Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
cvr
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door cvr »

Dank voor het meedenken @pumi1000! Wij gaan echter een rondje in het zuiden doen waarbij Houston een mogelijke bestemming is. De code van Houston is echter IAH, jij hebt het hier over IAD en dat is Washington Dulles, hier zie ik idd ook prijzen van rond de 600 Euro voorbijkomen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1524
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pumi1000 »

Klopt, wij deden de route vanuit Washington, omdat ticket zo goedkoop was voor juli. Vanuit Washington kun je ook via Roanoke naar de Smokey Mountains en richting Nashville. Wij zijn zelfs nog eerst naar Philadelphia gegaan met een dag Cape May en Wildwood en toen naar beneden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aulani »

Vóór het tijdperk van het coronavirus waagde ik me regelmatig, zonder erbij na te denken, aan het boeken van vliegtickets via een tussenpersoon (zoals flysmarter en dergelijke), waarbij mijn zoektocht meestal begon op momondo.nl. Echter, sinds de uitbraak van het coronavirus besluit ik altijd zonder aarzeling rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te boeken.

Durven jullie het al aan om via een tussenpersoon te boeken? Of boeken jullie alles rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7781
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Sinds Corona altijd rechtstreeks bij Airline. Geen brokers meer voor mij.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@cvr ik keek trouwens net even naar dit overzicht viewtopic.php?f=10&t=79404 en viel van mijn stoel over de meeste prijzen die mensen recent hebben betaald.

Ik hoop dat een beetje geduld met boeken wordt beloond ;)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@harryh Ja, dat was mij recentelijk ook al opgevallen.

Kijk voor de aardigheid eens naar de prijzen van tickets toen men in 2017 naar Amerika ging. :wink: Toen lukte het mij nog om voor < EUR 400 een ticket naar LAX te boeken. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Coyote Yep, ik kan me nog herinneren dat ik voor Covid hier bijna standaard reageerde dat ik ook voor het hoogseizoen tickets niet meer dan 400,- en soms nog wel minder uitgaf.
Ik kijk nooit in dat topic, maar dat men hier nu zoveel uitgeeft aan tickets verbaasde me. En helpt niet om de prijzen omlaag te krijgen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7781
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Je neemt het die mensen toch niet kwalijk dat ze voor hoge prijzen tickets boeken?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Dat moet iedereen vooral zelf weten @mtl. Ik wacht wel in de hoop op lagere prijzen.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Laredo »

harryh schreef:
15 jan 2024, 16:39
@Coyote Yep, ik kan me nog herinneren dat ik voor Covid hier bijna standaard reageerde dat ik ook voor het hoogseizoen tickets niet meer dan 400,- en soms nog wel minder uitgaf.
Ik kijk nooit in dat topic, maar dat men hier nu zoveel uitgeeft aan tickets verbaasde me. En helpt niet om de prijzen omlaag te krijgen.
Aan de andere kant kan ik mij ook herinneren dat ik in september 2011 helemaal door het dolle was om in de zomer van 2012 voor 513 euro met Icelandair naar Denver te kunnen vliegen. En met mij vele andere Amerikaforummers.....dat was toen ook al een uitzonderlijk lage prijs voor het hoogseizoen en mèt overstap op Reykjavik....we zijn nu 13 jaar verder!
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2037
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Poah, dat waren de tijden.. Op het hoogtepunt vlogen wij voor 370 euro met Lufthansa retour naar Tampa. Inclusief bagage
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
deebee7
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

:shock: Wow voor zo'n prijs ga ik 5 keer per jaar :lol:
Denk dat iedereen wel zo z'n redenen heeft om de prijs te betalen die ze betalen. Als je flexibel bent in reisperiode dan lijkt wachten op een redelijke prijs logisch. Maar ik kan me inbeelden dat niet iedereen in dat geval zit. Ook de aard van de reis speelt mee: wil je met een auto gaan roadtrippen of gewoon lekker ergens ter plekke blijven dan kan je wel wat wachten. Wil je een camper, dan wordt het een ander verhaal.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

Ik las dit artikel:

https://skift.com/2024/01/09/supply-cha ... rends-2024

Tja, tijdens corona de oudere piloten met pensioen gestuurd (met mooie betaling erbij), veel vliegtuigen 'met pensioen' ... Dat helpt allemaal niet ! Dus vraag is weer bijna hetzelfde als voor corona, alleen aanbod is een heel stuk minder. Dan komt er automatisch een mechanisme in werking ... Dus hogere prijzen ! Ben benieuwd of we weer teruggaan naar dat soort 'lage' prijzen. Is toch een andere situatie nu, ben ik bang ... Maar goed, als de vraag weer afneemt, en het aanbod (iets) toe, wie weet ... Ik denk persoonlijk dat we wel moeten gaan wennen aan dit soort prijzen. We gaan het zien ! Ik had ook goede vrienden de 'tip' gegeven om nog te wachten, want in december/januari komen er vaak leuke deals (voor zomervakantie). Maar lijkt nu omgekeerd ... Gelukkig wel meegegeven dat je het nooit zeker weet ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Dat van die hogere kosten is zeker een punt @MattRob, toch jammer dat het er op lijkt dat die extra kosten vooral door bepaalde routes wordt gefinancierd.
Dat voorbeeld wat ik over Delta NY-FL in juli gaf (125,- retour voor zo'n lange vlucht, vs 800+ naar Europa) doet mij dat in ieder geval denken, maar zal er wel naast zitten, blijft marketing en concurrentie ;)
fietser
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door fietser »

Aulani schreef:
15 jan 2024, 11:46
Vóór het tijdperk van het coronavirus waagde ik me regelmatig, zonder erbij na te denken, aan het boeken van vliegtickets via een tussenpersoon (zoals flysmarter en dergelijke), waarbij mijn zoektocht meestal begon op momondo.nl. Echter, sinds de uitbraak van het coronavirus besluit ik altijd zonder aarzeling rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te boeken.

Durven jullie het al aan om via een tussenpersoon te boeken? Of boeken jullie alles rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij?
Ik weet niet of je alleen een USA-reis bedoelt. Maar een half jaar geleden boekte ik voor november (dus 3 maanden geleden) via 'tussenpersoon' BudgetAir een Qatar-vlucht naar Denpasar, Indonesië. Ze waren een aardig stukje voordeliger dan vliegtuigmaatschappij Qatar Airlines. Gokje genomen. Prima gegaan, geen spijt van gehad. Heb er zeker geen aandelen, maar vaker gereisd met BudgetAir, en altijd naar wens.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door BonnyR »

Als ik al die prijzen lees, breekt het zweet me bijna uit. Wij vlogen in 2019 rechtstreeks naar SF retourtje voor 250 euro😅. Ok, was wel in het voorseizoen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2037
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

@fietser

Tijdens Covid zijn heel veel vluchten geannuleerd. Ga dan maar eens achter je geld aan. De brokers werden overspoeld met vragen en konden de drukte niet aan. Het was een groot drama. Wij kregen redelijk snel ons geld terug van Vliegwinkel maar er zijn verhalen van mensen die heel lang op hun geld hebben moeten wachten. Logisch wel, want A, de communicatie was niet geoptimaliseerd voor zo'n enorme hoos en B, de maatschappij heeft met jou weinig van doen. Ze zullen altijd verwijzen naar de de '' travel agency '' waar je een ticket hebt geboekt. Het geld gaat dus van de maatschappij naar de broker en dan weer naar de klant. Sindsdien boeken wij altijd via de maatschappij en de keren dat we iets moesten omboeken was het ook zo gepiept.

Maar, neemt niet weg dat als het prijsverschil dusdanig groot is, wij ons er toch aan wagen om via een broker te boeken. Dit hebben we sinds Covid nu 1x gedaan, via Exit Reizen en dat was prima al was het jammer dat ze geen creditcard accepteerde, dus dat was een extra klein risico. Dus wat dat betreft geef ik je groot gelijk. Ik denk dat ieder dat prima voor zichzelf kan afwegen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mark1979 »

Nu ongeveer 2 weken geleden tickets rechtstreeks bij klm gekocht voor 2 volwassenen en een kind van nu nog 11. De heenvlucht van AMS - SFO en terug LAX - AMS daar hebben we toen zonder nog stoelen te reserveer 3707 voor betaald. Zag dat de prijs nu op 3545 ston balen maar er is niks meer aan te doen. Wat ons wel opviel is dat de ticket prijs voor onze zoon op se terug niet wijzigt. Dat wil zeggen als we vanaf ams vetrekken is hij 11. Als we vanaf LAX vertrekken is hij 12. Alleen zijn ticket prijs is alsnog 400 lager als die van ons.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1867
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

dejong89 schreef:
16 jan 2024, 16:28
@fietser

Maar, neemt niet weg dat als het prijsverschil dusdanig groot is, wij ons er toch aan wagen om via een broker te boeken. Dit hebben we sinds Covid nu 1x gedaan, via Exit Reizen en dat was prima al was het jammer dat ze geen creditcard accepteerde, dus dat was een extra klein risico. Dus wat dat betreft geef ik je groot gelijk. Ik denk dat ieder dat prima voor zichzelf kan afwegen.
Ik heb wel met credit card betaald bij Exit reizen. Je moet dat wel via de mail vragen, kan niet via de website.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1829
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Tegenover 5 jaar geleden koop ik nu meestal gewoon de vlucht die ik wil op de data die mij het best uitkomen in plaats van eindeloos te spelen met data en niet 1 van m’n voorkeursroutes/airline te vliegen… ik kan niet de enige zijn die naarmate je wat ouder wordt en al makkelijker iets extra kan uitgeven het gemak en comfort weet te waarderen?

Vraagje over Flying Blue: ik haal de 100 XP-punten niet om Silver te blijven omdat ik mijn eerste trip in 2024 redelijk ‘laat’ neem (juni) terwijl de status in april vervalt.

Het is me echter niet duidelijk of:

- ik op 31/4 naar explorer teruggezet word met 0 XP
- ik op 31/4 naar explorer teruggezet word met 78 XP
- iets anders?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer