Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Vannacht kwam ik bij het toch nog even speuren naar vliegtickets een supermooi prijs tegen (tot nu toe steeds boven de 900 euro) van € 716 pp
Dit was voor :
Dusseldorf - Chicago (2 uur 35 min) - Denver
Las Vegas - Chicago (1 uur) - Madrid (1 uur 15 min) - Dusseldorf.

De reden dat we niet meteen boekte was dat we niet zeker wisten of dat op terugweg dat uur en uur en kwartier genoeg is voor de overstap.
En we eigenlijk niet 2 tussenstops wilden. Maar van de andere kant was de totale reisduur zowel heen als terug maar 14 uur, dus eigenlijk supergoed. Daar er op Denver geen rechtstreekse vluchten vliegen vanaf hier kan het eigenlijk niet sneller.

Vanmorgen om 9 uur meteen weer gekeken, maar deze vlucht combinatie / prijs is niet meer te vinden.
Wel een vergelijkbare voor € 746, maar dan is het op chicago heen 2 uur tijd om over te stappen en terug is het dan op chicago 40 minuten en op Londen Heathrow 45 minuten.

Nu de vraag dus aan jullie: is dit realistisch en haalbaar? Wij hebben alleen van dit jaar ervaring met vliegen naar Amerika, en hadden nu een overnachting tussen de overstop en terug 6 uur de tijd (incl luchthaven wissel) , dus weten niet of dit te doen is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat die eerste vlucht er niet meer is. Twee uur op de heenreis moet voldoende zijn. De terugreis lijkt krap, maar is waarschijnlijk wel haalbaar als ze het zo aanbieden.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Ja inderdaad balen dat we hebben getwijfeld en tot vanmorgen afgewacht! Stom!
Die ik nu zie van 746 euro is via http://www.flugladen.de en met American Airlines.
Iemand ervaring mee?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Nagenoeg alle vluchten voor de combinatie Dusseldorf - Denver las vegas - Dusseldorf worden uitgevoerd door American Airlines met toestellen zonder (eigen) entertainment scherm en eten aan boord. Dat zie ik op Seatguru.com.
Zouden er nog andere vluchten bij komen of is het bij deze multi city niet anders dat er weinig keuze is?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Yes, het gaat er echt van komen!
We hebben onze tickets geboekt!
Na een poosje alle mogelijke websites afspeuren zijn we heel blij met deze vluchten. Rechtstreeks op Denver is zowieso niet mogelijk. Dus een tussenstop is onvermijdelijk. En we kwamen er na een poosje achter dat de vluchten die af en toe ineens wat goedkoper waren (tussen de 700 en 900 euro) bijna allemaal met oude toestellen zonder entertainment systeem vlogen en dat wilden we niet.
De vlucht die we nu hebben geboekt stond bij alle websites boven de 915 euro. Gisterenmorgen was hij bij Flugladen.de ineens 822. Daar wilden we voor gaan. Maar het invoeren van de gegevens lukte niet. Er stond dat verplicht alle voornamen ingevuld moesten worden, maar het mocht maar een bepaald aantal letters bevatten en daarmee ging het fout. Er stond dat je bij te veel karakters in het vak voornamen niet online kon boeken maar moest bellen, maar op dat moment waren mijn man en ik niet in de gelegenheid om te bellen. Dat lukte pas rond 16 uur. Maar toen was de prijs voor dezelfde vlucht 926 euro! Op andere websites zelfs nog hoger. Ook bij proberen op een andere laptop en cookies verwijderen.
We hebben toch maar de stoute schoenen aangetrokken en nog gebeld. En wat bleek! Online kregen we voor exact dezelfde vlucht een prijs van 799 euro!!
:clap: :thumbup:
Misschien een tip dus voor mensen die nog op zoek zijn naar tickets! :wink:

Onze vluchten:
10/07/2015 12.45 Dusseldorf - Chicago (aankomst 15.00) United Airlines, uitgevoerd door Lufthansa
10/07/2015 17.05 Chicago - Denver (aankomst 18.41) met United Airlines

28/07/2015 6.45 Las Vegas - New York (aankomst 14.31) United Airlines
29/07/2015 16.25 New York - Dusseldorf (aankomst 6.05) United Airlines, uitgevoerd door Lufthansa

Bij vertrek naar huis moeten we dus midden in de nacht op luchthaven in Vegas zijn.
Is het mogelijk de huurauto midden in de nacht in te leveren?
We denken erover om de 27e juli geen hotel overnachting meer te nemen maar gewoon wat langer te genieten van De Strip. Dan zouden we wel een late uitcheck willen zodat we smorgens kunnen uitslapen. En het is de vraag of we dan om lekker uit te rusten, smiddags nog gebruik zullen mogen maken van het zwembad van het hotel waar we hebben overnacht.
Iemand hier ervaring mee??

Groetjes,
Monique
AstridenRaoul
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Maastricht

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door AstridenRaoul »

Sjiek Monique!
Wij zijn gezwicht voor de goedkope tickets op LAX. pp 675 euro. Dan een binnenlandse vlucht naar Salt lake city voor 64 euro pp. Alleen het vinden van een huurauto met een redelijke prijs valt me tegen. De goedkoopste is een minivan bij avis voor 1180 euro! (dit jaar 618 euro...)

Groetjes Astrid
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Hoi Astrid,

Ja we zijn er erg blij mee! Hebben jullie dan wel een rechtstreekse vlucht op LAX?
Hebben jullie een retourtje LAX geboekt?

Hoe gaat jullie route worden?

Ik merk ook dat auto's veel duurder zijn dan vorig jaar, en dan ook nog de drop off kosten die erbij komen i.v.m. het inleveren in een andere staat. We gaan zoals het er nu uit ziet voor de auto voor 2,5 week dit jaar duurder uit zijn dan voor 3,5 week vorig jaar. Nog maar even goed speuren dus....

Groetjes,
Monique
AstridenRaoul
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Maastricht

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door AstridenRaoul »

We vliegen van Amsterdam naar Heatrow dan naar LAX en dan de binnenlandse vlucht naar SLC. Gelukkig geen wissel van luchthaven!!

15-7 AMS-LHR-LAX-SLC aankomst 20.20!
16-7 SLC-Yellowstone (overnachten Mammoth lake)
17-7 Yellowstone (overnachten Old Faithfull)
18-7 Yellowstone (overnachten Canyon lodge)
19-7 Yellowstone (overnachten Canyon lodge)
20-7 Yellowstone- Cody of Sheridan
21-7 Cody of Sheridan - Custer
22-7 Custer
23-7 Custer-Estes Park
24-7 Estes Park
25-7 Estes Park - Silverthorne (outlet!)
26-7 Silverthorne - Moab
27-7 Moab
28-7 Moab
29-7 Moab - Mesa Verde
30-7 Mesa Verde - Monument Valley
31-7 Monument Valley - Page
01-8 Page boottocht Rainbow Bridge of zelf een boot huren
02-8 Page - Valley of fire - Las Vegas
03-8 Las Vegas
04-8 Las Vegas
05-8 Las Vegas - Huntington Beach (LA)
06-8 Huntington Beach
07-8 Huntington Beach
08-8 Huntington Beach - LAX
09-8 AMS

Ik twijfel nog of we Zion nog een nachtje doen.
De drop off kosten zijn 300 dollar. Vind ik nog meevallen. Ik denk dat we dit jaar geluk hebben gehad met de goedkope autohuur!

Groetjes Astrid
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Mooie route! En lekker lang ook weer!
Wij zijn dan met onze vlucht niet eens zo gek veel duurder uit. Ik vond het wel prettig om zowel heen als terug in 14 uur op plaats van bestemming te zijn, maar heb eerlijk gezegd ook niet gedacht aan zo'n creatieve constructie als jullie hebben gedacht. Dat is ook een oplossing om de hoge prijzen te omzeilen inderdaad! :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door PSVwally »

21-7 Cody of Sheridan - Custer
22-7 Custer
23-7 Custer-Estes Park
Ik zou eerlijk gezegd Custer in deze route echt overslaan. Je bent een complete dag kwijt om van Cody naar Custer te komen en 1 dag voor de black Hills is erg weinig. Dat worden 2 hele drukke volle dagen en dan heb je ook geeneens tijd voor Badlands.
Rij anders via Casper en Cheyenne naar Estes en blijf daar een dagje langer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door Martin & Marianne »

Of wel naar South Dakota en dan RMNP overslaan. De tijd voor SD is nu inderdaad wel krap.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Is het om verwarring te voorkomen misdchien handig om de lastste 4 reacties in een apart topic (reis AstridenRaoul SLC-LAX) op te nemen?

Verder hoop ik dat iemand me advies kan geven over het wel of niet boeken van een overnachting voor 28 juli.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door PSVwally »

Wij hadden 2 jaar geleden hetzelfde dilemma. Uiteindelijk gekozen om wel een overnachting te boeken en achteraf blij dat ik het gedaan heb. Ook al waren het maar hooguit 4u slaap.
Nu slaap ik voor geen meter in een vliegtuig, maar anders had ik volgens mij helemaal brak thuisgekomen. Die terugvlucht hakt er toch redelijk in.
Je zou wel een keuze kunnen maken om dichter bij het vliegveld te overnachten ipv op de strip.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Paul,
Bedankt voor je reactie!
Het voordeel van toch nog een overnachting op de 28e leek me juist dat we dan die dag nog wat kunnen relaxen aan een van de fraaie zwembaden bij ons hotel.
En dat zal in de buurt van het vliegtuig nooit zo luxe zijn als op/bij de strip verwacht ik.
We zullen 3.45 zeker moeten vertrekken richting auto verhuurder (dag en nacht open?), dus toch uiterlijk om 3 uur moeten opstaan. Mijn ervaring is dat je in Vegas niet vroeg naar bed gaat, dus het bed zouden we echt maar minimaal zien dan....
Ik slaap overigens ook totaal niet in een vliegtuig, maar het leek me wel lekker om dan smiddags nog wat te luieren bij het zwembad en zo toch wat rust te pakken.

Moeilijk...
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Zojuist geboekt bij Alamo.co.uk (in onze vergelijking veruit de goedkoopste):

Fullsize SUV 5-Door (Chevy Tahoe of vergelijkbaar)
Your rental period
£570.67
Package Inclusions
Collision Damage Waiver (CDW) Included
Extended Liability Protection (ep) (usa/ca: Up To $1 Mil) Included
Customer Facility Charge 2.15 Per Day Included
Concession Recoup Fee 11.11% Included
Co Road Safety Program Fee 2 Per Day Included
Sales Tax Included
Unlimited Mileage Included
3 Additional Drivers Included
Additional charges

One Way Charge $300.65
Concession Recoup Fee 11.11% $33.40
Sales Tax $44.27
Subtotal $378.32
approx. £232.55
Payment Summary

Package Price
(Pay now)
£570.67
Estimated amount to be paid at the counter £232.55
Estimated Total £803.23

Dankzij een gratis pakket nu met extra bestuurders etc komt deze een stuk goedkoper uit dan andere websites.
Voor ons 3en natuurlijk een super grote auto, maar we willen nu eenmaal geen 'gewone' sedan. De Dodge Grand Caravan die we dit jaar hadden was maar 12 pond goedkoper en dan vinden we dit toch wel een super gave auto.
En voor onze dochter als het goed is een verstelbare stoel in plaats van een achterbank.

En natuurlijk blijven we in de gaten houden of er nog goedkopere aanbiedingen langskomen.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Overnachten RMNP / Estes Park

Bericht door moon29 »

Ik ben al 2 avonden aan het kijken waar we het beste kunnen overnachten bij Rocky Mountains National Park.
Ik twijfel nu erg tussen een hotel (bijvoorbeeld Alpine Trial Ridge Inn) of een Cottage (bijvoorbeeld Rockmount cottages, die heeft nog 2 cottages bij die ik dan nog enigszins betaalbaar vind)

Wat adviseren jullie? Of andere aanbevelingen?

Voor de volgende plaatsen moet ik nog gaan zoeken, dus zijn ook alle tips welkom:
Hill city/ Custer
Sheridan
Cody
Salt Lake City

Alvast bedankt!

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door Old Faithful »

Waar wij hebben overnacht:
In Estes Park: http://www.esteswildwoodinn.com/
In Custer: http://calamitypeak.custer.com/
In Cody: http://www.codywyomingbigbear.com/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
frederick1984
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 jan 2013, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Retie, België

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door frederick1984 »

SLC: Salt Lake Plaza Hotel. pal in het midden van het centrum (op 2 minuten wandelen van het shoppingcenter en alle tempels. met parkeergarage, zwembad en hot tub)

Cody: Cody Legacy Inn & Suites (met hot tub en zwembad)
tickets voor de rodeo zijn in het hotel te verkrijgen en je kan je laten ophalen door een bus (met geweldige chauffeur). Zo kan je lekker een biertje drinken (en popcorn eten) terwijl je naar de rodeo kijkt :) )

ga zeker ook eens eten bij de Prime Cut Saloon en Wyoming's Rib & Chop House in Cody (geweldige steaks en ribbetjes!!)
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten zowel in Estes Park, South Dakota als in Cody in KOA cabins. In Sheridan zaten we in de BW. Niets bijzonders, maar de Sanford Pub in Main street is een aanrader (maar het is inmiddels wel 10 jaar geleden dat wij daar waren).
In Estes Park zaten we niet echt centraal, maar je doet toch alles met de auto dus een groot probleem was dat niet. We zagen toen wel leuke cabins tussen Estes Park en de ingang van RMNP. Misschien was dat wel Rockmount Cottages, of wellicht Elk Meadow Lodge?

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor jullie reacties Old Faithful, Frederick en Marianne! Ik ga er naar kijken.

ik zit even te kijken naar de route van Denver naar Estes Park. Kunnen we dan het beste de langere route linksom nemen via Granby? En zo die dag vullen met dingen op die route? En dan de volgende (volle) dag in Estes Park vullen met wandelingen bij Bear Lake?

groetjes,
Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer