Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dorito: camper 3 weken Zuidwest US met kids 2, 7 en 9 jaar

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Dorito: camper 3 weken Zuidwest US met kids 2, 7 en 9 jaar

Bericht door PSVwally »

Ik ben het ook even helemaal kwijt wat je nu allemaal wilt geloof ik :blink:

Een voorzetje dan maar? Ik heb het even vrij kaal gehouden, puur voor de van en naar dingen, dat leest wat makkelijk. Al je zelf je route ok vind kun je de bezienswaardigheden erbij gaan plannen. Dat heb ik eronder maar vermeldt.

01: aankomst SF.
02: SF bekijken
03: SF (ochtend Alcatraz??) En dan camper ophalen en richting Yosemite (kijken hoever je komt, mariposa kan al te ver zijn hoor?)
04: Yosemite (probeer te overnachten in de vallei)
05: Yosemite
06: Yosemite - Lake Isabella (openlaten ivm wel of niet open tioga/sonora pass, bij open zijn van die passen bv naar June Lake)
07: Lake Isabella/June Lake - Death Valley
08: Death Valley - Zion
09: Zion
10: Zion - Bryce Canyon
11: Bryce Canyon - Capitol reef
12: Capitol Reef - Moab
13: Moab: Arches
14: Moab: Canyonlands - Dead Horse SP
15: Moab - Monument Valley
16: Monument Valley - Page
17: Page: Antelope Canyon - Grand Canyon
18: Grand Canyon o.a. helicoptervlucht (evt al een stukje opweg naar Las Vegas)
19: Grand Canyon - Las Vegas
20: Las Vegas
21: Las Vegas (camper inleveren)
22: Terugvlucht

Ik heb nu 2 dagen Yosemite NP. Dan heb je er namelijk ook de tijd voor. Mocht de tioga pass/sonora pass gesloten zijn dan kun je er ook voor kiezen om bv dag 5 naar Sequoia NP te rijden (let op dat er dus een groot verschil zit tussen het Nationale PARK en het Nationale (bos) Forest), daar dag 6 ook nog een dagdeel door te brengen en dan of naar Lake Isabella of omgeving Ridgecrest te rijden. Dan pik je het schema vanaf dag 7 weer op. Zoals Marianne aangeeft moet je je echt goed inlezen over hoe het reserveren van campgrounds in Yosemite werkt. Dat is net of je tickets van one direction moet bestellen, lees: binnen een paar minuten uitverkocht. Dus dat moet je een maand vooraf al eens geoefend hebben.

Kijk voor zion op de watchman campground, Bryce weet ik zo eerlijk gezegd niet en voor Capitol Reef bij de Fruita Campground (deze is first come first served)

Verder ben ik niet bekend met kamperen in de parken rond Moab. Ik lees hier geregeld iets over de Devils Campground in Arches, maar ik weet niet of dat een goede plek is voor 3 nachten om vanuit daar ook Canyonlands aan te doen, dat moet je even uitzoeken. Het is waarschijnlijk, op death valley en evt las vegas na, wel de warmste plek van je vakantie in dat jaargetijde. Dag 15 heb je voldoende tijd voor Monument Valley als je daar rechtstreeks vanuit Moab heengaat.
Dag 16 zou ik (hou wel je kids in de gaten) horseshoe bend meepakken en dan de rest vd dag bij Lake Powell doorbrengen. Let wel, op het water zal het lekker zijn met goed weer. Het water zelf is waarschijnlijk nog ijskoud.
Dag 17 in de ochtend Antelope canyon doen (de lower) en dan door naar de Grand Canyon. Bij het binnengaan van het park al wat uitzichtpunten meepakken en dan richting GC village. Kijk voor kamperen hier bv naar de Mather Campground.
Dan dag 18 in de ochtend de helicoptervlucht en dan kan je die dag nog bij de GC doorbrengen (ik weet niet of dit zo interessant is voor de kinderen) of je kan al een stukje richting Las Vegas rijden. Je zou misschien eens kunnen kijken of Bearizona wildlife park in Williams iets voor jullie is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Twee nachten in de vallei zou mooier zijn, maar ik zou er zeker 1 nacht gaan staan, anders blijf je aan het heen en weer rijden. Het leuke van een camper is toch juist dat je in de parken kunt kamperen?
Hoe ziet de route er nu uit? Heb je nog ruimte voor het eerste stuk?

Edit: mooie voorzet van Paul. Er is inderdaad ruimte in het eerste stuk. Dan kun je rustig de camper ophalen en boodschappen doen voor je richting Yosemite rijdt, en toch nog twee nachten in het park gaan staan.

Toch jammer dat ze bij het reisbureau niet geadviseerd hebben om de route andersom te doen.

Marianne
Dorito2
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dorito2 »

Hi Paul, Marianne,

Het is even geleden dat ik iets kon posten. Account is nl geblocked en contact met beheerders lukte kennelijk niet. Nu met Dorito2 even een bedankje voor jullie tijd en ideeën. Ik ga verder puzzelen met Paul's voorstel en alle andere ideeën.

Thanks a million!
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

Zo, heel wat reisverslagen gelezen, jullie tips gebruikt, route zo ver bepaald, wat voorstel van Paul is.

Nog wel een vraag over DV. Wij wilden misschien daar overnachten, op Furnace Creek, maar is dat wel slim in DV. Ze hebben wel stroom, maar is het de moeite om daar te overnachten, of kun je er beter langs gaan en dan een stukje verder overnachten?

Op donderdag willen wij uit Yosemite rijden en dan via de westkant terug omdat eind april de Tiogapass echt nog wel dicht zal zijn. Op zondag willen wij dan in Zion aankomen.

Wat is jullie idee?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het stuk tussen Yosemite en Death Valley open houden tot evt. vlak voor je er bent. Wie weet is de tioga pass of sonora pass wel open?

Volgens mij ligt de campground bij Panamint Springs hoger dan die in Furnace Creek. Er staat bij Furnace Creek wel een paar bomen, maar geen idee hoe het camperen daar is.

Voorzet:
Do Yosemite - omgeving Mammoth Lakes bij open passen, omgeving lake Isabella bij gesloten passen
Vr Mammoth Lakes/Lake Isabella - Death Valley
Za DV - Valley of Fire
Zo Valley of Fire - Zion
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

Dat is wel slim inderdaad. Als ik zie wanneer de Sonora pas de afgelopen 3 jaar open is geweest zou dat best kunnen.
Dank!
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik zie dat je 10% extra tijd rekent met de camper, ik zou dat 25% van maken!
Wij zijn vorig jaar zomer geweest, en hadden die tijd echt wel nodig.
Ook moet je er rekening mee houden dat de ophaaltijd van de camper niet altijd klopt.
Wij zouden vroeg halen, en kregen een paar dagen vantevoren een mail dat het 12.00 uur werd.
Eerst instructievideo, alles nakijken etc, en het was 14.00 uur eer dat we weg waren. Op naar de Walmart, twee uur bezig geweest,
zorgen dat je veel inslaat, want op de route in de parken kom je alleen kleinere supermarkten tegen, en rond 18.00 uur op de camping.
Dit alles in Las Vegas.
Wanneer de route van PSVwally, Paul bekijk, wIl ik alleen opmerken dat wij Moab- Monument Valley- Page gereden hebben, geen zonsondergang en opkomst, maar wel ruimte om de andere dag op ons gemak Antilope Canyon en ook een middagje zwembad gedaan. De andere dag via Horshoeband naar de Grand Canyon gereden. Realiseer je de helicoptervlucht wel dat deze niet vanuit het park vertrekt, het is een aardig eindje buiten het park.
Je zou die ook op de dag kunnen doen wanneer je vroeg naar Las Vegas vertrekt.
succes.
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

Dank voor de extra tips Toetjero.

Nog twee vragen over als wij 15 dec Yosemite willen reserveren voor eind april/begin mei, dan is het toch om 16.00 uur NL tijd? Wil het even dubbel, dubbel checken met -tig tabbladen open dan :shock:

Over de Grand Canyon: die wil ik dan net als Arches 6 maanden van te voren reserveren als het open gaat. Is dat ook om 16.00 uur NLse tijd op die dag?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad in december om 16.00 uur Nederlandse tijd. Voor de GC hoef je echt niet precies op tijd te boeken, daar is altijd wel plaats. Zion is sneller vol. zeker als je een plaats aan de rivier wilt.

Marianne
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

Thanks. Spannend hoor Yosemite boeken, maar wij gaan ervoor!

@ Marianne: bedoel je Watchman in Zion? Wij wilden misschien naar Zion Canyon Campground gaan, maar is Watchman mooier?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het maakt niet zoveel uit welke campground in/bij Zion je kiest. De omgeving is overal mooi. Ik zou wel voor een plaatsje aan de rivier gaan. Wij hebben op Zion Canyon Camground 2x met een tent gekampeerd en hadden een plekje aan de rivier. Als ik me goed herinner waren de plaatsen voor campers niet aan het water en vrij klein. Het voordeel van deze camping is dat je een zwembad(je) hebt, misschien fijn voor de kinderen.
Op Watchman hebben wij 1x met een camper gestaan. We stonden op B46R, volgens ons misschien wel het mooiste plekje van de camping.
Dus als ik weer moest kiezen zou het me met een tent niet zoveel uitmaken maar met een camper zou ik een lichte voorkeur voor Watchman hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had Watchman in gedachten maar je kunt inderdaad ook prima in Springdale staan. Wij hebben dat twee keer met de tent gedaan, in 1988 en 1991. Geen idee waarom we toen niet in het park gestaan hebben, misschien vanwege de voorzieningen? In ons 1988-verslag zie je een nog jonge en slanke Martin bij de tent naast de rivier. :wink:

Marianne
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

Lang vervolgen tijden. Leuk om te zien.m

Wij gaan dan denk ik toch naar Watchman. Plaatsje aan water spreekt wel erg aan.
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

Zo, net proefrondje Yosemite gedaan. Wat een stress zeg.
Ik ging voor North pines, maar dat lukte niet. Ik begrijp dat de hele wereld om 4 uur meeklikt, maar alles was direct vol.

k zag nl onderstaand berichtje:
"Due to the possibilities of high water levels and river flooding that occur every May and June, this site in North Pines will not be available for advanced reservation for arrival dates of May 1-June 30 until we are sure the river will be at a safe level. If these sites are determined to be able to be released for sale, they will only be made available during one of the Yosemite on-sale dates. Please check for availability to reserve these sites at 7am Pacific time on March 15 and April 15.. If they still have not been able to be released by April 15, new information about when they may be released will be posted here."

Was hij voor febr/mrt nu wel te reserveren (als oefening)?

Upper Pines lukte trouwens wel. Wij hebben een 27-30 ft camper, dus had ik RV site en length 30 ingevuld. Ik kon 004, UPPER PINES reserveren. Daar staat bij: •Max. Vehicle Length: 35
◦Fifth Wheel Maximum Length: 24
◦Pop up Maximum Length: 24
◦Trailer Maximum Length: 24
The maximum allowable trailer length is always shorter than the allowable RV length (due to maneuverability).
Kan dat dan met een 30ft?
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

Ik zie trouwens net op de site van North Pines dat deze pas vanaf april open is. Dat verklaart een boel. 15 dec nog een keer voor de echies proberen.

Over Upper pines: klopt het dat je voor een camper 27-30, dus 30 ft moet invullen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je voor de zekerheid het beste 30ft kunt invullen. Ik heb wel begrepen dat ze de plaatsen nogal ruim meten en dat je wellicht ook wel 27 ft in zou kunnen vullen. Je maakt dan wel meer kans om iets te vinden en je zult met een 30ft camper vaak wel op een plek kunnen staan die officieel voor 27 ft geschikt is.
Als ik kijk naar de plaatsen op een van de Pines campings dan zijn ze geschikt tot 27 ft of tot 35 ft, ik zie geen tussenmaatjes.

Van de NPS-site:
We do not enforce the length limits as long as the RV or trailer can fit on the parking pad in the site. However, if you reserve a site for equipment other than what you bring, and the site can't accommodate your RV or trailer, we will not be able to find a different campsite for you.

Er zijn sites met foto's van de plekjes per campground, dan kun je een beeld krijgen van de plaatsen, en van het verschil tussen een 27ft en 35ft site.

Marianne
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

hi Marianne,
bedankt voor de info.
leuk je reisverslagen trouwens. er valt veel te lezen. :clap:
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

In 2013 maakten we een camperreis. We starten toen in San Francisco naar Yosemite. Overnachten in Yosemite lukte ons toen niet. Binnen een paar minuten was alles weg. We hebben toen een camping buiten het park gevonden. De kans is groot dat je de eerste dag Yosemite niet haalt. De instructie van de camper en alles wat daar bij komt kost veel tijd. Kijk eens op de website van Tioga Tours. Daar is ook een instructie film over het gebruik van een camper. Als je al iets weet scheelt dat weer. Wij hebben toen bewust een camping voor Yosemite genomen. De volgende dag was het nog maar even rijden voor we er waren. We hebben toen Tuolumne Grove bezocht. Daar staan ook mammoet bomen. Misschien heb je ook iets aan onze reisverslagen. Succes met de voorbereiding. Klaasf
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dorito2
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorito2 »

Zo, net een oefenrondje Yosemite reserveren gedaan. Het ging best goed. Ik zag alleen dat er best wat sites gereserveerd zijn voor de periode dat wij gaan, eind april, omdat die kennelijk een lange periode gereserveerd zijn.

Vraagje nog voor de zekerheid: wij hebben een 27-30 ft Camper. Dan hoeven wij toch alleen naar de RV lengte te kijken? En niet naar de Trailer lengte? Ik wilde het toch even dubbel checken, anders reserveer ik in dec wellicht toch net de verkeerde plaats.

Thanks.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je kijkt naar de RV lengte. Ik zou wel 27 ft invullen, dan heb je namelijk veel meer keuze dan wanneer je 30 invult. Het moet wel heel gek lopen als je er dan echt niet past. Je kunt eventueel ook inderdaad even kijken op campsitephoto's
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer