Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
fietser
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door fietser »

Een algemeen vraagje over leeftijden van chauffeurs. Bekend is de huurtoeslag voor jonge automobilisten. Maar bestaat zoiets ook voor oudere coureurs :wink: ? Pas geleden las ik daarover iets in een of ander reisboekje, over een grens van 75 of zo. Wat daarvan de eventuele gevolgen zijn werd er echter niet bij vermeld. Extra toeslag misschien? Als 75plusser (onlangs gekeurd en goed bevonden, dus splinternieuw rijbewijs) heb ik er vorige week bij een boeking via usareisen.de in ieder geval niets van gemerkt, maar doen ze daar ter plekke (Hertz) niet moeilijk over? Misschien iemand ervaring of er eens van gehoord?
AnnekeAntwerpen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AnnekeAntwerpen »

We zijn beiden liefhebber van een fijne auto met een pittige motor, maar hebben totaal geen kijk op/verstand van de Amerikaanse merken. Hebben een auto gehuurd via Alamo.de, Standardklasse Elite SUV (Audi Q3, Cadillac XT4 oder ähnliche). Als we zover zijn om de auto uit te kiezen (hopelijk is er iets te kiezen :wink: ), welke merken/modellen zijn dan de moeite waard om extra naar te kijken?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Nicky67 schreef:
04 mei 2024, 13:04
De pagina was verlopen en nu ik hem opnieuw doe is het opeens €2874,- maar even steeds in de gaten houden dus.
Dat is jammer. Houd in je achterhoofd dat je altijd weer kunt annuleren bij achteraf betalen. Prijzen van huurauto's wijzigen dagelijks dus mijn advies zou zijn om bijv. de site van alamo.de (en andere sites net zo goed) goed in de gaten te houden. Ik heb mijn eerste boeking ook geannuleerd toen bleek dat ik voor minder een betere categorie (lees: cabrio ipv standard suv, het oog wil ook wat :wink: ) kon krijgen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nicky67 »

fietser schreef:
04 mei 2024, 13:47
Een algemeen vraagje over leeftijden van chauffeurs. Bekend is de huurtoeslag voor jonge automobilisten. Maar bestaat zoiets ook voor oudere coureurs :wink: ? Pas geleden las ik daarover iets in een of ander reisboekje, over een grens van 75 of zo. Wat daarvan de eventuele gevolgen zijn werd er echter niet bij vermeld. Extra toeslag misschien? Als 75plusser (onlangs gekeurd en goed bevonden, dus splinternieuw rijbewijs) heb ik er vorige week bij een boeking via usareisen.de in ieder geval niets van gemerkt, maar doen ze daar ter plekke (Hertz) niet moeilijk over? Misschien iemand ervaring of er eens van gehoord?
minimumleeftijd om een auto te huren bij Alamo en National is 21 jaar. Er is geen maximumleeftijd voor autohuur in de States en Canada

Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Volgens mij is dit ook een regel die alleen in de eu is toegepast. Geen idee of je je moeten laten keuren in Amerika als je de leeftijd van 75 hebt bereikt.

Nicole
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door tomv82 »

Ik denk dat er een probleem bij Alamo is. Al een hele ochtend krijg ik een error voor prijzen op te vragen. Bij alamo.de alsook bij germanwho.
UPDATE: never mind, het is terug werkende ondertussen! :-)
Afbeelding
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nicky67 »

Afbeelding
IMG_3982.png
IMG_3981.png
IMG_3981.png
Mooie prijs gevonden op uscarhire.com met de code 388
Alleen wat moet ik nu kiezen deposit of amount?
En er staat dus dat we niet naar de balie hoeven alleen de boeking bevestigen. Maar de one way fee moet nog wel ter plaatse betaald worden. Dan moeten we toch alsnog langs de balie? Weet niet zo goed hoe dit werkt we gaan eigenlijk altijd langs de balie :wink:

Nicole
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nicky67 »

Ook nog even dit: Option of deposit of €60 payable now. Balance payable 8 weeks before pickup date.
Als ik kies voor deposit wordt dan het bedrag 8 weken voor vertrek automatisch van de cc afgeschreven? Dat is het al bijna vertrek 23 juli

Nicole
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Nicky67 Je kan ervoor kiezen om nu alleen een deel te betalen (deposit) en de rest 8 weken voor vertrek. Dat ik ook al over 2 weken. Dus dat scheelt niet zoveel. Het restant wordt dat inderdaad automatische belast op je cc.
Als je bij Alamo "skip the counter" hebt geregeld, kan je bij het ophalen van de auto direct naar de garage. Bij het uitrijden moet je je boekingspapieren, rijbewijs en cc afgeven. Dan wordt de borg op je cc gezet en bij inleveren de one-way fee belast.
(dus in plaats van aan de balie, wordt in het hokje bij het uitrijden je cc gescand).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Badger
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2023, 08:32
Locatie: Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Badger »

Heeft er iemand hier recente ervaring met het huren van een auto op Denver Airport bij AVIS? Ik lees veel negatieve reviews over AVIS maar ben benieuwd of dit terecht is. Dit met de gedachte in het achterhoofd dat mensen sneller klagen dan een compliment geven.

Ik ben over een week of twee een korte week in Denver. Avis geeft de voordeligste optie voor deze korte huurperiode maar ik geen zin in gedoe.
Laatst gewijzigd door Badger op 05 mei 2024, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nicky67 »

Frasi schreef:
05 mei 2024, 12:28
@Nicky67 Je kan ervoor kiezen om nu alleen een deel te betalen (deposit) en de rest 8 weken voor vertrek. Dat ik ook al over 2 weken. Dus dat scheelt niet zoveel. Het restant wordt dat inderdaad automatische belast op je cc.
Als je bij Alamo "skip the counter" hebt geregeld, kan je bij het ophalen van de auto direct naar de garage. Bij het uitrijden moet je je boekingspapieren, rijbewijs en cc afgeven. Dan wordt de borg op je cc gezet en bij inleveren de one-way fee belast.
(dus in plaats van aan de balie, wordt in het hokje bij het uitrijden je cc gescand).
Ik heb alles maar gelijk betaald (heb ik daar geen omkijken meer naar :thumbup: ) voucher ook al gelijk binnen tot nu toe prima geregeld. Ik ben, tot nu toe, happy ermee. Zit al dagen, uren alles te vergelijken dus ben er nu wel zo'n beetje klaar mee en vind dit een goede deal. Wel dankzij dit forum de code 388 kunnen gebruiken wat wel een paar honderd euro scheelt. :clap:

Nicole
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nicky67 »

Er staat op het voucher " you are entitled to use the Alamo kiosk, should you have any difficulty using the kiosk please see an alamo staff member".
Volgens mij kan ik niet skip the counter doen omdat ik heb geboekt bij een brooker. Maar dan kunnen we, denk/vermoed ik, ons aanmelden bij zo'n apparaat wat bij de balie staat..toch?

Nicole
Badger
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2023, 08:32
Locatie: Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Badger »

Badger schreef:
05 mei 2024, 12:38
Heeft er iemand hier recente ervaring met het huren van een auto op Denver Airport bij AVIS? Ik lees veel negatieve reviews over AVIS maar ben benieuwd of dit terecht is. Dit met de gedachte in het achterhoofd dat mensen sneller klagen dan een compliment geven.

Ik ben over een week of twee een korte week in Denver. Avis geeft de voordeligste optie voor deze korte huurperiode maar ik geen zin in gedoe.
Nog een aanvullende vraag op mijn AVIS vraag. Heeft iemand ervaring met een auto huren via flying blue - klm mobility? Daar zie ik ook wel nette tarieven en, in tegenstelling tot AVIS, een hogere aansprakelijkheidsverzekering (1mln ipv 500.000). Huren gaat dan via Hertz, Dollar of Thrifty. Ik kom hier op het forum wel voorbeelden tegen dat men een Flying Blue code gebruikt bij het boeken via Hertz maar de prijzen zijn dan bij mij hoger dan via de KLM mobility website.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5772
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Badger sinds men er hier achter gekomen is dat je voor de CDP 510000 code niet bang hoeft te zijn zul je geen medegebruikers voor de FB CDP treffen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Badger
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2023, 08:32
Locatie: Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Badger »

@bedeve Ik denk dat je bedoelt dat je veilig code 510000 kan gebruiken voor korting en daarom boeken via de site van Flying Blue - KLM mobilty niet nodig is.

Ik loop echter tegen een andere bijkomstigheid aan. Hertz is niet open tussen 02:00 en 05:00 op Denver Airport. Echter vlieg ik op 22 mei om 6:10 AM van Denver naar Seattle. Ik zal dus ergens tussen 03:00 en 04:00 de auto in willen leveren. Geen idee hoe dat dan in de praktijk gaat. Ook met shuttle's van de locatie naar het vliegveld. Qua prijs ontlopen Hertz en Avis elkaar niet veel. Beide rond de Euro 275,-- met korting
Avis is 24/7 open en heeft een nette prijs voor deze periode. Daarmee blijft dit toch een optie.
Alamo is oo 24/7 open maar is bijna Euro 100 duurder (ook met de bekende code)
Vincent88
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 dec 2013, 01:35
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Maastricht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Vincent88 »

Hoi! Ik lees hier steeds even mee als ik een Amerikareis maak. Zo ook nu. Na een week on DC en NYC gingen we vandaag onze huurauto ophalen op JFK voor ons roadtripje New England.

Geboekt bij Alamo, Duitse website en met de code. So far
So good. Komen aan bij de balie. Rijbewijs wordt gecontroleerd, creditcard ook en ons paspoort. En daar komt het: hun systeem herkende ons paspoort niet. De jongen achter de balie maakte er iets van dat het door immigration kwam, ons paspoort stond niet in het systeem. Super vaag verhaal, maar we konden geen auto mee krijgen. We moesten het maar ergens anders proberen.
Uiteindelijk via Hertz ter plekke een auto geregeld. Natuurlijk 200 dollar meer dan we bedacht hadden, want niet vooraf geregeld.

Heeft iemand ooit een soortgelijke ervaring gehad? Ligt dat aan de Duitse website?
21 juli t/m 15 augustus 2014: 1e keer naar Amerika!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1867
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Dat is wel heel vreemd. Wij hebben nog nooit een paspoort hoeven laten zien bij autohuur.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Wat een raar verhaal. Ik had naar de manager gevraagd. Ik heb nog nooit mijn paspoortgegevens moeten tonen of invoeren.
Rijbewijs en CC was altijd voldoende.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Inderdaad, 8x bij Alamo gehuurd 1x bij Avis. Er is nog nooit naar een paspoort gevraagd.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 906
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Bij Alamo.de staan de volgende 3 dingen die je mee moet hebben: Abholticket, Kreditkarte, mit der Sie die Reservierung vorgenommen haben und Führerschein.
Paspoort is dus niet nodig.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Ik had mijn 4 dagen onderweg in handen gegeven aan Google Maps waarvan ik 2 dagen van mijn route had ingesteld op vermijd toll wegen, ben dan toch verkeerd gereden of Maps had het is mis :).

Snap vooral deze MID-COUNTY 8:35:16 AM Pennsylvania Turnpike Commission van 26.20 dollar niet echt en dit moet dan echt een flinke stuk toll weg zijn tussen Philadelphia airport richting Niagara Falls.


4/4/2024 Toll Charge: KENNEDY MEM HIGHWAY 12:05:26 PM Maryland Transportation Authority $12.00
4/4/2024 Toll Charge: FORT MCHENRY T 11:17:49 AM Maryland Transportation Authority $6.00
4/4/2024 Toll Charge: Newark Plaza 12:22:31 PM Delaware Department of Transportation $4.00
4/4/2024 Administrative Fee: (4 Toll Usage days @ $9.99 /day) $39.96
4/9/2024 Toll Charge: SOUTH GRAND ISLAND 1:44:59 PM New York State Thruway Authority $1.75
4/9/2024 Toll Charge: BATAVIA 1:04:59 PM New York State Thruway Authority $2.48
4/9/2024 Toll Charge: MID-COUNTY 8:35:16 AM Pennsylvania Turnpike Commission $26.20
4/10/2024 Toll Charge: 50 9:06:12 AM New York State Thruway Authority $2.48
4/10/2024 Toll Charge: NORTH GRAND ISLAND 8:45:21 AM New York State Thruway Authority $1.75
4/11/2024 Toll Charge: LINCOLN TUNNEL 4:32:25 PM Port Authority of New York and New Jersey $17.63


Totaal dus tot nu toe $74.29 kwijt, minus de al idiote administratiekosten van Hertz gezien dit extra cashen is in een geautomatiseerde systeem denk ik dan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer