Midsize SUV of fullsize SUV?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Elze
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2011, 17:35

Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Elze »

Na lang wachten, veel sparen en nog veel meer regelen is het bijna zover... Over enkele maanden gaan mijn partner en ik voor bijna 2 maanden naar Amerika. Wij zijn momenteel druk bezig met het uitzoeken van een huurauto, maar we durven de knoop nog niet door te hakken omdat we niet zeker weten waar we goed aan doen. We zijn met 2 personen en hebben minstens 2 grote harde koffers bij ons. Het liefst willen we een auto waar deze twee koffers in de achterbak passen (niet meteen zichtbaar voor anderen). Doen we er dan verstandig aan om een fullsize SUV te huren of is een midsize SUV ook geschikt voor ons? En zijn er nog voor- of nadelen aan de midsize SUV/fullsize SUV waarvan we op de hoogte moeten zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Elze
Gebruikersavatar
MarcelGr
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jan 2016, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door MarcelGr »

Hoi Elze, dat klinkt goed, twee maanden er tussenuit!
Volgens mij moet een midsize wel groot genoeg zijn. Het is altijd afwachten welke je precies kan uitzoeken of krijgt toegewezen. Soms is er een derde zitrij en als deze plat wordt gelegd heb je voldoende ruimte voor koffers. Ook is het achterdeel wel vaak helemaal open en de koffers dus in het zicht. Wij hebben de vorige keer twee grote donkergrijze strandlakens gekocht en daarmee dekken we dan alles; onze ramen waren wel wat getint, dus het viel niet op.
Succes met zoeken.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Njit »

Midsize zou moeten passen met 2 koffers. Er is ook nog een klasse tussen de Full Size namelijk de Standard Size.
Meestal zijn de achterruiten getint. Je kunt nog overwegen om een afdekkleedje mee te nemen hoewel de meningen daarover verdeeld zijn; Help ik heb geen zwart kleedje in de auto! (afdekken bagage)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Marcopstal »

Een midsize is inzake ruimte voldoende, maar dat neemt niet weg dat de baage zichtbaar kan zijn. Heel vaak is er in de SUV's en minivans immers geen afdekking van de kofferruimte aanwezig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door sanook »

Je vraagt midsize of fullsize, maar er is ook nog een maatje tussenin nl de standard SUV (edit: ik zie dat Njit dit ook al gemeld heeft). Deze is net een tikkie groter dan de midsize. Zelfde aantal passagiers maar iets meer bagageruimte.

midsize
standard
fullsize
mara25
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 nov 2009, 21:14

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door mara25 »

Wij hadden in 2015 een midsive SUV gehuurd, maar door een fout van mij heb ik last minute een nieuwe auto moeten nemen en toen stonden er alleen nog Full size SUV's. Dus toen drie weken in een Chevy Tahoe rondgereden. Na een dag was ik al blij dat ik met de midsize een foutje had gemaakt waardoor we nu in deze grote bak rondreden. Hij is ook een stuk breder dan een midsize, waardoor je voorin gewoon heel veel extra ruimte hebt.

Koffers (ook twee stuks) pastte met gemak achterin, maar dat mag logisch zijn. Wij hadden ook geen afdekplaat, maar de ramen van de Tahoe waren geblindeerd, waardoor je amper kon zien of er iets achterin lag.

Kortom... als je het kan permitteren... dan zou ik een Full size adviseren. In september gaan we weer met zijn tweetjes naar de USA, en dit jaar nemen we weer een full size.
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Marco en Cindy »

Ik denk ook dat een mid-size groot genoeg is voor 2 personen. Wij huren met z'n tweeën ook altijd een mid-size. Alleen als het prijsverschil tussen mid-size en full-size maar erg klein is dan wil ik nog wel eens full-size boeken. Onze vorige reis was een full-size maar 35 euro duurder voor 3 weken t.o.v. een mid-size. Dan is de keuze niet zo heel moeilijk. Alhoewel mid-size prima is heeft het ook wel iets om een net iets grotere auto te rijden.

Afdekdoeken of afdekplaten zijn volgens mij standaard uit alle huurauto's gehaald. Ik heb er tenminste nog nooit geen in de rij weten te vinden met de originele afdekdoeken/platen er nog in.

En het komt ook nog wel eens voor dat in de mid-size rij toch full-size auto's staan. Van te voren je enigszins verdiepen tussen de verschillende modellen wil ook wel helpen met het snel spotten van de full-size auto tussen de mid-size: viewtopic.php?f=30&t=27599
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Aarjan »

Ben net terug na een weekje Colorado.
Heb daar een Jeep Cherokee gereden, een midsize SUV.
Twee jaar terug een Hyundai Tucson, ook midsize SUV.
Is mij slecht bevallen.
Beide auto's waren echt niet fijn in de bergen.
Veel te weinig vermogen om soepel de berg op te rijden.
Moest echt vol gas met gierende motor om met het overige verkeer mee te komen.
Wat een verschil met de Chevrolet Suburban, fullsize, die we in Canada hadden.
Ik zou er wel wat extra voor over hebben als ik twee maanden op pad zou gaan.
Maak je geen zorgen over het formaat; je rijdt er zo in weg, en overal heb je voldoende grote parkeerplaatsen.
Veel plezier!
Gebruikersavatar
Elze
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2011, 17:35

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Elze »

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Hebben meer mensen dezelfde ervaring als Aarjan? Na jullie eerste reacties dachten we dat we dan toch voor een midsize SUV zouden gaan, maar nu we de reactie van Aarjan lezen neigen we toch naar een fullsize SUV. We zitten namelijk niet te wachten op een auto die amper de bergen op komt.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Marco en Cindy »

Wij hebben de keren dat we een mid-size meekregen geen problemen gehad met het vermogen. Ook niet in de bergen. Dus ik denk dat je wat dat betreft ook geluk moet hebben wat er qua motorvermogen aanwezig is.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
gastxyz

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door gastxyz »

Zelfs in een Renault Clio kom je de bergen op.
Het ligt er ook maar net aan wat voor motor in je huurauto ligt, natuurlijk. En haast heb je toch niet op vakantie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Martin & Marianne »

En hoe vaak rij je in de bergen? Moet je daar de keuze voor 2 maanden van af laten hangen?

Marianne
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 673
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door laanvdj »

In de meeste SUV's zijn je koffers sowieso zichtbaar. Ze hebben meestal geen " hoedenplank". Wij hebben met beide al in de bergen gereden. Ligt idd aan het motorvermogen. Vorig jaar hadden we een jeep Cherokee met zijn tweetjes. Plaats genoeg en prima gereden.
michelvd
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2011, 11:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door michelvd »

Dit probleem heeft niets te maken met de autoklasse, maar kan in alle klassen voorkomen. Ik heb het wel eens gehad met een fullsize SUV van Dodge, net te weinig vermogen om echt prettig de bergen door te komen op enkele plekken. Dat kan altijd gebeuren op een bepaalde rit en zou ik je nu niet te veel door laten leiden. Met 2 personen is een midsize of zeker een standard SUV echt wel prima in mijn ogen. Ik kijk altijd meer naar wat ik leuk vind. Als ik naar Amerika ga wil ik graag ook een grote auto hebben, meer voor de lol.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Martin & Marianne »

Kun je wel voor 2 maanden een auto huren? Of moet je dat opsplitsen?

Marianne
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door bedeve »

@ Marianne ; je kunt rustig gaan plannen en je route uitzetten.
2 maanden huren kan zonder opsplitsen
Midsize SUV = $ 1710
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door harryh »

Elze schreef:Hebben meer mensen dezelfde ervaring als Aarjan?
Hi Elze, zo'n ervaring hebben ook wij nog nooit gehad. Ja tuurlijk zijn er in alle klassen SUVs met wat lichtere en met wat zwaardere motoren maar voor ons vieren was dit nooit een reden om een Fullsize te willen huren. Op dit moment is een Fullsize zo'n 50% duurder en dat hebben wij er niet voor over - maar ieder zijn eigen keuze uiteraard ;)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door roelb »

Arno schreef:Zelfs in een Renault Clio kom je de bergen op.
Het ligt er ook maar net aan wat voor motor in je huurauto ligt, natuurlijk. En haast heb je toch niet op vakantie.
Tja, zo reed ik laatst op Madeira, het eiland waar je echt goed moet zoeken om een weg met hellingshoek onder de 10% te vinden, in een 0.9liter 3-cylinder Renault Captur. Het motortje moet soms wat harder werken, maar boven kom je altijd.

Nu heb ik in de US echt nog nooit een underpowered auto meegehad. Maar ik huur dan ook nooit IFAR, wel altijd SFAR (Standaard-size SUV). FFAR vind ik zelf altijd overdreven. Enorm veel duurder. Als je dan echt gegarandeerd een 7-seater wilt hebben kun je beter een minivan huren. Dan rij je een Toyota Sienna oid, saai, maar niets mis mee.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door sanook »

Die Captur heeft wel een turbo toch, anders kom je echt niet boven vrees ik, althans niet fatsoenlijk... :wink:

Misschien moet de topicstarter toch ook de standard SUV in de vergelijking betrekken, over het algemeen zal deze categorie een iets grotere motor hebben, en het prijsverschil met midsize is meestal niet zo groot. Fullsize is inderdaad meteen een stuk duurder (ook qua benzine) en wel wat oversized voor 2 personen als je het mij vraagt. Maar goed als je dat leuk vindt en je het kunt permitteren dan moet je dat doen, maar mijn favoriet (voor 2 personen) is ook de standard SUV.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Christian »

Wij huren altijd een mid-size suv. daar passen de koffers ruim achterin plus je handbagage. De koolbox kan dan op de achterbank. De ramen zijn meestal geblindeerd en in 13 reizen nog nooit meegemaakt dat er ingebroken is in de auto. We nemen het meeste wel het hotel in. Hooguit traytje drinken en tasje chips/snoep en wat schoenen laten we achter in de auto.

De midsize suv's die wij gehad hebben waren 2x Jeep Liberty, 1x Nissan Rogue (Qashqai), 2x Ford Escape, 1x Dodge Journey en ooit een Nissan Pathfinder meegekregen, maar volgens mij hoorde die niet in de midsize suv categorie.

Midsize is dus groot zat voor 2 personen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer