale)
Dag 7 ochtend Zion, dan naar Bryce
Dag 8 ochtend Bryce dan de hele middag voor scenic 12 naar Torrey
Dag 9 mountainbiken capitol reef (evt. jeep bij minder weer of al een stuk doorrijden...)
Dag 10 vroeg op pad keuze fantasy canyon/dinosaur..... Vernal
Dag 11 Vernal - Jackson (flaming gorge)
Dag 12 door Grand Teton naar Yellowstone, old faithful
Ik neem aan dat Bryce bekend is anders zou ik daar wat langer blijven...
Het stuk naar Boulder is geweldig mooi en daar is ook de Little Calf Creek Canyon die schijnt erg mooi te zijn.. maar wel behoorlijke wandeling ....???
Heb je gelezen dat Fantasy Canyon lastig te bereiken is... hopelijk heb je goede kaart. IK heb me er een beetje in verdiept maar het neit gedaan vanwege de gaswagens die er erg hard rijden... en onze camper op onverharde weg. Er zijn rond Escalante wel meer mooie plekken. Ik vond Vernal zelf niet zo bijzonder... echt stadje voor omgeving. Dinosaur NM is nog stuk nara Zuiden rijden.
Wij vonden Flaming Gorge wel aardig maar je ziet het niet direct vanaf de weg. Je moet er echt naartoe rijden zoals bij Red Canyon. Wij reden aan de westkant van het meer. De snelweg is nog saaier hoor. Maar mij viel het wat tegen... Bij zonsondergnag is het wel mooi.. misschien kun je in de Lodge slapen.
Ik kwam ook net boven Rock Springs ook nog een soort duinen tegen waar met buggy's gereden wordt. Zijn er niet geweest. Ben de naam ook kwijt... :?
Grand Teton niet verder verkennen??? Jammer misschien al eerder gezien? Ik vond GT erg mooi, niet alleen om door de te rijden ook om het scenic raften. Juist in vroege en late uren erg mooi.
Keuzes maken blijft lastig. succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eerst even aansluitend op de Wall-verhalen.. Ik zou de laatste dag van Balck Hills al in de middag naar Wall rijden en even rondkijken, hapje eten.. maar dan ook gauw door naar Badlands. Daar een hele dag dorobrengen incl zosnopgang...
Ik doe dat in principe ook al he...alleen laat ik het even afhangen van hoelang ik over Custer SP doe hoelaat ik naar Badlands rij. Ik vond Interior wat aan de prijs, dus daarom voor Wall gekozen. De dag erna vroeg uit de veren voor zonsopkomst en zeker 3/4 dag daar doorbrengen. Wilde een groot deel van de loop en als het begaanbaar is, Sheep Mountain Road doen Ik moet alleen wel doorrijden naar het zuiden, omdat ik dan nog 2 bijna volle dagen in RMNP kan doorbrengen. Een aangezien ik niet het idee heb dat Porcupine of Pine Ridge goede overnachtingsplekken hebben is Scottsbluff de enige optie. Of ik moet het mis hebben?

Fantasy Canyon is al uit mijn route, want ik wil zowieso Dinosaur meepakken en dat stuk vanaf Torrey is al dik 5u rijden. Ik rij dan wel via (ongeveer) Grand Junction en dan over de 139 naar Dinosaur. Met het kleine stuk naar Vernal om te overnachten vind ik dat al wel genoeg voor die dag. De volgende dag ook weer een heel stuk naar Jackson. Ik wilde bij Flaming Gorge eigenlijk of naar Red Canyon of Antelope Flat. Rond 8u vertrekken uit Vernal en daar aan het water ontbijten ofzo. Dan door naar Jackson om uit te zoeken hoe het allemaal zit qua begaanbaarheid en wat er open is in de Grand Tetons en Yellowstone. Ik lees over het stuk bij Dutch John toch veel positieve verhalen. Maar de 530 aan de westkant wordt idd als Scenic drive aangegeven. Beter dus gewoon de oostkant pakken? En dan misschien een kabelbaan bij Jackson, maar daar kwam ik achter dat die pas 25 mei open gaat, dus dat kan ik al wel schrappen.

Grand Teton moet ik echt nog naar kijken. Hoor daar in mijn omgeving zoveel verschillende verhalen over dat ik het ter plekke wel bekijk. Ik heb die dag alleen de rit naar Gardiner gepland en verder niets. Ik denk dat ik die 1e nacht in Yellowstone misschien beter bij West Yellowstone kan neerzetten. Maar aan de andere kant kan ik ook de pech nog hebben dat ik alleen via Gardiner het park inkan en dan is het heel veel omrijden. Dat is een beetje het nadeel er 14/15/16 & 17 Mei al te zitten. Wil dat eigenlijk allemaal last minute een beetje plannen als ik weet hoe de vooruitzichten zijn. Dat hotel in Jackson de 13e voor €45 kan ik niet annuleren, dus dat blijft wel staan.
Mijn oorspronkelijke plan, voor ik wist dat ik er erg vroeg in het seizoen was, was om 1 dag Grand Tetons te doen en dan overnachten in Old Faithful, dan 1 nacht Gardiner en 1 nacht West Yellowstone (en de laatste nacht dan al in Cody), maar ik heb OF al geannuleerd.

Je gebruikt verder een beetje oude planning als quote, al blijft het qua dagen wel hetzelfde. Little Calf Creef (als je die hike naar de watervallen bedoeld) is iets van 10km op en neer... Ik mag hopen dat ik dan van mijn liesblessure afben ;)
Al geldt dat ook voor Angels Landing op dit moment is het 6-8 weken niet voetballen iig. Op dit moment denk ik nog steeds dat ik in Bryce alleen een middag en een zonsopkomst wil zien (en de dag ervoor zonsondergang) en de scenic views ga bekijken zoals op allesamerika staat. Ik moet ergens een keuze maken tussen al die parken met de beperkte tijd die ik heb. Ik heb voor die dag nog niets in Capitol Reef gepland, maar ik wil proberen om die dag of Hells Backbone road of een deel van de Burr trail te rijden. Voor de dag erna staat Cathedral Valley op het programma. Ook in Capitol Reef mag ik blijkbaar alleen maar op de openbare weg mountainbiken, dus dat laat ik dan maar zitten. Als CV niet mag, dan hopen dat een andere trail wel bereidbaar is.

Het is inderdaad lastig om keuzes te maken, maar aan de andere kant wil ik ook niet alles vastleggen en dus ruimte hebben om ter plekke van keuzes te veranderen. Heb ik de pech dat het misschien veel regent in de weersvoorspellingen dan kan ik zomaar ipv naar Torrey naar bv Salt lake city rijden, daar is wat meer 'indoor' te bekijken. Ik neem een hoop info mee in mn routebook, maar dat ga ik echt niet allemaal doen, ik pik daar gewoon te plekke het een en ander uit.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even een vraagje over accomodaties.LA (wilshere crest hotel 2n), Las Vegas (Mandalay Bay 2n), Zion (bumbleberry Inn 1n) zijn geboekt. Voor Bryce ga ik denk ik gewoon in Tropic zitten want verder zit alles vol en daar heb ik hotels voor de helft van de prijs van Ruby Inn en the view lodge is helaas uitverkocht. Ook voor Torrey verwacht ik weinig problemen.

Nu was ik aan het kijken voor Yellowstone en er zijn wat updates op de xanterra site mbt openingsdagen van diverse slaapgelegenheden. Nu heb ik de 1e nacht Yellowstone park Hotel in W. Yellowstone geboekt en de 3e nacht het (overal nogal extreem goed beoordeelde) Yellowstone Gateway Inn in Gardiner. Nu is er geen plek meer bij Old Faithful, althans niet voor mijn prijsklasse. Nu is de vraag of het nu heeft om een nacht in Mammoth te boeken wat 20 dollar duurder is dan Gardiner en/of West Yellowstone, of dat dat dan toch weinig uitmaakt. Normaal zou ik zelf ook zeggen dat het uitmaakt wat je de dag erna (of ervoor) gaat doen, maar omdat het nogal onbekend is vanwege wat allemaal precies open is kan een ervaringsdeskundige me het misschien beter voorleggen. Is er bij Mammoth 's avonds bijvoorbeeld nog iets te doen/zien bij de terraces? Of kan ik net zo goed nog een nacht West Yellowstone/gardiner bijboeken?

Het valt me overigens op dat ook Bryce en Zion op doordeweekse dagen in Mei overal al ramvol zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer