Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015
Enkele maanden later hebben we besloten dat we toch ook graag in september nog naar ons andere favoriete vakantieland, Griekenland, willen.
Dit betekent dat de VS reis wat korter zou moeten. Nu zit ik natuurlijk met die mooie overnachtingen in de GC North Rim, dus ik wil eigenlijk daar de reis omheen bouwen. Als we de reis terug zouden brengen naar 17 dagen, waar zouden jullie dan tijd winnen?
Dit betekent dat de VS reis wat korter zou moeten. Nu zit ik natuurlijk met die mooie overnachtingen in de GC North Rim, dus ik wil eigenlijk daar de reis omheen bouwen. Als we de reis terug zouden brengen naar 17 dagen, waar zouden jullie dan tijd winnen?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Terugbrengen van 22/23 naar 17 dagen ? Dat is toch echt doodzonde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
Vito
- Amerika-expert
Dat ben ik met je eens, maar itt wat een hoop mensen denken heb ik als ambtenaar maar zeer beperkt vakantiedagen 
-
Vito
- Amerika-expert
Ik heb toch wat aanpassingen gemaakt. We vertrekken 1 dag later ten koste van Vegas. Verder wil ik 1 dag Page opofferen en zit ik nog een beetje met White Pocket en Buckskin Gulch in mijn maag. Is het te doen om na White Pocket nog helemaal ri Vegas te rijden? Anders misschien White Pocket doen ten koste van Zion aan het begin.
Ik zet het even in een hernieuwd schema:
Woensdag 6-5 AMS - LV
Donderdag 7-5 LV shoppen
Vrijdag 8-5 LV - Valley of fire - Hurricane of Kanab
Zaterdag 9-5 Hurricane - Zion - Torrey/Hanksville of White Pocket
Zondag 10-5 Torrey/Hanksville - Goblin Valley State Park / Little Wild Horse Canyon - Moab
Maandag 11-5 Moab Canyonlands + Dead Horse State point
Dinsdag 12-5 Moab mountainbike
Woensdag 13-5 Moab Arches
Donderdag 14-5 Moab mountainbike
Vrijdag 15-5 Moab - House on Fire - Valley of Gods - MV
Zaterdag 16-5 MV - Page upper Antilope Horseshoe Bend
Zondag 17-5 Page upper antilope + waterholes Slot Canyon
Maandag 18-5 Page - Kanab ( is Buckskin Gulch een optie deze dag? )
Dinsdag 19-5 Kanab - Grand Canyon North Rim
Woensdag 20-5 Grand Canyon North Rim - Kanab
Donderdag 21-5 Kanab white pocket - LV
Vrijdag 22-5 LV
Zaterdag 23-5 LV -AMS
Wat denken jullie van deze aanpassingen om dagen te winnen?
Uiteraard ga ik nog proberen om de nacht GC North Rim naar voren te halen, maar weet niet of dat gaat lukken. We hebben nu 1 van de slechts 4 cabins met Rim view die er zijn dus die wil ik eigenlijk niet opofferen. Bovendien zit mei al helemaal vol!
Ik zet het even in een hernieuwd schema:
Woensdag 6-5 AMS - LV
Donderdag 7-5 LV shoppen
Vrijdag 8-5 LV - Valley of fire - Hurricane of Kanab
Zaterdag 9-5 Hurricane - Zion - Torrey/Hanksville of White Pocket
Zondag 10-5 Torrey/Hanksville - Goblin Valley State Park / Little Wild Horse Canyon - Moab
Maandag 11-5 Moab Canyonlands + Dead Horse State point
Vrijdag 15-5 Moab - House on Fire - Valley of Gods - MV
Zaterdag 16-5 MV - Page upper Antilope Horseshoe Bend
Zondag 17-5 Page upper antilope + waterholes Slot Canyon
Maandag 18-5 Page - Kanab ( is Buckskin Gulch een optie deze dag? )
Dinsdag 19-5 Kanab - Grand Canyon North Rim
Woensdag 20-5 Grand Canyon North Rim - Kanab
Donderdag 21-5 Kanab white pocket - LV
Vrijdag 22-5 LV
Zaterdag 23-5 LV -AMS
Wat denken jullie van deze aanpassingen om dagen te winnen?
Uiteraard ga ik nog proberen om de nacht GC North Rim naar voren te halen, maar weet niet of dat gaat lukken. We hebben nu 1 van de slechts 4 cabins met Rim view die er zijn dus die wil ik eigenlijk niet opofferen. Bovendien zit mei al helemaal vol!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Puur de routeveranderingen kan ik niet echt beoordelen, maar als je een beetje fietskwaliteiten hebt is de la Sal moutain loop een mooie weg om een keer te fietsen. Het is wel een km of 90 met flink klimmen. Al moet ik wel zeggen dat de weg er niet supergoed bijlag toen ik er een stukje met de auto overheen ging.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik vind er enkele "rare" dingen inzitten:
8-5: waarom niet gewoon slapen in Springdale zodat je 's anderendaags Zion kan bezoeken?
9-5: én Zion én White Pocket is onmogelijk, voorzie hier liever gewoon een ganse dag voor het prachtige Zion
10-5: lukt niet, best is om te slapen in Green River en 's anderendaags naar Moab te rijden. De afslag naar Dead Horse SP ligt overigens op de weg die van Green River komt.
15-5: hier zal je vroeg moeten vertrekken om het juiste licht te hebben bij House on Fire (rond 11-12u).
16-5: het mooiste licht, zowel in Upper als Lower Antelope is vóór de middag, maar dat haal je slechts als je heel vroeg vertrekt uit MV.
17-5: 2x naar Upper? Voor Waterholes Slot Canyon heb je een permit nodig, vergeet die niet. Je kan ook naar Waterholes Bend (zie hiervoor onze blog van 03 april 2013)
Het is een stevige wandeling, maar de beloning is groot. Je kan er, in tegenstelling tot bij Horseshoe Bend, helemaal alleen genieten van de schitterende bend die de Coloradorivier er maakt.
Hieronder één van de eerste video's die mijn zoon maakte met zijn quadcopter, van zowel de bend als de canyon. Ondertussen heeft hij zijn video's wel naar een iets hoger niveau getild
.
[youtube]OWRw9ZeC2MY[/youtube]).
18-5: Buckskin is hier perfect mogelijk (zie onze blog van 18 april 2014).
8-5: waarom niet gewoon slapen in Springdale zodat je 's anderendaags Zion kan bezoeken?
9-5: én Zion én White Pocket is onmogelijk, voorzie hier liever gewoon een ganse dag voor het prachtige Zion
10-5: lukt niet, best is om te slapen in Green River en 's anderendaags naar Moab te rijden. De afslag naar Dead Horse SP ligt overigens op de weg die van Green River komt.
15-5: hier zal je vroeg moeten vertrekken om het juiste licht te hebben bij House on Fire (rond 11-12u).
16-5: het mooiste licht, zowel in Upper als Lower Antelope is vóór de middag, maar dat haal je slechts als je heel vroeg vertrekt uit MV.
17-5: 2x naar Upper? Voor Waterholes Slot Canyon heb je een permit nodig, vergeet die niet. Je kan ook naar Waterholes Bend (zie hiervoor onze blog van 03 april 2013)
Het is een stevige wandeling, maar de beloning is groot. Je kan er, in tegenstelling tot bij Horseshoe Bend, helemaal alleen genieten van de schitterende bend die de Coloradorivier er maakt.
Hieronder één van de eerste video's die mijn zoon maakte met zijn quadcopter, van zowel de bend als de canyon. Ondertussen heeft hij zijn video's wel naar een iets hoger niveau getild
[youtube]OWRw9ZeC2MY[/youtube]).
18-5: Buckskin is hier perfect mogelijk (zie onze blog van 18 april 2014).
-
Vito
- Amerika-expert
Paul, dat zullen we in gedachten houden! Sowieso is het mountainbiken nog niet zeker, het kan ook paardrijden of quadrijden worden afhankelijk van de fysieke gesteldheid van een zeker persoon die zijn heup gebroken heeft
@Kalaman, dank voor je input. Ik was nog niet helemaal wakker vanochtend.
Om even op je onlogische dingen terug te komen:
9-5 het wordt dus óf Zion (en eerst overnachten in Springdale) óf White Pocket en dan eerst overnachten in Kanab.
Daarna willen we dan nog een stuk rijden als dat haalbaar zou zijn.
Dan moet de dag erna, 10-5 ook te doen zijn volgens mij?
15-5 Vroeg vertrekken is geen probleem, maar is House on Fire alleen mooi om die tijd of gewoon wat minder mooi later op de dag?
16-5 ik bedoelde de upper antilope om 12.00 uur en op de 17e de lower antilope 's morgens vroeg. Maar het is ook nog een optie om de upper helemaal weg te laten en alleen de lower te doen.
Waterholes Bend ziet er ook super uit, ga even jullie blog bekijken
Wij willen overigens ook nog meedoen met the lottery voor the Wave, dus wie weet wordt White Pocket wel hierdoor vervangen.
@Kalaman, dank voor je input. Ik was nog niet helemaal wakker vanochtend.
Om even op je onlogische dingen terug te komen:
9-5 het wordt dus óf Zion (en eerst overnachten in Springdale) óf White Pocket en dan eerst overnachten in Kanab.
Daarna willen we dan nog een stuk rijden als dat haalbaar zou zijn.
Dan moet de dag erna, 10-5 ook te doen zijn volgens mij?
15-5 Vroeg vertrekken is geen probleem, maar is House on Fire alleen mooi om die tijd of gewoon wat minder mooi later op de dag?
16-5 ik bedoelde de upper antilope om 12.00 uur en op de 17e de lower antilope 's morgens vroeg. Maar het is ook nog een optie om de upper helemaal weg te laten en alleen de lower te doen.
Waterholes Bend ziet er ook super uit, ga even jullie blog bekijken
Wij willen overigens ook nog meedoen met the lottery voor the Wave, dus wie weet wordt White Pocket wel hierdoor vervangen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vrees dat ik nog niet helemaal mee ben...
Je wilt na Zion nog naar Torrey rijden? Hoe dan? Via de UT-12? Dat is pure rijtijd al 4u en vergeet niet dat je langs één van de mooiste wegen van gans Utah rijdt met heel wat fotostops. Of hebben jullie die al gereden?
Op 8-5 zou ik sowieso in Springdale slapen en niet in Hurricane.
10-5 is geen probleem (ik was daar verkeerd in mijn vorige post). Ik ben danig gewoon om in april en/of december te gaan dat ik wel eens vergeet dat de dagen daarbuiten ook langer kunnen zijn
.
15-5 House on Fire is maar heel kort echt mooi, enkel als de zon gereflecteerd wordt op de rotsen. Daarbuiten is het een "heel gewone ruïne" en zeker en vast geen house "on fire"...
16-5 het is inderdaad belangrijker om de Lower het vroegst op de morgen te doen. Probeer de Upper toch ook niet te ver na de middag te doen want anders heb je helemaal geen binnenvallende zonnestralen meer. Het is eigenlijk simpel: de Upper moet je doen als de zon zo loodrecht mogelijk aan de hemel staat.
Good luck met The Wave, het is de moeite
. Doe echter niet enkel The Wave maar kijk eens naar onze blogs van april 2013 en december 2013 voor ons bezoek. Er is daar immers heel wat meer te zien dan louter The Wave. Op onze EveryTrail account kan je een gps-track downloaden van hetgeen wij er in december gedaan hebben.
Je wilt na Zion nog naar Torrey rijden? Hoe dan? Via de UT-12? Dat is pure rijtijd al 4u en vergeet niet dat je langs één van de mooiste wegen van gans Utah rijdt met heel wat fotostops. Of hebben jullie die al gereden?
Op 8-5 zou ik sowieso in Springdale slapen en niet in Hurricane.
10-5 is geen probleem (ik was daar verkeerd in mijn vorige post). Ik ben danig gewoon om in april en/of december te gaan dat ik wel eens vergeet dat de dagen daarbuiten ook langer kunnen zijn
15-5 House on Fire is maar heel kort echt mooi, enkel als de zon gereflecteerd wordt op de rotsen. Daarbuiten is het een "heel gewone ruïne" en zeker en vast geen house "on fire"...
16-5 het is inderdaad belangrijker om de Lower het vroegst op de morgen te doen. Probeer de Upper toch ook niet te ver na de middag te doen want anders heb je helemaal geen binnenvallende zonnestralen meer. Het is eigenlijk simpel: de Upper moet je doen als de zon zo loodrecht mogelijk aan de hemel staat.
Good luck met The Wave, het is de moeite
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zit ook ineens mijn reactie terug te lezen, maar qua fietsen heb je in Mei nog grote kans dat er bij de bergen nog sneeuw ligt, dus of dat ondanks de heup te doen is sowieso nog niet te bepalen. Ik ben er, als het allemaal door kan gaan, aan het einde van Mei volgend jaar. 2 jaar geleden had het gekunt begin Mei iig.
-
Vito
- Amerika-expert
Paul, we zullen zien hoe het weer is. Ik begreep van jou dat je niet zulk mooi weer had gehad begin mei, dus het blijft toch afwachten.
Kalaman, zou voor de 9e nog een optie zijn om te overnachten in Escalante? Wordt het dan te ver voor de 10e?
Het is heel erg maar ik weet niet meer of we de UT12 hebben gedaan
ik denk in omgekeerde volgorde.
Anders moeten we toch een dag Moab schrappen maar dat vind ik juist weer zonde, omdat daar zoveel te zien en te doen is.
Pfff... wordt nog aardig puzzelen zo. En schuiven valt niet eens mee, er zit echt al veel vol en ik had al een aantal overnachtingen geboekt.
Kalaman, zou voor de 9e nog een optie zijn om te overnachten in Escalante? Wordt het dan te ver voor de 10e?
Het is heel erg maar ik weet niet meer of we de UT12 hebben gedaan
Anders moeten we toch een dag Moab schrappen maar dat vind ik juist weer zonde, omdat daar zoveel te zien en te doen is.
Pfff... wordt nog aardig puzzelen zo. En schuiven valt niet eens mee, er zit echt al veel vol en ik had al een aantal overnachtingen geboekt.
Het is inderdaad zo dat als je te vroeg bij House on Fire bent het niet enorm spectaculair is. Wij waren er rond half 10...mwah. Al is de wandeling erheen best leuk. Aan de andere kant heb je best veel tijd die dag. Je zou National Bridges en bijv. Muley Point en Goosenecks kunnen toevoegen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vrijdag 8-5 LV - Valley of fire - Springdale
Zaterdag 9-5 Springdale - Zion - Springdale
Zondag 10-5 Springdale - UT12 - Goblin Valley State Park en/of Little Wild Horse (duurt niet echt lang) - Hanksville
Maandag 11-5 Hanksville - eventueel Goblin Valley of Little Wild Horse Canyon - Dead Horse State point - Stuk Canyonlands - Moab
Vrijdag 15-5 Moab - House on Fire (uiterlijk om 10u30 bij de trailhead zijn) - Mulley Point - Goosenecks - Valley of the Gods - MV
Als je niet perse 2 dagen wilt mountainbiken in Moab dan kan je daar nog een dag Canyonlands plaatsen (bvb om naar de False Kiva te gaan).
Zaterdag 9-5 Springdale - Zion - Springdale
Zondag 10-5 Springdale - UT12 - Goblin Valley State Park en/of Little Wild Horse (duurt niet echt lang) - Hanksville
Maandag 11-5 Hanksville - eventueel Goblin Valley of Little Wild Horse Canyon - Dead Horse State point - Stuk Canyonlands - Moab
Vrijdag 15-5 Moab - House on Fire (uiterlijk om 10u30 bij de trailhead zijn) - Mulley Point - Goosenecks - Valley of the Gods - MV
Als je niet perse 2 dagen wilt mountainbiken in Moab dan kan je daar nog een dag Canyonlands plaatsen (bvb om naar de False Kiva te gaan).
-
Vito
- Amerika-expert
Thx voor de aangepaste route. Volgens mij is het hier wel vloeken in de kerk als ik zeg dat wij Zion niet bijzonder vonden, ik kies dan toch liever voor White Pocket. 
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beiden zijn compleet verschillend: terwijl Zion als een groene oase is tussen al het rode rotsen geweld van het ZW is White Pocket ook een rotsgebied met mooie kleuren en lijnen. In Zion kan je echter wel prachtige hikes doen. Wij vinden persoonlijk Zion één van de mooiste parken maar we zijn er dan ook altijd in april en/of december geweest, waarbij dit laatste het absolute hoogtepunt was.
-
Vito
- Amerika-expert
Kalaman, dat is idd wel een beetje waar ik bang voor ben: een teveel aan rode rotsen. Daarom is het misschien ook een optie om Zion aan het eind te plaatsen en Kanab in het begin.
Dan zou dag wo 20-5 Grand Canyon North Rim - Zion worden
En dag 21-5 Zion - Las Vegas.
Dan zou dag wo 20-5 Grand Canyon North Rim - Zion worden
En dag 21-5 Zion - Las Vegas.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk krijg ik nooit genoeg van die rode rotsen, maar bovenstaand is inderdaad ook een goede optie. White Pocket is wel niet echt rood, zoals de naam trouwens al aangeeft
.
-
Vito
- Amerika-expert
Ik kwam er net achter dat ik 20 mei ook een overnachting heb vastgelegd in de GC North Rim. Omdat we dan 2 dagen achter elkaar in Kanab zouden kunnen blijven, vroeg ik me af of de GC - LV op een dag te doen is als je rond de middag vertrekt.
Volgens google maps zou het 4,5 uur rijden zijn, maar ik weet dat dat in de praktijk wel anders kan zijn. Weet iemand dat?
Volgens google maps zou het 4,5 uur rijden zijn, maar ik weet dat dat in de praktijk wel anders kan zijn. Weet iemand dat?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben in 2012 van Las Vegas naar Page gereden. Volgens mij is dat qua afstand te vergelijken. Volgens mij hebben we er toen ongeveer 5 á 5,5u over gedaan incl. tussenstops. Volgens mij 'win' je ook nog een uur als je richting las Vegas gaat. Als je verder tussendoor niets gaat bekijken is het met evt. een tankstopje/sanitaire stop goed te rijden. Ik vind dit, op het stuk rond de grens van Arizona en Utah na, een vd saaiere stukken die ik tot nu toe gereden heb in het zuidwesten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5124 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 19 Reacties