Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ivy123: LA - LA juni 2016. Tips zijn zeer welkom

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Ivy123: LA - LA juni 2016. Tips zijn zeer welkom

Bericht door Ivy123 »

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat het echt super is, dat de kenners zoveel bijdrage leveren aan dit forum! Ik ben de afgelopen dagen heel veel op het forum geweest en heb veel reisverslagen gelezen en dat heeft toch zeker geholpen. We twijfelden nog tussen september en juni, maar het is toch juni geworden. Op basis van wat ik hier heb gelezen en eigen interesses hebben we de volgende route opgesteld:

vr 3-jun Amsterdam - Los Angeles
za 4-jun Los Angeles - Pismo Beach
zo 5-jun Pismo Beach - Monterey
ma 6-jun Monterey - San Francisco
di 7-jun San Francisco
wo 8-jun San Francisco - Napa Valley
do 9-jun Napa Valley - Yosemite
vr 10-jun Yosemite
za 11-jun Yosemite - Sequoia
zo 12-jun Sequoia
ma 13-jun Sequoia - Death Valley
di 14-jun Death Valley - Las Vegas
wo 15-jun Las Vegas
do 16-jun Las Vegas - Zion
vr 17-jun Zion - Bryce Canyon
za 18-jun Bryce Canyon - Page
zo 19-jun Page - Grand Canyon
ma 20-jun Grand Canyon - Kingman
di 21-jun Kingman - Los Angeles
wo 22-jun Los Angeles
do 23-jun Los Angeles
vr 24-jun Los Angeles - Amsterdam

Dit weekend gaan we tickets boeken en alvast accommodatie reserveren voor Yosemite en Sequoia, omdat we daar toch echt wel in het park zelf willen overnachten en er is al aardig wat volgeboekt. Maar voor nu staat er dus nog niks vast.

Volgens Google maps is het bijna 6 uur van Sequoia naar Death Valley. Heeft iemand daar nog tips voor of moeten we daar echt aan geloven? Het lijkt namelijk zo'n 'kort' stukje op de kaart.

Ik hoor graag jullie op- en aanmerkingen en wellicht nog tips voor onderweg, bepaalde plekjes die we echt niet mogen missen bijvoorbeeld.

Thanks in advance!
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wat zijn jullie interesses precies? Dat maakt het wat gemakkelijker om advies te geven. De route zit logisch in elkaar en de nadruk ligt meer op de steden dan op de parken, denk ik. Is dat wat jullie willen?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Ivy123: LA - LA juni 2016. Tips zijn zeer welkom

Bericht door Mrvanilla »

Mooie eerste opzet. Juni is een prachtige maand! Je mist nu wel bijvoorbeeld de schitterende Tioga Pass. Ik zou je dus aanraden eerste Sequoia NP en Kings Canyon NP te bezoeken en daarna pas Yosemite. Ik zou de stop in Napa Valley dan schrappen en deze tussen Yosemite en Death Valley plaatsen. Bijvoorbeeld in Mammath Lakes of Bishop. Je kunt dan de Tioga Pass rijden en ook Bodie en bijvoorbeeld Mono Lake bezoeken.
Groetjes,
Daniel
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

@MrVanilla: Ah, ik dacht dat de Tioga Pass eind mei/begin juni open ging. Die willen we niet missen, dus dat is een goede tip! Dat ga ik even omgooien dan!

@Anneleen. Eigenlijk zijn we in beide geïnteresseerd. De reden dat we zo 'lang' in LA willen verblijven is omdat mijn vriend geboren en gotogen is daar (en alleen nog maar Yosemite bezocht qua nationale parken. ERG HE!! :lol: ) en graag wat oude vrienden wilt bezoeken. Familie woont nu in Florida, daar gaan we dus altijd naartoe op vakantie, maar als we nu dan toch naar het westen gaan wil hij graag daar wat langer verblijven.
Al de natuur en parken vinden wij echt fantastisch mooi en we willen daar veel van zien, maar we zijn bijvoorbeeld geen mensen die dagen wandelen bijvoorbeeld. Een uurtje of 2-3 misschien. Vandaar ook de afwisseling.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

In mijn ogen heb je dan een hele mooie route.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Die gaat inderdaad zo rond eind mei/begin juni open, maar ik denk dat het wel een redelijke zekerheid is die ie rond 10 juni (als jullie er zijn) open is hoor. Je kunt het vlak ervoor in de gaten houden via de social media van Yosemite.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

maar we zijn bijvoorbeeld geen mensen die dagen wandelen bijvoorbeeld
Puur qua 1 wandeling kan ik je begrijpen, maar over de hele dag gezien ben je toch echt meer dan 2-3u aan het 'wandelen'.

Maar ik denk dat als je de tip van MrVanilla meeneemt om Yosemite en Sequoia om te wisselen en de dag Napa te vervangen door Bishop of Lone Pine om via de tioga pass te gaan, je echt een prima route hebt.
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Dus als ik het goed begrijp komen we via de Tioga pass ook in Bishop? want Google maps gaat er helemaal omheen en dan is het ruim 6 uur van Yosemite naar Bishop..
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dat komt waarschijnlijk omdat de Tioga Pass nu dicht is en Google Maps dynamische reisinfo gebruikt. Maar je kunt hem wel handmatig verplaatsen. Maar om je vraag te beantwoorden: ja, via de Tioga Pass kom je vanzelf in Bishop uit en dat is ook nog eens dubbel zo snel als onderlangs :)!
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op deze pagina kun je goed zien welke passen en wegen allemaal open en gesloten zijn. Je zou, mocht de sonora pas wel open zijn en de tioga pas nog niet ook nog deze kunnen pakken. Al lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat de tioga pas dan nog gesloten is:
http://www.monolake.org/today/roads
En de openingsdata voor de tioga pass van de afgelopen jaren: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm Let wel, het kan gebeuren dat na deze openingsdata de pas nog voor dag(delen) is gesloten vanwege winterse omstandigheden.
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Ik heb net jouw reisverslag zitten lezen Mrvanille, van dit voorjaar en ik zag dat jullie ook naar Sequoia zijn geweest en de volgende dag naar Kings Canyon. Mag ik vragen hoe jullie dat qua hotels gedaan hebben? Ik zit te denken om beide nachten in Sequoia te boeken. Of raad je dit af?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Het hangt een beetje van je planning af. Persoonlijk zou ik het als volgt doen:

San Francisco - Three Rivers (ik zou dan de ochtend nog gebruiken voor SF en dan na de lunch richting Three Rivers rijden)
Three Rivers - Cedar Grove Lodge (deze dag kun je grotendeels besteden in Sequoia NP)
Cedar Grove Lodge - Yosemite (deze dag kun je gebruiken voor Kings Canyon NP en vervolgens door te rijden naar Yosemite)
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Bishop/Mammoth Lakes (Tioga Pass, Bodie, Mono Lake)

Ik heb nu een dag extra Yosemite erbij gepakt, maar dat zou in theorie ook minder kunnen. Het hangt af van je plannen aldaar.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass blijft wel een risico maar wel een risico dat ik zou nemen. Dus inderdaad eerst Sequoia en dan Yosemite. Of de route omdraaien.
Zorg er in elk geval voor dat je Yosemite in het weekend vermijdt; juni is een populaire maand voor het park en veel mensen trekken er in het weekend naar toe. Je kunt ook in SF starten en eindigen als dat beter uitkomt.
Ik zou zelf Napa valley vergeten en een extra dag voor Zion uittrekken. Of voor Page, of de GC: je hebt nu erg veel rijdagen achterelkaar tussen Las Vegas en LA.
In het voorstel van MrVanilla zou je ook via Kings Canyon naar Sequoia kunnen rijden. Je hoeft in Sequoia niet veel zuidelijker te gaan dan de General Sherman Tree, en dan is Three rivers wel een omweg.
Wat wandelen betreft: er zijn niet veel mensen die dagen wandelen, maar je zult toch wel een aantal wandelingen wilen maken om iets van de parken te zien. Op mijn wandelsite vind je veel mogelijkheden per park.

Kijk eens in ons 2013- verslag voor Yosemite en Sequoia in juni, ook voor overnachtingsmogelijkehden. En zie ons 2015-verslag voor Yosemtie, Zion, Bryce etc in juni.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Route van Yosemite Village naar Bishop: https://goo.gl/maps/GJT5niH5ecp

Verder eens met de voorstellen van Mrvanilla.
In 2013 deden wij ook Sequoia en Yosemite (wel geen Tioga Pass). Misschien heb je iets aan ons verslag.

De Grant Grove Cabins zijn ook wel goed gelegen.
In jullie route zou ik niet helemaal naar Three Rivers rijden maar zoals Marianne al aangaf tot General Sherman Tree en dan terug tot vb Grant Grove Cabins (of Wuksachi Lodge) Volgende dag dan naar Kings Canyon, je kan kiezen voor 2 nachten op dezelfde plaats of de 2de nacht in Cedar Grove.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer