Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kevin22
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2016, 01:01

Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door Kevin22 »

Wij zijn in september van plan de eerste keer de grote plas over te vliegen. Uiteindelijk hebben wij besloten om als eerste in Toronto met een huurauto te verblijven. Daarna doen wij nog New York aan per vliegtuig. Het lijkt ons leuk om ook naar het wat landelijkere USA te gaan omdat het goed te rijden is vanaf ons hotel.

Echter na wat rondstruinen over de grensovergangperikelen vroeg ik mij af of het gebruikelijk is dat er dagtrips of zelfs meerdere dagtrips worden gemaakt van Canada --> USA als toerist. Wij zijn denk ik maximaal van plan om twee keer de grens voor een dag over te gaan.

Nu vroeg ik mij af of de douane hier heel lastig over zal doen, ook gezien met nog onze vliegtrip voor de boeg naar New York in ons achterhoofd. Ik kan natuurlijk de bewijzen van tickets eventueel op mijn telefoon overleggen. Ik kan mij ook voorstellen dat de Canada-USA controle wel wat minder intensief is dan de vliegtuigcontroles.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door analogkid »

Je kunt 'gewoon' dagtrips doen vanuit Canada naar de US, maar reken niet op een minder intensieve controle aan de grens. Sterker nog, houdt rekening met behoorlijk wat extra tijd als je de grens over gaat. Zeker op drukkere punten zoals bijv. bij Niagara Falls.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door Marcopstal »

Je moet natuurlijk voor iedere dagtrip twee keer door immigratie en douane. Op zich perfect mogelijk natuurlijk, maar dit kan wel een "gedoe" zijn. De grens naar Canada overgaan heeft me vanuit de VS eens twee uur gekost, een andere keer 15 minuten. En de andere richting is maar net zo.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door tomhster »

Als je de piekmomenten weet te omzeilen kun je met 10 minuten de grens over zijn. Of je dat 1, 2 of 3 keer heen en weer doet maakt verder niet uit.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door Marcopstal »

Het gaat niet alleen om drukte en piekmomenten. Als er ook maar één ambtenaar treft die net vind dat je misschien iets grondiger gecontroleerd moet worden dan heb je prijs, en dat kost je snel een 1,5 uur extra.

Ik kan er van mee spreken, ik heb het al eens voorgehad. De reden waarom is me nooit duidelijk geworden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door heidem »

tomhster schreef:Als je de piekmomenten weet te omzeilen kun je met 10 minuten de grens over zijn.
Het kan zelfs in minder. Er stond vanmorgen om 8.30 geen rij bij de grensovergang op de Rainbow Bridge, dus ik was in 5 minuten de grens over. Probleem is alleen dat dit verder niets zegt. Hier geldt echt heel sterk dat in het verleden behaalde resultaten niets zeggen over de toekomst. Dat geldt zowel voor eventuele rijen voor de grens als voor de duur van de grenscontrole zelf.

Overigens zou ik met dagtrips vanuit Toronto naar de VS rekening houden met de drukte rondom Toronto. Het kostte gisterochtend na de spits twee uur om van downtown Toronto naar Niagara Falls te komen. Er zijn aardig wat werkzaamheden op de Queens Expressway die voor de nodige vertraging zorgen (naast de gewone drukte die sowieso bij een dergelijke stad hoort).
A3
Amerikakenner
Berichten: 679
Lid geworden op: 06 aug 2007, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Heesch

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door A3 »

Uit eigen ervaring: ondanks het feit dat het voor binnenkomst in de VS over land niet verplicht is, helpt het echt heel erg veel als je al een ESTA hebt. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat er een beambte op het punt stond ons naar binnen te sturen en ons en de auto uitgebreid te gaan controleren, en dat die voorgenomen actie als sneeuw voor de zon verdween toen ik zei (en middels printje kon aantonen) dat we al ESTA hadden.
Helpt dus echt!

Omgekeerd hebben wij ook wel eens een Amerikaans-achtige ondervraging van de Canadese grenspolitie gehad toen we vanuit de VS Canada binen kwamen....... Ook dat kan dus soms tot vertraging leiden.

Have fun!
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Kevin22
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2016, 01:01

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door Kevin22 »

Thanks allemaal! Gaan we toch maar mooi proberen, ik denk dat wij toch aan de late kant iedere avond terugkeren en dan zal het wel wat rustiger zijn dan in de spitsuren.
Kevin22
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2016, 01:01

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door Kevin22 »

Een kickje, op de Canadese Tripadvisor werd ik geattendeerd op het I-94 formulier. Echter ben ik al voorzien van een ESTA voor de vlucht YYZ-LGA. Ik heb hier ook verhalen gelezen dat je met een ESTA sneller de grens voorbij bent. Weet iemand hoe het officieel zit? In de FAQ zie ik geen verwijzingen naar de ESTA, behalve dat de ESTA eigenlijk voor reizen via zee en lucht is.

Anders voor de zekerheid naast een internationaal rijbewijs ook maar een I-94 formulier invullen :roll:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Dagtrip(s) vanuit Canada naar de USA en douane, daarna doorvliegen naar New York

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt geen van beide nodig. ESTA is voldoende om ook over land de grens over te gaan. Kan sneller gaan maar dat hoeft niet.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer