Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Galapogos: LV naar SF 3,5 week mei/juni 2016
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis Galapogos: LV naar SF 3,5 week mei/juni 2016
Mijn vriendin en ik willen aankomend voorjaar voor het eerst naar de Verenigde Staten. We zullen vermoedelijk rond half mei vertrekken en willen dan zo’n 3.5 week weg blijven. We zijn van plan per huurauto te reizen, en onze eigen kampeerspullen mee te nemen. We hebben aardig wat lichtgewicht kampeerspullen ivm wandelreizen hier in Europa, dus dat komt goed uit! Ik stel me voor om in nationale parken vooral te kamperen, en daarbuiten wellicht motels/hotels te gebruiken voor de afwisseling en om op adem te komen van het buitenleven.
Over de route hebben we zowel hier op het forum als daarbuiten (website Tioga Tours) inspiratie opgedaan. We komen tot dusverre op het volgende reisschema:
01 Nederland —> Las Vegas
02 Las Vegas
03 Las Vegas —> Grand Canyon South Rim (447km)
04 Grand Canyon South Rim
05 Grand Canyon South Rim —> Page (214km)
06 Page —> Monument Valley (198km)
07 Monument Valley —> Moab (236km)
08 Moab
09 Moab —> Capitol Reef (230km)
10 Capitol Reef —> Bryce Canyon (198km)
11 Bryce Canyon —> Zion (136km)
12 Zion
13 Zion —> Death Valley (486km)
14 Death Valley —> Mono Lake/Bodie (331km)
15 Mono Lake/Bodie —> Yosemite (126km)
16 Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite —> Sequoia/Kings Canyon (258km)
20 Sequoia/Kings Canyon
21 Sequoia/Kings Canyon —> Pismo Beach (354km)
22 Pismo Beach —> omgeving Big Sur (225km)
23 Omgeving Big Sur —> San Francisco (225km)
24 San Fransisco
25 San Fransisco
26 San Francisco —> Nederland
Nou vragen we ons een paar dingen af:
- In het algemeen: hebben we ergens te weinig of juist te veel tijd ingecalculeerd?
- Zou een extra dag in Page de moeite waard zijn?
- Is Capitol Reef de moeite waard, of kunnen we beter zonder overnachting van Moab naar Bryce Canyon?
- Is het de moeite waard om Mesa Verde in te bouwen tussen Monument Valley en Moab?
- Een alternatief zou kunnen zijn om in SF te starten en in LV te stoppen. Dat lijkt alleen niet zo handig ivm Tioga Pass, en ook denk ik dat het relaxter is te beginnen met rijden in de omgeving van Las Vegas (rustiger qua verkeer).
- Een ander alternatief is om de volgorde LV->Zion->Bryce->Capitol Reef->Moab->Monument Valley->Page->GC->LV aan te houden, maar dan resteert een flinke reisdag GC->Death Valley op het eind. Maakt de volgorde verder nog iets uit?
- We twijfelen over of we ná Yosemite niet beter rechtstreeks naar SF terug kunnen gaan, en dus Sequoia/Kings Canyon en de kustroute over te slaan. Dat ligt er natuurlijk ook aan of we wellicht op andere plekken in de route per ongeluk iets hebben gemist/overgeslagen.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Over de route hebben we zowel hier op het forum als daarbuiten (website Tioga Tours) inspiratie opgedaan. We komen tot dusverre op het volgende reisschema:
02 Las Vegas
03 Las Vegas —> Grand Canyon South Rim (447km)
04 Grand Canyon South Rim
05 Grand Canyon South Rim —> Page (214km)
06 Page —> Monument Valley (198km)
07 Monument Valley —> Moab (236km)
08 Moab
09 Moab —> Capitol Reef (230km)
10 Capitol Reef —> Bryce Canyon (198km)
11 Bryce Canyon —> Zion (136km)
12 Zion
13 Zion —> Death Valley (486km)
14 Death Valley —> Mono Lake/Bodie (331km)
15 Mono Lake/Bodie —> Yosemite (126km)
16 Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite —> Sequoia/Kings Canyon (258km)
20 Sequoia/Kings Canyon
21 Sequoia/Kings Canyon —> Pismo Beach (354km)
22 Pismo Beach —> omgeving Big Sur (225km)
23 Omgeving Big Sur —> San Francisco (225km)
24 San Fransisco
25 San Fransisco
Nou vragen we ons een paar dingen af:
- In het algemeen: hebben we ergens te weinig of juist te veel tijd ingecalculeerd?
- Zou een extra dag in Page de moeite waard zijn?
- Is Capitol Reef de moeite waard, of kunnen we beter zonder overnachting van Moab naar Bryce Canyon?
- Is het de moeite waard om Mesa Verde in te bouwen tussen Monument Valley en Moab?
- Een alternatief zou kunnen zijn om in SF te starten en in LV te stoppen. Dat lijkt alleen niet zo handig ivm Tioga Pass, en ook denk ik dat het relaxter is te beginnen met rijden in de omgeving van Las Vegas (rustiger qua verkeer).
- Een ander alternatief is om de volgorde LV->Zion->Bryce->Capitol Reef->Moab->Monument Valley->Page->GC->LV aan te houden, maar dan resteert een flinke reisdag GC->Death Valley op het eind. Maakt de volgorde verder nog iets uit?
- We twijfelen over of we ná Yosemite niet beter rechtstreeks naar SF terug kunnen gaan, en dus Sequoia/Kings Canyon en de kustroute over te slaan. Dat ligt er natuurlijk ook aan of we wellicht op andere plekken in de route per ongeluk iets hebben gemist/overgeslagen.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Galapogos: LV naar SF 3,5 week mei/juni 2016
Ik zou zeker al een dag extra bij Moab zetten. Canyonlands, Arches en ook nog dead horse sp en evt. de ut128 zijn indrukwekkend genoeg om 2 volle dagen + een dagdeel voor uit te trekken. Ik zou hier een dag van Yosemite voor afhalen.
Afhankelijk van wat je interesses zijn zou je mesa verde kunnen bijvoegen,maar dit kost je dan wel ergens een dag.
Ook afhankelijk van hoe bv de weekenden vallen zou je op dag 2 kunnen gaan rijden en tussen Zion en Death Valley de volle dag Vegas zetten. Dan zijn de afstanden wat korter.
Verder prima route.
Afhankelijk van wat je interesses zijn zou je mesa verde kunnen bijvoegen,maar dit kost je dan wel ergens een dag.
Ook afhankelijk van hoe bv de weekenden vallen zou je op dag 2 kunnen gaan rijden en tussen Zion en Death Valley de volle dag Vegas zetten. Dan zijn de afstanden wat korter.
Verder prima route.
Hoi en welkom. Jullie hebben een mooie route opgesteld. Het voorjaar is een schitterende periode, zeker voor de regio Yosemite/SeKi. Houd er nog wel rekening mee dat het weer grillig kan zijn.
Daarnaast zou ik een dag Yosemite opofferen en deze bij Moab inzetten. Daar heb je nu wel iets te weinig tijd als je alle drie de parken (Arches, Canyoonlands en Dead Horse Point SP) goed wilt bekijken.
Ben je van plan te wandelen in Grand Canyon NP? Als je daar niet al te grote wandelingen gepland hebt zou ik daar niet twee nachten blijven, maar één. Ik zou dan wel bijvoorbeeld een groot deel van dag vier nog aan de GC spenderen en aan het eind van de middag middels de Desert View Drive richting Page rijden. Die extra nacht zou ik dan inderdaad bij Page inzetten. Er is daar veel te doen en zien: Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, een boottocht over Lake Powel etc,Galapogos schreef: - In het algemeen: hebben we ergens te weinig of juist te veel tijd ingecalculeerd?
-
Daarnaast zou ik een dag Yosemite opofferen en deze bij Moab inzetten. Daar heb je nu wel iets te weinig tijd als je alle drie de parken (Arches, Canyoonlands en Dead Horse Point SP) goed wilt bekijken.
Capitol Reef pas prima in je planning nu. Er is daar ook een fijne en mooie camping. Van Moab naar Capitol Reef zou je nog Goblin Valley SP kunnen bezoeken.Galapogos schreef: - Is Capitol Reef de moeite waard, of kunnen we beter zonder overnachting van Moab naar Bryce Canyon?
Ik zou het niet drukker maken dan het nu is. Tussen MV en Moab is er al een hele hoop te zien dat op de route ligt: Goosenecks SP, Valley of the Gods, Moki Dogway, Muley Point, Natural Bridges NM. Ik zou me daar op concentreren. Prachtige omgeving!Galapogos schreef:
Ik zou inderdaad zorgen dat je de Tioga Pass zo laat mogelijk in je route hebt. Over dat verkeer zou ik me niet druk maken.Galapogos schreef: - Een alternatief zou kunnen zijn om in SF te starten en in LV te stoppen. Dat lijkt alleen niet zo handig ivm Tioga Pass, en ook denk ik dat het relaxter is te beginnen met rijden in de omgeving van Las Vegas (rustiger qua verkeer).
Ik zou het erin laten.Galapogos schreef: - We twijfelen over of we ná Yosemite niet beter rechtstreeks naar SF terug kunnen gaan, en dus Sequoia/Kings Canyon en de kustroute over te slaan. Dat ligt er natuurlijk ook aan of we wellicht op andere plekken in de route per ongeluk iets hebben gemist/overgeslagen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo, welkom op het forum!
ik vind het een prachtige route, en mei/juni is een mooie tijd om te gaan.
Voor Moab zou ik ook een extra dag uittrekken, hoewel je natuurlijk ook de middag hebt als je van MV komt, en eventueel nog een ochtend op de dag dat je naar Capitol Reef rijdt. Bekijk eens per park wat je allemaal wilt doen. Yosemite zou eventueel een dag minder kunnen, ook omdat je voor de sequoia's al naar Sequoia gaat. Je zou Pismo Beach over kunnen slaan en van Sequoia naar bijvoorbeeld Cambria kunnen rijden; dan heb je het nog voldoende tijd voor het mooiste deel van de kust. Dat geeft je een extra dag in Page.
Als jullie van wandelen houden zou ik zeker die 2 nachten GC zo houden, en dan zou eventueel 1 nacht Page ook kunnen; je hoeft pas tegen het eind van de middag naar MV te rijden.
Kijk ook eens naar beginnen in Phoenix; dan kun je Las Vegas tussen Zion en DV doen, met tijd voor Valley of Fire.
Hou rekening met het Memorial Day Weekend; ik zou dan zeker Zion en Yosemite vermijden. In parken als Capitol Reef en Bryce viel ons de drukte mee in dat weekend.
Wij waren in 2013 in dezelfde periode in het zuidwesten; misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.
Marianne
ik vind het een prachtige route, en mei/juni is een mooie tijd om te gaan.
Voor Moab zou ik ook een extra dag uittrekken, hoewel je natuurlijk ook de middag hebt als je van MV komt, en eventueel nog een ochtend op de dag dat je naar Capitol Reef rijdt. Bekijk eens per park wat je allemaal wilt doen. Yosemite zou eventueel een dag minder kunnen, ook omdat je voor de sequoia's al naar Sequoia gaat. Je zou Pismo Beach over kunnen slaan en van Sequoia naar bijvoorbeeld Cambria kunnen rijden; dan heb je het nog voldoende tijd voor het mooiste deel van de kust. Dat geeft je een extra dag in Page.
Als jullie van wandelen houden zou ik zeker die 2 nachten GC zo houden, en dan zou eventueel 1 nacht Page ook kunnen; je hoeft pas tegen het eind van de middag naar MV te rijden.
Kijk ook eens naar beginnen in Phoenix; dan kun je Las Vegas tussen Zion en DV doen, met tijd voor Valley of Fire.
Hou rekening met het Memorial Day Weekend; ik zou dan zeker Zion en Yosemite vermijden. In parken als Capitol Reef en Bryce viel ons de drukte mee in dat weekend.
Wij waren in 2013 in dezelfde periode in het zuidwesten; misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou zoals al gezegd zeker een dag van Yosemite afhalen ten gunste van Moab.
Op de route van MV naar Moab zijn zoveel mooie dingen te zien, die MrVanilla al heeft aangegeven, dat je echt niet rond de middag al in Moab bent. Daar doe je de hele dag over. En dan kun je 1 dag aan Arches besteden en 1 dag aan Canyonlands en Dead Horse.
Ook op de route van Moab naar Capitol Reef heb je nog Goblin Valley en Little wild Horse Canyon zodat je die dag ook geen tijd meer hebt voor Moab.
Op de route van MV naar Moab zijn zoveel mooie dingen te zien, die MrVanilla al heeft aangegeven, dat je echt niet rond de middag al in Moab bent. Daar doe je de hele dag over. En dan kun je 1 dag aan Arches besteden en 1 dag aan Canyonlands en Dead Horse.
Ook op de route van Moab naar Capitol Reef heb je nog Goblin Valley en Little wild Horse Canyon zodat je die dag ook geen tijd meer hebt voor Moab.
Ik zou zeker proberen in Capitol Reef te overnachten. Fruita Campground is een heel mooie camping en het park zelf vind ik ook de moeite waard.
In de buurt van Mono Lake hebben wij aan June Lake (Oh Ridge Campground) overnacht. Prachtig uitzicht daar!
In de buurt van Mono Lake hebben wij aan June Lake (Oh Ridge Campground) overnacht. Prachtig uitzicht daar!
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank voor al jullie waardevolle adviezen, heel erg fijn! Ook superbedankt voor het lijstje met sights tussen Monument Valley en Moab. Samenvattend lezen we de volgende dingen:
- Voeg een extra dag in Moab toe -> check!
- Voeg eventueel een extra dag in Page toe -> check!
- Laat Mesa Verde beter achterwege -> check!
- Laat de overnachting in Capitol Reef er in zitten -> check!
- Kort Yosemite met een dag in -> check!
- Ga op dag 2 op pad vanuit Vegas en haal die dag later in tussen Zion en Death Valley -> check, al twijfelen we nog een beetje over de 'haastige start' van de reis. Het lijkt ons ergens wel prettig om na aankomst in Vegas een dagje te hebben om te acclimatiseren, wat inkopen te doen voor de campingtrip, etc. Maar wellicht is dat overbodig omdat ook genoeg tijd voor is onderweg van Vegas naar Grand Canyon. Enfin, details.
- Kort Grand Canyon in tot één overnachting, tenzij je wil wandelen -> we willen vermoedelijk wel een wandeling maken, evenals een helikoptervlucht. Het lijkt ons ook wel prettig om de rust in de reis te houden, cq na de vlucht uit Nederland en en flinke afstand naar Grand Canyon een dag zonder veel reisafstand te hebben. Zeker ook omdat we met de tent zijn. Dus we hebben de twee overnachtingen er voorlopig in gehouden.
Groot twijfelpunt blijft het stuk SeKi/kustroute. Door de extra dagen in Page en Moab heb ik de kustroute met één dag ingekort. Doe ik hier goed aan?
De route is nu als volgt:
02 Las Vegas —> Grand Canyon South Rim
03 Grand Canyon South Rim
04 Grand Canyon South Rim —> Page
05 Page
06 Page —> Monument Valley
07 Monument Valley —> Moab
08 Moab
09 Moab
10 Moab —> Capitol Reef
11 Capitol Reef —> Bryce Canyon
12 Bryce Canyon —> Zion
13 Zion
14 Zion —> Las Vegas
15 Las Vegas —> Death Valley
16 Death Valley —> Mammoth Lakes
17 Mammoth Lakes —> Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite —> Sequoia/Kings Canyon
21 Sequoia/Kings Canyon
22 Sequioa/Kings Canyon —> Cambria
23 Cambria —> San Fransisco
24 San Fransisco
25 San Fransisco
26 San Fransisco —> Nederland
Als het tegen zit met het verlof, dan kan het zijn dat we bovenstaande route met een dag of twee moeten inkorten. Dan komt de moeilijke vraag hoe dit te doen. Zelf neigen we dan het meest naar SeKi/kustroute overslaan (3 dagen winst) en in plaats daarvan toch weer een extra dag Yosemite, maar missen we dan niet iets wat we niet mogen missen?
Zijn er wellicht elders in de route nog plekken waar we een overnachting zouden kunnen schrappen, naast de al genoemde Grand Canyon?
- Voeg een extra dag in Moab toe -> check!
- Voeg eventueel een extra dag in Page toe -> check!
- Laat Mesa Verde beter achterwege -> check!
- Laat de overnachting in Capitol Reef er in zitten -> check!
- Kort Yosemite met een dag in -> check!
- Ga op dag 2 op pad vanuit Vegas en haal die dag later in tussen Zion en Death Valley -> check, al twijfelen we nog een beetje over de 'haastige start' van de reis. Het lijkt ons ergens wel prettig om na aankomst in Vegas een dagje te hebben om te acclimatiseren, wat inkopen te doen voor de campingtrip, etc. Maar wellicht is dat overbodig omdat ook genoeg tijd voor is onderweg van Vegas naar Grand Canyon. Enfin, details.
- Kort Grand Canyon in tot één overnachting, tenzij je wil wandelen -> we willen vermoedelijk wel een wandeling maken, evenals een helikoptervlucht. Het lijkt ons ook wel prettig om de rust in de reis te houden, cq na de vlucht uit Nederland en en flinke afstand naar Grand Canyon een dag zonder veel reisafstand te hebben. Zeker ook omdat we met de tent zijn. Dus we hebben de twee overnachtingen er voorlopig in gehouden.
Groot twijfelpunt blijft het stuk SeKi/kustroute. Door de extra dagen in Page en Moab heb ik de kustroute met één dag ingekort. Doe ik hier goed aan?
De route is nu als volgt:
02 Las Vegas —> Grand Canyon South Rim
03 Grand Canyon South Rim
04 Grand Canyon South Rim —> Page
05 Page
08 Moab
09 Moab
10 Moab —> Capitol Reef
11 Capitol Reef —> Bryce Canyon
12 Bryce Canyon —> Zion
13 Zion
14 Zion —> Las Vegas
15 Las Vegas —> Death Valley
16 Death Valley —> Mammoth Lakes
17 Mammoth Lakes —> Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite —> Sequoia/Kings Canyon
21 Sequoia/Kings Canyon
22 Sequioa/Kings Canyon —> Cambria
23 Cambria —> San Fransisco
24 San Fransisco
25 San Fransisco
26 San Fransisco —> Nederland
Als het tegen zit met het verlof, dan kan het zijn dat we bovenstaande route met een dag of twee moeten inkorten. Dan komt de moeilijke vraag hoe dit te doen. Zelf neigen we dan het meest naar SeKi/kustroute overslaan (3 dagen winst) en in plaats daarvan toch weer een extra dag Yosemite, maar missen we dan niet iets wat we niet mogen missen?

Zojuist even naar gekeken, maar dan zit je wel met ongeveer $400 one way fee voor de huurauto, die je niet hebt als je hem in Las Vegas huurt. Dus puur om financiële reden lijkt het beter dan niet te doen. Desondanks dank voor de tip!Martin & Marianne schreef:Kijk ook eens naar beginnen in Phoenix; dan kun je Las Vegas tussen Zion en DV doen, met tijd voor Valley of Fire.
Valt dit jaar op 30 mei zo te zien, relevant voor ons dus inderdaad. Gaan we zeker rekening mee houden!Martin & Marianne schreef:Hou rekening met het Memorial Day Weekend; ik zou dan zeker Zion en Yosemite vermijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de meeste verhuurders zijn er geen drop off kosten tussen CA en AZ voor zover ik weet.
Ik noemde met opzet het Memorial Day weekend
; op zaterdag en zondag zal het vaak nog drukker zijn dan op de maandag; die dag gaan de meeste mensen al weer naar huis.
Marianne
Ik noemde met opzet het Memorial Day weekend

Marianne
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me verstandig in dat weekend niet op vrijdag-, zaterdag- of zondagnacht in te checken op de campings van Yosemite of Zion (er van uitgaande dat ik überhaupt een campingplek gereserveerd zou krijgen voor die data). Zoals het er nu naar uit ziet komen we op Memorial Day aan bij Yosemite. Dus eerste nacht van maandag op dinsdag. Dat zal niet al te veel problemen opleveren denk ik? In het Memorial Day Weekend zouden we dan dus overnachten in/bij Vegas, Death Valley en Mammoth Lakes.Martin & Marianne schreef:Bij de meeste verhuurders zijn er geen drop off kosten tussen CA en AZ voor zover ik weet.
Ik noemde met opzet het Memorial Day weekend; op zaterdag en zondag zal het vaak nog drukker zijn dan op de maandag; die dag gaan de meeste mensen al weer naar huis.
Marianne
Ik zie nu ook dat lig Alamo geen drop off-kosten rekent. Vreemd genoeg staan op drive-usa.de wél drop off-kosten vermeld, voor dezelfde verhuurder/route... Ga ik nog eens goed naar kijken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yosemite is het misschien niet onverstandig om op 15 december, 16.00 uur, eens te oefenen met reserveren.
Als je in Las Vegas of DV zit zul je geen problemen hebben denk ik.
Hou nog wel de Tioga Pass in de gaten, die kan nog gesloten zijn dan.
Marianne
Als je in Las Vegas of DV zit zul je geen problemen hebben denk ik.
Hou nog wel de Tioga Pass in de gaten, die kan nog gesloten zijn dan.
Marianne
Als je ergens zou moeten schrappen, zou ik toch die extra dag Page weglaten. Hangt er een beetje van af wat je wil doen natuurlijk. De toppers in Page zijn Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Je komt voorbij Horseshoe Bend als je van de Grand Canyon naar Page rijdt. De bezichtiging ervan duurt niet zo lang, maximaal 1 à 2 uur, schat ik. Antelope Canyon kan je de volgende dag in de voormiddag bezoeken. Dat kan alleen maar met een tour. Daar breng je dus ook geen uren door. Je hebt dan ruim de tijd om tegen de avond in Monument Valley aan te komen voor de zonsondergang daar.
Als je een tocht op het water wil maken of een dagje aan het water wil blijven, kan een dag extra in Page natuurlijk wel. Ik zou dat zelf niet doen, maar dan eerder een dag extra aan de kust doorbrengen, omdat ik het in Page verschrikkelijk warm vond, maar in mei/juni zijn de temperaturen daar allicht draaglijker.
Als je een tocht op het water wil maken of een dagje aan het water wil blijven, kan een dag extra in Page natuurlijk wel. Ik zou dat zelf niet doen, maar dan eerder een dag extra aan de kust doorbrengen, omdat ik het in Page verschrikkelijk warm vond, maar in mei/juni zijn de temperaturen daar allicht draaglijker.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zijn inmiddels eventjes verder, en de reis heeft vorm gekregen! Bijna alle accommodaties en dus ook de route zijn vastgelegd. Dit is het geworden:
02 Las Vegas —> Grand Canyon NP
03 Grand Canyon NP
04 Grand Canyon NP —> Page
05 Page
08 Moab
09 Moab
10 Moab —> Torrey
11 Torrey —> Bryce Canyon NP
12 Bryce Canyon NP —> Zion NP
13 Zion NP
14 Zion NP —> Las Vegas
15 Las Vegas —> Death Valley NP
16 Death Valley NP —> Willow Springs
17 Willow Springs —> Yosemite NP
18 Yosemite NP
19 Yosemite NP
20 Yosemite NP —> Sequoia NP
21 Sequoia NP —> ergens aan de kust
22 Ergens aan de kust —> Monterey
23 Monterey —> San Francisco
24 San Francisco
25 San Francisco
De meeste accommodatie is inmiddels ook geregeld:
Las Vegas #1: Royal Resort (hotel)
Grand Canyon NP: Mather Campground (tent)
Page: Wahweap (tent)
Monument Valley: The View (tent)
Moab: Moab Valley RV (tent)
Torrey: Broken Spur Inn (hotel)
Bryce Canyon NP: Sunset Campground (tent)
Zion NP: Watchman Campground (tent)
Las Vegas #2: MGM Grand (hotel)
Death Valley NP: Furnace Creek (hotel)
Willow Springs: Virginia Creek Settlement (huurtent/cabin-achtig)
Yosemite NP: North Pines Campground (tent)
Sequoia NP: Lodgepole Campground (tent)
Ergens aan de kust: nog niet geboekt
Monterey: nog niet geboekt
San Francisco: Hi Hostel Downtown (hotel)
Veel accommodaties kan ik nog annuleren/veranderen, dus mocht iemand zoiets hebben van "Slaap daar vooral niet!" dan hoor ik het graag! We hebben in Torrey gekozen voor een hotel ipv de geroemde Fruita Campground. Dit omdat we er zijn tijdens Memorial Day Weekend en Fruita niet te reserveren is. We hebben geen zin dan te moeten stressen over een plek om te slapen.
We beseffen ons dat we Sequoia NP redelijk gehaast doen. Na veel wikken en wegen hebben we voor onszelf bedacht dat we toch echt die bomen willen zien, dus dat is eigenlijk de voornaamste reden om er langs te gaan. In Yosemite die bomen bekijken lijkt dit jaar niet het beste plan als gevolg van de tijdelijke sluiting van Mariposa Grove.
Over de kust zijn we nog niet helemaal uit. We hebben twee nachten te spenderen aan de kust. We komen dus vanaf Sequoia NP en eindigen in San Francisco. Wat zouden de twee leukste/fijnste plekken zijn om te overnachten op die route? Voor de 1e nacht zou het Cambria, Morro Bay, Pismo Beach, San Simeon, etc. kunnen worden. Voor de tweede nacht lijkt Monterey het meest voor de hand liggend. Hebben jullie wat dat betreft nog tips? Het plan is iets te boeken via AirBNB ofzo. Dus niet in een tent op de camping, dat hebben we de rest van de reis al genoeg gedaan
. Mocht iemand nog specifieke hotels/airbnb-tips hebben voor deze regio dan hou ik me ook aanbevolen!
Qua activiteiten waar we vooraf wellicht voor zouden kunnen reserveren kom ik momenteel op het volgende:
- Autohuur (al geboekt)
- Helikoptervlucht boven Grand Canyon (hoe lang van tevoren is aan te raden?)
- Antelope Canyon Lower/Upper (al geboekt)
- Fiery Furnace-hike in Arches NP (al geboekt)
- Alcatraz (reserveren kan vanaf volgende maand, staat in mijn agenda)
- Baseballwedstrijd SF Giants (ga ik binnenkort doen)
- Rainbow Bridge Cruise op Lake Powell (hoe lang van tevoren is aan te raden?)
- Whale watching boottocht bij Monterey (is reserveren noodzakelijk?)
- Rondleiding Glen Canyon Dam (reserveren kan voor zover ik weet alleen ter plekke)
- Fiets huren San Francisco (reserveren niet nodig neem ik aan?
- Bezoek Monterey Aquarium (reserveren niet nodig neem ik aan?)
- Rondrit door Monument Valley (is reserveren noodzakelijk?)
- Bus naar Glacier Point in Yosemite NP ivm wandelen trail (is reserveren noodzakelijk?)
Zijn er nog andere heel voor de hand liggende zaken die ik nu mogelijk vergeet te reserveren?
Verder lijkt het ons leuk om ergens een halve dag paard te rijden. We hebben daar allebei geen ervaring mee. Ik lees goede dingen over Bryce Canyon NP maar ook over Monument Valley. Heeft iemand tips mbt waar we dat het beste zouden kunnen doen tijdens onze reis?
02 Las Vegas —> Grand Canyon NP
03 Grand Canyon NP
04 Grand Canyon NP —> Page
05 Page
08 Moab
09 Moab
10 Moab —> Torrey
11 Torrey —> Bryce Canyon NP
12 Bryce Canyon NP —> Zion NP
13 Zion NP
14 Zion NP —> Las Vegas
15 Las Vegas —> Death Valley NP
16 Death Valley NP —> Willow Springs
17 Willow Springs —> Yosemite NP
18 Yosemite NP
19 Yosemite NP
20 Yosemite NP —> Sequoia NP
21 Sequoia NP —> ergens aan de kust
22 Ergens aan de kust —> Monterey
23 Monterey —> San Francisco
24 San Francisco
25 San Francisco
De meeste accommodatie is inmiddels ook geregeld:
Las Vegas #1: Royal Resort (hotel)
Grand Canyon NP: Mather Campground (tent)
Page: Wahweap (tent)
Monument Valley: The View (tent)
Moab: Moab Valley RV (tent)
Torrey: Broken Spur Inn (hotel)
Bryce Canyon NP: Sunset Campground (tent)
Zion NP: Watchman Campground (tent)
Las Vegas #2: MGM Grand (hotel)
Death Valley NP: Furnace Creek (hotel)
Willow Springs: Virginia Creek Settlement (huurtent/cabin-achtig)
Yosemite NP: North Pines Campground (tent)
Sequoia NP: Lodgepole Campground (tent)
Ergens aan de kust: nog niet geboekt
Monterey: nog niet geboekt
San Francisco: Hi Hostel Downtown (hotel)
Veel accommodaties kan ik nog annuleren/veranderen, dus mocht iemand zoiets hebben van "Slaap daar vooral niet!" dan hoor ik het graag! We hebben in Torrey gekozen voor een hotel ipv de geroemde Fruita Campground. Dit omdat we er zijn tijdens Memorial Day Weekend en Fruita niet te reserveren is. We hebben geen zin dan te moeten stressen over een plek om te slapen.
We beseffen ons dat we Sequoia NP redelijk gehaast doen. Na veel wikken en wegen hebben we voor onszelf bedacht dat we toch echt die bomen willen zien, dus dat is eigenlijk de voornaamste reden om er langs te gaan. In Yosemite die bomen bekijken lijkt dit jaar niet het beste plan als gevolg van de tijdelijke sluiting van Mariposa Grove.
Over de kust zijn we nog niet helemaal uit. We hebben twee nachten te spenderen aan de kust. We komen dus vanaf Sequoia NP en eindigen in San Francisco. Wat zouden de twee leukste/fijnste plekken zijn om te overnachten op die route? Voor de 1e nacht zou het Cambria, Morro Bay, Pismo Beach, San Simeon, etc. kunnen worden. Voor de tweede nacht lijkt Monterey het meest voor de hand liggend. Hebben jullie wat dat betreft nog tips? Het plan is iets te boeken via AirBNB ofzo. Dus niet in een tent op de camping, dat hebben we de rest van de reis al genoeg gedaan

Qua activiteiten waar we vooraf wellicht voor zouden kunnen reserveren kom ik momenteel op het volgende:
- Autohuur (al geboekt)
- Helikoptervlucht boven Grand Canyon (hoe lang van tevoren is aan te raden?)
- Antelope Canyon Lower/Upper (al geboekt)
- Fiery Furnace-hike in Arches NP (al geboekt)
- Alcatraz (reserveren kan vanaf volgende maand, staat in mijn agenda)
- Baseballwedstrijd SF Giants (ga ik binnenkort doen)
- Rainbow Bridge Cruise op Lake Powell (hoe lang van tevoren is aan te raden?)
- Whale watching boottocht bij Monterey (is reserveren noodzakelijk?)
- Rondleiding Glen Canyon Dam (reserveren kan voor zover ik weet alleen ter plekke)
- Fiets huren San Francisco (reserveren niet nodig neem ik aan?
- Bezoek Monterey Aquarium (reserveren niet nodig neem ik aan?)
- Rondrit door Monument Valley (is reserveren noodzakelijk?)
- Bus naar Glacier Point in Yosemite NP ivm wandelen trail (is reserveren noodzakelijk?)
Zijn er nog andere heel voor de hand liggende zaken die ik nu mogelijk vergeet te reserveren?
Verder lijkt het ons leuk om ergens een halve dag paard te rijden. We hebben daar allebei geen ervaring mee. Ik lees goede dingen over Bryce Canyon NP maar ook over Monument Valley. Heeft iemand tips mbt waar we dat het beste zouden kunnen doen tijdens onze reis?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er goed uit. De Tioga Pass kan een risico zijn. Als je via de CA88 moet is het een lange dag van Bridgeport naar Yosemite.
Die ene dag Sequoia is inderdaad wat krap, maar het kan wel zo als je alleen naar de General Sherman gaat.
Ik denk dat het goed is om zo snel mogelijk ook iets aan de kust vast te leggen. Big Sur is mooi, maar dat is misschien iets te ver rijden.
De bus naar Glacuer Point zou ik zeker op tijd reserveren. Het is het mooiste om de eerste bus te nemen, dan heb je ruim de tijd voor de wandeling.
Marianne
Die ene dag Sequoia is inderdaad wat krap, maar het kan wel zo als je alleen naar de General Sherman gaat.
Ik denk dat het goed is om zo snel mogelijk ook iets aan de kust vast te leggen. Big Sur is mooi, maar dat is misschien iets te ver rijden.
De bus naar Glacuer Point zou ik zeker op tijd reserveren. Het is het mooiste om de eerste bus te nemen, dan heb je ruim de tijd voor de wandeling.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De walvistocht hangt er af van wanneer je daar bent. In het weekend iig zeker reserveren. Alcatraz kan vanaf 90 dagen vooraf.
Er zijn nog andere plekken, behalve de inderdaad in 2016 nog gesloten Mariposa Grove, waar je in Yosemite nog sequoiabomen kan bekijken. Namelijk in de merced grove en tuolumne grove.
Waar ligt willow springs op je route? De enige die google maps herkent ligt nl net ten noorden van LA?
Hou voor de zekerheid een plan b voor die dag en de dag erna bij de hand mochten de tioga en sonora passen gesloten zijn.
Er zijn nog andere plekken, behalve de inderdaad in 2016 nog gesloten Mariposa Grove, waar je in Yosemite nog sequoiabomen kan bekijken. Namelijk in de merced grove en tuolumne grove.
Waar ligt willow springs op je route? De enige die google maps herkent ligt nl net ten noorden van LA?
Hou voor de zekerheid een plan b voor die dag en de dag erna bij de hand mochten de tioga en sonora passen gesloten zijn.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Willow Springs die ik bedoel ligt net tussen Lee Vining en Bridgeport aan de CA395. Zo ongeveer ter hoogte van Bodie. Het lijkt maar een soort van gehucht te zijn. Mochten de Tioga Pass en Sonora Pass dicht zijn dan denk ik dat het gewoon een lange dag rijden wordt naar Yosemite via de CA88, volgens Google Maps zo'n 6 uur rijden. Gelukkig zijn we niet met een camper maar met een auto, anders neem ik aan dat de reistijden wat langer zouden zijn.
We zijn momenteel aan het zoeken naar Airbnb-accomodaties in Cambria en Monterey. Er is nog genoeg keus en ook wel betaalbaar, dus dat gaat goed komen. De walvistocht zal ik dan zeker van tevoren boeken, want we zijn er idd in het weekend. Ik zag dat er op Groupon vaak aanbiedingen staan voor die tochten.
We zijn momenteel aan het zoeken naar Airbnb-accomodaties in Cambria en Monterey. Er is nog genoeg keus en ook wel betaalbaar, dus dat gaat goed komen. De walvistocht zal ik dan zeker van tevoren boeken, want we zijn er idd in het weekend. Ik zag dat er op Groupon vaak aanbiedingen staan voor die tochten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 2896 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties