Overstap JFK

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Koenvdv
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Overstap JFK

Bericht door Koenvdv »

Hallo allemaal,

Deze kerst ga ik voor het eerst naar Amerika toe. Mijn plan is om op 24 december te vertrekken naar New York via Heathrow, en om op 5 januari terug te gaan. Ik vlieg met BA en AA en deze tickets zijn al geboekt. Nu bedacht ik me net 24 uur na boeken dat ik eigenlijk ook graag Miami wil bezoeken.

Nu is mijn vraag, zouden jullie het aandurven om op 5 januari om 15:30 (gepland) met JetBlue aan te komen op JFK, terwijl mijn vlucht om 22:10 naar Heathrow vertrekt? Of zouden jullie toch een vlucht eerder pakken of bijvoorbeeld op de 4e vertrekken?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Koen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstap JFK

Bericht door mtl »

Ik zou dat niet doen. Maar er zullen vast mensen zijn die dit wel aandurven.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Overstap JFK

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik zou het qua tijd wel aandurven uiteraard, en JetBlue & partners hebben zoveel vluchten tussen Miami en JFK dat mocht er iets misgaan met je vlucht je waarschijnlijk nog makkelijk op een andere mee kan die ruim op tijd aankomt voor je vlucht naar Heathrow.

MAAR: losse tickets zijn altijd een enorm risico. Als er een grote sneeuwstorm is en JFK ontregeld raakt (niet ondenkbaar begin januari, heb dit zelf een paar jaar terug gehad) dan kan het zomaar zijn dat je niet op JFK kan komen en BA/AA hebben dan geen enkele verantwoordelijkheid naar jou toe als de vertrekkende vlucht wel kan gaan--en intercontinentale vluchten krijgen vaak voorrang. Ligt er dus zelf aan of je dit een aanvaardbaar risico vindt. Ik heb het zelf een paar keer gedaan, tot nu toe altijd goed gegaan, maar zekerheden zijn er niet :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Overstap JFK

Bericht door Coyote »

Heb je nog mogelijkheid om je ticket te wijzigen bij BA/AA (al dan niet tegen meerkosten)?

Ik zou dan liever AMS/BRU - NYC / NYC - MIA / MIA - AMS/BRU kiezen, dus een multicity ticket.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Koenvdv
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstap JFK

Bericht door Koenvdv »

Helaas niet, ik was zo snugger om voor Basic Economy te gaan :(
Koenvdv
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstap JFK

Bericht door Koenvdv »

SnoopyMetKids schreef:
31 jul 2022, 21:21
Ik zou het qua tijd wel aandurven uiteraard, en JetBlue & partners hebben zoveel vluchten tussen Miami en JFK dat mocht er iets misgaan met je vlucht je waarschijnlijk nog makkelijk op een andere mee kan die ruim op tijd aankomt voor je vlucht naar Heathrow.

MAAR: losse tickets zijn altijd een enorm risico. Als er een grote sneeuwstorm is en JFK ontregeld raakt (niet ondenkbaar begin januari, heb dit zelf een paar jaar terug gehad) dan kan het zomaar zijn dat je niet op JFK kan komen en BA/AA hebben dan geen enkele verantwoordelijkheid naar jou toe als de vertrekkende vlucht wel kan gaan--en intercontinentale vluchten krijgen vaak voorrang. Ligt er dus zelf aan of je dit een aanvaardbaar risico vindt. Ik heb het zelf een paar keer gedaan, tot nu toe altijd goed gegaan, maar zekerheden zijn er niet :)
Ik kan natuurlijk ook het erop gokken en bij annulering wegens sneeuwstormen / vertragingen snel een (hopelijk niet al te duur) ticket te boeken naar of Heathrow (en daar laatste leg van vorige vlucht pakken, of kan dat niet ivm no-show?) of Brussel / Ams. Over het stukje naar huis komen maak ik me niet al te erg zorgen, maar wel over de kosten haha.

Retour New York heb ik voor 2 personen kunnen krijgen voor 700 euro. Is dat opzich een goede deal?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Overstap JFK

Bericht door paulr »

Heb je het ticket direct bij BA geboekt of via een ticket site. Als je bij BA geboekt hebt kun je er nog wel een telefoontje aan wagen. Je reis wordt immers langer, ze verkopen een extra ticket en dus hogere reissom. Mogelijk ook nog wat wijzigingskosten…nooit geschoten is altijd mis… als je via een ticket site / broker hebt geboekt geef ik je niet veel kans…
Koenvdv
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstap JFK

Bericht door Koenvdv »

Ik heb hem via AA geboekt. 3/4 vluchten uitgevoerd door BA (AMS-LHR, LHR-JFK, LHR-AMS) JFK-LHR op 5 januari is dus door AA.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Overstap JFK

Bericht door paulr »

Ik zou ze bellen, ze vliegen 3x per dag jfk-Mia zo te zien. Je kan ook nog naar een andere stad in de buurt vliegen en dan vanaf Mia weer terug naar jfk of als ze echt meewerken naar lhr. Als je flexibel bent zijn ze wellicht meegaand. Denk wel dat als je net voor oud&nieuw naar Florida wil dat je dan een hoofdprijs gaat betalen… veel Amerikanen willen na kerst naar Florida….
Koenvdv
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstap JFK

Bericht door Koenvdv »

Ik ga het proberen! Bedankt! JetBlue retour is nu 570 euro.. best te doen dus. Nog even een off-topic vraag, ik neem aan dat oud en nieuw op Times Square toch wat gaver is dan in Miami?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Overstap JFK

Bericht door Coyote »

Heb je überhaupt nog wel tijd om naar Miami te gaan als je oud en nieuw op Times Square wilt vieren? :wink:

Volgens mij kun je ook een Basic Ticket nog wijzigen in jouw geval bij AA:
Wijzigingen voor reizen die beginnen in Europa zijn toegestaan tegen een toeslag (exclusief Finland, Estland, Letland en Litouwen).
Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Koenvdv
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstap JFK

Bericht door Koenvdv »

Helaas... Gebeld en ze vragen wijzigingkosten a 300 euro pp + prijsverandering. Dus 1600 euro totaal extra.

Vlucht Miami - Brussel is 699 euro. Misschien nog iets om te overwegen.

Het is inderdaad wel erg kort haha, plan was om op 1 januari om 14 uur naar Miami te gaan, en op 5 januari om 12:00 terug te vliegen. Puur om nog even te genieten van de zon voordat we weer teruggaan naar het koude Nederland. Of is dit écht te kort?
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Overstap JFK

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik kan natuurlijk ook het erop gokken en bij annulering wegens sneeuwstormen / vertragingen snel een (hopelijk niet al te duur) ticket te boeken naar of Heathrow (en daar laatste leg van vorige vlucht pakken, of kan dat niet ivm no-show?) of Brussel / Ams. Over het stukje naar huis komen maak ik me niet al te erg zorgen, maar wel over de kosten haha.

Retour New York heb ik voor 2 personen kunnen krijgen voor 700 euro. Is dat opzich een goede deal?
Vind ik zeker een goede deal rond de feestdagen. Laatste leg van de vlucht pakken zal moeilijk worden ivm no-show inderdaad, dan wordt vrijwel altijd je hele itinerary gecanceled. Aangezien het je in feite maar 150eu meer kost om gelijk vanuit Miami naar huis te vliegen met een nieuw ticket (vs een retour JFK-Miami) zou ik dat doen moch je echt perse naar Miami willen. Scheelt je vluchttijd + geen risico op een lastminute moeten boeken mocht het mis gaan, dat zou een veel duurdere grap worden. Zelf vind ik kerst/ oud en nieuw in New York een leuke en speciale tijd, dus ik zou me daar ook wel vermaken. Maar als je echt zon wilt snap ik het wel.

Sowieso heel veel plezier!
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Overstap JFK

Bericht door thebruins »

Nog even een off-topic vraag, ik neem aan dat oud en nieuw op Times Square toch wat gaver is dan in Miami?
Ik heb dat zelf nooit gedaan, maar telkens als het erover gaat op Reddit, blijkt oud&nieuw op Times Square enorm druk, overrated en helemaal niet leuk te zijn eigenlijk omdat je gevangen zit in een mensen massa. :-) Ik zou zeker weten voor Miami gaan.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap JFK

Bericht door d_vdploeg »

Koenvdv schreef:
31 jul 2022, 21:12
Nu is mijn vraag, zouden jullie het aandurven om op 5 januari om 15:30 (gepland) met JetBlue aan te komen op JFK, terwijl mijn vlucht om 22:10 naar Heathrow vertrekt? Of zouden jullie toch een vlucht eerder pakken of bijvoorbeeld op de 4e vertrekken?
Zou normaal gesproken moeten passen. Je hebt dan namelijk 6,5 uur de tijd. Maar losse vluchten is altijd tricky. Je kunt namelijk zoals @SnoopyMetKids ook aangeeft je nergens op baseren. Dat geldt overigens ook voor de leg JFK-LHR. stel dat deze niet meer gaat en je wordt eerder of later omgeboekt dan kun je ook niks met je vlucht van Jet Blue. Stel dat je bijvoorbeeld op een vlucht van JFK naar LHR wordt gezet die om 17:00u gaat ipv 22:10 uur. Dan wordt het krap. Maar dan kun je waarschijnlijk niet je vlucht met Jet Blue cancelen of verplaatsen zonder meerkosten. Mijn ervaring met BA/AA is, zeker als er meerdere vluchten per dag richting LHR gaan dat ze deze nog wel eens willen samenvoegen.

Ook moet je wellicht je bagage van de band halen (als je deze hebt) en opnieuw inchecken en wellicht zelf ook opnieuw inchecken en van terminal wisselen ect. Ik vind dat gedoe :wink:

Zolang het rommelig is in de luchtvaart, met personeelstekorten, vluchten die sneller worden geschrapt of samengevoegd, weersomstandigheden daargelaten, zou ik hier voorzichtig mee zijn.

:offtopic: Als ik de keuze hebt tussen New York of Miami met oud en nieuw zou ik het wel weten :wink: Maar wij zijn niet van de kou.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Koenvdv
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstap JFK

Bericht door Koenvdv »

Dank voor je reactie.

Ik heb nu een vlucht op het oog met een aankomst van 12:00. Dat zou betekenen 10 uur overstaptijd. Ook kunnen we gratis same Day changes uitvoeren, dus mocht de vlucht naar LHR een dag verplaatst worden (of later / eerder gaan) kunnen we altijd een andere vlucht boeken. Ook omdat JetBlue ook héél vroeg in de ochtend aankomt (09:00 uit mijn hoofd).

Op die manier durf ik het wel aan denk ik. We hebben daarnaast ook een hele goede reisverzekering, dus mocht JetBlue bijvoorbeeld gecanceld worden door een sneeuwstorm hoop ik dat de reisverzekering coulant kan zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer